Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian korkea pulssi? Mistä voisi johtua?

Tuuli
08.05.2020 |

Heippa! Oon 27v nainen, 55kg ja 163cm pitkä eli perushoikka. Kunto mulla ei ole ollut koskaan hyvä, mutta silloinkin kun olen treenannut salilla väh. 3 kertaa viikossa niin pulssi huitelee korkealla. Tässä esimerkkejä:

Leposyke 90-110
Kävelylenkki 150-170
Parinsadan metrin hölkkä 180-190
Kuntopyöräily 180-200

Sitte oon käyny kuntosalilla ryhmätunneilla:
Bodybalance 140-180
Sh'bam (tanssi) 170-205
Easy start 170-195

Kaiken maailman tutkimuksissa olen ollut, mut mitään ei oo löydetty. Lääkärit sanoneet, että joillakin on syntyjään korkeampi pulssi, mutta en ole kyllä ikinä kuullut, että kellään huitelisi pulssi kevyen liikunnan aikana lähemmäs 200. Että voiko sentään niin yksilöllinen olla. Onko jollain kokemusta korkeammasta sykkeestä? Millä määrällä liikuntaa se on saatu alemmas vai onko saatu ollenkaa?

Erithisesti kiinnostaa, onko jollain uniapneapotilaalla laskenut sykkeet uniapnean toteamisen ja hoidon jälkeen? Itsellä vahva uniapnea epäily kun uni on hyvin katkonaista ja nukun 10-11h joka päivä, jos nukun vähemmän, pää särkee niin paljon, että särkylääkkeet ei auta vaan pitää ottaa codeiini pitoista lääkettä. Ei ole migreeniä vaan kyse ns. jännityspäänsärystä. Kuulemma uniapneapotilaan sydän joutuu koville yöllä hengityskatkosten vuoksi, joten olisi loogista, että sydänongelmani johtuisi siitä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raudanpuuteanemia voi aiheuttaa sykkeen nousemista.

Rauta-arvot ja ferritiinit on kaikki otettu, mutta ei kuulemma mitään huolestuttavaa. Viime vuonna otettiin verikokeissa 11 putkea verta kun testattiin kaiken maailman arvot ja taudit, mutta ei mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan