Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian korkea pulssi? Mistä voisi johtua?

Tuuli
08.05.2020 |

Heippa! Oon 27v nainen, 55kg ja 163cm pitkä eli perushoikka. Kunto mulla ei ole ollut koskaan hyvä, mutta silloinkin kun olen treenannut salilla väh. 3 kertaa viikossa niin pulssi huitelee korkealla. Tässä esimerkkejä:

Leposyke 90-110
Kävelylenkki 150-170
Parinsadan metrin hölkkä 180-190
Kuntopyöräily 180-200

Sitte oon käyny kuntosalilla ryhmätunneilla:
Bodybalance 140-180
Sh'bam (tanssi) 170-205
Easy start 170-195

Kaiken maailman tutkimuksissa olen ollut, mut mitään ei oo löydetty. Lääkärit sanoneet, että joillakin on syntyjään korkeampi pulssi, mutta en ole kyllä ikinä kuullut, että kellään huitelisi pulssi kevyen liikunnan aikana lähemmäs 200. Että voiko sentään niin yksilöllinen olla. Onko jollain kokemusta korkeammasta sykkeestä? Millä määrällä liikuntaa se on saatu alemmas vai onko saatu ollenkaa?

Erithisesti kiinnostaa, onko jollain uniapneapotilaalla laskenut sykkeet uniapnean toteamisen ja hoidon jälkeen? Itsellä vahva uniapnea epäily kun uni on hyvin katkonaista ja nukun 10-11h joka päivä, jos nukun vähemmän, pää särkee niin paljon, että särkylääkkeet ei auta vaan pitää ottaa codeiini pitoista lääkettä. Ei ole migreeniä vaan kyse ns. jännityspäänsärystä. Kuulemma uniapneapotilaan sydän joutuu koville yöllä hengityskatkosten vuoksi, joten olisi loogista, että sydänongelmani johtuisi siitä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi tekee tuota

Vierailija
2/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli taustalla kilpirauhasen liikatoiminta. Nyt syke on keskimäärin 40 lyöntiä alhaisempi ja pystyn hölkkäämään samalla keskisykkeellä, mikä oli aikaisemmin lähtösyke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen sivuvaikutus?

Vierailija
4/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhaskokeet otettu? Kun mulla oli vajaatoimintaa, pumppu hakkas miljoonaa, kun kilppariraukka yritti toimia.

Vierailija
5/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaista. Syytä ei ole löydetty. Maksimisyke vaan on jostain syystä korkeampi kuin taviksilla.

Vierailija
6/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin liikatoiminta tutkittu?

Vierailija
7/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sydän lyö useamman kerran minuutissa

Vierailija
8/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kilpirauhasarvot on otettu useita kertoja ja mitään ei ole löytynyt. Ainoa lääkitys, mikä mulla on, aloitettiin monta vuotta sen jälkeen kun nää sydänongelmat alkoi. Päänsärkyestolääkitys siis.

Vierailija
9/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ystävällä syynä oli kilpirauhasen liikatoiminta.

Vierailija
10/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi tekee tuota

Tässä ap. Olen käytännössä työtön, tai teen sijaisuuksia silloin kun taloudellinen tilanne sen vaatii. Rahasta ei ole pulaa ja asun yksin, joten stressiin en kyllä usko millään.

Vierailija
11/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Metforem aiheutti korkean sykkeen. Se on kuin olisi maitohapoilla koko ajan, raskasta ja myös vaarallista.

Vierailija
12/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Metforem aiheutti korkean sykkeen. Se on kuin olisi maitohapoilla koko ajan, raskasta ja myös vaarallista.

Tässä ap. Itsellä ei liity lääkitykseen, mut tosiaan mullakin lähtee mehut pois pienestäkin liikunnasta. Ei tarvi kuin syödä hyvin ja täydellä mahalla jonottaa kaupan kassalla niin pulssi 147. Siis paikoillaan seisten sen jälkeen kun ei ole varttiin tehnyt muuta kuin kävellyt hyllyjen välissä kaupassa... En ymmärrä, miten jollain tulee liikunnasta hyvä olo...

Vierailija
13/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako esimerkiksi kuukautiskierto sykkeisiisi entä palaudutko riittävästi unen aikana? Omat sykkeet oli koholla, koska en yöaikaan palautunut tarpeeksi. Nukuin omasta mielestäni hyvin mutta sykemittari näytti sykkeiden olleen yön aikana päin honkia.

Vierailija
14/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös, ainakin stressi aiheuttaa mulla ja unettomuus.

Vierailija
15/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea syke ja verenpaine ovat olleet monien koronaan sairastuneiden oireina.

Vierailija
16/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen pieni koko, mulle ei löytynyt muuta selitystä. Tutkittiin aikas paljon. maksimisykekin oli pitkään lähes 200 vaikka ikää tuli.

Vierailija
17/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuuteanemia voi aiheuttaa sykkeen nousemista.

Vierailija
18/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako esimerkiksi kuukautiskierto sykkeisiisi entä palaudutko riittävästi unen aikana? Omat sykkeet oli koholla, koska en yöaikaan palautunut tarpeeksi. Nukuin omasta mielestäni hyvin mutta sykemittari näytti sykkeiden olleen yön aikana päin honkia.

Tässä ap. Luukautiskierto ei vaikuta sykkeisiin. Unenlaadusta kerroinkin aloituksessa, tuskin palaudun kovin hyvin kun herään sen viisi kertaa yössä... Pulssi ei yöllä ole huidellut missään himokorkealla, mutta ei kyllä alhaallakaan.

Vierailija
19/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea syke ja verenpaine ovat olleet monien koronaan sairastuneiden oireina.

Tässä ap. Verenpaineet on aina ollu alhaiset, yläarvokin ollut usein alle 100. Ja tuskinpa sentään olen koronaa sairastanut viimeiset 10 vuotta, nää ongelmat on kestäny teini-ikäisestä asti.

Vierailija
20/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen pieni koko, mulle ei löytynyt muuta selitystä. Tutkittiin aikas paljon. maksimisykekin oli pitkään lähes 200 vaikka ikää tuli.

En muista, onko tästä puhuttu lääkärin kanssa. Ehkä tämäkin täytyy tutkia, vaikkei se ongelmaan kyllä auttaisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä