Kyläpaikan säännöistä tuli mieleen... Olenkohan käyttäytynyt huonosti...?
Olin veljen perheen luona kylässä puoli vuotiaani kanssa. Käly on meillä ollessaan vetäytynyt kylppäriin imettämään omaan rauhaansa, minä imetän muiden seurassa aina.
Nyt sitten heillä ollessani kylässä käly ensiksi sanoi, että tuolla makuuhuoneessa on rauhallista imettää ja että siellä on varattuna liivinsuojia ja juomista minuakin varten. Kiitin kauniisti, mutta imetin muiden läsnäollessa, niin kuin tavallisestikin. Käly meni kotonaankin imettämään toiseen huoneeseen.
Tuli sitten vaan mieleen, että rikoinkohan tuossa vastoin " talon tapoja" ja olisiko minun pitänyt mennä kauemmas tisseineni... Ja kun en ole koskaan huomannut kälyä varten varata mitään paikkaan imetystä varten, vaan hän on sitten hipsinyt sinne kylppäriin tai vessaan...
Pitäisikö seuraavalla kertaa sitten mennä pois olkkarista imettämään talon emännän esimerkin mukaan, vai teenkö niinkuin ennenkin...? Käydään heillä varmaan vielä toisenkin kerran kesäloman aikana.
Mielipiteitä?
Kommentit (77)
Silloin sinun olisi pitänyt mennä toiseen huoneeseen imettämään, eikä mielestäni tähän liity nyt mitenkään mikään julki-imetys ja kuka on paikallla ja kuka ei. Ehkäpä tuo emäntä ei vain halua itse katsella kenenkään toisen imetystä?
Mitä väliä?
Kun minä sanon meille tuleville vieraille, että meillä on tapana aina syödä ja syöttää lapset keittiössä, niin kyllä pidän sitä hiukan epäkohteliaana kun sitten aletaan ruokkimaan jotain soseita olohuoneessani ja sellaiset vieraat minua ärsyttävät jotka eivät osaa kuulla selkeitä vihjeitä vaan jo " väärin" tehdessään ohimennen kysyvät " ai anteeksi, ei kai haittaa kun nyt tässä ruokin" , niin mitäs siihen voi asnoa kun ei kehtaa olla nipottaja.
Eli mielestäni tässä nyt oli kyse nyt vain siitä ollaan vierailla vieraiden säännöillä ja kyllä mielestäni ollaan muita mukisematta.
Nähtävästi kälylläsi ne ovat tiukemmat kuin sinulla. Minäkin kiusaannun julki-imetyksestä ja se minulle suotakoon. En pidä myöskään liian lähelle tunkevista vieraammista ihmisistä enkä suvaitse edes vähän kaukaisempien sukulaisten halejakaan. Kunniota kälysi toivetta ja henk. koht. rajoja. Vai haluatko pönkittää jotenkin asemaasi suvun äiti-madonnana julki-imetykselläsi?
hoh hoh tätä meininkiä. ei ihme, ettei naiset pärjää työelämässäkään. toiset naiset kyllä pitävät huolen siitä, että naiset eivät voi pärjätä. katkeruus ja kateus, joka naisten välillä vallitsee, on aivan ilmiömäisen suurta ja kaiken läpäisevää. muut voivat ruokailla ruokapöydässä mutta vauvan pitäisi ruokailla vessassa, jotta muilta ei mene ruokahalu. jopa on aikoihin eletty. kyllä ihmisen mieli on varsin sairas, jos imetystapahtumassa näkee jotain ällöttävää ja perverssiä. kyllä multa hermemmin menee ruoka väärään kurkkuun, kun naapurin juppimies puhuu ruoka suussa ja sylkee mun lautaselle kehuessaan uudella golf-osakkeellaan. suurin osa näistä julki-imetyksen vastustajista on sävystä päätellen lapsettomia ja tietyllä tavalla ymmärrän, että siinä vaiheessa kaikki äitiyteen liittyvä ällöttää ihan periaatteessa. jotenkin vaan kummastuttaa se, että niinkin hienosta asiasta kuin äitiydestä ja niinkin kauniista asiasta kuin lapsen ruokkiminen, naiset voivat itse tehdä häpeiltävän ja ällöttävän asian, joka kuuluu vessan seinien sisäpuolelle. hävetkää naiset!
itselläni ei ole lapsia, mutta kyllä meillä saa imettää ihan missä haluaa; sopii mennä makkariin, jos ei halua julkisesti imettää, mutt asaa imettää myös muualla. ehkä kuitenkin hiukan kummallisena pitäisin, jos kahvipöydässä pitäis imettää... mut meillä on kyl olkkari niin, et voi osallistua keskusteluun siltkäkin puolelta, et vaik menis olkkariin imettään, jos muilla ruokailu tai kahvit kesken.. mut en mä nyt valittaan ala, jos joku pöydässä alkas imettään:) onhan se tietysti kohteliasta kysyä ensin, et kaikille on ok, et imettää siinä näkyvillä:)
Ei olisi sen jälkeen tervetullut! En vastusta julki-imetystä, mutta en halua heitä kotiini.
häveliäs, ei halunnut määrätä sinua.
Kysy seuraavan kerran ja vaikka juttele asiasta avoimesti, läheisten ihmisten kanssa luulisi olevan mahdollista.
antaa itsestään kohteliaan kuvan ja varmistaa ettei aiheuta mitään mielipahaa. Ja onkohan kyse niin läheisistä ihmisistä, jos kyläillään noin harvoin? Kyllä jotkut perheetkin voivat olla aika kaukaisia toisilleen ja sen takia häveliäitä.
Viidenlapsen äitinä ajattelen ettei koskaan ole hyvä. Jos et imetä 5 kk kauempaa se on paha jos imettää niin sitten tulee tarinaa siitä missä imetät... Itse kysyn tarvittaessa luvan esim kun vieraiden joukossa on miehiä. Esim oman paapan aikana en voi/saa imettää. Syytä en osaa sanoa asia on selvinnyt joinkin sanattomasti. Tehdään kuinka tehdää ollaan silti iloisia ja nautitaan elämästä! Onhan maailmassa paljon muutakin kuin imettäminen. Mukavaa kesää kaikille tasapuolisesti
Viidenlapsen äitinä ajattelen ettei koskaan ole hyvä. Jos et imetä 5 kk kauempaa se on paha jos imettää niin sitten tulee tarinaa siitä missä imetät... Itse kysyn tarvittaessa luvan esim kun vieraiden joukossa on miehiä. Esim oman paapan aikana en voi/saa imettää. Syytä en osaa sanoa asia on selvinnyt joinkin sanattomasti. Tehdään kuinka tehdää ollaan silti iloisia ja nautitaan elämästä! Onhan maailmassa paljon muutakin kuin imettäminen. Mukavaa kesää kaikille tasapuolisesti
Viidenlapsen äitinä ajattelen ettei koskaan ole hyvä. Jos et imetä 5 kk kauempaa se on paha jos imettää niin sitten tulee tarinaa siitä missä imetät... Itse kysyn tarvittaessa luvan esim kun vieraiden joukossa on miehiä. Esim oman paapan aikana en voi/saa imettää. Syytä en osaa sanoa asia on selvinnyt joinkin sanattomasti. Tehdään kuinka tehdää ollaan silti iloisia ja nautitaan elämästä! Onhan maailmassa paljon muutakin kuin imettäminen. Mukavaa kesää kaikille tasapuolisestiVierailija:
Olin veljen perheen luona kylässä puoli vuotiaani kanssa. Käly on meillä ollessaan vetäytynyt kylppäriin imettämään omaan rauhaansa, minä imetän muiden seurassa aina.Nyt sitten heillä ollessani kylässä käly ensiksi sanoi, että tuolla makuuhuoneessa on rauhallista imettää ja että siellä on varattuna liivinsuojia ja juomista minuakin varten. Kiitin kauniisti, mutta imetin muiden läsnäollessa, niin kuin tavallisestikin. Käly meni kotonaankin imettämään toiseen huoneeseen.
Tuli sitten vaan mieleen, että rikoinkohan tuossa vastoin " talon tapoja" ja olisiko minun pitänyt mennä kauemmas tisseineni... Ja kun en ole koskaan huomannut kälyä varten varata mitään paikkaan imetystä varten, vaan hän on sitten hipsinyt sinne kylppäriin tai vessaan...
Pitäisikö seuraavalla kertaa sitten mennä pois olkkarista imettämään talon emännän esimerkin mukaan, vai teenkö niinkuin ennenkin...? Käydään heillä varmaan vielä toisenkin kerran kesäloman aikana.
Mielipiteitä?
Viidenlapsen äitinä ajattelen ettei koskaan ole hyvä. Jos et imetä 5 kk kauempaa se on paha jos imettää niin sitten tulee tarinaa siitä missä imetät... Itse kysyn tarvittaessa luvan esim kun vieraiden joukossa on miehiä. Esim oman paapan aikana en voi/saa imettää. Syytä en osaa sanoa asia on selvinnyt joinkin sanattomasti. Tehdään kuinka tehdää ollaan silti iloisia ja nautitaan elämästä! Onhan maailmassa paljon muutakin kuin imettäminen. Mukavaa kesää kaikille tasapuolisestiVierailija:
Sen voi tehdä niin ettei mitään näy. Kukaan ei ole asiaa kommentoinut enkä muuttaisi käytöstäni.
Jotkut ovat arkoja imettämään julkisesti ja jos kälysi siksi tarjosi sinulle imetyspaikkaa että hän itse ei kehtaa imettää julkisesti.
että kun ollaan vierasilla, niin käyttäydytään talon tapojen mukaan. Jos kälylläsi on tapana, että vieraat imettävät makuuhuoneen puolella, niin ei sinulla ole muuta mahdollisuutta kuin totella. En minä ainakaan katsoisi hyvällä, jos joku käyttäytyisi meidän katon alla kuin kotonaan.
Kyse on käyttäytymisestä toisen ihmisen kodissa, ei julki-imetyksestä! Imetysdementiaa ilmassa?
Kauniinpaa näkyä ei ole kuin imettävä äiti. Juuri olin kahvilla kahvilassa kun viereiseen pöytään tuli perhe kahden pienen lapsen kanssa toiselle isä antoi pöperöä purkista ja toista äiti imetti liinan suojassa tosin. Sai pieni vauva syödä rauhassa ja ei todellakaan häirinnyt ketään.