Kyläpaikan säännöistä tuli mieleen... Olenkohan käyttäytynyt huonosti...?
Olin veljen perheen luona kylässä puoli vuotiaani kanssa. Käly on meillä ollessaan vetäytynyt kylppäriin imettämään omaan rauhaansa, minä imetän muiden seurassa aina.
Nyt sitten heillä ollessani kylässä käly ensiksi sanoi, että tuolla makuuhuoneessa on rauhallista imettää ja että siellä on varattuna liivinsuojia ja juomista minuakin varten. Kiitin kauniisti, mutta imetin muiden läsnäollessa, niin kuin tavallisestikin. Käly meni kotonaankin imettämään toiseen huoneeseen.
Tuli sitten vaan mieleen, että rikoinkohan tuossa vastoin " talon tapoja" ja olisiko minun pitänyt mennä kauemmas tisseineni... Ja kun en ole koskaan huomannut kälyä varten varata mitään paikkaan imetystä varten, vaan hän on sitten hipsinyt sinne kylppäriin tai vessaan...
Pitäisikö seuraavalla kertaa sitten mennä pois olkkarista imettämään talon emännän esimerkin mukaan, vai teenkö niinkuin ennenkin...? Käydään heillä varmaan vielä toisenkin kerran kesäloman aikana.
Mielipiteitä?
Kommentit (77)
läheisten ihmisten seurassa ei voisi imettää. Minulla on kaksi lasta, joita olen imettänyt yhteensä kaksi vuota. Kaksi kertaa olen kyläillessä poistunut makuuhuoneeseen imettämään. Toisen kerran 50 v synttäreillä ja toisen kerran lakkiaisissa. Minulla jotenkin ärsyttää se, että imettäminen rinnastetaan seksuaalisuuten ja nähdään siinä jotain paheksuttavaa. Jos vauvan syöminen julkisella paikalla on paheksuttavaa, niin aikuisten julkinen syöminen pitäisi varmaan kieltää lailla. Ja jos joku siinä jotain ihmeellistä näkee, niin sen kyllä hänen oma ongelmansa.
Eikä kyse suinkaan ole mistään tissien esittelystä. Itselläni on ainakin muutama imetyspaita ja jos sellainen ei ole päälle sattunut, niin hoitolaukussa kulkee aina huivi näkösuojaksi. Eikä se tissien näkyminen kovin vaarallista ole. Tuossa läheisen kauppakeskuksen pihalla näkee varmasti joka päivä enemmän paljasta pintaa kuin imettäessä. Lantiohuosut paljastavat puolet takapuolesta ja paidoista näkyy rinnat lähes kokonaan.
Kysyminen " voinko imettää tässä" ei olisi juurikaan auttanut - ei sellaiseen voi enää tuossa tilanteessa toinen kohteliaasti vastata ei.
Anna toisten pitää mielipiteensä niin ehkä myös voit pitää omasi. Oletko niin itsekäs että ajattelet ajattelutapasi olevan se ainoa oikea?
Te juntit jotka puolustelevat julkista imettämistä: imettäminen on ok mutta kukaan vieras ei halua katsella teidän tissejänne. Helppo ratkaisu teille itsensäpaljastajille on huivi/lakana/vaatekappale tissisi ja vauvan päälle niin että kukaan ei näe tissejäsi ja voit imettää rauhassa.
Kyse ei ole siitä että enemmän tai vähemmän paljas rinta olisi kiihottava tai iskisi vastustamaton halu tuijottaa. On tosi vaikea istuskella luontevasti kun ei tiedä mihin silmänsä suuntaa ettei kukaan pahastu sopimattomasta käyttäytymisestä. Jos taas ei katso imettäjää ollenkaan niin sekin on omituista.
Minä en edes menisi kylään tuollaiseen paikkaan. Miksi imettävän äidin pitäisi eristäytyä sosiaalisesta kanssa käymisestä. Sanoit, että vauvasi on täysimetyksellä, joten todennäköisesti istuisit yli puolet vierailusta toisessa huoneessa seuranasi vesilasi. Aivan kuin äitiyslomalla ei olisi muutenkin yksinäisiä hetkiä tarpeeksi.
Jospa otat seuraavan kerran vaikka harson mukaan ja laitat sen olkapääsi, rinnan ja vauvan yli verhoksi. Tämä ehkä olisi estyneelle kälyllesi kompromissi ja voisit hyvällä omallatunnolla istua muiden seurassa.
Kyllä muakin vähän nolostuttas jo sen imettäjän puolesta jos hän suunniillee näyttelee koko tissinsä ja heiluttelee niitä että varmasti kaikki huomaa.
jos imettää ihan huomaamattomasti vähän paidan helmaa nostaen ja käyttää vaikka harsoa niin siitä ei pitäs kenekään häiriintyä eikä siinä tissejä näy!
niin oli vaan ajatellut olevansa huomaavainen kun oli laittanut sulle paikan valmiiksi. Ei se sun imetys niitä välttämättä haitannut, kunhan koitti olla ystävällinen.
: )
Emäntä toivoi imetystä makkarissa, niin mikä siinä on niin vaikeaa? Miksi pitää ehdoin tahdoin rikkoa isäntäväen toiveita kuitenkin mitättömässä asiassa? Ja eihän tuollaisen takia kukaan välejä katko...
Mä en mielelläni imetä edes sukulaisten nähden, saati vieraiden. Mutta eipä muidenkaan imetykset häiritse. Kerran katselin töissä, kun työkaveri toi vauvansa näytille ja siinä 30 nuoren miehen läsnäollessa kahvipöydässä imetteli. Musta miesten ilmeet oli vaivautuneita ja toimenpide turha. Yleensä töissä on homma hoidettu niin, että jos vauva just tarvii ruokaa, niin on menty " ämmäporukalla" jonkun työhuoneeseen jatkamaan juttuja ja lasta imetetty siinä.
mitään tekemistä äidin itsekkyyden kanssa? Kyse on vain vauvan ravinnon tarpeen tyydyttämisestä. Ehkäpä Suomessakin imetettäisiin enemmän ja pitempään jos tällaisista typeristä asenteista päästäisiin eroon. Onneksi tilanne ei ole sentään niin paha kuin USAssa, missä julki-imettäminen on joissain osa-valtioissa kielletty. Onko oma imetyksesi kenties epäonnistunut, kun olet noin katkera?
Ehkäpä oma ystäväpiirini (onneksi) on ilmeisesti tavallista vapaamielisempää, sillä julki-imettäminen on ihan tavallista. Kovin kummalliselta tuntuisi, jos joku poistuisi kesken kiihkeän keskustelun toiseen huoneeseen imettämään.
Naurattaa ihan, eipä tulisi mieleen kysyä kahvipöydässä että sopiiko herrasväelle että syön?
:)
En myöskään haluaisi, että meillä kahvipöydässä alkaa kukaan imettämään. Tuntuisi tosi oudolle jos miespuolisia siinä läsnä... Ehkä olen rajoittunut, mutta jos minä ajattelen näin niin mitä ne miehet miettii...
Imettäminen on maailman luonnollisin juttu
joka mitenkään " esittelisi" rintojaan. Hyvin huomaamattomasti ja hienovaraisesti on homma yleensä hoidettu.
Ja toivon, että kukaan teistä tissibimboista ei tule meidän kahvipöytään imettämään. Välejä teidänlaisiin en katkaise enkä lakkaa kutsumasta kylään, mutta vähän tökerönä pidän. Se on sellaista luonnonlapsimeininkiä, joka ei vaan minuun oikein iske, mutta joka jonkun toisen mielestä on ihan mahtavan mageeta.
Pystyttekö tekemään ylipäänsä mitään, jos teillä menee kokoajan puolet ajasta pelkkään imettämiseen? Kun minun palseni ovat olleet täysimetyksellä, en tosiaankaan ole heitä kokoajan joutunut imettämään. Kyläreissulla ehkä kerran, tai ei kertaakaan
Jokatapauksessa on jokaisen asia, kuinka haluaa kodissansa muiden käyttäytyvän. Monet imettävät äidit vaan ovat niin itsekeskeisiä esim. ravintoloissa, etteivät tajua, että se tissien esiinkaivaminen voi tosiaan joitakin häiritä. mm. itse en halua ruokailla siinä seurassa, vaikka kovin imetysmyönteinen olenkin.
Vierailija:
Imettäminen on maailman luonnollisin juttu
Pissaaminen, kakkaaminen ja naiminen on luonnollisia asioita, mutta niitäkään ei yleensä tehdä edes sukulaisten nähden.
ei voi verrata imettämiseen. Mitäpä jos vertaisit imettämistä vaikka syömiseen? Sillä sitähän se on!
Kotonasi voit imettää vaikka päälaellasi jos se hyvältä tuntuu. Pitää sinunkin kunnioittaa toisten tahtoa ja jos et pysty siihen pysy kotonasi.