Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläpaikan säännöistä tuli mieleen... Olenkohan käyttäytynyt huonosti...?

Vierailija
04.07.2006 |

Olin veljen perheen luona kylässä puoli vuotiaani kanssa. Käly on meillä ollessaan vetäytynyt kylppäriin imettämään omaan rauhaansa, minä imetän muiden seurassa aina.

Nyt sitten heillä ollessani kylässä käly ensiksi sanoi, että tuolla makuuhuoneessa on rauhallista imettää ja että siellä on varattuna liivinsuojia ja juomista minuakin varten. Kiitin kauniisti, mutta imetin muiden läsnäollessa, niin kuin tavallisestikin. Käly meni kotonaankin imettämään toiseen huoneeseen.

Tuli sitten vaan mieleen, että rikoinkohan tuossa vastoin " talon tapoja" ja olisiko minun pitänyt mennä kauemmas tisseineni... Ja kun en ole koskaan huomannut kälyä varten varata mitään paikkaan imetystä varten, vaan hän on sitten hipsinyt sinne kylppäriin tai vessaan...

Pitäisikö seuraavalla kertaa sitten mennä pois olkkarista imettämään talon emännän esimerkin mukaan, vai teenkö niinkuin ennenkin...? Käydään heillä varmaan vielä toisenkin kerran kesäloman aikana.

Mielipiteitä?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sun lapsi on puoli vuotta ja sun kaikki aika menee imettämiseen, niin olisko kiinteät ruoat kova sana...

Vierailija
42/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein kiva sellaista katsoa, kun itse syö. Vai haluaisitteko katsella minun oksentelua ja syödä samalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Joskus vain vauvat pulauttelee imetyksen jälkeen.

Ei ole oikein kiva sellaista katsoa, kun itse syö. Vai haluaisitteko katsella minun oksentelua ja syödä samalla? "

Jotkut ihmiset maiskuttavat syödessään. Pitäisikö heille antaa kotoapoistumiskielto?

Vierailija
44/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiskuttaminen ei yleensä rupea yrjöttämään muita ihmisiä, ellei se ole todella kova äänistä. Sellaista möykkää harrastavien ihmisten tulisikin ehkä harkita syömistä vain kotona.

Vierailija
45/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin me äidit. Ymmärrän kyllä niitä, joiden oma imetys on epäonnistunut, mutta ei sitä katkeruutta tarvitse muihin purkaa.

Vierailija
46/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMAAMATTOMASTI. ITSE OLEN IMETTÄNYT MISSÄ MILLOINKIN, JA TAATUSTI KUKAAN EI OLE NÄHNYT RINNASTANI VILAUSTAKAAN. HARSOT , IMETYSPAIDAT YMS HELPOTUKSET ON KUULKAAS KEKSITTY. EI SITÄ H-KUPIN, SUONISTA UTARETTA TARVITSE KAHVIPÖYTÄÄN LÄISKÄISTÄ. KUN MINÄ IMETÄN, NÄKY ON TÄSMÄLLEEN SAMA KUIN SE, ETTÄ VAUVA NUKKUISI SYLISSÄNI. KUKAAN EI EDES TIEDÄ, ONKO TÄLLÄ RINTA SUUSSA VAI EI.

Vierailija
47/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä ei nyt ehkä ollut kyse varsinaisesti, että onko julki-imetys ylipäätään ok (sitähän mä harrastan kälystä huolimatta), vaan nimenomaan nuo kyläreissut kälyn kodissa...

Ja aion kyllä edelleen kyläillä veljen luona ne 2-4 krt vuodessa niinkuin ennenkin, en aio välejä katkaista tämän asian takia, niin kuin joku teistä olisi kuulemma tehnyt (sepä vasta olisi outoa minusta...) ;)

Mutta ompa kiva lukea kommenttejanne, lisää kiitos :)

Vierailija
48/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän jatkoja ;)

Vierailija
49/77 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kahvipöydässä kysyisi saanko imettä, mulla menis varmaan niin pullat kurkkuun etten saisi sanottua että HAITTAA !

Olkkon vaikka kuinka luonnollista ja pälä pälä niin minua inhottaa nähdä muiden naisten tissit !

Paskantaminenkin on ihan luonnollista muttei sitä toisten nähden tehdä !

Vierailija
50/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kälysi ei häveliäisyydessään voi imettää muiden läsnäollessa, ei se tarkoita sitä, että muiden pitäisi toimia samalla tavalla - edes heillä, varsinkin jos läsnä on vain lähipiiriä.

Kälysi luultavimmin katseli asiaa oman kokemuksensa kautta (= ei halua imettää muiden läsnäollessa kyläpaikassa ja olettaa etteivät muutkaan halua) ja siksi oli laittanut sinulle paikan valmiiksi.

Mikäli kälyn tarkoitus oli vihjata jotain niin siinä kälysi käyttäytyi hyvin typerästi ja teki mokan, et sinä. Seurassa saa ja voi imettää, mikäli tekee sen hienotunteisesti.

Ja on äärimmäisen itsekästä ja röyhkeää yrittää määräillä toisen ihmisen imetystä.

Toki voit jatkossa olla fiksu ja laittaa kälylle valmiiksi imetyspaikka kun hän tulee teille vierailulle. Mutta heillä vieraillessa voit jatkossakin imettää muiden seurassa.

Vierailija
51/77 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yrittää opettaa vihjailuillaan " oikeita tapoja" ap:llekin. Eli pitää ap:tä ihan moukkana kun imettää julkisesti (paitsi että oma veli, käly ja isä ei ole julkinen tilanne) ja yrittää itse sivistyneenä näyttää miten asia hoidetaan. Minulla on yksi tällainen tuttu joka pitää itseään kaikessa muita parempana, siksi tämä tuli mieleen.

Toivottavasti kyse oli kuitenkin siitä että käly ajatteli ettei ap itsekään halua imettää muiden nähden ja yritti vain auttaa. Muuten en kyllä ymmärrä sellaista sääntöä, ettei heillä saa imettää muiden nähden kun läsnä on vain läheisiä.

Vierailija
52/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos kälysi ei häveliäisyydessään voi imettää muiden läsnäollessa, ei se tarkoita sitä, että muiden pitäisi toimia samalla tavalla - edes heillä, varsinkin jos läsnä on vain lähipiiriä.

Kälysi luultavimmin katseli asiaa oman kokemuksensa kautta (= ei halua imettää muiden läsnäollessa kyläpaikassa ja olettaa etteivät muutkaan halua) ja siksi oli laittanut sinulle paikan valmiiksi.

Mikäli kälyn tarkoitus oli vihjata jotain niin siinä kälysi käyttäytyi hyvin typerästi ja teki mokan, et sinä. Seurassa saa ja voi imettää, mikäli tekee sen hienotunteisesti.

Ja on äärimmäisen itsekästä ja röyhkeää yrittää määräillä toisen ihmisen imetystä.

Toki voit jatkossa olla fiksu ja laittaa kälylle valmiiksi imetyspaikka kun hän tulee teille vierailulle. Mutta heillä vieraillessa voit jatkossakin imettää muiden seurassa.

Vierailija
53/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kohteliaisuus ei ole pakollista, ainoastaan suositeltavaa

Vierailija
54/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki (huom, todellakin lähes 100 % kaikki) muut turistit (paitsi suomalaiset) juoksivat yläosattomissa myös hotellin altaalla (kaikenikäiset naiset). ei se niitä " vähän vieraampia" miehiä näyttänyt haittaavan, miksi sitten haittaisi jonkun äidin ja vauvan yhteinen ruokahetki. en kertakaikkiaan tajua sitä, miksi imettämistä pitää piilotella, nykyisin on niin hyviä imetysvaatteita, ettei kenenkään tarvitse kenenkään sinisuonisia tissejä katsella (tuo kommentti taisi tulla joltain tosi estyneeltä äidiltä tai katkeralta vielä lapsettomalta).

Vierailija
55/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ylipäätään vaivautuvat verhoamaan ylävartalonsa, ei naisen yläruumiissa ole mitään sen saastaisempaa kuin miestenkään.

Vierailija
56/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittasinkin erääseen aiemmista kirjoituksista, joiden mukaan " vähän vieraammille miehille" on kiusallista, jos joku imettää seurassa julkisesti ;). imetys on varmaan kiusallisempaa kuin yläosattomat rannalla ;). vai oisko syynä se, että sisällä ei voi käyttää aurinkolaseja :), joiden taakse rannalla voi vetäytyä " suojaan" .

Vierailija
57/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyllyn raapimiset ja kakkaaminen nyt on hiukka eriasia vaikka luonnollisia ovatkin.

Tuskin presidenttikään nenää kaivaa suorassa tv-lähetyksessä vaikka kotona tekisikin.....

Vierailija
58/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuttunut. Ensimmäisen kanssa hiivin aina kyläpaikoissa toiseen huoneeseen imettämään. Jopa paheksuin äitejä, jotka imettivät muiden näkösällä. Nyt kun lapsia on tullut lisää, ei ole enää käynyt edes mielessä mennä makuuhuoneeseen. Olen imettänyt kyläillessämme aina siellä, missä vauvalla on sattunut nälkä tulemaan. Samalla on voinut vahtia isompien tekemisiä. Ainakin minulle nämä kyläilyt ovat hengähdystaukoja normaaliin arkielämään, joita en kyllä keskeytä siksi että häipysin toiseen huoneeseen imettämään.

Vierailija
59/77 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin kai tosi onnekas :) Meillä kaikki imettävät äidit saa imettää olkkarissa toisten kanssa seurustellen ja vaikka kahvipöydässä, jos tarve vaatii. Ja samoin itse olen saanut imettää heidän luonaan ilman yhtään pidempää katsetta. Kaikki naiset tietävät, mitä imetys on ja miten se sitoo. Ja kaikki miehet tietävät, että ne rinnat on sillä hetkellä vain ja ainoastaan vauvaa varten (eikä niistä juuri mitään edes näy...). Näin siis meillä päin... Ja joukossa on siis lapsellisia ja lapsettomia ihmisiä :) Ja äitiejä, joilla imetys ei ole onnistunut. Onpa joku lapseton ystävä kysynyt, että hakeeko hän tyynyä tmv. avuksi kun olen todennut, että vauvalla taitaa olla nälkä.

Itse imetän myös muualla " julkisesti" , siis ravintolassa, kahvilassa, puistossa, rannalla, ostoskeskuksessa... Rinnoista tosin ei muille näy mitään, imetyspaita ja harso pitävät siitä huolen.

Vierailija
60/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että käly ei ole minulle mitään sääntöjä sanellut, vaikka otsikosta sellaisen käsityksen voikin saada nyt, kun se " kylässä isäntäväen tavoilla" -ketju johon viittasin ei ole enää näkyvissä...

Ei siis ole ainakaan suoraan sanonut, etten saisi heillä imettää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan