Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläpaikan säännöistä tuli mieleen... Olenkohan käyttäytynyt huonosti...?

Vierailija
04.07.2006 |

Olin veljen perheen luona kylässä puoli vuotiaani kanssa. Käly on meillä ollessaan vetäytynyt kylppäriin imettämään omaan rauhaansa, minä imetän muiden seurassa aina.

Nyt sitten heillä ollessani kylässä käly ensiksi sanoi, että tuolla makuuhuoneessa on rauhallista imettää ja että siellä on varattuna liivinsuojia ja juomista minuakin varten. Kiitin kauniisti, mutta imetin muiden läsnäollessa, niin kuin tavallisestikin. Käly meni kotonaankin imettämään toiseen huoneeseen.

Tuli sitten vaan mieleen, että rikoinkohan tuossa vastoin " talon tapoja" ja olisiko minun pitänyt mennä kauemmas tisseineni... Ja kun en ole koskaan huomannut kälyä varten varata mitään paikkaan imetystä varten, vaan hän on sitten hipsinyt sinne kylppäriin tai vessaan...

Pitäisikö seuraavalla kertaa sitten mennä pois olkkarista imettämään talon emännän esimerkin mukaan, vai teenkö niinkuin ennenkin...? Käydään heillä varmaan vielä toisenkin kerran kesäloman aikana.

Mielipiteitä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan nyt kun joku tän nosti ;)

Vierailija
2/77 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että käly ajatteli ettet halua julkisesti imettää, koska hänkään ei halua. Et tehnyt väärin, tietty luvan olis voinut kysyä. Itseänikin harmitti joskus, jos oli tilanne että piti mennä toiseen huoneeseen imettämään, että jäi vaille sitä seurustelua. Ja joku sanoi siitä oksentamisesta. Vauvan puklu ei ole oksentamista. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman omistajia yhden naperon takia.

Vierailija
4/77 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden nähden ei ehkä halua imettää, ottaisin kälyn huomaavaisuuden vihjeenä järjestää hänen teillä käydessään mukava suojaisa imetyspaikka, ettei tarvitse vessaan piiloutua jos ei kehtaa esim. teidän makkariin omin luvin mennä... Tuskin kukaan sinun imetyksestäsi kiusaantui.

Vierailija
5/77 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa, vaikka painuin makkarin rauhaan imettämään vaan tuli perästä joka kerta. Piti loppujen lopuksi sanoa, että en kaipaa mitään yleisöä.

Toiset olivat puistotuttu äiti ja miehensä ja heidän 3 v. tyttönsä. Avoimessa päiväkodissa omassa rauhassa imetin, käänsin tuolin niin, että selkä oli huoneeseen päin ja olin omassa rauhassa nurkkaan päin. Johan tulee koko perhe vuorollaan siihen pällistelemään imetystapahtumaa. Kyseinen äiti itse paljasti aina puolet yläruumiistaan näkyvällä paikalla. Niin oli luonnollista, että ei otettu sitten muita huomioon yhtään ja kuviteltiin, että kaikille se luonnollisuus on yhtä kuin julkinen imetys.

Vierailija
6/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin seuraavalla kerralla imettämään siihen varattuun tilaan. Kotonasihan voit sitten tehdä miten haluat.

Vierailija
7/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua julkisesti imettää.

Vierailija
8/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos oikeasti haluaisit kunnioittaa isäntäperhettä niin menisit imettämään lastasi toiseen huoneeseen.

Vierailija
9/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysäistä muilta läsnäolevilta, että haittaako, jos imetän tässä...

Itse teen niin, jos on itsellä sellainen olo, että tuntuu ookoolta imettää muiden läsnäollessa. Usein jos on vähän vieraampia miehiä paikalla, en itse koe mukavaksi imettää, mutta jos on naisia, niin yleensä kysäisen, että kestättekö katsoa, jos imetän, vai menenkö muualle, harvemmin kukaan sanoo, että mene pois...

Vierailija
10/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se heille ole luonnollista niinkuin meille äideille!!!!

Mene seur . kerran sinne makuuhuoneeseen, ihan korrektia.

Ja jotkut vauvat ei kertakaikkiaan osaa syödä jos kuuluu vieraita ääniä ympääriltä!

Vierailija
11/77 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos meillä on ollut vieraita, olen itse mennyt makuuhuoneeseen imettämään. Mutta eipä mua ole ollenkaan haitannut kaverit, jotka eivät ole yhtä kainoja kuin minä, vaan on ollut ihan ok kun ovat imettäneet olkkarissa. Toivon, että voisin olla tässä asiassa itse vähän vapautuneempi, mutta tiedän myös, ettei hommasta tule mitään jos vieraita on läsnä, hermostun vain ja sitten vauva hermostuu.

Eli jos eivät ole tätä tissikammoisten porukkaa, joka täällä palstalla riehuu, niin ehkä kälysi vain tarkoitti, että jos tarvit rauhaa (kuten hän), makuuhuoneessa on mukava paikka. Muistahan seuraavan kerran kun kälysi tulee kylään tarjota hänellekin mukavaa paikkaa, hassua ettei se ole muuten aiemmin juolahtanut mieleesi, tuskin kukaan mielikseen vessassa imettää.

Vierailija
12/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että vieraiden huvittaa katsoa sinun sinisuonista tissiä vapaaehtoisesti?!

Vierailija
13/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vaan käsitä, että miksi pitäisi kyläilyaika hukata siihen, että koko ajan pitää mennä yksin toiseen huoneeseen kököttämään ja jättää keskustelu tai kahvittelu kesken... Mun vauva on vielä täysimetyksellä ja syö tooosi usein...

Ja ihmettelen vielä sitäkin, että ketä se imetys voi haitata, kun seurassa on vaan käly ja ja veli ja meidän vanhemmat...?

Mutta kai mä sitten seuraavan kerran menen toiseen huoneeseen... Entäs jos käly ei seuraavalla kerralla näytäkkään mitään paikkaa imetystä varten, kun en sitä viimeksikään tarvinnut...? Pitääkö mun sittenkin mennä?

ap

Vierailija
14/77 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten veljen vaimo. Aika outoa, jos ei näiden läsnäollessa voisi imettää. Ymmärrän, että käly ei ehkä halua itse appiukon nähden imettää. Muuten tuntuu aika moiselta vallankäytöltä estää imetys vauvan sedän ja isoisän seurassa. Ehkäpä käly olisi voinut mennä keittiöön puuhailemaan tms, jos ahdistaa.

Vierailija
15/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat vaan sitä imetystä siinä kahvitellessa. Kuten itse sanoit (ja itsekin muistan), niin koko kyläilyaika menisi siihen, että imetät yksin jossain makkarissa. Helkutti näitä nykyajan ihmisiä. Ja sinulle joku, joka sanoit sinisuonisista tisseistä, EI oo pakko katsoa/tiirata.

Vierailija
16/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitten varmaan häirinnyt monia ihmisiä, kun harvemmin tulee mentyä minnekään piiloon, huoltiksella tai kahvilassakin kaivan tissin esille jos tarvis on :)

Mutta meitä on tietenkin moneen junaan.

Vierailija
17/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinan suojissa voi imutella piilossa, mutta en itsekään haluaisi intiimissä raflassa katsella äitiä imetystouhuissa viereisessä pöydässä.

Ja joillekin se imetys tosiaan on epänormaali tapahtuma, esim. minun appiukolle aikoinaan että imetin suosiolla syrjemmässä. Kohteliaisuutta sinulta osoittaa että voit mennä imettämään muualle.

Vierailija
18/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tykkää, että imetys pitäisi tehdä piilossa.

No, mä en valitettavasti tuollaisessa paikassa viitsisi vierailla, koska mä olen aina imettänyt silloin kun vauva haluaa tissiä oli paikka mikä tahansa. Eli en koskaan mene piiloon imettämään saati vessaan! Hullua viedä vauva ruokailemaan toisten ulostamispaikkaan!!!

Jos meillä on vieraita ja kahvitellaan niin mä imetän vauvan siinä kahvipöydässä ja toisessa kädessä pidän kahvikuppia. Jos se ei sovi meidän vieraille niin sitten ei tarvitse tulla meille. Toisaalta mä en myöskään mene kylään paikkoihin, joissa on on täysin eri tavat kuin meillä. Meillä just kans käly on tollanen häveliäs, jopa tuttipuloosta syötettäessä se syöttää lapsen toisessa huoneessa! Kerran käly meinas vetää kahvit väärään kurkkuun kun rupesin imettämään vauvaa kaupungilla yhdessä kahvilassa (rinnat oli kyllä ihan piilossa puseron helman alla....

Vierailija
19/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdaskatseista rajata kaveripiiristään, ne joilla on erilaiset tavat. Kannattaisi nyt äipänkin vähän opetella hyväksymään erilaisia tapoja, niin on sitten kakarallekin helpompi ne opettaa. Ja ap:n käly ei ollut ohjaamassa häntä vessaan, vaan makuuhuoneeseen.

Vierailija
20/77 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota myös huomioon, että monet vauvat eivät syö (sen enempää rinnasta kuin tuttipullostakaan), jos ympäristö on kovin häiriöinen. Minä esimerkiksi jouduin menemään imettämään rauhallisempaan paikkaan ihan siitä syystä, en omaa häveliäisyyttäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän