Onko Pohjois-Amerikassa työskentely oikeasti niin rankkaa mitä huhutaan?
Sain jenkeistä töitä ja nyt pelotellaan, etten jaksa kuukautta pidempään niin olen loppuunpalanut ja haluan palata maitojunalla takaisin. Aloitan työt etänä ja myöhemmin koronan rauhoituttua muutan sinne. Mikä siitä tekee rankkaa? Lomia ei ole mutta onhan yö aikaa nukkua ja levätä.
Kommentit (6)
12 tunnin työpäivät eivät ole mitenkään harvinaisia monilla aloilla vaikka se on periaatteessa kiellettyä.
Ei sitä ehdi kuluttaa yötä nukkumiseen jos haluaa erottua muista työntekijöistä ja edetä uralla. Mutta pääset sentään elämään vapaan maailman ameriikanunelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ehdi kuluttaa yötä nukkumiseen jos haluaa erottua muista työntekijöistä ja edetä uralla. Mutta pääset sentään elämään vapaan maailman ameriikanunelmaa.
Ihminen ei jaksa ilman unta ja lepoa.
En ole itse työskennellyt Amerikassa, mutta minulla on suomalais-amerikkalaisia sukulaisia ja ainakin terveydenhoitoalalla työ on raskaampaa, kuin Suomessa. Lomaedut ovat jo sitten paljon huonommat.
Leppoisempaa se työ on kuin täällä ja paremmin palkattua, jos hallitset alan hyvin, jota olet sinne menossa tekemään. Projektien deadlinen lähestyessä töitä tosin joutuu painamaan enemmän ja yleensä valvotaan, että varmasti kaikki hommat on tehty. Lakipuolta monessa hommissa siellä harvemmin tarvitsee osata, kun jokaisella firmalla on oma juristi jolle voi teettää esim. sopimuspohjat. Ihan missä tahansa voi tehdä liikaa töitä, jos ei osaa asettaa itselleen rajoja.
Siellä on varmasti niitä rankkoja ja sitten vähemmän rankkoja töitä, ihan niin kuin muissakin maissa. En jaksa uskoa, että työnteko siellä olisi ihan jokaisessa ammatissa älyttömän rankkaa.