ALS pelottaa
Mulla alkoi eilen ihan yllättäen elohiiret ympäri kehoa, jaloissa, reisissä, pakaroissa, vatsassa, kaulalla. Olin juuri törmännyt netissä ALS:iin. Olen valvonut koko yön oloani kuulostellen, välillä torkahdin. Nyt polvet tuntuvat veltolta. Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja lääkitys Escitalopram Actavis.
Kommentit (24)
Ei kuulosta ALS:lta, ole ihan vaan huoletta. Mun äiti meni ALSiin, en sitä toivoisi kenellekään.
No, täytyy ajatella todennäköisyyksiä. Mulla on hypokondria, joka tekee tepposia. Lisäksi todettu anemia, johon kai voi liittyä tuollaista. Ja lääke, joka voi tehdä myös, varsinkin kun oon tässä nyt sähläillyt sen kanssa ja tasot sekaisin. Ja mikä todennäköisyys kuitenkaan olisi saada tauti? Pieni, vaikka jokuhan sen saa.
Mutta jos nämä ei teistä kuulosta ALS:ilta, yritän rauhoittua.
Mulla on myös hypokondrio ja ihan samoja oireita kun sulla. Toi Als pelko on aika yleinen ja elohiiret on aika yleisiä jos pelkää eri sairauksia. Mulla oli joskus tosi pitkään elohiiriä eri puolilla kehoa (melkein puoli vuotta) ja menin jopa magneettikuvaan. Mitään ei löydetty.
Kannattaa liittyä Facebookissa hypokondrio ryhmään, siellä on tästäkin aiheesta keskusteltu usein ja ainakin itseä helpottaa kuulla että muilla samanlaisia oireita.
Miten portaissa huimaus liittyy elohiiriin?