Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ALS pelottaa

.
08.05.2020 |

Mulla alkoi eilen ihan yllättäen elohiiret ympäri kehoa, jaloissa, reisissä, pakaroissa, vatsassa, kaulalla. Olin juuri törmännyt netissä ALS:iin. Olen valvonut koko yön oloani kuulostellen, välillä torkahdin. Nyt polvet tuntuvat veltolta. Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja lääkitys Escitalopram Actavis.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa, mua todella ahdistaa tämä.

Vierailija
2/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet saattavat johtua käyttämästäsi lääkkeestäkin, jos se on uusi tai annostusta nostettu lähiaikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä.

Vierailija
4/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan vastaavia elohiiriä ympäri kroppaa silloin kuin olen ahdistunut. Ei huolta siis. Menee ajan kanssa ohi. Tee jotain kivaa tai ota vaikka päikkärit, sulla ei ole hätää.

Vierailija
5/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uusi, mutta unohdin eilen ottaa sen ja otin vasta illalla.

6/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elohiiret alkoivat sen jälkeen, kun olit törmännyt netissä ALS:iin, oire johtuu varmaan pelosta eli on psykosomaattista. Vaikka oireet olisivatkin alkaneet ennen ALS:n ajattelua, on silti todennäköisempää, että ne johtuvat jostain muusta kuin siitä.

Sairaudenpelkoa ajatellen ALS:ssa on "hyvää" se, että vammautumisprosessi on yleensä nopea eli sitä ei tarvitse pelätä vuosikausia, vaan aika nopeasti siinä tulee ensimmäiset selkeät halvaantumiset.

Vierailija
7/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on elohiiriä usein. Ollut jo vuosia. Välillä enemmän, välillä vähemmän.

Vierailija
8/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tuo lääke joka aiheuttaa nuo oireet, todella suurella todennäköisyydellä. Itselleni Mirtazapin teki samankaltaista, päässä tuntui kummallisia napsahduksia (:D) pinnalla. 

Vierailija
9/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohiiri on varma merkki, ettei kyseessä ole ALS. 

ALS tarkoittaa, etteivät lihakset liiku ollenkaan, eli ihan päinvastaista kuin elohiiressä.

Vierailija
10/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sairaudenpelko on ihan kauhea tauti. Aiemmin pelkäsin syöpiä, mutta tää als ajaa sen ohi 6/0.

Vierailija
11/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös nestevajausta tai magnesiumin puutetta. Yleensä noita elohiiriä tulee enemmän stressaantuneena.

Vierailija
12/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut ihan vastaavia elohiiriä ympäri kroppaa silloin kuin olen ahdistunut. Ei huolta siis. Menee ajan kanssa ohi. Tee jotain kivaa tai ota vaikka päikkärit, sulla ei ole hätää.

Ei se aina ihan noin mene!

Entisellä työkaverilla todettiin ALS muutama vuosi sitten, kaikki alkoi siitä, että häntä huimasi portaissa ja kaikki sanoivat, että ei se mitään vakavaa ole, osta D-vitamiinia ja nauti elämästä, kaikilla huimaa joskus jne...

Yleensä näin onkin, mutta ei aina!

Vierailija
13/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti todennäköisempi vaihtoehto on lääkityksen vieroitusoire. Ne voivat alkaa jo noin äkkiä unohduksesta.

Vierailija
14/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ALS:ssa nimenomaan ole elohiiriä?

Vierailija
15/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut vastaavaa ja pelkäsin että on ALS. Ei ollut, vaan ns hyvälaatuisia lihasnykäyksiä joita on kuulemma etenkin nuorilla aikuisilla

Vierailija
16/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempi vastaus hyvä. Magnesiumin puute teki mulla tuommoista. Käy ostamassa vaikka sitraattimuodossa.

Vierailija
17/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa, mua todella ahdistaa tämä.

Miten me voimme auttaa luulosairasta, joka itse aiheutti oireensa lukemalla jotain mitä ei olisi pitänyt?

Vierailija
18/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etköhän tiedä itsekin, että oireilet ahdistustasi hypokondrialla. Ei sille oikein kukaan mitään täällä voi.

Vierailija
19/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo kuoli ALS-tautiin. Oireiden alkamisesta vuosi, niin oli henki poissa. Raju tauti.

Vierailija
20/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hypokondrikko oikeasti sairastua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän