Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei julkaise hääkuvaa

Vierailija
08.05.2020 |

Mitä tuntisit tai välittäisitkö jos mies ei julkaise teistä yhtään hääkuvaa somessaan? Oli ammattikuvaaja kalliilla ja saatiin hyviä kuvia. Hänellä on sekä fb että ig ei käyttää niitä varmaan päivittäin vaikka itse yleensä julkaiseekin melko harvoin. Mietin kysyäkö asiaa mieheltä kun se mua vähän kaivelee, vai jättää sikseen. Itse kun olin ylpeä meistä ja kuvista, niin tottakai pari julkaisua laitoin mutta häneltä ei yhtään kuvaa. Häämatkalta teki yhden kuvajulkaisun, lähinnä maisemista yksi yhteiskuva meistä oli. Itse julkaisin häämatka kuvan yhteydessä vielä julkisen rakkauden tunnustuksen ja pienen tiivistelmän meidän suhteen matkasta. Tykkäsi mutta ei kommentoinut mitenkään. Kai vain toivoin saavani enemmän vastakaikua. Ps. Häistä nyt jo muutama kk.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua tavallaan, mutta tuo ei välttämättä tarkoita sitä etteikö kyseessä olisi ollut miehen elämän merkittävin tapahtuma. Helppohan minun tosin on sanoa kun omani julkaisi hääkuvia samalla kun laittoi FB-life-eventin. 

Kiitos kommentistasi. Uskon että asia on näin. Mieheni on myös introvertti vaikka kavereita paljon onkin. Ei myöskään ole mikään sanaseppo. Toki kuvan julkaisu ei tekstiä vaadi.

Minua oikeasti harmittaa nämä kommentit mitä saat. Jos on todella rakastunut ja haluaa osoittaa sen koko maailmalle, niin on vaikeaa ymmärtää miksi toinen ei tunne samoin. Siis sen maailmalle osoittamisen suhteen. Ja kysehän ei ollut mistään jatkuvasta lepertelystä vaan tähänastisen elämän tärkeimmästä päivästä. Minunkin mieheni on introvertti, mutta silti julkaisi nuo kuvat ja statuspäivityksen vaikka käytännössä ei koskaan julkaise mitään FB:ssä. Ja tuntui todella ihanalta. En tiedä miksi kaikki ovat täällä noin nihkeitä tämän asian suhteen, mutta halusin vielä kirjoittaa tämän viestin kertoakseni että ymmärrän pointtisi ja tsemppaan sinua, ihan sama montako alapeukkua tämäkin viesti saa :) 

Kiitos viestistäsi. Olen tosiaan ihan oikea ihminen, oikeilla tunteilla ja postaus on omasta elämästäni. Onneksi täällä voi sentään olla anonyymi. Kiva että muutama saman henkinen tai eri henkinen mutta asiallinen tyyppi vastasi. Kiva myös kuulla että joku ymmärtää. Ja tämä asiahan ei oikeasti ole mikään vakava. Halusin herättää keskustelua ja saada eri näkökulmia. Onneksi haukut ei anonyymina satuta. Hämmentää vaan miksi täällä on oikeasti niin negatiivista porukkaa. Tähän törmää usein, sama kenen postauksia lukee ja tästäkin syystä pyörin ja postaan harvoin. Ainut plussa se anonyymiys, mutta siitähän se negatiivisuuski poikii.

Vierailija
62/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua tavallaan, mutta tuo ei välttämättä tarkoita sitä etteikö kyseessä olisi ollut miehen elämän merkittävin tapahtuma. Helppohan minun tosin on sanoa kun omani julkaisi hääkuvia samalla kun laittoi FB-life-eventin. 

Kiitos kommentistasi. Uskon että asia on näin. Mieheni on myös introvertti vaikka kavereita paljon onkin. Ei myöskään ole mikään sanaseppo. Toki kuvan julkaisu ei tekstiä vaadi.

Minua oikeasti harmittaa nämä kommentit mitä saat. Jos on todella rakastunut ja haluaa osoittaa sen koko maailmalle, niin on vaikeaa ymmärtää miksi toinen ei tunne samoin. Siis sen maailmalle osoittamisen suhteen. Ja kysehän ei ollut mistään jatkuvasta lepertelystä vaan tähänastisen elämän tärkeimmästä päivästä. Minunkin mieheni on introvertti, mutta silti julkaisi nuo kuvat ja statuspäivityksen vaikka käytännössä ei koskaan julkaise mitään FB:ssä. Ja tuntui todella ihanalta. En tiedä miksi kaikki ovat täällä noin nihkeitä tämän asian suhteen, mutta halusin vielä kirjoittaa tämän viestin kertoakseni että ymmärrän pointtisi ja tsemppaan sinua, ihan sama montako alapeukkua tämäkin viesti saa :) 

Osaatko kuvitella sitä, että jotkut ihmiset eivät kerta kaikkiaan halua kuviaan ja yksityisasioitaan nettiin?

Olipas todella typerä kysymys. Antoiko mikään minun kirjoituksessani ymmärtää näin? Jos ei, mene itseesi ja mieti tulit pätemään tuollaisella asialla? Ihan sama kuin olisit kysynyt että osaanko kuvitella että jollakin ihmisellä on näppyjä takapuolessaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kuvitella sitä, että jotkut ihmiset eivät kerta kaikkiaan halua kuviaan ja yksityisasioitaan nettiin?

Olipas todella typerä kysymys. Antoiko mikään minun kirjoituksessani ymmärtää näin? Jos ei, mene itseesi ja mieti tulit pätemään tuollaisella asialla? Ihan sama kuin olisit kysynyt että osaanko kuvitella että jollakin ihmisellä on näppyjä takapuolessaan. 

Siis et osaa. Ja kiukkuinenkin olet. :)

Vierailija
64/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et osaa. Ja kiukkuinenkin olet. :)

Epäilen, että sinulla on näppyjä takapuolessasi :) 

Vierailija
65/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit itse laittaa kuvan someen, koska olet ylpeä miehestäsi. Tämä viittaa siihen, että olet onnistunut menemään naimisiin ulkonäöllisesti yli oman tasoisesi miehen kanssa. Mies luonnollisesti häpeää sitä, että on mennyt naimisiin alle oman tasoisen naisen kanssa, eikä sitä tietenkään halua ystäville korostaa, vaikka sinua muuten rakastaisi. Varsinkin, jos miehen ystävillä on kauniita naisia, niin kynnys oman hääkuvan näyttöön somessa vain kasvaa. Mies selkeästi ei halua, että ystävät ajattelevat, että hänellä olisi ollut rahkeita myös kauniimpaan naiseen. Yleensä miehet ovat heti laittamassa kuvaa kumppanista someen, jos ovat ylpeitä siitä kuinka kauniin naisen ovat onnistuneet saamaan. Älä välitä siitä, että miehesi ei halua mainostaa hääkuvaa, vaan ole ylpeä, että itse onnistuit nappaamaan komean vonkaleen :)

Vierailija
66/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun mies alkaa heruttaa julkisia rakkaudentunnustuksia, se on anteeksipyyntö. Keskivertomies vain ei osaa olla huomaavainen kuin silloin, kun on pahoillaan.

Vrt mies tuo kukkia kun on käynyt vieraissa.

Joten: teillä taitaa mennä ihan hyvin :)

Vierailija
67/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkattiinko tämä valokuvaaja vain siksi, että on jotain millä elvistellä somessa? Ei taida itsentuntokaan olla kohdillaan sinulla. Haluatko näillä eksillesi ja ehkä miehen mahdollisille eksille elvistellä miehen kautta? Kuule, eikös se hääkuva ole ihan yhtä hieno seinällä, ehkei jopa parempi. Juuri tämmöset häät on someaikana aivan hirveitä... Entäs jos käykin ero hmm? Sitten se hääkuva pitää sieltä etsiä, hankalampaa se on kuin käsillä pidettävän albumin heittäminen jos joskus satutte eroamaan. Näitäkin on eli on kiroiltu että miksi piti se kuva sinne nettiin laitta ja eron aiheuttama häpeä tuntuu enemmän. 

Vierailija
68/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävä keskustelu, joka pursuilee kiukkua ja... kateutta?

Lukija ajattelee automaattisesti, että ap on kuvankaunis ja lomakohde uskomaton,ja alemmuudentunne iskee?

Ap, miehet vain on oma lajinsa. Paljon keskustelua (ei joo/ei kysymyksin), niin oppii tuntemaan toista yhä paremmin. Hyvä kun pysähdyt "pienten asioiden" mietintään, mutta älä tosiaan anna epävarmuuden kasvaa ympärille.

Ota selvää miehesi periaatteista ja tavoista somekäyttäytymisen suhteen, mukavasti keskustellen yhdessä. Joku leikkimielinen visailu? Väestöliiton sivuilla hyviä tekstejä keskustelun taustalle.

Täällä palstalla kilpavarustelu alkaa, kun joku ilmoittaa että on oma rakas. Yhteinen reviiri, kukaan ei saa nousta toista hehkeämmäksi... Ei voi kysyä neuvoa jos vasraus "jätä se sika" ei ole valikoimassa...

Vierailija
69/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen mielestä kaikki tommonen romanttinen hössötys somessa on naisten juttuja, eikä se ikinä kehtais laittaa mitään hääkuvia someen. Antaa mun kyllä päivitellä mitä haluan. Kahden kesken se on sitten paljon vähemmän jätkä kuin somessa.

Vierailija
70/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Olemme olleet 15 vuotta naimisissa ja yhdessä paljon pidempään. Minulla on tasan yksi kuva facessa, jossa olemme vaimon kanssa yhdessä. Ja toimin vastaavasti, kuin ap:n mies, eli julkaisen jotain ehkä kerran kuussa, jos sitäkään.

Vaikuttaa siltä, että ap otatutti ammattikuvaajalla kuvat, ihan vain jotta voisi niitä esitellä somessa.

Vierailija
71/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin julkaisin meistä, eikä mies julkaissut mitään. Selaa fb ja instaa, ei julkaise mitään kuin ehkä kerran vuodessa ja nekin ovat jotain huumorijuttuja. Enpä ollut edes tajunnut, että tässä nyt onkin joku ongelma ja mieheni ehkä häpeää minua! Eron paikka? Häistä melkein vuosi. 😁 Ja joo, julkiset rakkaudenosoitukset on ällöjä. Mulla oli kuva häistä ja kuvatekstinä päivämäärä ja sydän. Eiköhän ihmiset siitä tajua, että mentiin naimisiin ja rakastetaan toisiamme. Ne lepertelyt tehdään toisillemme yksityisesti.

Vierailija
72/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me laitettiin yksi hääkuva siihen ilmoitukseen, jossa päivitettiin suhdestatus avioliitoksi. Muita kuvia ei. En ole itsekään julkaissut yhtään enempää, vaikka oli kallis kuvaaja. Ne ovat minulle henkilökohtainen muisto.

Paljonko maksoitte hääkuvaajalle? Olisi etsinnässä hyvä kuvaaja.

Vierailija
73/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ekstrovertti löytänyt introvertin. Suosittelem lukemaan keltikangas-järvisen kirjoja. Ymmärrät parisuhdettasi vähän paremmin.

Ei näillä ole välttämättä korrelaatiota somekäyttäytymisen/aktiivisuuden kanssa. Itse asiassa olen tutustunut moneenkin ihmiseen, joilla on somessa todella paljon asiaa mutta kasvokkain kohdatessa paljastuneet tuppisuiksi introverteiksi.

Enkä mollaa tässä nyt introvertteja, sellainen olen itsekin. Tosin en tuppisuinen :D 

Vierailija
74/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun kaveripiirissä on pariskunnat julkaisseet yhdessä ja yksin kuvia häistä. Onnellinen päivä joten mikäs siinä.

Erikoisen voimakkaita tunteita tämä herättää kommentoijissa, taitaa heillä itsellään olla huono parisuhde tai yksinäisiä tms ongelmia kun noin käy tuntemattoman ihmisen asiat tunteisiin eikä osata asiallisesti kommentoida...

Vierailija
75/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä tunteita herättävä aihe. Meillä ei mies paljon kuvia jakele, enkä oikein osaa ajatella sitä pahaksi kun se ei vain ole yhtään hänen tyylisensä juttu. Ymmärrän kyllä että julkiset rakkaudentunnustukset ovat ihania mutta parempi jos ne tulevat spontaanisti kuin kehoittamalla.

Ja siis mieheni extrovertti ja muuten kyllä oikein huomioonottava, tämä vaan ei ole hänen tyylisensä juttu.

Vierailija
76/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parisuhdettaan netissä hehkuttavat eroavat aika pian. Tästä on olemassa ihan tutkimuskin, oikeasti suhteesta varma ei koe tarvetta julkistaa mitään rakkaushistoriikkia.

Ja ei, en ole katkera ikineitsyt, vaan onnellisesti naimisissa jo 11 v.

Vierailija
77/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että mies arvostaa yksityisyyttään eikä julkaise oikeasti itselleen tärkeistä asioista. Häät voivat olla jollekin hyvin yksityinen ja intiimi tilaisuus. Kannattaa puhua miehen kanssa tästä, niin ehkä osaisit, ap, sitten ymmärtää ja arvostaa hänen tapaansa paremmin? :)

Vierailija
78/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki parisuhdettaan netissä hehkuttavat eroavat aika pian. Tästä on olemassa ihan tutkimuskin, oikeasti suhteesta varma ei koe tarvetta julkistaa mitään rakkaushistoriikkia.

Ja ei, en ole katkera ikineitsyt, vaan onnellisesti naimisissa jo 11 v.

No voi kakka. Meille nyt sitten ilmeisesti tulee ero kun mies julkaisi hääkuviamme FB:ssä. Kiitos kun kerroit niin osaan varautua. 

Vierailija
79/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palsta näyttää taas parhaat puolensa. Minusta ei ole mitään omituista siinä, että vastanainut hehkuttaa somessa rakkauttaan ja avioliittoaan. Avioliittohan on ihana asia. Aloittajan käytös ei minun mielestäni ole yhtään noloa.

Sitten itse aiheeseen. Aloittaja, miehesi vaikuttaa olevan yksityisempi ihminen kuin sinä. Se ei tarkoita sitä, ettei mies rakastaisi sinua. Menihän hän sinun kanssasi naimisiin. :) Älä suotta stressaa mistään somesta, nauti aviomiehestäsi ja eläkää yhdessä pitkään ja onnellisina. Onnea vielä naimisiinmenon johdosta.

Vierailija
80/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöthähäpeä. Aikuisia ihmisiä postaamassa tuollaista nettiin... "Lyhyt tiivistelmä", urgh. Ketään ei kiinnosta teidän parisuhteen henkilökohtaiset kiemurat. Ihan oikeesti. Jos olette onnellisia niin olkaa niin sanotusti IRL onnellisia, kyllä se teistä silloin näkyy läheisillenne ulospäin joka tapauksessa. En tiedä mitä ihmiset yrittävät itselleen tai muille todistella postaamalla kaikkea someen. Itse olen yltiörakastunut poikaystävääni ja kaikki kyllä tietävät että ollaan onnellisia yhdessä. Somepostausten määrä 0. Jos sinun AP tarvitsee miettiä mitä miehesi teko tai tekemättä jättäminen somessa tarkoittaa, niin suosittelen tekemään töitä parisuhteessanne. Taitaa olla jonkinlaisia epävarmuuksia sinulla. Jos koet tarpeelliseksi niin puhukaa asioista avoimesti ja haavoittuvaisesti. Tässä mun ohjeistus.

N23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme