Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei julkaise hääkuvaa

Vierailija
08.05.2020 |

Mitä tuntisit tai välittäisitkö jos mies ei julkaise teistä yhtään hääkuvaa somessaan? Oli ammattikuvaaja kalliilla ja saatiin hyviä kuvia. Hänellä on sekä fb että ig ei käyttää niitä varmaan päivittäin vaikka itse yleensä julkaiseekin melko harvoin. Mietin kysyäkö asiaa mieheltä kun se mua vähän kaivelee, vai jättää sikseen. Itse kun olin ylpeä meistä ja kuvista, niin tottakai pari julkaisua laitoin mutta häneltä ei yhtään kuvaa. Häämatkalta teki yhden kuvajulkaisun, lähinnä maisemista yksi yhteiskuva meistä oli. Itse julkaisin häämatka kuvan yhteydessä vielä julkisen rakkauden tunnustuksen ja pienen tiivistelmän meidän suhteen matkasta. Tykkäsi mutta ei kommentoinut mitenkään. Kai vain toivoin saavani enemmän vastakaikua. Ps. Häistä nyt jo muutama kk.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä naiset kuvaavat ja jakavat itsestään kuvia, miehet kuvaa ja jakaa kuvia asioista.

Vierailija
22/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse julkaisin häämatka kuvan yhteydessä vielä julkisen rakkauden tunnustuksen ja pienen tiivistelmän meidän suhteen matkasta."

Suoraan sanoen hyi helvetti. Olen itsekin nainen, naimisissa parikymmentä vuotta, ja minua oksettaa tämä. Mitä ihmeen järkeä???? Aivan suunnaton myötähäpeä varmasti jokaisella täysijärkisellä joka tuon näki.

Olipa ilkeästi vastattu. Että sinua oikein oksettaa. Voi että. Oletko niitäkin ihmisiä joita oksettaa vauvakuvat somessa ja äidilliset rakkauden tunnustukset? Ihan mielenkiinnosta. Miten voi toisen onni oksettaa jos siitä ei usein muuten kerro tai usein julkaise. Outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko häitä tai avioliittoa ole tapahtunut ellei sitä julisteta joka somekanavassa.

Eikä suhteessa ole rakkautta ellei sitä julisteta somessa siinä toivossa että saa mahdollisimman monta tykkäystä, sydäntä ja ”awws miten ihania te ootte”- kommenttia.

KUKAAN ei tee noita päivityksiä omaksi ilokseen vaan reaktioiden kerjäämiseksi

Pitäskö sun ap kasvaa aikuiseksi ja elää elämää ihan tavallisessa arjessa eikä somessa?

Vierailija
24/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua tavallaan, mutta tuo ei välttämättä tarkoita sitä etteikö kyseessä olisi ollut miehen elämän merkittävin tapahtuma. Helppohan minun tosin on sanoa kun omani julkaisi hääkuvia samalla kun laittoi FB-life-eventin. 

Vierailija
25/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse julkaisin häämatka kuvan yhteydessä vielä julkisen rakkauden tunnustuksen ja pienen tiivistelmän meidän suhteen matkasta."

MIksi?!

Miksi ei? Koska halusin. Koska olin onnellinen, ylpeä miehestäni, siitä että suhteemme on kestänyt nämä vuodet, myrskytkin, ja halusin jakaa sen myös ystävilleni ja perheelleni. Meidän molempien somet yksityisiä, ei mitään suuria seuraajamääriä.

En yhtään ymmärrä... tai ymmärrän kyllä, että olet onnellinen tai ylpeä, mutta mitä lisäarvoa se sinulle antaa, että muutkin tietävät asian? Mitä SINÄ saat siitä tiedosta itsellesi?

Eri

Huhuu ap! Etole vastannut kysymykseeni. Tämä kysymys om olennainen.

Vierailija
26/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän molempien somet yksityisiä, ei mitään suuria seuraajamääriä.

Teidän molempien somet on yksityisiä, eli ainoastaan ystävät ja sukulaiset seuraavat. Mutta silti haluat että miehesi hehkuttaisi onneanne samalla tavalla kuin sinä teit (julkinen rakkaudentunnustus) ja harmittelet kun et saanut "vastakaikua" eli julkista rakkaudentunnustusta.

En tosiaan tajua tuota yhtään. Miehesi kai antaa sanoillaan ja teoillaan selvästi ymmärtää että rakastaa sinua? Miksi se pitää tehdä julkisesti?

Tämä jonkun toisen kirjoittama  viesti todellakin tiivisti kaiken oleellisen:

"Ei koko häitä tai avioliittoa ole tapahtunut ellei sitä julisteta joka somekanavassa.

Eikä suhteessa ole rakkautta ellei sitä julisteta somessa siinä toivossa että saa mahdollisimman monta tykkäystä, sydäntä ja ”awws miten ihania te ootte”- kommenttia.

KUKAAN ei tee noita päivityksiä omaksi ilokseen vaan reaktioiden kerjäämiseksi

Pitäskö sun ap kasvaa aikuiseksi ja elää elämää ihan tavallisessa arjessa eikä somessa?"

Vierailija
27/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa että AP on julkisuudenkipeä joka haluaa jakaa kaikkein intiimeimmätkin asiat muille 7,7 miljardille ihmiselle.

Toisenlaiset ihmiset haluavat säilyttää yksityisyytensä. Tuleekohan parisuhde toimimaan. Eihän kaikista julkkiksistakaan tiedetä edes puolisoa.

Metsään menee veikkauksesi. En ole ikinä pyrkinyt julkkikseksi. Minulla ei ole youtube kanavaa enkä pyri vaikuttajaksi. Ig tilini on täysin yksityinen ja julkaisen alle 5 kertaa vuodessa fb vielä harvemmin. Ei tarvitse olla huolissan meidän avioliitosta. Tämä ei todellakaan ole mulle mikään deal braker. Pohdin vain toisten ihmisten mielipiteitä asiasta, tiedän että niitä on suuntaan jos toiseen. Täällä AV:lla enemmän sinne toiseen, pyöriihän täällä paljon katkeraa yksinäistä porukkaa ja paljon ilkeitä mt ongelmaisia. Onneksi muutama asiallinen sivistynytkin ihminen löytyy.

Vierailija
28/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä todennäköisin syy miehen käytökselle on se ettei ole edes tullut mieleen laittaa noita asioita someen. Itsekin kirjoitit että päivittää hyvin harvoin. Jos päivittää vaikka lähinnä harrastejuttuja tai huumorijuttuja sinne niin ei häät tai häämatka toivottavasti kuulu noihin

Ja lisäksi mies saattaa ajatella että johan sinä laitoit kuvia jne niin miksi hänkin laittaisi (jos siis miehen lähimmät sukulaiset näkee myös sinun päivitykset)

Vierailija
29/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanoen hyi helvetti. Olen itsekin nainen, naimisissa parikymmentä vuotta, ja minua oksettaa tämä. Mitä ihmeen järkeä???? Aivan suunnaton myötähäpeä varmasti jokaisella täysijärkisellä joka tuon näki.

Olipa ilkeästi vastattu. Että sinua oikein oksettaa. Voi että. Oletko niitäkin ihmisiä joita oksettaa vauvakuvat somessa ja äidilliset rakkauden tunnustukset? Ihan mielenkiinnosta. Miten voi toisen onni oksettaa jos siitä ei usein muuten kerro tai usein julkaise. Outoa.

Äitien julkaisemat vauvatkuvat ja julkiset lepertelyt ja rakkauden tunnustukset ovat varmaan okei (tosin en kauhean paljon muista sellaisia nähneeni); onhan selvää että äitiys saa aikaan tunnemyrskyn jossa se oma lapsi on oikeasti maailman ihanin ja kaikkein upeinta mitä koko maailmassa on.

Mutta kun kyse on aikuisesta ihmisestä joka tekee jossain hemmetin somessa "julkisen rakkaudentunnustuksen" ja vielä kaiken päätteeksi "tiivistelmän meidän suhteen matkasta" niin onhan se herranjumala aivan älytöntä ja noloa! Mikä hitto yleensä on "tiivistelmä meidän suhteen matkasta", mitä ihmettä se kenellekään ulkopuoliselle kuuluu mitä teidän suhteessanne on tapahtunut?

Jotenkin niin totaalisen säälittävää. Pathetic.

Vierailija
30/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyhmä some kirjoitti:

Mies ei halua henk. koht. elämäänsä kaiken kansan nähtäväksi. Se ei ole kiinnostunut julkisesta huomiosta yksityiselämäänsä kohtaan. Anna miehen olla. Meitä on moneksi.

Tämän ymmärrän kyllä että osa ei välitä somesta, mutta kun hän kuitenkin käyttää. Tiedän että oikean vastauksen asiaan saan vain mieheltäni jos haluan ja on rehellinen. En pyytänyt ketään tuntematonta arvailemaan miehen ajatuksia vaan lähinnä hain omien kokemusten jakamista. En tiedä mitä tarkoitat anna miehen olla kommentilla 😃 jos jotain asiaa ystävällisesti omalta mieheltään kysyy jos se vaivaa niin ei voi olla väärin.

Ovatko allekirjoittaneet tahoillaan naimisissa ja minkä ikäisiä jos saan kysyä? Ymmärrän että vanhemmalle polvelle some on vieraampi.

Lähinnä siis haen alle 40 kymppisten kokemuksia jotka käyttävät somea ja ovat someaikana menneet naimisiin. Kaikkien tuttujeni aviomiehet ovat useampiakin kuvia julkaisseet ja vielä tekstien kera. Mitä väärää oli sisällään toivoa samaa.

:D voi jeesus.

Oltiin 27 ja 32 kun mentiin naimisiin. Päivitettiin faceen status ja minä kansikuvaksi ja mies profiilikuvaksi meidän yhteiskuvan häistä. Häämatkalta mä en päivittänyt mitään ja mies laittoi yhden kuvan meidän uima-altaasta jossa oli meidän hassu uimapatja.

Ei tosiaan mitään julkisia rakkauden tunnustuksia tms. Ei koeta että tarvitsee ulkopuolisille todistella onneamme tms.

Vierailija
31/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin kaveripariskunnan facebookista, kun alkoivat viestiä toisilleen sitä kautta tyyliin "Mennääks makkariin, hani". Pervoilkoot keskenään.

Vierailija
32/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? En minäkään julkaisisi. Ei siellä kaikkea tarvitse levitellä.

Vierailija
33/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi?!

Miksi ei? Koska halusin. Koska olin onnellinen, ylpeä miehestäni, siitä että suhteemme on kestänyt nämä vuodet, myrskytkin, ja halusin jakaa sen myös ystävilleni ja perheelleni. Meidän molempien somet yksityisiä, ei mitään suuria seuraajamääriä.

En yhtään ymmärrä... tai ymmärrän kyllä, että olet onnellinen tai ylpeä, mutta mitä lisäarvoa se sinulle antaa, että muutkin tietävät asian? Mitä SINÄ saat siitä tiedosta itsellesi?

Eri

Siis kun tätä viestiä kirjoitin, päällimmäisenä mielessäni oli että haluan tällä ilahduttaa miestäni sekä jakaa muille tabun että kaikissa suhteissa on vaikeuksia mutta niistä selvitään. Että elämä juuri ei ole mitään kiiltokuva somea vaikka nättejä kuvia usein kivempi katella. Harmi jos tein introverttimieheni häpeäväksi. Ehkä pitäisi kysyä jos näin ja pyytää anteeksi. Minussa on itsekkyyttä kuten meissä kaikissa mutta pohjimmiltani oon altruisitinen.

Vierailija
34/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noudatan somessa linjaa, etten julkaise omia kasvokuvia enää ollenkaan. Maisemat jne. on ok ja ihmiset kuvattuna, ettei toista tunnista. Kukin tyylillään ja minä en koe tarvetta olla näkyvillä.

Vierailija
35/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut yhdeltä sukulaiselta joulukortin mukana ”joulukirjeen” tai mikä tuo amerikkalainen tapa onkaan jossa kerrotaan perheen vuoden kuulumiset.

Minusta ajatus oli kiva ja rupesin itsekin sitten seuraavan joulun alla kirjoittamaan sellaista. Aloin kirjoittaa lapsen onnettomuudesta ja sen vaikutuksesta perheen alkuvuoteen. Sitten pyyhin pois ne jotka läheisiä tietävät jo ja muille asia ei oikeastaan kuulu. Sitten aloin kirjoittaa omista työkuvioistani mutta tuli mieleeni ettei se kiinnostaisi kuin muutamaa läheistä ja he kyllä tietävät jo nuo asiat. Lapsen asioista tuntui epäreilulta kirjoittaa esim kommelluksista ym kaikille muistiin.

Tunnin pähkäilen jälkeen päädyin siihen etten tule kirjoittamaan tuollaista kirjettä. En vain halua jakaa asioita muille näkyviin. Ei ole minun juttuni.

Ehkä mieskin kokee ettei halua esitellä hääkuvaa ym somessa. Oletko muuten kysynyt mieheltä luvan julkaista nuo? Oletko kysynyt mieheltä onko ok että esität julkisen rakkaudentunnustuksen ja jätät sen sukulaisten näkyville?

Vierailija
36/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin keksitty avaus taas, mutta en usko että itsekään julkaisisin somessa hääkuvaa. En julkaise kuvia itsestäni kuin erittäin poikkeustapauksissa, puolisostani en itse ole julkaissut yhtään kuvaa mutta meidät on tägätty yhteen hääjuhlakuvaan. En pidä tarpeellisena kertoa somessa yksityiselämästäni, ei siellä lue edes parisuhdestatustani.

Vierailija
37/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en millään voi ymmärtää, miten tästä voisi loukkaantua :D En ole itsekään julkaissut häistä mitään, eikä mies, ja hyvä niin!

Vierailija
38/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä laittaisi mitään Facebookiin sivustoille, en edes lasten kuvia. Vaikka sielä on läheisiä ystäviä ja vanhojakin tuttuja nuoruudessa, mutta miksi pitäisi jaksa yksityisiä asioita muille ja laittaa vielä selitystä tilanteista. Se on Facebook. Eli ei mitään tärkeää.

Vierailija
39/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyhmä some kirjoitti:

Mies ei halua henk. koht. elämäänsä kaiken kansan nähtäväksi. Se ei ole kiinnostunut julkisesta huomiosta yksityiselämäänsä kohtaan. Anna miehen olla. Meitä on moneksi.

Tämän ymmärrän kyllä että osa ei välitä somesta, mutta kun hän kuitenkin käyttää. Tiedän että oikean vastauksen asiaan saan vain mieheltäni jos haluan ja on rehellinen. En pyytänyt ketään tuntematonta arvailemaan miehen ajatuksia vaan lähinnä hain omien kokemusten jakamista. En tiedä mitä tarkoitat anna miehen olla kommentilla 😃 jos jotain asiaa ystävällisesti omalta mieheltään kysyy jos se vaivaa niin ei voi olla väärin.

Ovatko allekirjoittaneet tahoillaan naimisissa ja minkä ikäisiä jos saan kysyä? Ymmärrän että vanhemmalle polvelle some on vieraampi.

Lähinnä siis haen alle 40 kymppisten kokemuksia jotka käyttävät somea ja ovat someaikana menneet naimisiin. Kaikkien tuttujeni aviomiehet ovat useampiakin kuvia julkaisseet ja vielä tekstien kera. Mitä väärää oli sisällään toivoa samaa.

Käytän somea työssäni(kin). Kuten edellä totesin, en näe mitään syytä jakaa siellä yksityiselämääni.

N57

Vierailija
40/93 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko epävarma suhteestanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi