Minkä ikäinen on lähisukusi nuorimpana vanhemmaksi tullut
Entä vanhimpana
Lähisuvun voi jokainen määritellä . Itse katson siihen kuuluvan isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset, tädit, sedät, enot, serkut. Mutta joku ehkä laajentaa vielä sukupolven taaemmas.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli nuorin, vain 15, kun synnyin.
Mieheni oli 44, kun meidän vanhin lapsi syntyi. Nuorin lapsemme oli puolestaan silloin 19.
Tottakai siis vanhin lapsi tuo 19 v
Isoäitini oli 21 saadessaan esikoisensa, minä sain esikoiseni 40 v
Isäni oli 24 saadessaan esikoisensa. Molemmat mummoni saivat kuopuksensa 42-vuotiaana.
Minä taidan olla nuorin, olin aikanaan 25v. (v. 2000). Vanhin serkkuni avokki, 46v, (v. 2010), hoidoilla saivat lapsen..
19. Minä itse. 55, veljeni, mutta ei ollut ensimmäinen lapsi.
16 v. ja 42 v.
Ensimmäinen on omassa sukupolvessani (serkku), jälkimmäinen isoäitini.
Serkkuni oli varoittava esimerkki. Sai esikoisensa peruskoulun yhdeksännellä luokalla. Ei ole mikään ruudinkeksijä vieläkään. Anoppi oli nelikymppinen kun sai mieheni. Oma äitini on minua 20 v vanhempi. Itse olen saanut esikoisen 27 vuotiaana ja kuopuksen 38 v.
Nuorimmillaan vauva syntynyt 19-vuotiaalle ja vanhimmillaan 43-vuotiaalle
21 ja 39, sama ihminen eli mummini.
Enon vaimo 18-vuotiaana, isän sisko 19-vuotiaana. Nämä siis 60-luvulla.
Nuoremmasta polvesta sisältäen sisaruksen ja serkut -> 27-vuotiaana. Toisaalta mitään kovin vanhaa synnyttäjää ei myöskään ole ollut. Yksi naisserkuista sai viimeisen lapsensa 36-vuotiaana. Veljeni isäytyi myös vasta 37-vuotiaana.
Olemme lähes kaikki akateemisesti koulutettuja tässä sukupolvessa. Yhtään amispohjaista ei ole porukassa, ei edes puolisoissa.
Äitini oli nuorin, vain 15, kun synnyin.
Mieheni oli 44, kun meidän vanhin lapsi syntyi. Nuorin lapsemme oli puolestaan silloin 19.