Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mut tunnistetaan ulkonäön perusteella pienituloiseksi?

Vierailija
07.05.2020 |

Miksi niin monet ihmiset näyttävät rikkailta tai köyhiltä, jos ovat sitä? Sen siis tunnistaa ulkonäössä.
Mut jo kolmannen kerran aikuisiällä arvattiin Pienituloiseksi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat kengät aikuisilla. Usein kengistä kyllä näkee, onko ne henkkamaukat. Mä asun "rupusakkialueella" ja täällä usein naisilla on takkina joku sellanen tuulitakki tai ns ulkoilutakki joka paikassa. "Paremmissa piireissä " on yleensä joku tyylikäs kaupunkitakki erikseen.

Vierailija
22/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat (tai niiden puute), laittamattomat hiukset, linttaan astutut kengät, vanhanaikaiset tai rikki olevat silmälasit, liian suuret tai pienet vaatteet, ja säähän epäsopivat vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lävistykset

Myös korvissa?

Vierailija
24/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä olen siisti. Mun äiti on kampaaja, niin mulla on aika huolitellutkin hiukset. Pitkät, hyväkuntoiset ja vain vähän väriä antamassa ns eloa tukkaan.

Suora ryhti, olen tosi hoikka ja se ehkä voi tehdä riutuneeks ulkonäön? Siistit vaatteet aina, mutta toki kirpparia ja edullisia jos kaupasta. Olen nuori vielä. Mulla voi olla päällä vaikkapa mustat pillit, converset, joku neule ja nahkatakki, mutta se on toki onlyn. Olen ammatilani laikkari.

Vierailija
25/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sen huomaa hiuksista. En jaksa niitä laittaa. Isompi tuloinen pitäisi huolta kuontalostaan, koska pitää edustaa seurapiireissä ja business-tapaamisissa. Minun ei tarvitse varastolla edustaa yhtään, ketään ei kiinnosta meikäläisen pärstä.

Vierailija
26/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakanhaju. Vain alaluokka käryttää, enkä nyt viittaa peruskouluun.

Ihan sama miltä näyttää, jos haisee kuin tuhkakuppi, johon on rutkittu parfyymiä.

Tiedän miljonäärin joka röökaa kuin korsteeni.

Vierailija
27/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri, joka on köyhä. Hän pukeutuu ns. Tyylikkäästi, koska ostaa kirppareilta. Paljastavin on se, että kokonaisuus on tilkkutäkki. Värit eivät istu justyhteen, vaan ovat sinnepäin, koska niitä ei ole ostettu kerralla. Käsilaukku on halvan näköinen. Hän myös tekee itse käsitöitä, ja kotikutoinen on kotikutoisen näköistä. Vaalennettu tukka on keltainen.

Vierailija
28/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama miltä näyttää, jos haisee kuin tuhkakuppi, johon on rutkittu parfyymiä.

Tiedän korkeakoulutettuja ihmisiä, jotka röökaa kuin korsteenit konsanaan. Fiksuja noin muuten, mutta silti pistävät palamaan.

Vierailija
29/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä olen siisti. Mun äiti on kampaaja, niin mulla on aika huolitellutkin hiukset. Pitkät, hyväkuntoiset ja vain vähän väriä antamassa ns eloa tukkaan.

Suora ryhti, olen tosi hoikka ja se ehkä voi tehdä riutuneeks ulkonäön? Siistit vaatteet aina, mutta toki kirpparia ja edullisia jos kaupasta. Olen nuori vielä. Mulla voi olla päällä vaikkapa mustat pillit, converset, joku neule ja nahkatakki, mutta se on toki onlyn. Olen ammatilani laikkari.

Osa osaa peittää tilanteen. Nuoruus auttaa tässä. Samoin se, jos ei ole alun perin köyhistä oloista. Silloin ymmärtää paremmin esimerkiksi mitä sieltä kirpputorilta kannattaa ostaa ja miten käyttäydytään. Jos oma äiti on ollut köyhän näköinen hompsantuu, sitä pitää normaalina eikä edes huomaa näyttävänsä räjähtäneeltä.

Vierailija
30/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän korkeakoulutettuja ihmisiä, jotka röökaa kuin korsteenit konsanaan. Fiksuja noin muuten, mutta silti pistävät palamaan.

Katsopa joskus tilastoja. Köyhyys ja kouluttamattomuus korreloivat tupakoinnin kanssa voimakkaasti, vaikka poikkeuksia onkin.

Vierailija
31/46 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on "köyhän ihmisen aura", vaikka mitä tekisi. Samoin on rikkailla omanlaisensa.

Vierailija
32/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein köyhät ovat tyhmiä ja päinvastoin. Ihminen ei yleensä tiedä olevansa tyhmä, joten ei ymmärrä salata sitä olemalla hiljaa.

Vierailija
33/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset. Harvemmin hyvä tuloisen henkilön hiukset on hoitamattomat. Toki poikkeus vahvistaa säännön, suuntaan ja toiseen.

Vierailija
34/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö meikkiä? Siitä voi arvata.

Vierailija
35/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita puuttuu?

Vierailija
36/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän kyllä rikkinäisiä ja kauhtuneita vaatteita koska en vaan jaksa välittää, joten tiedostan huokuvani köyhyyttä ja lannistuneisuutta.

Minkäkin käytän rikkinäisiä ja kauhtuneita vaatteita, koska en vaan jaksa välittää koska tiedän että varallisuuteni on suurempi kuin 95% vastaantulijoista. 

Samis:)

Vierailija
37/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:llä kauppakassina se alimpien asiakkaitten stokkan kassi? Niillä viestitään sosiaalisesta asemasta. Miksi muuten niitä olisi eri värisiä ja ansaittu väri määräytyy juurikin ko. kaupassa kulutetun rahamäärän mukaan. Köyhällä ei ikinä ole varaa ansaita sitä ylemmille luokille tarkoitettua kassiväriä.

Vierailija
38/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä tunnistaminen ilmenee? 

Vierailija
39/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioit s-marketissa tai Lidlissä?

Siitä tunnistaa, koska parempi porukka käy vain premium k-marketissa.

Vierailija
40/46 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään lääkärissä. Haisi tupakalle vaikka imi jotain pastillia. Eli ei päde.

Ihmisen voi saada pois rahvaasta, mutta rahvasta ei saa pois ihmisestä. Eli köyhyys on HENKISTÄ.

Tupakanhajuinen lääkäri on hirveän huonoa mainosta alalleen.