Voiko koronavirus jäädä mansikan pinnalle poimijan kädestä?
🍓 Mansikka aika lähestyy ja on alkanut mietityttämään poimijoiden hygienia.
Testataanko kaikki poimijat säännöllisesti ?
Otetaanko poimituista marjoista näytteitä esim VTT toimesta ?
Pitäisikö kotimaiset mansikat esim keittää ennen pakastusta ?
Kommentit (31)
Tietysti voi. Varsinkin kun pelloilla ei aina ole käsienpesumahdollisuutta.
Ongelma on ratkaistu sillä ettei osta mansikoita tai käy itse poimimassa.
Mä en aio ostaa.
Mansikka on tehnyt niin pitkän matkan pellolta torille ja sun ruokapöytään, ettei siinä mikään koronapöpö selviä. Paras kuitenkin aina pestä tai edes huuhdella marjat ennen kuin syö ne.
Voi luoja. Jätä syömättä josse osaa huuhdella niin kuin aina ennenkin.
Taidan mennä itse poimimaan, niiden litrahintahan saattaa olla ihan pilvissä jos poimijat kotimaisia vaan
Eikö ne mansikkatilan majoitustilat ole aika alkeellisia ja missä pääsee pyykit pesemään ?
Voi hyvin olla hygieniataso sama kuin varusmiehillä 2 viikon metsäkeikan jälkeen ?
Oletko ennen miettinyt mitä kaikkia pöpöjä niiden mansikoiden päällä saattaa olla? Poimijoiden kotimaassa on saattanut kiertää ties mitä tauteja, mutta et vain ole tiennyt siitä, koska se on ollut vain paikallinen ongelma.
Minä aion ostaa ne muutamat mansikat kuten aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ratkaistu sillä ettei osta mansikoita tai käy itse poimimassa.
Mä en aio ostaa.
Meillä ei ole tänä vuonna lainkaan itsepoimintaa, koska kuka tahansa poimija voi tuoda koronan pellolle. Siellä jäisi paljon mansikkaa poimimatta, kun samalle riville ei voisi päästää ketään muuta vuorokauteen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne mansikkatilan majoitustilat ole aika alkeellisia ja missä pääsee pyykit pesemään ?
Voi hyvin olla hygieniataso sama kuin varusmiehillä 2 viikon metsäkeikan jälkeen ?
Majoitustilat vastaavat rippikoululaisten majoitusta, löytyy suihkut ja pesukoneetkin. Kaiken lisäksi suihkusta tulee lämmintä vettä!
Itse ajattelin keittää hilloiksi mansikat ja teen hillosta kakkua yms. Näin tänä kesänä. Maku sama, koostumus vain eri. 🍓
Tää vauvapalstan koronahysteria on kyllä aivan omaa luokkaansa..
Tottakai ja jos pakastat mansikat, virus odottelee siellä rauhassa tilaisuuttaan. Ukrainalainen variantti koronasta on erityisen ärhäkkä. Vähän kuin ukrainalaiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Varsinkin kun pelloilla ei aina ole käsienpesumahdollisuutta.
Tai torillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ennen miettinyt mitä kaikkia pöpöjä niiden mansikoiden päällä saattaa olla? Poimijoiden kotimaassa on saattanut kiertää ties mitä tauteja, mutta et vain ole tiennyt siitä, koska se on ollut vain paikallinen ongelma.
Minä aion ostaa ne muutamat mansikat kuten aina ennenkin.
Juuri näin. Ei ole aiemmin paljon ulkomailta tuodut virukset ja taudit pelottanut, mutta korona 💀🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Mansikka on tehnyt niin pitkän matkan pellolta torille ja sun ruokapöytään, ettei siinä mikään koronapöpö selviä. Paras kuitenkin aina pestä tai edes huuhdella marjat ennen kuin syö ne.
Pitkän matkan? päivä tai kaksi
Tietysti voi. Virus ei kuitenkaan (vielä) voi tartuttaa mansikan soluja ja todennäköisesti hajoaa ennen ruokapöytää.
KÖH KÖH! ATSSHIIIUHH!