ÄLÄ KULUTA ylimääräistä ennen kuin hallitus saa koronan talttumaan!
Olen aloittanut yhden perheen kansalanliikkeen. Emme osta kuin välttämättömän eli ruoan, vessapaperia ja pesuaineet yms, ennen kuin hallitus saa koronan tartuntamäärät laskuun.
En aio mennä mukaan heidän koko Suomen koronabileisiinsä. En kuluta euroakaan ylimääräistä ennen kuin korona alkaa talttua.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet. Kukaan ei tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä koska testien tuloksissa on viikkojen viive. Sairaalahoidossa olevien määrä kuitenkin kertoo sen, että epidemia on menossa ohi.
Sairaalahoidossa olevien määrä on aika tasainen, ei juuri laske mutta ei nousekaan. Jos vaan malttia riittäisi, tästä kyllä selvittäisiin. Hallitus kuittaa nyt sen arvovaltatappion, minkä Niinistön puuttuminen asiaan maaliskuussa aiheutti.
Tehohoidettavien määrä on laskenut yli puolella. Hoidettavien määrä on alle 180. Kyllä se on laskenut, mutta et vain halua sen laskevan, koska sinusta on mukava elää perusteettomassa kauhussa.
Tehohoidettavien määrä on laskenut yli puolella verrattuna mihin ajankohtaan? Entä miten on samaan aikaan kehittynyt kuolleiden lukumäärä?
Olen ostanut vaikka mitä ja aion ostaa edelleen.
La Honkasen puutarhaan.
Neuvosi on niin typerä.
Juuri tilasin briteistä vaatteita. En keksi syytä miksi en niin tekisi.
Mahtavaa, että teit tästä aloituksen. Kommentoinkin jo toiseen ketjuun omasta hallituksen vastaisesta boikotistani. Eli mukana ollaan! Meidän perhe lakkasi justiin käyttämästä rahaa mihinkään ylimääräiseen, vain ruoka ym mitä on pakko ostaa. Mieheni on tyytyväinen, meiltä säästyy pari tonnia kuussa mikä aikaisemmin käytettiin sinne tänne ja tonne. Joku muu jää nyt ilman, se toki on harmi. Mutta koen, että tämä on ainoita aseita, joita meillä on. Toinen on se, etten vapaaehtoisesti liiku missään, joten en Thl:n tavoitteen mukaisesti myöskään ota tartuntaa vastaan. Teemme töitä etänä.
Olishan se kiva jatkaa entistä hömpöttelyä, mutta viihdymme näinkin. Meillä on kiva koti ja lomapaikat, mikäs tässä ollessa!
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella mentaliteetilla oltais kyllä oltu pulassa maata kohdanneissa aiemmissa kriiseissä. Ei kriisiaikana aleta kaatamaan hallitusta, lakkoilemaan ja nakertamaan luottamusta valtaapitäviin, vaan silloin otetaan ohjeet kauniiseen käteen ja tehdään mukisematta niin kuin esivallan valitsema strategia on. Eikä strategioita aleta muuttelemaan huutoäänestyksellä, sillä mennään mikä on ja kritiikit ja selvittelyt käydään sitten myöhemmin kun ollaan jalat jo kuivina. Tällä on kriiseistä aina selvitty, saa nähdä miten nykyihmiselle kriisissä käy.
En minä mitään hallitusta kaada. En vaan suostu osallistumaan heidän strategiaansa kuluttaa. Koska vihreät arvot, jne. Ostan sen, mitä tarvitsen. ELi ruoan ja välttämättömät päivittäistavarat.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella mentaliteetilla oltais kyllä oltu pulassa maata kohdanneissa aiemmissa kriiseissä. Ei kriisiaikana aleta kaatamaan hallitusta, lakkoilemaan ja nakertamaan luottamusta valtaapitäviin, vaan silloin otetaan ohjeet kauniiseen käteen ja tehdään mukisematta niin kuin esivallan valitsema strategia on. Eikä strategioita aleta muuttelemaan huutoäänestyksellä, sillä mennään mikä on ja kritiikit ja selvittelyt käydään sitten myöhemmin kun ollaan jalat jo kuivina. Tällä on kriiseistä aina selvitty, saa nähdä miten nykyihmiselle kriisissä käy.
Huonosti taitaa nykyihmiselle kriisissä käydä, kun aletaan jo muutaman viikon kevytpoikkeustilan aikana ulisemaan kuin pikkukakarat kun on muka liian rankkaa, vaikka edelleenkin ollaan eletty yltäkylläisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on järkevää. Koska olen tottunut saamaan aina mitä haluan, potkin itseäni jalkaan jos hallitus ei tuo minulle sellaista maailmaa jossa ei ole viruksia, sairauksia tai kuolemaa. Kyllä niitä varmaan sitten kaduttaa, kun minulla on jalka poikki, maassa on lama ja työttömyys ja minä kärsin ihan vain kostoksi hallitukselle.
En mä ostamattomuudesta kärsi. Opin vaan löytämään muita puuhia ja harrastuksia. Rahat jää säästöön ja käytän ne sitten joskus johonkin kivaan. Tai saavat lapset muhkean perinnön.
Mikä tämän ostolakon pointti sitten on, jos siitä ei kukaan kärsi? Vai luuletko, että siitä kärsivät vain muut, eli yrittäjät, mutta et sinä?
Mutta kun et ole yhteiskunnasta irrallinen, niin tällainen hieno kostotoimenpide osuu myös itseesi. Kun sinä et enää rahoita muiden työpaikkoja, ei heilläkään ole enää varaa rahoittaa sinun työpaikkaasi. Toivottavasti ehdit säästää sen muhkean potin pian.
Kannattaa valita sellainen ala, että muilla ei ole oikein vaihtoehtoja.
En keksi, mikä sellainen ala voisi olla joka yksinään voisi kukoistaa ja menestyä samalla kun muut alat kaatuvat ympäriltä. Tokihan montakin alaa on, joita ihmiset tarvitsevat mutta jos heillä ei ole rahaa käytössään niin sitten sitä ei yksinkertaisesti sinullekaan tule, oli alasi miten välttämättömyys ja ainoa laatuaan hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet. Kukaan ei tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä koska testien tuloksissa on viikkojen viive. Sairaalahoidossa olevien määrä kuitenkin kertoo sen, että epidemia on menossa ohi.
Eilen 161 uutta tartuntaa, tänään 100, ja rajoituksia aletaan purkamaan. Ei, tämä ei todellakaan ole menossa ohi.
161 per 5,5 miljoonaa on aika vähän
Harmi, ettet ole saanut kaipaamaasi määrää kuolleita. Pienenä lohdutuksena kuitenkin; niitä kyllä tulee vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Ihmiset ei nyt uskalla tehdä mitään ennen kuin tautitilanne kohenee.
Vielä ei ole kohentunut sillä sairaalassa näyttää koko ajan olevan yhtä paljon väkeä kuin aiemminkin.Ei av-mammat ole mikään yleistettävä joukko ihmisiä. Muissa maissa ihmiset on jo rynnineet kaupoille kun ne on avattu.
Nimenomaan, kun ne on avattu. Täällä on kaupat ollut koko ajan auki.
Jep, ja kauppakeskukset ovat ilmoittaneet jopa reilusti alle puolet normaalia pienemmistä asiakasmääristä. Tilanne varmaan paranee, kun koronatartuntojen määrä ja siten myös tartunnan saamisen todennäköisyys kasvaa merkittävästi nykyisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Ihmiset ei nyt uskalla tehdä mitään ennen kuin tautitilanne kohenee.
Vielä ei ole kohentunut sillä sairaalassa näyttää koko ajan olevan yhtä paljon väkeä kuin aiemminkin.Ei av-mammat ole mikään yleistettävä joukko ihmisiä. Muissa maissa ihmiset on jo rynnineet kaupoille kun ne on avattu.
Nimenomaan, kun ne on avattu. Täällä on kaupat ollut koko ajan auki.
Jep, ja kauppakeskukset ovat ilmoittaneet jopa reilusti alle puolet normaalia pienemmistä asiakasmääristä. Tilanne varmaan paranee, kun koronatartuntojen määrä ja siten myös tartunnan saamisen todennäköisyys kasvaa merkittävästi nykyisestä.
...YLI puolet, piti kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on järkevää. Koska olen tottunut saamaan aina mitä haluan, potkin itseäni jalkaan jos hallitus ei tuo minulle sellaista maailmaa jossa ei ole viruksia, sairauksia tai kuolemaa. Kyllä niitä varmaan sitten kaduttaa, kun minulla on jalka poikki, maassa on lama ja työttömyys ja minä kärsin ihan vain kostoksi hallitukselle.
En mä ostamattomuudesta kärsi. Opin vaan löytämään muita puuhia ja harrastuksia. Rahat jää säästöön ja käytän ne sitten joskus johonkin kivaan. Tai saavat lapset muhkean perinnön.
Mikä tämän ostolakon pointti sitten on, jos siitä ei kukaan kärsi? Vai luuletko, että siitä kärsivät vain muut, eli yrittäjät, mutta et sinä?
Mutta kun et ole yhteiskunnasta irrallinen, niin tällainen hieno kostotoimenpide osuu myös itseesi. Kun sinä et enää rahoita muiden työpaikkoja, ei heilläkään ole enää varaa rahoittaa sinun työpaikkaasi. Toivottavasti ehdit säästää sen muhkean potin pian.
Kannattaa valita sellainen ala, että muilla ei ole oikein vaihtoehtoja.
En keksi, mikä sellainen ala voisi olla joka yksinään voisi kukoistaa ja menestyä samalla kun muut alat kaatuvat ympäriltä. Tokihan montakin alaa on, joita ihmiset tarvitsevat mutta jos heillä ei ole rahaa käytössään niin sitten sitä ei yksinkertaisesti sinullekaan tule, oli alasi miten välttämättömyys ja ainoa laatuaan hyvänsä.
Somepersoona, julkkis tai miljonääri, sillä saisi Marinin hallitukselta 100 000 € rahaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään hallitusta kaada. En vaan suostu osallistumaan heidän strategiaansa kuluttaa. Koska vihreät arvot, jne. Ostan sen, mitä tarvitsen. ELi ruoan ja välttämättömät päivittäistavarat.
Oletko ap? Jos et, niin en puhunut sinulle.
Jos olet, niin aloituksessa et puhunut mitään vihreistä arvoista vaan kiukuttelit ja lakkoilit ja vielä ilmaisit, että teet niin niin kauan, kunnes hallitus on hävittänyt koronan maailmasta. Ilmeisesti sen jälkeen voit jatkaa kuluttamista kun lapsellinen lakkosi on jollain minulle käsittämättömällä tavalla toiminut siinä mikä sen tavoite sitten ikinä onkaan.
Vihreissä arvoissa on toki järkeä, mutta tässä lakossa ei. Yhteiskuntaa, yrityksiä ja palveluita voi pitää pystyssä myös ympäristöystävällisillä tavoilla. Harmi vain, että ajamasi laman tultua ympäristöasiat lentävät ensimmäisinä roskikseen.
Itse olen tilannut (suomalaisista) nettikaupoista vähän liikaakin, kun aikaa on kotona istuskellessa selata sivuja...
Kulutan normaalioloissa todella paljon palveluihin (suurimman osan liikenevistä rahoistani). Omalla kohdallani, ja epäilen että hyvin monen muunkin kohdalla, kyseessä ei ole mikään ”lakko” tai ”mielenosoitus” kun en enää kuluta. Kyseessä on vain ja ainoastaan looginen seuraus siitä, että tuo kuluttaminen ei ole tällä hetkellä turvallista joten se jää tekemättä. Hallituksen umpisurkean linjauksen vuoksi mitä ilmeisimmin siihen asti, kunnes rokote on yleisessä jakelussa.
Vierailija kirjoitti:
Kulutan normaalioloissa todella paljon palveluihin (suurimman osan liikenevistä rahoistani). Omalla kohdallani, ja epäilen että hyvin monen muunkin kohdalla, kyseessä ei ole mikään ”lakko” tai ”mielenosoitus” kun en enää kuluta. Kyseessä on vain ja ainoastaan looginen seuraus siitä, että tuo kuluttaminen ei ole tällä hetkellä turvallista joten se jää tekemättä. Hallituksen umpisurkean linjauksen vuoksi mitä ilmeisimmin siihen asti, kunnes rokote on yleisessä jakelussa.
Fine, mutta ap:n umpisurkean aloituksen pointti on se, että hän lakkoilee ja osoittaa mieltään ja yrittää vielä saada muutkin siihen mukaan.
Itsellänikin on kulutus vähentynyt, koska en uskalla liikkua kaupoissa tai palveluissa. Ei yksinkertaisesti ole, mihin kuluttaa. Mutta yritän säästyneillä rahoilla ostaa pienyrittäjiltä ja kotimaisista verkkokaupoista. Eli päinvastoin kuin ap, yritän varoa ettei euroakaan jäisi lompakkooni jos sen voin laittaa kulutukseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole katkera. Kyllä mä saan säästää.
Ostan vain välttämätöntä sekä sellaista mistä koen olevan hyötyä tulevina aikoina, esim. mökille uudistusta jos siellä ollaan enemmänkin. Ja kotivaraan satsaan koko ajan.
Jos alv nousee niin pakolliset hankinnat kannattaa tehdä nyt?
Hyvä neuvo. Oli ihana helpotus kun ennen pääsiäistä vein tavaraa pois. Ei paljon tee mieli enää tuollaista röykkiötä.
En ole ostanut kuin elintarvikkeita sekä siivous- ja hygieniatuotteita. Kesän lomamatka peruuntui ja otamme siitä rahat takaisin.
Ja tämähän on ilmastolle hyvä asia, kun ihmiset kuluttavat vähemmän. Jos ilmastotavoitteisiin meinataan päästä, niin tällaista se elämä tulee olemaan.