ÄLÄ KULUTA ylimääräistä ennen kuin hallitus saa koronan talttumaan!
Olen aloittanut yhden perheen kansalanliikkeen. Emme osta kuin välttämättömän eli ruoan, vessapaperia ja pesuaineet yms, ennen kuin hallitus saa koronan tartuntamäärät laskuun.
En aio mennä mukaan heidän koko Suomen koronabileisiinsä. En kuluta euroakaan ylimääräistä ennen kuin korona alkaa talttua.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten nuo ajatusten tonavat ottavat lastesi kustannuksella lisää velkaa ja lapioivat rahat suoraan hampurilaiskeisareiden taskuun. Et oikein voi voittaa.
Voin. Muuttamalla vaikka Uuteen-Seelantiin tai Norjaan, kun korona on ohi.
Sehän on hyvä uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liityn mukaan.
En ole nyt ostanut maaliskuun alun jälkeen muuta kuin ruokaa. En ole tilannut mitään netistäkään.
Ajattelin ostaa ja kuluttaa vasta sitten kun tämä kulkutauti on ohi. Että jos yrittäjät kaipaa mun rahoja, niin syyttäköön hallitusta.Etkö näe kuinka lapsellinen olet.
Mitäs lapsellista siinä on, että ei kuluta turhaan? Sehän on vastuullista, ympäristö kiittää. Hiilineutraalia. Säästyneet rahat voi käyttää esim ulkomaanmatkalla.
Minua ei haittaa muutamat ravintolan konkat. En käy muutenkaan ravintoloissa.
Mitä sinä sekoilet. Kukaan ei tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä koska testien tuloksissa on viikkojen viive. Sairaalahoidossa olevien määrä kuitenkin kertoo sen, että epidemia on menossa ohi.
En aiokaan kuluttaa, ihan muut saavat saada sen tartunnan jos haluavat käydä hakemassa. Minä tilaan netistä vaatteet ja ruoat. Kaiken pakollisen saa netistä tilaamalla. Valitettavasti joudun töihin kuitenkin, mutta se on ainut riskini. Kävin kampaajalla kun tartuntoja oli vähän ja vaikka mikä olisi, en mene ennenkuin tartunnat taas laskusuunnassa.
Samoin. En kuluta ennen kuin koen sen turvalliseksi. Jos hallitus haluaa sairastuttaa kansan, minun pitää säästää rahojani siihen, että joku perheestäni esim. vammautuu tai tulee pitkiä sairaspoissaoloja töistä. En todellakaan lähde nyt hummailemaan rahojani mihinkään turhanpäiväiseen tukeaksieni tuollaisia hallituslinjauksia.
Sehän on mukavaa että kostona hallitukselle kulutus lopetetaan. Auttaa mukavasti tällaista 30 henkilöä työllistävää erikoiskaupan alan kotimaista pk-yritystä. Sillähän ei ole väliä mitä mieltä me olemme hallituksen toimista.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on mukavaa että kostona hallitukselle kulutus lopetetaan. Auttaa mukavasti tällaista 30 henkilöä työllistävää erikoiskaupan alan kotimaista pk-yritystä. Sillähän ei ole väliä mitä mieltä me olemme hallituksen toimista.
Ns. Collateral damage. Ihan kuin hallituksen strategiaa noudattamalla kuolevat vanhukset.
Tiedän, että kurjaa yrittäjille. Mutta jospa puhuisitte omat organisaationne lobbaamaan hallitukselle järkevämpää koronapolitiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet. Kukaan ei tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä koska testien tuloksissa on viikkojen viive. Sairaalahoidossa olevien määrä kuitenkin kertoo sen, että epidemia on menossa ohi.
Sairaalahoidossa olevien määrä on aika tasainen, ei juuri laske mutta ei nousekaan. Jos vaan malttia riittäisi, tästä kyllä selvittäisiin. Hallitus kuittaa nyt sen arvovaltatappion, minkä Niinistön puuttuminen asiaan maaliskuussa aiheutti.
Kulutan normaalioloissa yli tuhat euroa kuukaudessa ravintoloihin ja n. 100-500 euroa muihin palveluihin. Nyr kulutan tasan nolla euroa, ja tämä jatkuu niin kauan kun koronavirus leviää väestössä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus se teidät petti, eikä koronatartuntaa välttelevät hallintoalamaiset. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa muutamat ravintolan konkat. En käy muutenkaan ravintoloissa.
Minua haittaa, käyn niissä todella paljon. En kuitenkaan aio käydä niin kauan kun hallitus yrittää tartuttaa minuun yleisvaarallisen tartuntataudin, eli valitun linjan mukaisesti todennäköisesti ainakaan pariin vuoteen.
Yrittävätkin voisivat alkaa lobata hallitusta, että muuttaisivat Suomen koronastrategian esim Uuden-Seelannin esimerkin mukaiseksi. Alkaisi kuluttajia ehkä kuluttaminen taas kiinnostaa.
Tämähän on järkevää. Koska olen tottunut saamaan aina mitä haluan, potkin itseäni jalkaan jos hallitus ei tuo minulle sellaista maailmaa jossa ei ole viruksia, sairauksia tai kuolemaa. Kyllä niitä varmaan sitten kaduttaa, kun minulla on jalka poikki, maassa on lama ja työttömyys ja minä kärsin ihan vain kostoksi hallitukselle.
Sitä saa mitä tilaa. Ihmiset ei nyt uskalla tehdä mitään ennen kuin tautitilanne kohenee.
Vielä ei ole kohentunut sillä sairaalassa näyttää koko ajan olevan yhtä paljon väkeä kuin aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on järkevää. Koska olen tottunut saamaan aina mitä haluan, potkin itseäni jalkaan jos hallitus ei tuo minulle sellaista maailmaa jossa ei ole viruksia, sairauksia tai kuolemaa. Kyllä niitä varmaan sitten kaduttaa, kun minulla on jalka poikki, maassa on lama ja työttömyys ja minä kärsin ihan vain kostoksi hallitukselle.
En mä ostamattomuudesta kärsi. Opin vaan löytämään muita puuhia ja harrastuksia. Rahat jää säästöön ja käytän ne sitten joskus johonkin kivaan. Tai saavat lapset muhkean perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalahoidossa olevien määrä on aika tasainen, ei juuri laske mutta ei nousekaan. Jos vaan malttia riittäisi, tästä kyllä selvittäisiin. Hallitus kuittaa nyt sen arvovaltatappion, minkä Niinistön puuttuminen asiaan maaliskuussa aiheutti.
Tehohoidettavien määrä on laskenut yli puolella. Hoidettavien määrä on alle 180. Kyllä se on laskenut, mutta et vain halua sen laskevan, koska sinusta on mukava elää perusteettomassa kauhussa.
Vierailija kirjoitti:
Mites minulla siitä jalka menee poikki, jos laitan rahani säästöön enkä tuhlaile niitä ravintolaan ja muuhun ei-välttämättömään? Minulla on kaikkea, mitä tarvitsen. Ruokaa täytyy ostaa. Saippuaa ja vessapaperia samoin. Ei muuta. Esim. kirjoja minulla on kotona yksi kirjastohuone täynnä, niissä riittää luettavaa pariksi vuodeksi.
Päinvastoin, jos sattuisi vaikka vanhingossa se jalka menemään poikki, niin sittenpä on säästössä rahaa sen varalta, että täytyy mennä yksityiselle lääkäriasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehohoidettavien määrä on laskenut yli puolella. Hoidettavien määrä on alle 180. Kyllä se on laskenut, mutta et vain halua sen laskevan, koska sinusta on mukava elää perusteettomassa kauhussa.
Joo. Kun koronan vuoksi ei ole enää ketään teholla, niin katsotaan sitten uudestaan asioita. En minä pelkää. En vain halua tukea hallituksen koronapolitiikkaa ja hyvävelirahalahjoituspolitiikkaa.
Hallitus osoitti itse tänään esimerkkiä pelkireaktiosta. Minä en sentään juokse piiloon jos näen ihmisen, joka on nöhnyt koronaan sairastuneen.