Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa, etten muista lapsuudestani (2-5v) kun pari-kolme hetkeä?

Vierailija
07.05.2020 |

Muistan ihan pienenä sen kun äiti oli ihastunut ja laskeskelimme "rakastaa, ei rakasta" pihakeinussamme.

Muistan 3-vuotiaana kuinka menin heikoille jäille luvatta ja sain risusta pyllylle (tosin hyvin heikosti, en edes itkenyt)

Muistan 5-vuotis päiviltäni kuinka ostimme torilta mansikoita ja minä sain kotona kirjoittaa purkkeihin "MANS" ja vuosiluku. Ylijäämämansikat oli tarkoitettu kakkuni koristeluun.

Kertokaa omianne? :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden hyväksikäyttö. Järjellä ei tajunnut, mutta valokuvamuisti. Tunnelman aistiminen. Tukehtumisen tunne. Tekijä isä jonka olisi pitänyt suojella. Äidin viha pientä tyttöä kohtaan.

Vierailija
2/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista ennen kouluikää mitään muuta kuin erilaisia kipuja ja onnettomuuksia. Kaatumisia, kun veli heitti hiekkaa silmiin, kun olin vesirokossa, kun päätä särki kovaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista mittää.

Terv Mummo naapurista, 83.

Vierailija
4/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en muista minäkään paljoa noilta ikävuosilta. Muistan kun täytin 6v ja eskarissa saamani kortin, jotain leikkejä ehkä.. mutta suurempia muistoja kotoa ei ole mieleen piirtynyt paitsi valokuvia olen kyllä nähnyt. Erään hoitotädin ja hänen tuomat styroksiset askartelu (?) jutut muistan. Ja joitain hyviä hetkiä, isän tuomat matkamuistot ja klassisen musiikin radiosta ennen päiväkotiin menoa, Outoa, en tiedä? Kuinka paljon ihmiset yleensä muistaa? 8-9-vuotiaana muistan ajatelleeni, etteivät vanhemmat välitä minusta.

Vierailija
5/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan normaalia että naapurin setä, vaikka Pekka 40v tuli välillä vahtimaan minua ja pikkuveljeä.

Outoa oli se, että Pekka halusi aina leikkiä lääkäriä ja tutkia aina "pim ppiä ja pymppyä"

Sinne liimaili aina laastareita ja siveli pumpulilla yms. Yritin monta kertaa ehdottaa että leikitään jotain muuta, mutta ei 4-6-vuotiaan puheita uskottu. Veljeä pakotti pissaamaan seisaaltaan vaikka kotona oli opetettu toisin. Pakko oli tai huuto tuli.

Vierailija
6/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista kuin pieniä pätkiä tuolta ajalta. Yksittäisiä hetkiä, jolloin kaadun, nauran, juoksen, olen onnellinen tai surullinen. En usko, että monikaan muistaa varhaislapsuuttaan tarkasti.

Vierailija
7/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tilanteita, joista on valokuvia.

Vierailija
8/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap "hakattiin" 3-vuotiaana siitä hyvästä, ettei häntä vahdittu? Mistä tiedät, että olit vasta 3-vuotias?

Vierailija
9/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa.

Vierailija
10/10 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muisti alkaa kunnolla 4-vuotiaasta ja muistan siitä asti todella paljon. Muistan yksittäisiä tapahtumia 3-vuotiaastakin, kuten tädin häihin teetetyn mekon ja sokeripalarokotteen.

Kaikki kai muistavat omalla tavallaan, eikä se ole outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi