Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen mies

Vierailija
07.05.2020 |

Hei. Tapasin yhden miehen viime vuonna. Tapailtiin siksi monia kertoja viime vuoden kevään aikana. Hänessä ei ollut mitään vikaa. Hän oli kuin täydellinen mies. Hänkin kertoi pitävänsä minusta, joten kesällä päätettiin aloittaa seurustelu kesän ajaksi ja katsoa tulisiko suhteestamme mitään. Aloin uskoa tulevaisuuteemme enemmän. Sitten hän jopa kosi minua syksyn alussa. Olin löytänyt sen oikean. Ja mentiinkin naimisiin tänäkeväänä, joskin ei julkisesti. Ostettiin talokin meille.

Häiden jälkeen hän on kuitenkin muuttunut. Hän ei enää puhu paljoa kanssani, tekee muuta mieluummin. Jos hän puhuu, se on vähän uhkaaman tuntuista, eikä rauhallista niin kuin ennen. Lähipäivinä hän tukisti kerran hermostuneena minua. Hän pyysi kuitenkin anteeksi ja syytti hermostumista, kun minä jätin avaimet kiireissäni kotiin. En ymmärrä tätä. Hän ei melkein vuoteen käyttäytynyt minua kohtaan näin. Jos olisi, olisin huomannut sen ja lopettanut seurustelun heti.

Nyt ollaan kuitenkin oltu naimisissa reilut kolme kuukautta, koirakin hankittiin ja yhteinen koti. Kirsikkana kakun päälle; olen alkanut tuntemaan raskauteen liittyviä oireita. En ole kertonut miehelleni raskaudesta, mutta hain kaupasta raskaustestin viikko sitten. Se oli positiivinen. Olen aborttia vastaan, joten jos ei muuta käy, täytyy synnyttää. Olen niin pihalla ja sekaisin, mitä pitäisi tehdä.

Ei synnyttämisessä ja lapsessa ole vielä mitään, mutta ajattelen huonoja ja hyviä asioita. Mieheni on alistanut mua jo muutaman kerran ja tukkinut suutani, kun yritin kertoa jostain. En halua olla kuitenkaan yksinhuoltaja, mutta onko tämä turvallinen perhe kasvaa, jossa tukistetaan hiuksista ja alistetaan... En halua tehdä aborttia, mutta olen iässä 21. Mieheni vuotta vanhempi.

Mitä pitäisi tehdä, olen aivan paniikissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh miten tylsä aloitus. Voisitko yrittää keksiä hieman parempaa? Yritä edes jooko?

Eikö kukaan nyt aio uskoa mua? Hain sitten apua kai väärästä paikasta...

Vierailija
2/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mammat tämänkin nielee kurlaten 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lopullista ei ole vielä tapahtunut, vaikka etenittekin liian nopeasti. Voit vielä lähteä, ja rakentaa oman elämän helposti. Mies ja parisuhde hänen kanssaan ei ollut sitä mitä tilasit. Jos annat tuon käytöksen anteeksi, siitä tulee lopulta uusi normaali, ja sitä vaikeampaa on enää lähteä.

Vierailija
4/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poistatti ensimmäiset epäilevät viestit?

Sorry vaan, mutta keksi parempi aloitus huomenna. Tämä aloituksesi on todella tylsä ja typerä. *pyörittelee silmiä*

Vierailija
5/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poistatti ensimmäiset epäilevät viestit?

Sorry vaan, mutta keksi parempi aloitus huomenna. Tämä aloituksesi on todella tylsä ja typerä. *pyörittelee silmiä*

Ne eivät miellyttäneet aloittajaa, koska hän on nyt keksinyt tällaisen hienon tarinan ja jotkut yrittävät pilata sen. :)

Yritä ap hieman enemmän.

Vierailija
6/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mammat tämänkin nielee kurlaten 

Niin siinä aina käy. Jos ei muuten, niin ap vastaa itselleen ja saa taas juttuaan hilattua ylöspäin.

Vierailija
7/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut vanhemmillesi? Kerro tilanteestasi jollekin luotettavalle ihmiselle. Jos et tunne ketään, niin soita Naisten linjalle, josta saat apua! Googlaa se. Tsemppiä, selviät kyllä, kun haet apua!

Vierailija
8/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen tekee epäuskottavaksi tuo aikataulu.

Ei kukaan oikeasti mene naimisiin samana vuonna kuin tapaa, osta taloa jne. Se kertoo todella matalasta äo:sta.

Ainoa mikä tämän selittäisi on mahdollinen uskonto.

En jaksa kommmentoida, koska vihaan VL:n tapaa alistaa naisia. Sinä et toki voi sille mitään, että olet syntynyt uskovaisten lapseksi.

Jos tämä on totta, niin kerro jollekin läheiselle heti. Jollekin joka on vähiten hihhuli.

Vierailija
9/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään lopullista ei ole vielä tapahtunut, vaikka etenittekin liian nopeasti. Voit vielä lähteä, ja rakentaa oman elämän helposti. Mies ja parisuhde hänen kanssaan ei ollut sitä mitä tilasit. Jos annat tuon käytöksen anteeksi, siitä tulee lopulta uusi normaali, ja sitä vaikeampaa on enää lähteä.

Niin, mutta kuinka helppoa se on vaan lähteä yhteisestä kodista ja sanoa vaan heipat vuoden kestäneelle suhteelle? Paljon menettää, mutta varmaan enemmän hyötyä kuin haittaa. Kiitos.

Vierailija
10/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut vanhemmillesi? Kerro tilanteestasi jollekin luotettavalle ihmiselle. Jos et tunne ketään, niin soita Naisten linjalle, josta saat apua! Googlaa se. Tsemppiä, selviät kyllä, kun haet apua!

Kiitos. On läheisiä, mutta he ovat jo ikääntymässä ja kaukana pohjoisessa. Jos ei mitään muuta keinoa löydy, voin kokeilla soittaa tuonne.

Vierailija
11/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän aloituksen tekee epäuskottavaksi tuo aikataulu.

Ei kukaan oikeasti mene naimisiin samana vuonna kuin tapaa, osta taloa jne. Se kertoo todella matalasta äo:sta.

Ainoa mikä tämän selittäisi on mahdollinen uskonto.

En jaksa kommmentoida, koska vihaan VL:n tapaa alistaa naisia. Sinä et toki voi sille mitään, että olet syntynyt uskovaisten lapseksi.

Jos tämä on totta, niin kerro jollekin läheiselle heti. Jollekin joka on vähiten hihhuli.

Olisin puhunut läheisille, mutta vanhemmat asuvat pohjoisessa ja niille soittaminenkin olisi mahdotonta. Hyviä ystäviä ei ole, kenelle voisin puhua tälläisistä asioista. Sisko on, mutta ei muutenkaan mistään parhaimmasta päästä hän.

Vierailija
12/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.

Ymmärrätkö että uskontonne luo ihan hirveää jumalakuvaa? Jopa VL:n joku edustaja on sanonut että ehkäisykiellon poistaminen olisi epäreilua sitä noudattaneille, ja että jäsenmäärä romahtaisi jos kielto poistettaisiin.

Ymmärrän ettet pysty aborttiin, vaikka tuossa tilanteessa se olisi hyvä ratkaisu.

Miehesi tekee väärin ja tuo pahenee vuosi vuodelta.

Käytkö töissä ja pääsisitkö työterveyden kautta psykologille?

Vierailija
13/20 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumaan vaikka orrodoksisuuteen tai luterilaisuuteen. Samasta kirjasta tehty tulkinta, mutta heillä Jumala on anteeksiantavainen ja sallii vapaat valinnat.

Vierailija
14/20 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiaan ostettu oma talo. Tähän tämä kaatui. Mutta ei toki estä vastaamasta niille, joilla tilanne on todellinen.

Miksi tästä ketjusta on poistettu jo monta vastausta? Modella taas täysikuu vai mikä vikana?

Moni mamma voi kyllä kertoa tästä oman version. Pikaisin tietämäni ero tuli 3 viikossa, kun mies oli muuttunut tuollaiseksi heti vihkimisen jälkeen.

Ja mitäkö tehdä tuollaisessa tilanteessa? Älä jää yksin! Kerro äidillesi, siskollesi, kaverillesi, papille, kenelle tahansa. Älä usko sitä, että sinun kuuluu vain kärsiä. Ei vaan miehen kuuluu kunnioittaa sinua ja kohdella sinua hyvin. Perheneuvonnalla olisi tilaisuutensa juuri nyt.

Seurustelitte kovin lyhyen aikaa. Eikö kukaan varoittanut sinua? Tiedätkö, miten hänen isänsä on kohdellut hänen äitiään? Ehkä hän on niitä miehiä, joille nainen on jotain alempiarvoista.

Vierailija
15/20 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epäuskottava trolli.

Vierailija
16/20 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh miten tylsä aloitus. Voisitko yrittää keksiä hieman parempaa? Yritä edes jooko?

Eikö kukaan nyt aio uskoa mua? Hain sitten apua kai väärästä paikasta...

Ei täälläkään niin tyhmiä olla.

Vierailija
17/20 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan vaikka orrodoksisuuteen tai luterilaisuuteen. Samasta kirjasta tehty tulkinta, mutta heillä Jumala on anteeksiantavainen ja sallii vapaat valinnat.

Pienenä huomautuksena että lestadiolaiset ovat luterilaisia.

Ja muuten hiukan ihmettelen että ortodoksisuuteen suhtaudutaan niin positiivisesti. Heillähän esim naispappeudesta ei edes keskustella.

Vierailija
18/20 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienenä huomautuksena että lestadiolaiset ovat luterilaisia.

Ja muuten hiukan ihmettelen että ortodoksisuuteen suhtaudutaan niin positiivisesti. Heillähän esim naispappeudesta ei edes keskustella.

Miksi naispappeudesta pitäisi keskustella? Kristinuskon peruskirja raamattu on erittäin yksiselitteisesti sitä vastaan. ”Minä en salli että nainen opettaa (seurakuntaa)” Paavali, raamattu.

Jos et ota raamattua Jumalan sanana, tuosta voi olla välittämättä, mutta mitä kristinuskoa on sellainen, jossa Jumalan antamalla ohjekirjalle viitataan kintaalla?

Vierailija
19/20 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet idiootti. Ansaitset paskan miehen, joten älä tee mitään. 10 vuoden päästä voit iloisesti hajota paskaan suhteeseesi. 

Vierailija
20/20 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas suurin osa on huolissaan siitä jos tulisikin vastanneeksi trolliin. Mitä sitten jos juuri tällä kysyjällä ei ole ko. ongelmaa? Aivan varmasti jollain toisella on. Ainoa vaihtoehto on ero, silloin lapsellakin on mahdollisuus kasvaa ja kehittyä tasapainoiseksi ihmiseksi ja saada hyvä aikuisuus. Perheväkivalta; myös henkinen, heijastuu kehitykseen negatiivisena ja voi pilata koko elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä