Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa äkkiä, pulma....

Vierailija
04.07.2006 |

Minulla on lapsuuskaveri, joka oli pitkään (lapsena) kuin sisko minulle. Hän on pikkuserkkuni. Tiemme erkanivat mutta aikuisena ystävystyimme uudelleen (emme niin läheisiksi kuin lapsena) ja olen jopa hänen poikansa kummi.

Pari vuotta sitten tuo ystäväni oli luonani kylässä ja käyttäytyi tosi ikävästi minua kohtaan. Piikitteli, määräili (omassa kodissani!), keitti kahvit ja joi ne jättämättä minulle, antoi ymmärtää etten oikeastaan tiedä elämästä mitään. Luulen, ettei hän itse edes tajunnut miten käyttäytyi, oli sellaista pientä piiloilkeilyä. Ehkä hänellä oli vaikeaa itsellään, en tiedä. En ottanut asiaa puheeksi silloin mutta pahoitin mieleni todella kovasti.

Olen kuitenkin käynyt joitain kertoja hänen luonaan kylässä (pyytää aina tosi kovasti ja on ollut oikein mukava noina kertoina) ja lähettänyt kummilapselle lahjoja ym. Hän on muutamia kertoja puhunut että voisi tulla perheensä kanssa kylään. En ole kommentoinut sitä millään tavalla.

Taas pari viikkoa sitten vihjaili että voisi tulla kylään perheensä kanssa (asuvat kaukana joten tulisivat pariksi yöksi ainakin) ja samalla kutsui meitä heille. Vastasin että on kovin paljon kaikkea menoa. Nyt kuitenkin huomasin, että hän on yrittänyt soittaa minulle eilisiltana kolme kertaa. Luulen, että hän koettaa kutsua itsensä meille kylään. Miten toimisin? En halua häntä meille parista syystä.. a) tuo ilkeä käytös edellisvierailulla (jota en siis usko hänen tehneen tahallaan vaan huomaamattaan), b) haluan viettää loman rauhassa ilman vieraita ja etenkin hänen vilkkaita poikiaan ..

Olen niin huono valehtelemaan ja myös sanomaan suoraan etten halua heidän tulevan. Jos sanon että nyt ei sovi, hän kysyy kuitenkin että koska sopii (hän on koko kesän kotona). Hän tietää, että olen nyt lomalla. Meillä ei ole suunniteltuja menoja oman perheeni kanssa joten en osaa käyttää niitäkään tekosyynä.

Mitä vastaan tälle naiselle, jos hän kutsuu itsensä meille yökylään?? En halua olla epäkohtelias ja haluan säilyttää välit kummipoikani äitiin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina tosi huono sanomaan suoraan eitä kenellekään.. Pieni tekosyy on helpoin tapa olla loukkaamatta ketään.

Sano, että olette sopineet miehenne kanssa että nyt ainakin olette vain keskenänne kun yhteinen aika on jäänyt vähiin tai että appivanhemmat ovat tulossa kyläilemään josasin vaiheessa joten et voi nyt sopia mitään muuta vielä, mutta että katsotaan sitten taas uudelleen myöhemmin kesällä/syksyllä.

En minäkään tahtoisi toivottaa luokseni tervetulleeksi ketään joka on ollut ilkeä tai törkeä viime vierailulla.

Vierailija
2/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ainakin totta että olemme miehen kanssa puhuneet että haluamme olla mahdollisimman paljon tämän lomani aikana oman perheen kesken. Mies tekee päivisin lyhyitä keikkoja. Tosin tuntuu vähän hölmöltä sanoa kummilapsen äidille että ette ole tervetulleita koska haluamme olla omalla porukalla.. etenkään kun viime vierailusta on jo 2v. En usko, että kaveri tällä kertaa välttämättä olisi ilkeä mutta silti.. itse asiassa olemme torjuneet pari toisten kavereiden mökkikutsua, koska haluamme pitää lomamme vapaana suunnitelmista. Sen voisin sanoa mutta ymmärtääkö sellaista ihminen, josta hauskinta loman antia on tapailla kavereita?

Tuo appivanhempijuttu ei oikein käy, koska asuvat samalla paikkaunnalla kuin me. Ja muutenkin tuntuisi vähän hassulta koska tässä tapauksessahan kaveri on asialla ensin ja kaiken logiikan mukaan appivanhempien pitäisi sovittaa kyläilynsä sen mukaan, mitä olemme jo sopineet...

Muuten oikein hyviä ajatuksia..

Äh, ahdistaa.

Louise10:

Minäkin olen aina tosi huono sanomaan suoraan eitä kenellekään.. Pieni tekosyy on helpoin tapa olla loukkaamatta ketään.

Sano, että olette sopineet miehenne kanssa että nyt ainakin olette vain keskenänne kun yhteinen aika on jäänyt vähiin tai että appivanhemmat ovat tulossa kyläilemään josasin vaiheessa joten et voi nyt sopia mitään muuta vielä, mutta että katsotaan sitten taas uudelleen myöhemmin kesällä/syksyllä.

En minäkään tahtoisi toivottaa luokseni tervetulleeksi ketään joka on ollut ilkeä tai törkeä viime vierailulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan älä ole pelkuri.. Toi on loukkaavaa että et sano suoraan.. Sen jälkeen kun olet suoraan sanonut ei varmasti pyytele itseään kylään.. jotenkin moukkamaista

Vierailija
4/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtina pelkästään tuo edellisvierailu vaan haluaisimme miehen kanssa myös pitää loman mahdollisimman vapaana vierailuista ja vierailijoista. Elokuussa on paljon pakollisia vierailuja joten nyt heinäkuussa emme niitä kaipaisi. Toki tuo ilkeily edelliskerralla vaikuttaa mutta toisaalta, jos joku muu tuttavaperhe kutsuisi itsensä kylään nyt loman aikana, koettaisimme todennäköisesti jollain keinolla välttyä siltäkin. Tervetuloa syksyllä mutta miksi ihmeessä ihmisten lomien aikana pitää kyläilllä??!!

Ja en tosiaankaan ala enää kaverilleni purkamaan mieltäni parin vuoden takaisesta. Käyttäydyn kuitenkin häntä kohtaan ihan asiallisesti ja kyläilen, pidän yhteyttä kummipoikaan jne joten siinä ei pitäisi olla epäselvää. En vain innolla odota häntä kylään meille.

Vierailija:

kylläpäs olet pitkävihaine persoona huhuhu...

Sano suoraan älä ole pelkuri.. Toi on loukkaavaa että et sano suoraan.. Sen jälkeen kun olet suoraan sanonut ei varmasti pyytele itseään kylään.. jotenkin moukkamaista

Vierailija
5/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sano, että oot sairas tai miehesi tai lapsesi

Vierailija
6/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä vain yksinkertaisesti pysyisin kateissa

Vierailija
7/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ymmärtävän. Ja sitten myöhemmin kesällä voit sanoa vaikka, että sinulla on työkiireitä / kaverin häät / jne..

Tietysti ihan parastahan olisi sanoa suoraan, mikset mielellään ottaisi heitä kyläilemään. Mutta jos sitä et halua tehdä, niin jotain on vähän valehdeltava.

Vierailija
8/9 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nyt todella paljon ohjelmaa kesällä. Sitten sanot jonkun yhden päivän ja sanot että se on oikeastaan ainut mikä sopii, mutta silloinkin teillä on aikainen lähtö (keksit jonkun paikan mihin).

Ja jos he haluavat silloin tulla niin anna tulla. Yhden illan nyt seisoo vaikka päällään ja aamulla viimeistään pääsetkin jo heistä eroon.

Tai sitten ehdotat että menette yhdessä jonnekin, ihan nyt esimerkkina vaikka muumimaailma. Olette siellä yhden päivän ja illalla sanotte että MORO oli kiva nähdä, otetaanko ensi vuonna uudestaan.

Vierailija
9/9 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman, hm, oudolta.

Anna tulla kylään ja mieti etukäteen miten reagoit jos alkaa käyttäytyä samoin kuin edelliskerralla. Kissa pöydälle jos alkaa määräillä/piikitellä. Sanot ääneen ettet pidä siitä että hän määräilee noin tai ilkeilee näin.