Virheostos: Mummon Muusi!
Tuli sitten ostettua Mummon Muusijauhetta. Aivan hirveän makuista. Kertokaa, oi kertokaa kokeneemmat kokit, voiko sen upottaa johonkin sörsseliin missä maku ei haittaa.
Kommentit (70)
Mummosta tehty muusia en ole vielä syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuori punakuoriset perunat, paloittele ja keitä suolatussa vedessä pehmeiksi.
Purista ne perunapuristimen läpi, sekoita siihen vähän voita ja kermaa (aitoa, ei ruokakermaa), ja lisää suolaa. Sekoita kuohkeaksi.
Tuosta tulee niin luksusperunamuusi kuin vaan voi olla, ei mitään survotun sitkeää vaan kuohkeaa ja maukasta.
Ap ei pyytänyt muusiohjeita.
Toki itse tehty on parempaa, mutta tuo valmismuusi on paljon nopeampi. Käytän Lidlin versiota, ja silloin kun on kiire saada ruoka pöytään. Menee pari minuuttia, kattilaan vesi, kiehuu lähes samantien induktioliedellä, maito ja muusijauhe kattilaan, sekoitus, syömään. Seurana usein Prisman valmistiskiltä savukalaa tai kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämä oli jonkun koronahamsterin ostos. Onkohan kaapeissa nyt 50 pakettia vanhenemassa kun olikin virhe tällaisia ostella.
No ei onneksi tullut ostettua kuin kaksi. Jonkun kirjoittajan ehdottamaa pakastemuusia, Oolannin, olen kokeillut joskus ja se oli ihan syötävää. Nyt ei pakastimeen mahtunut, niin ajattelin sitten kokeilla tätä. Oppia ikä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuusin tekeminen perunoista on oikeasti niin helppoa, että on vaikea ymmärtää tuollaisen tuotteen olemassoloa. Samalla vaivalla saa aikaan tuhat kertaa maistuvamman muusin.
Jos tarkoitus on vältellä kauppareissuja, niin pussimuusijauhe säilyy paremmin mitä perunat. Jääkaappi menee äkkiä täyteen jo kaikesa muusta.
Tee maitoon ja laita voita. Hyvää pussimuussia on esim. Xtra. Mummon muusi on täysin mautonta.
Kokeile seuraavalla kerralla Lidlin perunamuusijauhetta, on paljon parempaa.
Yleensäkin pussimuusia voi tuunata vaikka ruohosipulilla maustetulla tuorejuustolla, tulee täyteläisempää.
Olen käyttänyt näitä soseita paimenen pataan (shepherd’s pie) mihin tulee kerroksittain sieniä, perunasosetta ja jauhelihaa. Päällimmäiseen kerrokseen muusin päälle vähän korppujauhoja ja juustoraastetta jolloin siihen tulee uunissa paistettuna kiva rapea kuori.
Jostain syystä eineksissä ja puolivalmisteissa suorastaan tavoitellaan pahaa makua. Kai se on se juttu, miksi niitä ostetaan.
Saman huomannut jo kauan aikaa sitten. Kai se mummon kuva jotenkin saa aina jonkun uskomaan että voisi olla hyvääkin. Pakasteissa on ihan kelvollisen makuista muussia, en vain nyt muista merkkiä.
Kuten muutkin ovat huomanneet, vain lidlin Instant smashes-muusi täyttää edes jonkinlaiset kriteerit. Mutta kuten moni totesi, itse oikeista perunoista tehty paras. Joskus joutunut jatkamaan oikeaa Lidlin muusilla eikä kukaan huomannut mitään. Lidlissä se toinen myytävä muusi on samanlaista kuraa kuin "mummon muusi" eli pitää olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Felixin on ihan syöntikelpoista lisärasvalla ja valkosipulilla tuunattuna
Toi Felixin muusi on oikeesti tosi hyvää. Eipä tulee enää itse muusia tehtyäkään kun sen kekkasi.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuusin tekeminen perunoista on oikeasti niin helppoa, että on vaikea ymmärtää tuollaisen tuotteen olemassoloa. Samalla vaivalla saa aikaan tuhat kertaa maistuvamman muusin.
Helppoa on kaataa kiehuvaa vettä suoraan lautaselle muusijauheen sekaan jos pitää nopeasti saada ruokaa. Itse en pidä muusista niin paljoa että viitsisin perunoista tehdä, ennemmin jätän ne kokonaisiksi kun keitän.
Ja mainittu nötkötti. Hitsi kuinka hyvää munakasta siitä saa ruisleivän päälle.
Ruokakermaan, maitoon ja voihin tehtynä Nam!
Liitin jauhe ruletttaa. Ei suolaa, kaikki tykkää. Paitsi liitipsyko, joka tosin ei vielä ole ostanut kun ei liitissä käy.
Eikö tuo lidlin jauhe muuttunut huonommaksi jo aikaa sitten? Itse en tiedä kun ei paikkakunnalla lidliä ole, mutta niin olen täältä lukenut.
Kommenteista päätellen olen outo. Minusta Mummonmuusi on parasta pussimuusia. Lidlin muusi taas on mautonta, pahaa.
Makuja on siis monia!
Mummon muusia ei kyllä mikään voinokare pelasta, kuten tässä on ehdotettu, ihan hirveetä. Jo hajukin on omituinen.
Lidlinkään muusi ei ole kovin hyvää...
Felixin ”pappamuusia” ostin kerran ja se on parasta valmismuusia!
Toki itsetehty on parasta, silloin kun löytyy juuri oikeita perunoita sitä varten, mutta jos nopeasti tarvitsee muusia, Felixin on ehdottomasti paras.
...ja kokemuksella?! ;D