Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain naisia syyllistetään lihavuudesta

Vierailija
07.05.2020 |

vaikka miehistä paljon suurempi osa on lihavia?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla pääsette, kun vaan laihdutatte, naiset. Ei tuo itku mitään auta.

Vaikka paino putoisikin ette tule saamaan yhtään sen helpommin.

Vierailija
62/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei ole miehelle niin kriittinen tekijä, sillä miehillä on yleensä muitakin valtteja kuin ulkonäkö. Naisilla taas harvemmin, joten kun se naisen ainoa assetti plösähtää, niin peli on pelattu.

Ininä nähdään valttina. Mikäli väittämäsi pitäisi paikkansa meillä ei olisi näin valtavan paljon miespuoleisia vinkujia. Johonkin ne valttikortit ovat nähtävästi hukkuneet.

Ei, vaan miehillä on usein varallisuutta, yhteiskunnallista asemaa tai älyä, jotka naisten silmissä kompensoivat ulkonäön puutteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei ole miehelle niin kriittinen tekijä, sillä miehillä on yleensä muitakin valtteja kuin ulkonäkö. Naisilla taas harvemmin, joten kun se naisen ainoa assetti plösähtää, niin peli on pelattu.

Ininä nähdään valttina. Mikäli väittämäsi pitäisi paikkansa meillä ei olisi näin valtavan paljon miespuoleisia vinkujia. Johonkin ne valttikortit ovat nähtävästi hukkuneet.

Ei, vaan miehillä on usein varallisuutta, yhteiskunnallista asemaa tai älyä, jotka naisten silmissä kompensoivat ulkonäön puutteita.

Ja sitä ei haluta käyttää koska?

Vierailija
64/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No äly kyllä kompensoi ulkonäön puutteita, mutta harvemmin, jos koskaan, älykäs mies on lihava. Itse asiassa älykkyys korreloi negatiivisesti lihavuuden kanssa; professorit, tutkijat ym ovat lähes poikkeuksetta hoikkia.

Vierailija
65/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitteesi on harhaanjohtava. Miehillä ylipaino (painoindeksi yli 25) on yleisempää, mutta lihavuus (painoindeksi yli 30) on itse asiassa hieman yleisempää naisilla.

https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kans…

"Miehistä vähintään ylipainoisia oli 71,9 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).

Miehistä lihavia oli 26,1 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän)."

"Naisista vähintään ylipainoisia oli 63,2 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).

Naisista lihavia oli 27,5 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän)."

Ja lisäksi BMI on huono mittari miesten "lihavuudelle". Roteva mies voi olla mittarien mukaan ylipainoinen koska leveät hartiat ja lihasmassa.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Miehet ovat kyllä taitavia itsepetoksessa! Tutkitusti ylipainoiset miehet luulevat olevansa lihaksikkaita. Suomalaismiesten "leveät hartiat" sijaitsevat kummasti vatsan kohdalla :D :D :D

Ja BMI on kehitetty nimenomaan miehille.

Mitenhän BMI on kehitetty miehille? Miehelle terveen rasvaprosentin ylärajana pidetään 25% joka vastaa normikunnossa olevalle miehelle noin painoindeksiä 25. Naiselle terveen rasvaprosentin ylärajana pidetään 35% joka samoin vastaa noin painoindekaiä 25. Alarajoissa olet osittain oikeassa, naisen rasvaprosentti menee niissä usein helposti alle terveenä pidetyn.

Ensimmäisestä asiasta olen samaa mieltä, monet läskit pitävät hoikkia hyväkuntoisia miehiä kukkakeppeinä tai minä lie.

Vierailija
66/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naiset syyttää muita omasta lihomsestaan aina. Aina on selityksiä,mutta koskaan se syöminen ei ole se syy.

Miehet sentään suoraan sanoo että tulee syötyä liikaa.

Onko kukaan tavannu miestä  joka sanoo että stressi tai kiire lihotti ?

Vierailija
67/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tukevuus lisää hänen karismaa ja auktoriteettiä. 

Vierailija
68/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja naiset syyttää muita omasta lihomsestaan aina. Aina on selityksiä,mutta koskaan se syöminen ei ole se syy.

No ei kun ne on omasta mielestään vaan harteikkaita tai sitten kyse on geeneistä.

Vierailija
69/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmille on. Lihava nainenkin pystyy usein laihtumaan ollessaan onnellisessa parisuhteessa. Laihduttamista ei helpota toisen suun pieksiminen ja roskaruuan kuskaaminen kotiin.

Mulla herää tismalleen sama kysymys, miksi naisiin kohdistetaan ulkonäköön kohdistuvia paineita samoin äitimyyttiä? Somessa pyörii tuon tuosta kuvia ostovaimoista keiden mies on läsähtänyt vanhapieru taikka 20-40v. pieruverkkareissa kulkeva plösö. Tää on ilmeisesti ihan ok kunhan nainen pysyy kuosissa

Noita somekuvia ja mainosjuttuja mainostetaan pääasiallisesti naisille. Miehet laihduttaa koska muut miehet tai vaimo haukkuu plösöksi ja se käy itsetunnon päälle. Toisin kuin naisilla niin miehillä ei ole lupaa valittaa jostain kalsarimainoksista että kuinka ne saa tuntemaan olon riittämättömäksi tai että kuinka hyvännäköiset miesmallit pitäisi poistaa katukuvasta koska kaljamaha-Eetulle voi tulla paha mieli.

Miehillä on vain ja ainoastaan kaksi vaihtoehtoa tarjolla: Joko lopeta ruikuttaminen ja laihduta, tai lopeta ruikuttaminen. Jälkimmäiselle vaihtoehdolle painostus laihduttamiseen ei juuri auta vaan kohauttavat olkapäitään koko asialle.

Vierailija
70/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne naiset omalla keskinäisellä vertailulla aseta ne paineet?

En ole miesten kuullut keskenään paheksuvan tai vertailevan muotojaan.

N31

Vierailija
71/82 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne naiset omalla keskinäisellä vertailulla aseta ne paineet?

En ole miesten kuullut keskenään paheksuvan tai vertailevan muotojaan.

N31

Kyllä sitä tapahtuu ainakin saliporukoissa. Niissä nyt on muutenkin usein todella vastenmielinen ilmapiiri.

Vierailija
72/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski nainen on ällöttävä. Sinkkumatskua.

Niin on läski mieskin. Tätä ei tunnu monikaan läski mies ymmärtävän.

Paljon harvemmin kuin nainen kuitenkin. Jos miehellä on muita avuja, saa hän helposti naisen ja perheen. Enkä puhu edes miljoonaomaisuudesta.

Vierailija
73/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä vain naisiin kohdistuva syyllistäminen näkyy? Kuka tätä harrastaa?

Useimmissa uutisissa lihavuudesta minusta puhutaan vain suomalaisten lihomisesta. 

Vierailija
74/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavat miehet saa naisia. mutta miehen lihoo parisuhteessa. Ja sitten vain naista syyllistetään jos hän lihoo. Oli yksi pariskunta, mies oli kuin tynnyri ja valitti kun vaimo on lihava, sanoimme hänelle, että hänhän se lihava oli, ja naama punaisena puuskutti eikä osannut vastata. 

Miehet on harhaisia ja itsekkäitä. 

Vierailija
75/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tehtäväksi mielletään ulkonäöllä miellyttäminen. Monethan saavat siitä urankin, samalla kun akateemisia on työttömyyskortistossa.

Kaikki, aivan kaikki, ulkonäön "puutteet" ovat pahempia naisilla. Aknearvet ovat naiselle katastrofi, miehestä ne tekevät vain jännittävästi rosoisen näkymisen. Vanheneminen on naiselle maailmanloppu jota torjutaan hyvinkin tuskallisilla keinoilla, miehet saavat vanheta paremmin rauhassa. Miesten melkein odotetaan olevan vähän nuhjuisia ja on sallittua olla välittämättä pukeutumisesta, naiset tuomitaan elämänhallintaongelmaisiksi. Toisaalta keikarimiehille vähän naureskellaan mutta "ylilauttautuneita" naisia kuvaillaan paljon julmemmin sanankääntein.

Surullista on, että näin jyrkän kaksoisstandardin olemassaoloa ei edes tiedosteta vaan taviksetkin ylläpitävät sitä kaikin voimin ymmärtämättä että viimeistään iän myötä ilmiöstä pääsee kärsimään itsekin oli ulkonäkö mikä tahansa.

Vierailija
76/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kiihottuu pääosin ulkonäöstä, niin naiselle on paljon enemmän hyötyä hoikkuudesta kuin miehelle. Hoikka nainen saa aina tasokkaan miehen. Hoikka mies ei välttämättä saa naista ollenkaan, jos ei osaa puhua naisille.

Mies hurmataan näköaistilla, nainen hurmataan kuuloaistilla (= mitä sanoo ja miten sen sanoo).

Enpä olisi ikinä mennyt sänkyyn, saati parisuhteeseen, miehen kanssa joka ei olisi hurmannut minua ensimmäiseksi ulkonäöllään. Hoikat miehet eivät viehätä, eivät viehättäneet silloin kun olin 160/47 eivätkä viehätä nyt kun jälkimmäinen numero on vähän suurempi.

Vierailija
77/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska useimmille naisille ei ole niin väliä jos mies on hieman ylipainoinen.

Näin ne miehet itselleen uskottelevat. Itse kaipaisin urheilullista miestä rinnalleni, ja mielummin sellainen hoikka pyöräilijä kuin salimössäri. En halua litistyä ison miehen alle...

T: 52 kg nainen

Minä olen hoikka mies (painoa 60 kg ja pituutta huimat 172 cm, ikää jo 38) ja minua hoikempia naisia on vaikea löytää. Kaikki naisystäväni ovat olleet minua painavampia, edellinen oli yli 20 kg painavampi. Teen ruumiillista työtä ja sattumoisin kuljen työmatkanikin polkupyörällä (edestakaisin 12 km), autoa minulla ei ole ollut ikinä.

Vierailija
78/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? kuinkahan monta kertaa olen tälläkin palstalla todennut olevani lihava, koska tykkään kyllä terveellisestä ruoasta mutta syön sitä paljon, ja lisäksi rakastan olutta.

Vierailija
79/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska useimmille naisille ei ole niin väliä jos mies on hieman ylipainoinen.

Näin ne miehet itselleen uskottelevat. Itse kaipaisin urheilullista miestä rinnalleni, ja mielummin sellainen hoikka pyöräilijä kuin salimössäri. En halua litistyä ison miehen alle...

T: 52 kg nainen

Minä olen hoikka mies (painoa 60 kg ja pituutta huimat 172 cm, ikää jo 38) ja minua hoikempia naisia on vaikea löytää. Kaikki naisystäväni ovat olleet minua painavampia, edellinen oli yli 20 kg painavampi. Teen ruumiillista työtä ja sattumoisin kuljen työmatkanikin polkupyörällä (edestakaisin 12 km), autoa minulla ei ole ollut ikinä.

Tuon takia hakeuduin toiseen maahan. Kulta saapui tänne luokseni vähän ennen rajojen sulkeutumista. Harkitsemme maistraatissa käymistä vaikka onkin EU:n alueelta eli sinällään tällä asialla ei olisi vielä niin kiire.

Vierailija
80/82 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? kuinkahan monta kertaa olen tälläkin palstalla todennut olevani lihava, koska tykkään kyllä terveellisestä ruoasta mutta syön sitä paljon, ja lisäksi rakastan olutta.

Sama. Täällä oli joku keittiöpsykologin ketjukin miten lihavilla on vaan jotain traumoja ja tehneet lihavuudestaan suojakuoren tms. Sinnekin piti mennä "puolustelemaan" omaa ruhoaan että kyllä omat kilot ovat tulleet ihan puhtaasta rakkaudesta ruokaan. Ja alkoholiin.

Mua ei sinällänsä omat kilot haittaa vaikka joo, olisin valmis maksamaan vaikka 5000 euroa jos olisi olemassa jokin ihmepilleri mikä saisi aikaiseksi pysyvästi hoikan vartalon. Koen kuitenkin itseni kiloistani huolimatta kauniiksi, ja olen miettinyt johtuuko se siitä että vaikka olenkin läski niin liikun ja tanssin paljon ja eri kansallispuistoissa vaeltaminen on yhtä rakas harrastus kuin kokkaaminen ja viinin tissuttelu. Mulla on hyvä suhde itseeni ja omaan kehooni kenties koska pidän sen liikkeellä. Ja ei mulla ole koskaan ollut ongelmia "markkina-arvossani", vaikka se mitattaisiinkin naiselta ainoastaan niin naurettavalla asialla kuin sillä kuinka moni mies haluaisi polkea sua. Mun elämää ei paljoa hetkauta vauvafoorumin vihamielinen keskustelu tai iltapaskojen kommenttikentissä riehuvat katkeroituneet ihmisrauniot.

Ps. En ole ikinä ollut sängyssä lihavan miehen kanssa. En siksi ettei mulle kelpaisi, vaan siksi että mä en ilmeisesti kelpaa lihaville. Ei ole muistaakseni kukaan lihava koskaan edes yrittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi