Mikä oli lapsuutesi lempilelu? Laita myös kuva jos pystyt :)
Minulla oli vauvana sellainen vaaleanpunainen tipu, ja vähän vanhempana Baby born ja Barbie noissa A-versioissa (en jaksanut tehdä uutta kuvaa kun mo det koko ajan po is tavat)
Kommentit (28)
Taisin olla melko vaatimaton lapsi, sillä rakkain leluni oli aina kirpputorilta ostettu n. 10cm * 10cm pehmohiiri, jonkun itse ompelema kaiketi. Sen nimi oli Moussi ja tuolla se on yhä vitriinissä tallessa, melko nuhjuiseksi puristeltuna tosin :D
Minulla oli useita mollanukkeja. Kotona oli lippispäinenpoikamolla, hoitopaikassa tyttömolla ja pari niistä on edelleenkin säilytyksessä. Sellaiset 30 senttiset pienet lankahiuksiset, joilla on naamassa pisamia, suuret silmät ja iloinen ilme kasvoilla. Niitä on tullut nuuskittua, halittua ja pidetty hyvänä aivan riekaleiksi asti.
https://www.bloglovin.com/blogs/eilen-tein-3103771/ensinukke-kaavoineen…
Vähän tuon tyylisiä kun tuossa kuvassa. Just tuollainen kauttaalta pehmeä ja raitakankaasta tehty. Pikkasen isompi kuin tämä "ensinukke" ja niillä lankasaparoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli useita mollanukkeja. Kotona oli lippispäinenpoikamolla, hoitopaikassa tyttömolla ja pari niistä on edelleenkin säilytyksessä. Sellaiset 30 senttiset pienet lankahiuksiset, joilla on naamassa pisamia, suuret silmät ja iloinen ilme kasvoilla. Niitä on tullut nuuskittua, halittua ja pidetty hyvänä aivan riekaleiksi asti.
https://www.bloglovin.com/blogs/eilen-tein-3103771/ensinukke-kaavoineen…
Vähän tuon tyylisiä kun tuossa kuvassa. Just tuollainen kauttaalta pehmeä ja raitakankaasta tehty. Pikkasen isompi kuin tämä "ensinukke" ja niillä lankasaparoilla.
Minulla oli äitini tekemä hymynaama-pehmo. Siinä oli vaan silmät ja hymysuu, n. 30cm*30cm. Sitä sitten tuijottelin tuntikausia onnellinen hymy naamalla. Ei taitaisi riiittää nykyajan älypuhelintaaperoille :D
Mustakuonoinen pieni bulldoggi ja musta kissapehmolelu (smaragdin vihreät silmät), jonka sain laivalta. Äiti koitti ehdottaa värikkäämpiä pehmoleluja mutta halusin ehdottomasti juuri sen kissan :D
Ensimmäinen oli nuorelta tädiltä peritty Bonzo, jota minä olin kuulemma nimittänyt Ponsuksi. Se oli hajonnut ja sahanjauhot olivat tulleet ulos. Äiti teki samantapaisen elukan korvaamaan Ponsua, mutta ei se ollut niin rakas.
Mutta ehdottomasti paras oli neljävuotiaana joululahjaksi saamani iso puna-keltainen kippiauto. Se oli niin iso, että saatoin kesäkelissä istua auton lavalla ja laskea mäkeä. Parhaalla kaverillani Hannulla oli myös iso kippiauto, vaaleansininen ja varustettu taskulampun patterilla ja polttimoilla eli siinä oli valot. Se että kaverini sai auton joululahjaksi, ei ollut ihme, mutta näin jälkeenpäinkin olen ihmetellyt, kenellä leikkasi niin loistavasti, että pikkutytölle ostettiin auto. Ei se ollut tavallista 50-luvulla.
Minulle tärkeimpiä olivat vauvanukkeni, ihan kaikki niistä. Minulla oli myös ruskea pehmokoira nimeltä Kaakao ja se on yhä tallessa, vieläkin nököttää sängylläni. <3
Hauska ketju! Baby born taisi olla suosikkileluni, kunnes kaverini rikkoi sen.
Myös tämä oli hauska:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Diabolo
Vierailija kirjoitti:
Jostain käsittämättömästä syystä tämä
vaikka pelkäsinkin sitä ihan älyttömästi :D
Oletko 90-luvun lapsi? Muistan että kaverillani oli kyseinen lelj, ja olin siitä tosi kateellinen :D
olisin halunnut käpylehmän mutta en ikinä saanut. Lapsuuteni pilattiin :(
Zinc
Varmaan Märklinin sähköjunarata. Aika pitkään se kesti kolareita matchbox autojen kanssa ja metallisten fortunan kuulien pyörittelyä kiskoilla (hienot kipinät). Veturi ja raiteet varmaan kunnossa vieläkin. Muuntaja varmaan kyllästyi leikkeihini. ;)
Mä en leikkinyt lapsena oikein millään leluilla, rakkaimmat esineet olivat kivikokoelma ja pikkusiskon vaippa, joka päällä leikin vauvaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 90-luvun lapsi? Muistan että kaverillani oli kyseinen lelj, ja olin siitä tosi kateellinen :D
88-syntynyt. Ihmettelin itsekin kuinka minua paria vuotta nuoremmat lapset uskalsivat leikkiä sillä ja minä en. Irrotin sen aina tuosta ruokakupista ja silittelin koska silloin se ei pitänyt mitään ääntä tai käynyt kimppuun :D
Vierailija kirjoitti:
Taisin olla melko vaatimaton lapsi, sillä rakkain leluni oli aina kirpputorilta ostettu n. 10cm * 10cm pehmohiiri, jonkun itse ompelema kaiketi. Sen nimi oli Moussi ja tuolla se on yhä vitriinissä tallessa, melko nuhjuiseksi puristeltuna tosin :D
Ihanan kuuloinen! Ei olisi kuvaa heittää?
Harmaaraidallinen kissapehmolelu, jonka äitini toi joltain messuilta <3 en koskaan välittänyt oikein muista leluista kun tuosta. Mekanot ja pikkuautot oli siistejä, mutta ei niihin ollut samanlaista kiintymyssuhdetta.
Olen 35 ja vielä nykyisinkin Kisu on minulle tärkeä, istuu vitriinikaapissa kunniapaikalla.
https://bricker.info/images/sets/LEGO/374_main.jpg
Hieno legopaloasema, joka muuntautui moneksi linnoista avaruusaluksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en leikkinyt lapsena oikein millään leluilla, rakkaimmat esineet olivat kivikokoelma ja pikkusiskon vaippa, joka päällä leikin vauvaa :D
Disturbing...
1-vuotislahjaksi saatu pehmokoira Jaska, joka on lohduttanut vielä aikuisenakin.
"Loving you" Barbie, jolla oli punavalkoinen mekko, jossa sydämiä.
https://aijaa.com/wNpACA