Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele jännityskirjasarjaa 70+ äidille

Vierailija
07.05.2020 |

Etsin jännittävää luettavaa / dekkarikirjoja äidilleni, sellaista missä olisi kokonainen sarja samoilla henkilöillä. Hänellä on alkava Alzheimer, niin on helpompi pysyä mukana jos ei joka kirjassa tarvii tutustua uusiin henkilöihin. Ja ajattelisin, että voi olla kiinnostavampaa, jos päähenkilö olisi myös vähintään keski-ikäinen. Ei saa olla mitään yliluonnollista, niitä hän ei voi sietää. 😂
Kiitos paljon, jos joku jaksaa vastata. ☺️

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppu Nuotion Myrkkykoiso ja muut saman sarjan dekkarit. Helppolukuisia, sijoittuu Suomeen (Turkuun ja ympäristöön), hyvin kiinni arjessa, sankarina eläkeläisrouva.

Vierailija
2/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, nimi olikin Myrkkykeiso. Ellen Lähteen tutkimuksia.

https://otava.fi/kirjat/myrkkykeiso-2/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Georgen Lynley-kirjat ja Donna Leonin Brunetti-kirjat. Ne tulee mulle ekana mieleen.

Vierailija
4/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donna Leon. Samaa vuosikertaa. 7-kymppinen kirjailija itsekin.

Vierailija
5/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eppu Nuotion Myrkkykoiso ja muut saman sarjan dekkarit. Helppolukuisia, sijoittuu Suomeen (Turkuun ja ympäristöön), hyvin kiinni arjessa, sankarina eläkeläisrouva.

Kiitos, olenkin näitä joskus nähnyt, mutta en ole tiennyt että niissä on eläkeläisrouva pääosassa. 👍

Vierailija
6/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Georgen Lynley-kirjat ja Donna Leonin Brunetti-kirjat. Ne tulee mulle ekana mieleen.

Kiitos, aivan uusi tuttavuus minulle tämä George. Brunettia olen joskus itse jonkun lukenut, sekin varmaan toimii paremmin jos aloittaa sarjan alusta.

Vierailija
7/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista Seppo Jokisen Tampereelle sijoittuva komisario Koskinen-sarja. Siitä on tullut taas uusia.

Jos joskus aiemmin on harrastanut dekkareita ja nyt hiipi alzheimer, voisi Joensuun Harjunpää- sarja olla juuri sopiva. Ne on julkaistu ajat sitten, mutta juuri siksi ikääntyneemmälle hyvää luettavaa.

Vierailija
8/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi ihan perinteinen Miss Marple? :) Donna Leonin dekkarit ovat tosiaan melko kivoja ja harmittomia luettavia, eikä päähenkilöitä ole paljon. Tapahtumat sijoittuvat Venetsiaan.

Vierailija
9/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Georgen Lynley-sarja ei kyllä mun mielestä ole millään muotoa helppoa luettavaa; alkujohdanto joskus jopa puuduttava, väkeä vilisee ja suomennokset tosi raskaita. 

Vierailija
10/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauri Sariolan Susikoski-sarja. Tarinat alkavat 50- luvulta ja loppuvat 80- luvulle.

Vierailija
11/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista Seppo Jokisen Tampereelle sijoittuva komisario Koskinen-sarja. Siitä on tullut taas uusia.

Jos joskus aiemmin on harrastanut dekkareita ja nyt hiipi alzheimer, voisi Joensuun Harjunpää- sarja olla juuri sopiva. Ne on julkaistu ajat sitten, mutta juuri siksi ikääntyneemmälle hyvää luettavaa.

Oikeastaan hän ei ole aiemmin harrastanut dekkareita, mutta on nyt innostunut, kun olen niitä hänelle vienyt. Mukavaa, että tulee näitä suomalaisiakin sarjoja, ne ovat itselleni tuntemattomampia.

Vierailija
12/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elizabeth Georgen Lynley-sarja ei kyllä mun mielestä ole millään muotoa helppoa luettavaa; alkujohdanto joskus jopa puuduttava, väkeä vilisee ja suomennokset tosi raskaita. 

Joo hyvä kirja on kyllä paljon suomentajasta kiinni. Hirveän kärsivällinen äitini ei ole, valittaa jos jossain kirjassa on tylsä alku. 😅 Mutta tämä sarja vois kiinnostaa itseäni ainakin. 👍

Vierailija
13/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut Vera Stanhope -sarjaa, lieneekö hyvä?

Vierailija
14/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lukenut Vera Stanhope -sarjaa, lieneekö hyvä?

En ole ikävä kyllä lukenut, mutta tv-sarjana onnistunut. Ei kovin raaka ainakaan.

Vierailija
15/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni Sirpa Tabet kirjoittaa selkokielisesti, muta kuintenkin nin että juoni ei ole tylsä, mutta en tiedä onko hän krjoittanut mitään pariinkymmeneen vuoteen, eli kirjoja saattaa löytyä vain divareista.

Sitten tietysti Leena Lehtolainen mutta ne hän on jo varmaan lukenut.

Vierailija
16/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko Arhippa on mielestäni helppoa luettavaa. Mutta yleensä keskittyy Helsinkiin ja paikannimet ovat sieltä.

Myös henkilöt ovat aina määrätystä tai määrätynlaisesta yhteiskuntaluokasta, saattaa ärsyttää.

Vierailija
17/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni Sirpa Tabet kirjoittaa selkokielisesti, muta kuintenkin nin että juoni ei ole tylsä, mutta en tiedä onko hän krjoittanut mitään pariinkymmeneen vuoteen, eli kirjoja saattaa löytyä vain divareista.

Sitten tietysti Leena Lehtolainen mutta ne hän on jo varmaan lukenut.

Ei oo kyllä lukenut Lehtolaista, otan listalle. 👍

Vierailija
18/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 shades of Grey.

Vois olla mummeli makuun.

Vierailija
19/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta löytyy Sirpa Tabetin kirjoja. En tiedä onko kaupoissa.

Vierailija
20/29 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Hanne Dahlin Hauho-jännärit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme