Pelotteleva ja vähättelevä mies - kokemuksia kenelläkään samankaltaisista ihmisistä?
Ristiriitatilanteessa huutaa niin kovaa kuin pystyy, näyttää hampaita kuin koira ja heristelee nyrkkiä ilmassa. Hajottaa tavaroita ja uhkailee minulle tärkeiden tavaroiden rikkomista. Sanoo että tarkoituksellaan pitää minua pelossa jotta olisi uskottavampi silmissäni, ja ymmärtäisin "naisen paikan". Päästää suustaan pelottelukohtauksen aikana törkeyksiä ja pilkkanimiä, aliarvioi totaalisesti älyn lahjani. Vaikka pyydän häntä lopettamaan, ei hän lopeta vaan jatkaa törkeyksien suoltamista. Mies on myös tukistanut ristiriitatilanteen yhteydessä. Mies rauhoittuu yhtä nopeasti , kuin pelottelukohtaus alkaa, en silti saa mielestäni miehen käytöstä, yritän vain ymmärtää miksi toimii niin...?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia, mitä minä yrittäisin ymmärtää on, että miksi sinä toimit niin kuin toimit. Eli jäät tuollaisen miehen luo.
Väkivallan uhrin syyttely tuskin auttaa asiaa...
Eihän tuo ole syyttelyä.
Mies on manipuloiva. Jos ap kykenee tiedostamaan, mistä syistä hän ei pysty lopettamaan suhdetta, joka on hänelle haitallinen, hän vähitellen pystyy lähtemään suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää miten ihmiset alkavat syyttelemään väkivallan uhria kun oikea syytösten kohde on ap:n mies! Väkivaltaisesta suhteesta lähteminen on todella vaikeaa, koska uhri on usein lyöty henkisesti niin pahasti ettei ole voimia lähtöön eikä uskoa omaan itseensä.
No mitäs nyt lässytät?
Ok. Ap, et voi lähteä suhteesta. Nyt vaan kävi niin huono tuuri, että joudut sietämään tuota loppuelämäsi - joka jäänee lyhyeksi. Ikävämpi juttu, mutta ei sille mitään voi.
Onko nyt parempi?
Mietihän aloittaja, rakastaako sinua sellainen ihminen oikeasti, joka ristiriitatilanteessa haluaa painaa sinut alas ja nimitellä mitä kauheimmilla tavoilla.
Siis sitä tietoa vasten, että ristiriitatilanteissa useimmilla on halu myös ratkaista ja sopia asiat, ei syventää ristiriitoja. Parhammillaan ihmiset riitelevät niin, että oppivat virheistään, kasvavat ihmisinä. Tuollaiset ihmiset eivät koskaan kasva eivätkä opi.
Juokse karkuun. Miehesi on keskenkasvuinen, jätä se kasvamaan aikuiseksi.
Ap selkeästi on ajattelevainen nainen, nyt se menee hukkaan jänniceen. . .
Ehkä mies ei halua olla sun kanssa ja koittaa ajaa sut pois luotaan?
Eikö kenelläkää ole kokemusta?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
On kokemusta. Sen vuoksi kirjoitinkin viestin 26.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On kokemusta. Sen vuoksi kirjoitinkin viestin 26.
voisitko kertoa lisää?
Nyt hyvä mies -aloitus. Eiköhän tällä ääniä ropise!
Mulla on 10 vuoden kokemus just tällasesta narsistisesti raivoavasta hullusta. Eron jälkeen teki elämästäni vielä kamalampaa kuin avioliittomme oli. Nyt 20 vuotta myöhemmin olen päässyt jonkinlaiseen tasapainoon elämässäni eikä tappouhkauksia enää ole tullut. Itsekin yritin ymmärtää ja analysoida vuosia MIKSI hän toimii niin, mutta on ollut pakko uskoa ettei hullua voi eikä tarvitse ymmärtää. Mulla meni 20 vuotta hukkaan ja mieleni vaurioitui loppuiäkseni. Tosi ikävää nähdä että sinä meinaat toimia samoin. Mutta se on oma valintasi, ohjeita on annettu että älä yritä ymmärtää vaan ala elää omaa elämääsi ILMAN tätä henkilöä. Poistu kuvioista! Mun tilanteessa ei ollut kenestäkään neuvomaan eikä auttamaan ja oma äly ei piisannut poistumiseen. Jälkeen päin suku vielä syyllisti mua kun hyvän miehen jätin ja rikoin perheen. Että sellasta.
Tulepa Ylen toimitukseen käymään, niin näet kyseistä miestyyppiä ja paljon.
Mies on jo sanonut syyn mutta et halua uskoa sitä. Sinä olet hänen silmissään vain "nainen", et ole siis samalla tasolla hänen kanssaan älyllisesti, eikä sinulla ole hänen mielestään muitakaan oikeuksia. Koska hän pitää itseään sinua parempana hän ei kunnioita sinua, ja parisuhde jossa toista osapuolta halveksitaan on lopulta tuhoon tuomittu. Ei ole sinun asiasi miettiä miksi mies ajattelee noin, luultavasti ajattelumalli on omaksuttu jo varhaisessa nuoruudessa ja siitä on tullut osa miehen identiteettiä. Voit lohduttautua sillä, että miehesi halveksunta ei todennäköisesti ole "henkilökohtaista" siinä mielessä, että hän luultavasti kohtelisi ihan samalla tavalla ketä tahansa muutakin naista joka on hänen kanssaan suhteessa. Et siis voi tehdä muuta kuin lähteä, on turha haaveilla, että miehesi persoona ja maailmankuva yhtäkkiä muuttuisi ihan toisenlaiseksi kunhan sinä vain yrität "ymmärtää" asiaa tarpeeksi kauan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on jo sanonut syyn mutta et halua uskoa sitä. Sinä olet hänen silmissään vain "nainen", et ole siis samalla tasolla hänen kanssaan älyllisesti, eikä sinulla ole hänen mielestään muitakaan oikeuksia. Koska hän pitää itseään sinua parempana hän ei kunnioita sinua, ja parisuhde jossa toista osapuolta halveksitaan on lopulta tuhoon tuomittu. Ei ole sinun asiasi miettiä miksi mies ajattelee noin, luultavasti ajattelumalli on omaksuttu jo varhaisessa nuoruudessa ja siitä on tullut osa miehen identiteettiä. Voit lohduttautua sillä, että miehesi halveksunta ei todennäköisesti ole "henkilökohtaista" siinä mielessä, että hän luultavasti kohtelisi ihan samalla tavalla ketä tahansa muutakin naista joka on hänen kanssaan suhteessa. Et siis voi tehdä muuta kuin lähteä, on turha haaveilla, että miehesi persoona ja maailmankuva yhtäkkiä muuttuisi ihan toisenlaiseksi kunhan sinä vain yrität "ymmärtää" asiaa tarpeeksi kauan.
Joo , rule nro 1: Älä rupee sovinistin vaimoks
Kerro läheisille ja pyydä heitä auttamaan sinut ulos tuosta tilanteesta, jos et yksin pysty.
Ap. Voimia. <3 Soita naistenlinjalle.