Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin
Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon jotenkin järkyttynyt näistä vastauksista. Onko se vain, ettei ihmiset tiedä vai mitä, mutta niitä siteitä pitäisi vaihtaa 4 tunnin välein. Miten ihmeessä kukaan väittää pärjäävänsä yhden paketin kanssa?
Vai onko ihmisillä vaan niin huono alapäähygienia, etteivät välitä tai viitsi vaihtaa niin usein kuin ne pitäisi? Eikä niitä siteitä tule niin käyttää, että vaihdetaan vasta kun se on "täynnä".
Kaikilla ei ole runsaat kuukautiset. Jos minä vaihtaisin 4 tunnin välein niin tyhjän siteen saisin usein vaihtaa. Ja tosiaan alle 10 sidettä riittää koko ajaksi, yleensä 7-8.
Siteen vaihto aamuin ja illoin riittää hyvin. Ja vaihdettaessa side on ehkä 1/3 täysi kahtena ensimmäisenä päivänä. Kolmantena ja neljäntenä päivänä ehkä 1/4 tai 1/5 täysi. Yleensä siirryn neljäntenä päivänä omiin kangasrätteihin eli vanhoista lakanoista/vaatteista leikattu ohut kangasrätti houisuihin. Kuudentena päivänä en tarvitse enää mitään.Tuolla 4 tunnin välein olevalla jutulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten "täynnä" se side on, eikä sitä sidettä pidä vaihtaa vain, jos side on "täynnä". Vaan se on ihan tutkittu juttu, että hygieniasyistä sidettä on vaihdettava 4 tunnin välein. Samasta syystä vauvojen vaipat pitää vaihtaa 3-4 välein, vaikka siellä ei mitään olisikaan, ettei bakteerit ja muut ala kasvamaan, tai tule ihottumia.
Tuo tapasi vaihdella noin harvoin on todella epähygieniista ja vähän oksettavaa. Sori vaan, mutta yök. En yhtään ihmettele, jos alapääsi haisee.
Ei todellakaan haise yhtään miltään. Samalla logiikalla alushousutkin pitäisi vaihtaa 4 tunnin välein!
Alushousut hengittää, side ei.
Moni käyttää keinokuituisia alushousuja, jotka eivät hengitä.
Koska sinä käytät keinokuituisia, ei se tarkoita, että muut käyttävät.
Voisin itse sanoa, että suurin osa käyttää puuvillaisia, koska osaavat huolehtia alapäänsä hygieniasta.
Minä nimenomaan en käytä keinokuituisia vaan aina on puuvillaa 95-100 %. En käytä muitakaan keinokuituvaatteita. Mutta kyllä moni käyttää koska kaupatakin on täynnä keinokuituisia alushousuja. Ja nimenomaan naisten alushousuja, miesten puolella keinokuituiset alushousut on paljon harvinaisempia.
Noin 2 pakettia tamponeja, 1 paketti pikkuhousunsuojia ja puoli pakettia Ibumaxia. Mitähän tuosta tulisi, ehkä 15e?
Runsaimman vuodon aikaan joudun vaihtamaan supertamponin 2 tunnin välein ja heräämään myös yöllä kerran. Silti on aina jokapaikka veressä. :(
Heräätte siis keskellä yötä vaihtamaan sidettä vaikka se ei olisi täysi?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, miten jollakin voi olla ruskeat silmät, kun mulla on siniset.
Mä en tajua, miten joku voi olla pitkä, kun mä olen lyhyt.
Mä en tajua, miten jollakin on joku synnynnäinen sairaus, kun ei mulla vaan ole!
Ihan oikeastiko te täällä väännätte siitä, että teiltä tippuu kolme tippaa kahdessa päivässä ja ette voi tajuta, kun toisilla on normaalivuoto ja toisilla jopa runsas?!?
Ei väännetä. Aloitushan koski sitä, että KESKIVERTONAISELLA muka menee 20e/kk pelkkiin kuukautissuojiin.
Mukavasti hairahduttu asiasta.. 14 sivu kommentteja.
Ap
Taitaa ylläpitäjällä olla menkat parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon jotenkin järkyttynyt näistä vastauksista. Onko se vain, ettei ihmiset tiedä vai mitä, mutta niitä siteitä pitäisi vaihtaa 4 tunnin välein. Miten ihmeessä kukaan väittää pärjäävänsä yhden paketin kanssa?
Vai onko ihmisillä vaan niin huono alapäähygienia, etteivät välitä tai viitsi vaihtaa niin usein kuin ne pitäisi? Eikä niitä siteitä tule niin käyttää, että vaihdetaan vasta kun se on "täynnä".
Kaikilla ei ole runsaat kuukautiset. Jos minä vaihtaisin 4 tunnin välein niin tyhjän siteen saisin usein vaihtaa. Ja tosiaan alle 10 sidettä riittää koko ajaksi, yleensä 7-8.
Siteen vaihto aamuin ja illoin riittää hyvin. Ja vaihdettaessa side on ehkä 1/3 täysi kahtena ensimmäisenä päivänä. Kolmantena ja neljäntenä päivänä ehkä 1/4 tai 1/5 täysi. Yleensä siirryn neljäntenä päivänä omiin kangasrätteihin eli vanhoista lakanoista/vaatteista leikattu ohut kangasrätti houisuihin. Kuudentena päivänä en tarvitse enää mitään.Tuolla 4 tunnin välein olevalla jutulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten "täynnä" se side on, eikä sitä sidettä pidä vaihtaa vain, jos side on "täynnä". Vaan se on ihan tutkittu juttu, että hygieniasyistä sidettä on vaihdettava 4 tunnin välein. Samasta syystä vauvojen vaipat pitää vaihtaa 3-4 välein, vaikka siellä ei mitään olisikaan, ettei bakteerit ja muut ala kasvamaan, tai tule ihottumia.
Tuo tapasi vaihdella noin harvoin on todella epähygieniista ja vähän oksettavaa. Sori vaan, mutta yök. En yhtään ihmettele, jos alapääsi haisee.
Pitää ja pitää. Ei varmasti täydy, pidetäänhän niitä pikkareitakin päivä jalassa. Jotenkin kuulostaa just tällaselta överihygienian hätävarjelulta. Omaa järkeäänkin saa käyttää. Eihän öisinkään kehoteta edes vaihtamaan. Ja vaikka vaihtaisikin neljän tunnin välein, niin eipä siihen kovin montaa sidettä siltikään per päivä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla siis porukka väittää, että yölläkin on kello soimassa 1,5 h välin että vaihdetaan siteet/tamponit 😳
Ap
Tämä kyllä kuulostaa vähän omaan korvaan liioittelulta...
Kun mulla on Niagara-päivä, supertamponi pitää nimenomaan vaihtaa 1.5-2h välein. Jos pahin putoushetki sattuu yöhön, niin sitten herätään vaihtamaan se tamponi tai herätään yltäpäältä veressä sänky pilalla aamulla.
Mä käytän pahimpana päivänä tamponia ja sidettä. Yöllä sitten on kunnon yöside ja varmuudeksi vielä tuppo vanua pakaroiden välissä, koska sieltä se itsellä herkimmin lorisee lakanoihin.
Muutenkin kyllä sieppaa nuo siteet, tai siis se niiden imukyvyttömyys ihan merkistä riippumatta, että vaikka se saakelin megaextrasuperlong-yöside ulottuisi liki leuasta niskaan niin kas, silti se vuoto menee ohi ja läntti on lakanassa/petarissa ja pahimmassa tapauksessa siteessä ei ole kuin tippa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää ja pitää. Ei varmasti täydy, pidetäänhän niitä pikkareitakin päivä jalassa. Jotenkin kuulostaa just tällaselta överihygienian hätävarjelulta. Omaa järkeäänkin saa käyttää. Eihän öisinkään kehoteta edes vaihtamaan. Ja vaikka vaihtaisikin neljän tunnin välein, niin eipä siihen kovin montaa sidettä siltikään per päivä tule.
Siis tamponia suositellaan vaihdettavaksi muutaman (3-6h) välein, koska siitä voi saada sen myrkytyksen jos se muhii sisällä iänkaiken, mutta ettäkö sidettä pitäisi olla joka vessareissulla vaihtamassa?!
Tamponeissakin on eri kokoja just siksi, että niukempana päivänä voi riittää jopa se mini ja sitten niagarapäivänä pannaan se supermegaplus ettei tarvitse olla vartin välein vaihtamassa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 2 pakettia tamponeja, 1 paketti pikkuhousunsuojia ja puoli pakettia Ibumaxia. Mitähän tuosta tulisi, ehkä 15e?
Runsaimman vuodon aikaan joudun vaihtamaan supertamponin 2 tunnin välein ja heräämään myös yöllä kerran. Silti on aina jokapaikka veressä. :(
Laita jatkossa yöside tamponin kaveriksi. Tai siis alushousuihin ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro niille, että eurollakin saa paketillisen siteitä.
Huutista taas naisten valheille.
Mä luulen, että toi luku on vaan yksinkertaisesti virheellinen. Ei mitään lähdettä ap:lla.
Mulla meni neljäkymppiä kuukaudessa ennen kohdunpoistoa, mutta mä olenkin sairas. Mun kaltaisia on niin vähän, ettei se nosta keskiarvoa noin paljon.
Ja mulla kului tenapantseja ja vuoteensuojia.Kyllä normimenkat useamman euron maksaa kuin yksi, halvin sidepaketti. Mut ei mitään kymppejä.
Niin siis minun "lähde" tähän on edelleen se Jodel, jossa porukka inttää että keskivertonaisella menee 20e/kk pelkkiin kuukautissuojiin. Ja itse tätä kummaksuin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko googlettaa? Kannattaisi, koska et selkeästi ole koskaan edes etsinyt tietoa siitä, kuinka usein se side pitää vaihtaa.
Mulla kestää yks paketti tampaxeja varmaan kolme kiertoa. Todella niukat menkat kestää 3 päivää, joista viimeisenä vuoto niin niukkaa, että pärjään ilman suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo holvata oikein tarkoittaa tässä yhteydessä vai onko näppäilyvirhe?
Varmaan juuri sitä miltä se kuulostaa.
Muurataan aukko umpeen
No mulla menee toi 20 euroo vuodessa. Keskimäärin paketti per kuukausi.
Useimmilla tytöillä ja naisilla kuukautiset kestää 4-7 päivää, joista runsaan vuodon osuus on yleensä 1-3 päivää. Sidepaketissa on yleensä 10-16 kpl siteitä, ja yksi sidepaketti maksaa n. 2-4 euroa merkistä ja ostopaikasta riippuen. Jos siis menisi yhtien menkkojen aikana se 20-25 sidettä (miten se minusta kuulostaa niin paljolta?), niin sitten hinnaksi voisi tulla about 5-7 euroa.
Tamponeissa taas 20 kappaleen paketti voi maksaa n. 4 euroa, joten yhteensä siteiden kanssa se tekisi 9-11 euroa.
Näillä pääsee jo aika pitkälle, joten en oikein tajua, miten paljon sitä pitää vuotaa, että pääsee 20 euroon? Olettaen, että ostetut paketit siis hupenee yksien kuukautisten aikana.
Harva jaksaa vuosikausia sitä, että vuotaa kuin niagara eikä saa vuotoja millään kuriin. On toki heitäkin, mutta jos keskiarvoa haetaan, niin kaikilla naisilla ei ole runsaat tai erittäin runsaat kuukautiset.
Kyllä Jodelissa nyt liioitellaan aika vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kuukuppia, olen käyttänyt jo 10-15 vuotta, en tarkaalleen edes muista milloin aloitin.
Siteet tuntuisivat vastenmieliseltä käyttää, ja jotenkin epähygieenisiltä. Kuukuppi on oikeasti helppo ja ekologinen vaihtoehto. Uuden kuukupin olen ostanut arviolta 3-4 vuoden välein, varmaan pidempäänkin kestäisi. Eli tänä aikana minulla on mennyt kuukautissuojiin (eli kuukuppeihin) 60 euroa rahaa.
Kupin kanssa pystyy treenata, uida, jopa harrastaa seksiä. On todella helppo ja huomaamaton. Kokeilkaa 👌
Olen allerginen, joten en todellakaan kokeile. Lopettakas tuo typerä tyrkyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tamponia suositellaan vaihdettavaksi muutaman (3-6h) välein, koska siitä voi saada sen myrkytyksen jos se muhii sisällä iänkaiken, mutta ettäkö sidettä pitäisi olla joka vessareissulla vaihtamassa?!
Tamponeissakin on eri kokoja just siksi, että niukempana päivänä voi riittää jopa se mini ja sitten niagarapäivänä pannaan se supermegaplus ettei tarvitse olla vartin välein vaihtamassa.
Tamponin suositeltu vaihtoväli on 4-8 h. Sitä ei todellakaan kuulu vaihtaa joka vessareissulla. Siteelle ei ole "virallista" vaihto-ohjetta, mutta järki varmaan sanoo, että se vaihdetaan, kun se näyttää ja tuntuu inhottavalta. Sitäkään ei kuulu vaihtaa joka pissareissulla, jos verta on tullut vain hieman.
Tamponeja ja siteitäkin tarvitsee olla eri kokoisia ja eri vuotomääräälle mitoitettuja. Mutta mitä enemmän paketteja on kotona, sitä tasaisemmin ne kuluu, joten joka kuukausi ei tarvitse ostaa koko arsenaalia kaikkia kokoja ja malleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo holvata oikein tarkoittaa tässä yhteydessä vai onko näppäilyvirhe?
Tuhlata, lorottaa. ”Älä holvaa vettä”.
Olen itä-Suomesta, ap:sta en tiedä.Ok, en ole törmännyt sanaan, ilmeisesti itä/pohjoismurteita.
Hämeessä sanotaan hölvätä. Holvaaminen on tosiaan holvin tekemistä.
Kattelin noita Rikkaat ja rahattomat -jaksoja netistä. Yhdessäkin perheessä oli liuta tyttäriä. Jos jokainen tuhlaisi 20 e/ kk siteisiin ja tamponeihin, menisi niihin koko perheen yhden viikon ruokarahat.
Eivät varmaan osta joka sorttia kalleimpia merkkejä.
Nämä kuulostaa kyllä jo niin uskomattomilta jutuilta, että suoraan sanottuna en oikeastaan edes usko enää. Lääkäriin kyllä kehottaisin menemään. On sen verran tujun kuuloista ettei kai lääkärikään voi ignoorata tuollaista.