Saako miehelle tulla erektio sekasaunassa?
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Saako tulla? Kukas sitä estämään? Se tulee jos on tullakseen. Se muu jäkipyykki onkin sitten oma lukunsa. Oma mieheni saa kanssani seisokin vain siten että näen asian eteen paljon vaivaa. Oltiin siskon ja hänen miehensä kanssa saunassa kerran. Siskoni kun tuli saunaan ei mennyt kauaakaan kun mieheni meni vaikean oloiseksi ja koitti peitellä seisokkiaan. Siskoa ja miestään tämä huvitti, minua ei niinkään. Saunan jälkeen mieheni koitti minulle selittää että pitää minua haluttavana ja oli kovin pahoillaan. No eipä siinä mitään, ei kukaan sille mitään voi. Seksiä meillä ei ole tämän jälkeen ollut. Tapahtuneesta jo yli 4 kk.
Voi apua, vaivaannuttavaa...
Mutta hei, positiivista ett miehellä pelittää! Ehkä pitäisin tota merkkinä siitä, että hänelle toimisi tilanteen muuttaminen ja yllätyksellisyys, eikä niinkään samat kuviot ja sama rutiini. En siis eka ajattelisi että seisokki johtuu toisesta naisesta, vaan erikoisesta tilanteesta, jossa on jotain uutta ja hieman seksuaalista (toisaalta seksuaalisuus tilanteessa on epäsopivaa, eli kielletty hedelmä...). Viettele miestä tilanteessa, jossa on täysin epäsopivaa naida? Anoppilassa? Kesken työpuhelun?
Tsemppiä joka tapauksessa tulevaan! Toivottavasti pääsette asian yli, tai siis mies pääsee, hänellä taitaa olla jotain vaikeutta seksin suhteen.
Mutta itsellä menisi kyllä sekasaunan kohdalla raja siinä, että siskojen miehet näkisi minut alasti. Tai siskot minun mieheni.. eiii.... jännä juttu, mutta ei kiitos.
No ei kai sille mitään voi, mutta ehdottomasti vältettävä jos mahdollista, eli sinne ei tulla tarkoituksella kiihottumaan. Ja jos vähän seisoo niin sitä voisi hienovaraisesti peitellä, kenties poistua paikalta jos ei ota laskeakseen.
Aikuisempi nainen kirjoitti:
melontaseuran sihteeri kirjoitti:
Harrastuspiireissä sekasaunotaan usein. Minulle vaikein hetki on vaatteiden riisuminen. Siinä tilanteessa tahtoo erektio pukata päälle.. Itse saunomis/pesutilanteessa tilanne on hyvin hallinnassa.
Sekasaunoja harvemmin työporukaissa, juuri ollenkaan. Mutta harrastuspiireissä useinkin, ikään katsomatta.
Jos ukkoni tietäisi sekasaunakäytännön, saattaisi olla (melko varmasti), että soutu- , suunnistus- ja melontaharrastukseni loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Harrastuspiireissä sekasaunotaan usein. Minulle vaikein hetki on vaatteiden riisuminen. Siinä tilanteessa tahtoo erektio pukata päälle.. Itse saunomis/pesutilanteessa tilanne on hyvin hallinnassa.
Sekasaunoja harvemmin työporukaissa, juuri ollenkaan. Mutta harrastuspiireissä useinkin, ikään katsomatta.
Jos ukkoni tietäisi sekasaunakäytännön, saattaisi olla (melko varmasti), että soutu- , suunnistus- ja melontaharrastukseni loppuisi.
Melko hyvällä mallilla suhde sitten. Kyllä meidän harrastuspiireissäkin on aina harrastettu sekasaunoja ja tiedämme molemmat sen. Itse olen ollut mm. ainoa mies noin kymmenen naisen kanssa sekasaunassa, puoliso oli kyllä mukana, mutta eipä tulisi mieleenkään kieltää puolisoa menemästä vaikka pelkkien miesten kanssa saunaan.
M42 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko hyvällä mallilla suhde sitten. Kyllä meidän harrastuspiireissäkin on aina harrastettu sekasaunoja ja tiedämme molemmat sen. Itse olen ollut mm. ainoa mies noin kymmenen naisen kanssa sekasaunassa, puoliso oli kyllä mukana, mutta eipä tulisi mieleenkään kieltää puolisoa menemästä vaikka pelkkien miesten kanssa saunaan.
Ehkäpä niin. Mutta me ihmiset olemme erilaisia.
Omat kokemukset joidenkin mainitsemista Saksan sekasaunoista poikkeavat vähän noista aiemmin kerrotuista jutuista. Kyllä Saksassakin toisinaan näkee miehillä ihan täysiäkin erektioita saunaosastoilla. Eikä tuo omien havaintojen mukaan ole myöskään mikään ikäsidonnainen juttu.
Olennainen ero Suomeen verrattuna löytyy kuitenkin selvästi asenteista: Saksassa satunnainen erektio ei ole omien havaintojeni mukaan mikään "juttu". Kylpyläympäristössä erektiota ei Saksassa paheksuta, saati että henkilökunta ryntäisi poistamaan seisokin saanutta tiloista. Toisin kuin Suomessa, suhtautuminen on päinvastoin hyvin välitöntä ja hyväksyvää. Päinvastoin erektiossa oleva penis kantajineen saa saksalaisessa kylpylässä naisiltakin poikkeuksetta hyväntahtoisia katseita pilke silmissä. Ei paheksuntaa ja sen sellaista, kuten Suomessa.
Eli (tässäkin) asiassa ero suomalaisen ja saksalaisen kulttuurien välillä on aika iso. Saksassa asia ymmärretään ja siihen suhtaudutaan välittömästi ja huumorillakin. Ehkä saksalaiset ovat asiassa myös rehellisempiä, kuin mitä me suomalaiset osataan usein olla. Meillähän usein tuntuu monilla olevan tarve selittää, ettei sekasaunoihin liity mitään seksuaalista. Saksalaiset näyttävät pakonomaisen kieltämisen sijaan hyväksyvän sen, että kyllä liittyy taustalla myös seksuaalisuutta asiaan ilman muuta, ja että joskus joku voi kokea kiihottumistakin. Ja että asia on ihan ok.
No saa tulla. Mikä näillä hiekkaisilla taas on, kun miehen normaalia ruumiintoimintoa vahditaan? itsellä nousee penis pystyyn milloin missäkin tilanteessa. Joskus siksi että kiihottaa, joskus siksi että jännittää, joskus ilman syytä.
Kuka käy sekasaunassa? Ja mikä helvetti on sekasauna?
Työpaikan saunailloissa sekosaunotaan ja erektiot käytetään hyväksi.
Mun mies ei ikinä saa erektiota kun saunotaan yhdessä. Sanoo kuitenkin että miesten kanssa kun saunoo niin melkein aina seisoo kaikilla siellä. Liekö sitten jotain tekemistä kun pienessä tilassa testot ja hormonit pakkautuu. Mietin vain että tämä sitten yleinenkin ilmiö?
Joskus nuorempana mentiin kolme pariskuntaa eräällä mökillä saunoon. Naiset vähän epäillen koska eivät kuulemma tahtoneet nähdä seisokkeja. Sovittiin sitten että jos jollakulla alkaa nuppi nousemaan niin sitä saa lyödä löylykauhalla. Kaikki kolme sai kauhasta 😂😂😂
Mun miehellä ei oo tainnut koskaan seistä saunassa mun kanssa :(( sekasaunasta ei kokemusta
Saa seistä. Hyvänä puolena seisottaja käy järvellä uimassa lenkin ja tuo puikkarissaan rantaan puolet kymmenet verkot.
Ei ole mitenkään paha asia, mikä ihme siinä tuntuu toisilla olevan hätänä jos jollakulla kikkeli seisoo. Ihan luonnollistahan se on, minä ainakaan en sitä paheksu...on jopa iloista, että herrat ovat viriilejä. Tykkään ja vähän kiihottaakin salaa kun saa katsella tutun tai jopa tuntemattomankin seisokkia.
N37
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, mikäli saunassa on rintavia teinityttöjä. Herrasmies ymmärtää poistua löylyhuoneesta kovan kankensa kanssa.
Miksi ihneessä teinitytöt olisi pappojen kanssa saunassa?
Mistä luulet että termi "erektiohäiriö" sitten tulee? Ei sitä voi hallita, ja minä en ainakaan aio hävetä sitä että sukuelimeni toimii ihan normaalisti. Jokainen on vapaaehtoisesti sekasaunassa, ja jos ei satunnaista miesten erektiota kestä niin ei kannattaisi käydä sekasaunoissa.
M24
Saa. Etekin jos oma ukko ei ole samassa saunassa
Jopa oli typerä aloitus,sama se on että saako naisella näpöttää sekasaunasa :D
Pitäisin kyllä paheksuttavana. Meillä tosin naiset ovat pyyhkeisiin verhoutuneena, miehet alasti. Joulun alla ollut muutamana vuonna saunomista.