Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vessassa ramppaaminen!!!

04.07.2006 |

Mika on teidan mielestanne normaali " tahti" pissalla kaymisen kanssa?

olen itse viikolla 19 ja minun taytyy rampata vessassa aivan jatkuvalla syotolla.

eilen illalla jouduin kaymaan noin 15min - 30min valein vessassa enka ole edes kovin valtavan kokoinen.

kuinka usein joudutte kaymaan? oisin tulee noustua ylos ainakin noin 6 kertaa... kauhistuttaa mita sitten loppuvaiheessa.....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mä ramppaan myös jatkuvasti! Normaalistikin vilkas aineen vaihdunta, mut nyt tää on aika tuskaa, kun helteillä pakko vielä juoda paljon.. Tuntuu, että kohtu painaa rakkoa jonnin verran (rv 20) ja yöllä käyn joskus kymmenenkin kertaa jos on tullut illalla juotua paljon vettä. Hedelmiäkään tai salaattia en voi syödä ennen nukkumaan menoa, kun pissattaa entistä enemmän ja aamulla kun lähden esikoisen kanssa puistoon ei paljoa naurata, kun heti on melkein vessahätä ja vessaa ei lähimailla! Kai tää on yksilöllistä. Voithan tietty varmistaa, että ei tulehdusta, jos tuntuu, että ihan epänormaalin paljon käyt vessassa. Mulla oli tällästä viime raskaudessakin, niin tiedän, et mun kohdalla vaan kuuluu asiaan. Ja loppuraskaudessa oli aika ikävää kyllä, kun vauva painoi rakkoa ja koko ajan tuntui, että on hätä..

Vierailija
2/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos teen sen virheen, että juon illalla vettä/mehua liikaa, niin

sitten saa käydä nopeammalla syötöllä!

Aika ärsyä, kun yöunet katkeaa ja taas joutuu uudestaan mattia tilaamaan. Mutta minkäs teet. Snif.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iskee kovin jano just illalla vaikka juon reilusti pitkin päivää, itse en viitsi juomistani rajoitella kun se kuitenkin on vaan hyväksi, illalla saatan viimeiseksi juoda litran vettä ja rampaan sitten puolen tunnin välein vessassa, varsinkin jos vauva tönii rakkoa niin välillä tuntuu ettei meinaa vessaan ehtiä;)..mulla tosin viikkoja jo vähän enemmän.

Mutta koko raskauden ajan olen vessassa kyllä tiuhaan juossut, janokin on ollut sen mukainen.

Queen rv 34+6

Vierailija
4/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti ensimmäisessä raskaudessa sain ravata vessassa ihan jatkuvalla syötöllä. Monta kertaa tutkittiin, että olisiko jotain vikaa ja virtsanäytteitä vein varmaan kymmenen. Mutta mitään ei löytynyt. Yksi lääkäri sitten selitti mulle, että mitä useammin käy vessassa, sitä useammin siellä myös pitää käydä. Ja usein raskaana olevat käyvät vessassa " varoiksi" , jolloin rakko tavallaan hermostuu ja sitten on jälleen puolen tunnin päästä uudelleen pissahätä. Mua lääkärin neuvo pidättelystä auttoi ja pissaamisen tarve väheni vähitellen. Toki myös juominen pissattaa, mutta toisaalta juominen on kuitenkin niin tärkeää, että siitä ei kannata tinkiä.

Voithan myös aina mainita asiasta neuvolassa, jotta pääset virtsanäytteeseen ja näin tulehduksen mahdollisuus voidaan sulkea pois.

Vierailija
5/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä joudun ramppaamaan n.2h välein,tosin mulla onki jo viikkoja sen verran kasassa että vaavi painaa..(rv 32+2)

Vierailija
6/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon viesteista.

taitaa tosiaan vaan sitten olla, etta nain kuumalla tulee juotua enemman ja siksi joudun kaymaan usein. oli kylla aika vilkasta tuo yolla vessassa ramppaaminen jo ennen raskautta, eli kai tama normaalia on.

odottelen pari paivaa ja katson miten sujuu ja jos ei niin kayn sitten laakarilla.

katilo kaski juoda karviaismarjamehua (crandberry juice) joka kuulemma auttaa mahdolliseen tulehdukseen?!

Vierailija
7/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

cranberry juice on karpalomehua ja sillä tosiaan pitäisi olla tulehdusta helpottava vaikutus. Samoin kuin puolukkamehulla!