Miksi pakkolain takia työskentelevät hoitajat eivät saa valtiolta ruokaa työpäivän ajaksi mutta armeijassa saa?
Itse joutuvat pulittamaan lounaansa koronaa vastaan taistellessaan. Samaan aikaan, kun hallitus ja armeija nauttii valtion kustantamista lounaista
Kommentit (15)
Ei meillä vielä ole pakkolain mukaista velvoitetyötä vaan ihan omaa kutsumusta tässä noudatetaan. Äläkä huoli, koronataisteluun osallistuminen etulinjassa palkitaan kyllä muuten.
Paskat palkitaan. Valitettavasti kukaan ei tule saamaan mitään, koska he jotka eivät saisi tulevat sen saajilta kadehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vielä ole pakkolain mukaista velvoitetyötä vaan ihan omaa kutsumusta tässä noudatetaan. Äläkä huoli, koronataisteluun osallistuminen etulinjassa palkitaan kyllä muuten.
Minulla ei mitään erityistä kutsumusta tähän työhön ole. Mitään erityistä palkkaa/palkintoa ei tästä saada. Normipalkka siis. Mutta työstäni tykkään, enkä sen kummemmin glorifoi tehohoitajan työtä.
Hoitajat saavat palkkaa, varusmiehet eivät saa.
Koska meille maksetaan palkkaa siitä mitä me tehdään. Ja ainakin meidän yksikössä (suljettu psykiatrinen osasto) saadaan syödä aamupala ja iltapala.
T. Se uniikki lumihiutale hoitaja joka tykkää työstään.
Hoitajat saa palkkaa. Varusmiehet ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei mitään erityistä kutsumusta tähän työhön ole. Mitään erityistä palkkaa/palkintoa ei tästä saada. Normipalkka siis. Mutta työstäni tykkään, enkä sen kummemmin glorifoi tehohoitajan työtä.
Meidän sairaanhoitopiirissä kyllä on neuvoteltu etulinjaan palkankorotus.
Saahan hallituskin palkkaa, mutta silti saa ilmaiset taksikyydit ja lounaat
Intissä ei saa palkkaa, vaan pelkän päivärahan, joten muonitus on vähän pakko olla talon puolesta.
Kyllähän hoitaja samalla tavalla saisi ruoan/päivärahan/ateriakorvauksen, jos on työmatkalla.
Yhtään hoitajaa ei ole vielä pakolla määrätty töihin vaikka mahdollisuus onkin olemassa.
..ttu, ko sais edes lomarahat takaisin ja kikyttelyt vettiin.
Puhumattakaan edes yleisen linjan mukaisesta palkankorotuksesta.
Mutta ei.
Varusmies saa vain muutaman euron päivärahaa ja on kiinni kasarmilla ympäri vuorokauden. Jos hoitajat haluaa samanlaiset työehdot niin olen aika varma että valtio kustantaisi kovin mielellään vastineeksi ruuat. Vähän vaan veikkaan että voisi tulla nopeasti hoitsuille ikävä vanhaan jos joutuisivat todella varusmiesten asemaan.
Eikä ainakaan toistaiseksi ole mitään työpakkoa hoitajille vaan kuka tahans hoitaja voi ottaa loparit ilman oikeudellisia seuraksi toisin kuin totaalikieltäytyjät armeijassa.
Vierailija kirjoitti:
Varusmies saa vain muutaman euron päivärahaa ja on kiinni kasarmilla ympäri vuorokauden. Jos hoitajat haluaa samanlaiset työehdot niin olen aika varma että valtio kustantaisi kovin mielellään vastineeksi ruuat. Vähän vaan veikkaan että voisi tulla nopeasti hoitsuille ikävä vanhaan jos joutuisivat todella varusmiesten asemaan.
Eikä ainakaan toistaiseksi ole mitään työpakkoa hoitajille vaan kuka tahans hoitaja voi ottaa loparit ilman oikeudellisia seuraksi toisin kuin totaalikieltäytyjät armeijassa.
Joo paitsi että irtisanoutumisaika on nyt 4kk.
Täyttävä ja terveellinen lounas auttaisi jaksamaan työpäivän