Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö sinun levätä töiden jälkeen?

Vierailija
05.05.2020 |

Vai jaksatko heti harrastuksiin, kauppaan, ruuanlaittoon jne?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teitä väsyttää niin paljon?

Minua väsyttää liian lyhyet yöunet. Nukun noin neljä tuntia yössä. Töiden jälkeen pari tuntia. Itse valitsemani rytmi.

Vierailija
22/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teitä väsyttää niin paljon?

Tätä minäkin ihmettelen. Huono fyysinen kunto?

Valelääkärin diagnoosi? Kuulepas kun on sellaisia sairauksia että väsyttää. Esim uniapnea joka voi olla laihoillakin. Laitehoito ei tuo kaikille apua. Sitten jotkut lääkkeet väsyttää. Ym ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden jälkeen ei ehdi kuin nukkumaan, vuorot 12h. On eksi niitä ei ole 5pv/vko ja sijoituksista riippuen joskus ehtii töissä nukkumaan päiväunet.

Vierailija
24/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on aina heti mentävä töiden jälkeen kauppaan tai harrastuksiin, sillä muuten menen väsymoodiin ja alan ajatella pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen pitkiä mutkia ->lähteminen kiinnostaa yhä vähemmän. On kyllä käynyt niinkin, että harrastuksen alkaessa olen kokenut oikeasti pakottavaa tarvetta päästä heti nukkumaan ja parasta olisi ollut levätä.

Asiakaspalvelutyössä olin lopulta niin väsynyt, että kahden vapaapäivän sängyssä makoilukaan ei palauttanut. Olin todella loppu siinä vaiheessa.

Vierailija
25/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen niin puhki työpäivän jälkeen, etten kestä edes radiota autossa, saati että joku puhuisi minulle tai vaatisi/odottaisi minulta jotain. Vaadin täydellisen aistideprivaation ainakin tunniksi.

Nyt on mennyt kohta pari kuukautta paremmin ja töiden jälkeen on ollut energiaa eri tavalla.

Tarhan täti

Vierailija
26/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on intensiivistä puhelimessa työskentelyä, joten aivan puhki kun työpäivä ohitse.  Mutta päikkärit ja kunnon yöunet auttaa.

Vierailija
27/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen päällä koko päivä, pakko on puoli tuntia lepuuttaa jalkoja, ennen kuin menee kauppaan jne. Mitään isompaa en arkena sen lisäksi jaksa.

Vierailija
28/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mitään. En ole ikinä jaksanut töiden(kaikki fyysisiä töitä) jälkeen kun maata sohvalla.

Ja nyt kun maski päällä siivotaann8h niin vielä vähemmän:(

T. siivooja

Vierailija
29/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joo,joskus ei.. välillä sitä vaan on väsyneempi ja välillä taas puhkui energiaa. Useimmiten ei 😀

Kyllä työ vie voimat aika huolella. Siksi sitä kutsutaan työksi.

Työnteon jälkeen onkin hyvä levätä ja varsinkin perheelllisillä se ei aina ole mahdollista.

Lepää ihmeessä niin paljon kun voit.

30/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta ja viime vuonna nukuin töiden jälkeen joka päivä 2-3 tuntia, koska olin niin väsynyt. Sen jälkeen jaksoin tehdä vähän jotain kotosalla ja käydä lenkillä. Viikonloputkaan eivät riittäneet toipumiseen. Nyt olen ollut pois töistä jonkun aikaa. Vietin sängynpohjalla ensimmäisen kuukauden, mutta nyt on parin viikon ajan tuntunut, että jaksan jotain muutakin.

Vierailija
31/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nukun työaikana.

It-guy

Vierailija
32/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva työssäkäyvä mitään ihmeitä työpäivän jälkeen jaksaa. Vapaapäivinä ja lomilla sit

Vierailija
33/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usvametsä kirjoitti:

Alkuvuodesta ja viime vuonna nukuin töiden jälkeen joka päivä 2-3 tuntia, koska olin niin väsynyt. Sen jälkeen jaksoin tehdä vähän jotain kotosalla ja käydä lenkillä. Viikonloputkaan eivät riittäneet toipumiseen. Nyt olen ollut pois töistä jonkun aikaa. Vietin sängynpohjalla ensimmäisen kuukauden, mutta nyt on parin viikon ajan tuntunut, että jaksan jotain muutakin.

Ja siinä syy? Nukuit niin pitkät päiväunet ettei päässyt ajoissa yöunille. Oravanpyörä valmis ja unirytmi päin peetä.

Vierailija
34/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja vastauksia, oletteko jotain vanhuksia vai miten ette jaksa mitään?

Itse olen 45 vuotias ja teen keskiraskasta fyysistä työtä, mutta ei minulla ole mitään ongelmia käydä töiden jälkeen kaupassa, sitten kotona sapuskaa ja lähteä ruuan jälkeen vaikka fillaroimaan, pihatöihin tai niin kuin tänään lähdin teinin kanssa etsimään hänen koulutehtäväksi tulleeseen kasvioonsa kasveja.

Nukun normaalisti hyvin 7,5-8,5 h yöunet, syön normaalia kotiruokaa, en ole ylipainoinen ja kuntoni on hyvä.

Alapeukuttakaa nyt tätäkin, mutta ihmettelen todella, jos minua nuoremmat ihmiset eivät jaksa mitään enää työpäivän jälkeen.

Vierailija
35/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Lapset kotiin päivähoidosta, ruoka pöytään. Mies tulee töistä ja minä lähden salille tai lenkille. Toki miehelläkin on oma vuoronsa sitten harrastaa. Se, joka on kotona hoitaa sitte pyykit, tiskit yms.

Ja illalla lasten mentyä nukkumaan kuhertelua miehen kanssa. Kun harrastaa liikuntaa, jaksaa.

Meillä mies menee töiden jälkeen treeneihin kun olen ensin tehnyt ruuan koko perheelle. Illalla tulee kotiin ja sitten menee nukkumaan. Kyllä jaksaa kun harrastaa liikuntaa.

Vierailija
36/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 45 vuotias ja teen keskiraskasta fyysistä työtä, mutta ei minulla ole mitään ongelmia käydä töiden jälkeen kaupassa, sitten kotona sapuskaa ja lähteä ruuan jälkeen vaikka fillaroimaan, pihatöihin tai niin kuin tänään lähdin teinin kanssa etsimään hänen koulutehtäväksi tulleeseen kasvioonsa kasveja.

Nukun normaalisti hyvin 7,5-8,5 h yöunet, syön normaalia kotiruokaa, en ole ylipainoinen ja kuntoni on hyvä.

Alapeukuttakaa nyt tätäkin, mutta ihmettelen todella, jos minua nuoremmat ihmiset eivät jaksa mitään enää työpäivän jälkeen.

Ihmettele rauhassa. Mahtavaa että sinä jaksat 😉

Vierailija
37/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva työssäkäyvä mitään ihmeitä työpäivän jälkeen jaksaa. Vapaapäivinä ja lomilla sit

Toi on jännä kun jumppakeskusten kk jäsenyys perustuu säännöllisiin käynteihin. Itsellä kävi helposti niin että menin vain vklna. Olishan se ihanaa jaksaa heilua itsensä hikeen vaikka joka päivä, mut niin se vaan työ vetää veteläksi.

Vierailija
38/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettele rauhassa. Mahtavaa että sinä jaksat 😉

Mulla ainakin kausittainen unettomuus on sotkenut jaksamista paljonkin. Työ voi myös stressata toisia enemmän. Sitten yksineläjän voi olla vaikeampi saada itsensä vaikka lenkille jos ei ole rutiinia/kurinalaisuutta. On nuo myös luonnekysymyksia. Toisilla sitä virtaa on vaan enemmän ja voi olla ihan järkevät elintavatkin.

Vierailija
39/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jaksaminen aaltoilee, siihen vaikuttaa niin monet seikat. Uhan riippuu miten raskas päivä on ollut töissä, miten kotona lasten ja miehen kanssa.. onko pieniä lapsia, onko heillä uhmaa tai teinien kanssa vaikeaa. Parisuhteen tila, onko puoliso väsynyt vai pirteä ja hyväntuulinen.. ku7nka kauan on edellisestä lomasta. Onko yhden päivän vapaita ollut monta viikkoa putkeen, aikaisia aamuherätyksiä.. kevät väsyttää joka vuosi, kuukautiset, hormoonit, pimeys.. monenlaisia syitä.

Mutta jos aina väsyttää eikä IKINÄ jaksa mitään kannattaa tarkastella rehellisesti olisiko omassa elämässä ja tavoissa jotain mitä voisi muuttaa ja mikä vaikuttaisi omaan jaksamiseen myönteisesti.

Esimerkiksi päiväunia säännöllisesti en suosittele kenellekkään, vaan mahdollisimman tasaista uni/valve-rytmiä.. eli 12-16 tuntia hereilläoloa ja ainakin 8 h unta.

Vierailija
40/59 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotan itseni yleensä töiden jälkeen tai ennen iltavuoroa kävelylenkille, koska  se kuitenkin auttaa jaksamaan ja virkistää ja jos en heti menisi niin sitten se jäisi kokonaan. Kaupassa käynnit tai muut asioinnit jätän vapaapäiviin. Ruokaa teen yleensä moneksi päiväksi. Saatan sitten myöhemmin levätä hetken, kun olen käynyt lenkillä ja syönyt. Joskus liiankin pitkään ja sitten se vaikuttaa nukkumiseen yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan