Suositteletko lapsettomuutta lapsillesi?
Syntyvyys laskee, kun nuoret naiset eivät enää synnytä samaan tahtiin kuin aiemmin. Etenkin parhaassa lapsentekoiässä olevat naiset. Yhä useampi mies jää lapsettomaksi.
Aiotko suositella lasten hankkimista tai lapsettomuutta lapsillesi, jos kysyvät sinulta neuvoa?
Kommentit (29)
En suosittele suuntaan enkä toiseen. Olen monesti sanonut lapselleni, että on ihan hänen oma asiansa, tekeekö (saako) hän lapsia vai ei, mutta jos hänelle lapsia tulee, autan kyllä hoitamisessa.
Jos kysyisi, kehottaisin tarkoin punnitsemaan haluaako tälläiseen maailmaan lapsen. Tauteja, sotia, ilmastonmuutosta. Ajatellen, nämä uhat ovat olleet jo minun ja hänen kasvaessaan, mutta jotenkin tuntuu, että tässä ajassa nuo uhat ovat voimistuneet ja ihmisten itsekkyys vain kasvanut.
Suosittelisin omille vanhemmilleni jos voisin. Ovat varmasti yrittäneet parhaansa, mutta aina se ei välttämättä riitä.
Toivon itse etten olisi syntynyt. En siis jatka perinteitä.
Ei ole eikä tule lapsia mutta jos olisi, suosittelisin heitä tekemään juuri niinkuin itse haluavat.
Se tästä vaikeasta äiti-tytär-suhteesta enää puuttuisi, että äiti suosittelisi minulle lapsettomuutta. Ei sillä että kysyisin yhtään mihinkään hänen mielipidettään.
Jokaisen parhaassa synnytysikäisen naisen, eli n. 20-vuotiaasta eteenpäin tulee synnyttää nyt isänmaalle äkkiä eläkkeenmaksajia. Iloisin mielin. Olet sen valtiolle velkaa.
Terv. Antti ja muut sedät
Maailma on mennyt niin hulluksi, että ei missään nimessä lapsia tänne taistelemaan alati vähenevistä resursseista. Koira on jonkinsortin korvike pahimpaan hätään.
No mitäpä luulet. Oli se.