YLE: Ukrainalaiset tulevat Suomeen vaikka kävellen, pelloilta saa vuoden palkan
https://yle.fi/uutiset/3-11335300?origin=rss
Hyväksytään ja ymmärretään että tänne tullaan töihin elintason vuoksi.
Miksi ei voida myöntää ja hyväksyä että soma lit, ir Aki laiset ja afgaa nyt tulevat tänne samasta syystä, he saavat täällä rahaa tavalla jota ei heidän maissaan voi ymmärtää. So ma laille kuukauden soosuskorvaukset ovat useiden vuosien palkaa vastaava rahamäärä.
Jos Ukrainalaisista voidaan myöntää että he tulevat tänne rahan perässä vaikka kävellen niin miksi näistä muista ei voida myöntää samaa. Rassisstista että eriarvoinen kohdellaan ihmisiä uutisoinnissa ja kaikessa, samat säännöt kaikille!
Kommentit (46)
Persujen kauhu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltäkin mennään Ruotsiin ja Norjaan töihin paremman palkan perässä.
Niinpä ja aikanaan lähti köyhästä Suomesta 250 000 Ruotsiin ja saman verran Pohjois-Amerikkaan. Loppuporukka jäi rakentamaan Suomea.
Suomalaisilla ei ole varsinaisesti varaa tuomita elintason perässä muuttamisesta.Ruotsin suunnalta tehtiin varsin aktiivista rekrykampanjointia.
Toiseksi, suomalaiset ovat pääosin lähteneet tekemään töitä, ei lusmuilemaan paikallisten kustannuksella. Jopa operaatio Stella Polariksen jälkeen suomalaiset upseerit tarttuivat pokasahaan ja menivät metsähommiin, kun ylläpitonsa piti jollain tavalla tienata.
Persuja on paljon työttöminä. Miksi eivät mene esimerkiksi vapaaehtoistöihin sen kaljakuppilan sijaan? Voisivat kerätä vaikka muoviroskaa tieden varsilta suomineitoa puhdistaen.
Varmaan auttaisi kannatuksen laskun pehtämisestä jos tekivät jotain hyödyllistä mamuista huutelun sijaan.
Tämä persu tienaa reissuinssin hommissa lähes 11ke kuussa. Ja juuri noiden maailmalla nähtyjen asioiden takia persuksi olen päätynyt.
Vaikka terävä olenkin yhden asian ymmärtäminen on minulle ollut ylivoimaista: minkä helvetin takia täällä Suomessa suorastaan edesautetaan noiden epämiellyttävyyksien pesiytymistä tänne?
Vierailija kirjoitti:
Persujen kauhu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja aikanaan lähti köyhästä Suomesta 250 000 Ruotsiin ja saman verran Pohjois-Amerikkaan. Loppuporukka jäi rakentamaan Suomea.
Suomalaisilla ei ole varsinaisesti varaa tuomita elintason perässä muuttamisesta.Ruotsin suunnalta tehtiin varsin aktiivista rekrykampanjointia.
Toiseksi, suomalaiset ovat pääosin lähteneet tekemään töitä, ei lusmuilemaan paikallisten kustannuksella. Jopa operaatio Stella Polariksen jälkeen suomalaiset upseerit tarttuivat pokasahaan ja menivät metsähommiin, kun ylläpitonsa piti jollain tavalla tienata.
Persuja on paljon työttöminä. Miksi eivät mene esimerkiksi vapaaehtoistöihin sen kaljakuppilan sijaan? Voisivat kerätä vaikka muoviroskaa tieden varsilta suomineitoa puhdistaen.
Varmaan auttaisi kannatuksen laskun pehtämisestä jos tekivät jotain hyödyllistä mamuista huutelun sijaan.
Tämä persu tienaa reissuinssin hommissa lähes 11ke kuussa. Ja juuri noiden maailmalla nähtyjen asioiden takia persuksi olen päätynyt.
Vaikka terävä olenkin yhden asian ymmärtäminen on minulle ollut ylivoimaista: minkä helvetin takia täällä Suomessa suorastaan edesautetaan noiden epämiellyttävyyksien pesiytymistä tänne?
Miksit väistit kysymykset ja eikös teillä ole ääniharavana sellainen mies joka kävi toiseen kansanedustajaan käsiksi ja tälläkin palstalla kovasti asiaa puolusteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäsköhän Suomen ensisijasesti työllistää suomalaiset? no mun mielestäni kyllä. Ei noi perunan, mansikan, tomaatin ja muiden rehujen istukset mitään rakettitiedettä ole. Mutta jos palkkoja halutaan polkea? Luulen et Suomesta loppuu pian ilmanen raha, mihin me suomalaiset sit lähetään? Ruottissa taitaa olla kanssa pian massit loppu. Ja osattiinhan täällä enninkin viljellä jopa ruista.
Jokaisessa kehittyneessä Euroopan maassa kausityöntekijöt tulevat pääsääntöisesti muualta. Espanjassa Afrikasta jne. Nämä kausityöläiset ovat alle 6% kaikista maataloudessa työskentelevistä Suomessa ja niistä jaksetaan vouhkata...
Tietääkseni suomalaiset eivät ole kutsumatta työntyneet yhteenkään maahan maailmassa, vaatineet sinne omia lakejaan ja tapojaan ja ruikuttaneet razzizmista 30vuotta, suomalaisten menestyminen pohjois-amerikassa ja s.O.Ma. L.iE.N menestys Suomessa... Ei voi puhua samana päivänäkään.
Turha romantisoida niitä Ruotsiin ”kutsuttuja” suomalaisia. Vieläkin saamme kärsiä siitä huonosta maineesta, minkä he juopottelemalla ja siltojen alla asumalla suomalaisille aiheuttivat.
Vierailija kirjoitti:
Pitäsköhän Suomen ensisijasesti työllistää suomalaiset? no mun mielestäni kyllä. Ei noi perunan, mansikan, tomaatin ja muiden rehujen istukset mitään rakettitiedettä ole. Mutta jos palkkoja halutaan polkea? Luulen et Suomesta loppuu pian ilmanen raha, mihin me suomalaiset sit lähetään? Ruottissa taitaa olla kanssa pian massit loppu. Ja osattiinhan täällä enninkin viljellä jopa ruista.
No miksiköhän niitä ensin virolaisia ja sitten ukrainalaisia alettiin tänne rekrytoida? Kun ei suomalaiset hakeneet alan hommiin. Kahden kuukauden kausityöhön ei pystytä sitoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne sentään tulevat duuniin. So mm allit ei tee duunia ja tienaa olemalla enemmän kun suomalainen duunari.
Saisinko linkkejä näistä kuuhunmuuttajien tuista? Millä perusteella he tienaavat olemalla enemmän kuin suomalainen duunari, kun ei suomalaisetkaan pelkästään olemisella pääse juuri rahoissa kierimään?
Vierailija kirjoitti:
Ne sentään tulevat duuniin. So mm allit ei tee duunia ja tienaa olemalla enemmän kun suomalainen duunari.
Tai jos tekee, niin pientä hommaa saa kuulemma tehhä ilman että tuet mennee. Siks heitä näkkyy lehenjakajina yms.
Vierailija kirjoitti:
Soma liasta ja i arkista tullaan tänne, ei olematonta so taa pakoon, vaan ilmaisen rahan perässä. Tuon kiistäminen on ras isstista denialismia koska totuus kielletään kansallisuuden vuoksi.
Niin töitä hakemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinko linkkejä näistä kuuhunmuuttajien tuista? Millä perusteella he tienaavat olemalla enemmän kuin suomalainen duunari, kun ei suomalaisetkaan pelkästään olemisella pääse juuri rahoissa kierimään?
Lapsikatraan mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksiköhän niitä ensin virolaisia ja sitten ukrainalaisia alettiin tänne rekrytoida? Kun ei suomalaiset hakeneet alan hommiin. Kahden kuukauden kausityöhön ei pystytä sitoutumaan.
On myös ollut toisenlaista uutisointia, että suomalaisia ei ole huolittu?
Vierailija kirjoitti:
Vähän käy sääliksi noi ukrainalaiset. Ekaksi neukut pisti ne talvisotaan sotimaan suomalaisia vastaan puutteellisilla varusteilla. Nyt ryömivät tänne rahan perässä maatöihin.
Kannattaa lukea Sofi Oksasen Koirapuisto, niin tajuaa, mitä nuo ovat valmiita tekemään rahan edestä.
Kuulosti vähän pahaenteiseltä tuo mitä ovat valmiita tekemään rahan edestä. Mut voi olla, että suomalaisetkin koronan jälkimainingeissa ovat valmiita tekemään töitä 4e:lla/tunti vai /päivä, jos tuet vähenee tai loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät ole valmiita töihin heinäkuussa, jolloin työt jatkuisi.
Britannian hallitus teki kampanjan työntekijöiden saamiseksi maataloutensa ja 50 000 ilmoittautui ja alle 200 oikeasti aloitti työt. Ei ne täälläkään mansikanistutuksessa kuule kauaa köki pellolla, kun selkää jo särkee.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ruotsin taloudella mene ihan ok suhteessa muihin, kun eivät ole rajoittaneet kulutusjuhlaa lainkaan. Voisi olla ihan varteenotettava idea muuttaa sinne, sitten kun se laumasuoja siellä on saavutettu, ja Suomi rämpii velkakurjuudessa. En puhu laumasuojan puolesta, vaan ihan kylmästi ajatellen näinhän kannattaisi tehdä. Varmaankin kuuhunmuuttajatkin lähtevät jossain vaiheessa sinne kun Suomi ei pysty enää kaikkia auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa ja Norjassa vaan ei ole 10 000 työhakemusta oman maan kansalaisilta jonossa, ja työnantajat sanomassa että "ei voida palkata vielä, kun me odotetaan ensin, että saako suomalaiset tulla tänne".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät ole valmiita töihin heinäkuussa, jolloin työt jatkuisi.
Britannian hallitus teki kampanjan työntekijöiden saamiseksi maataloutensa ja 50 000 ilmoittautui ja alle 200 oikeasti aloitti työt. Ei ne täälläkään mansikanistutuksessa kuule kauaa köki pellolla, kun selkää jo särkee.
Minusta tämä on suomalaisiin kohdistuva kauhean ra-sis-tinen yleistys. Kyllä suomalaisista löytyy kunnollisia ja ahkeria työntekijöitä, luulen että moni toimistotyöläinen voisi ihan tykätä vaihteeksi tehdä jotain muutakin, kuin istua koneella. Monet sanoo, että on ihana nähdä työnsä jäljet, eli vaikka se ämpärillinen mansikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa kehittyneessä Euroopan maassa kausityöntekijöt tulevat pääsääntöisesti muualta. Espanjassa Afrikasta jne. Nämä kausityöläiset ovat alle 6% kaikista maataloudessa työskentelevistä Suomessa ja niistä jaksetaan vouhkata...
Tietääkseni suomalaiset eivät ole kutsumatta työntyneet yhteenkään maahan maailmassa, vaatineet sinne omia lakejaan ja tapojaan ja ruikuttaneet razzizmista 30vuotta, suomalaisten menestyminen pohjois-amerikassa ja s.O.Ma. L.iE.N menestys Suomessa... Ei voi puhua samana päivänäkään.
En ole sellaista väittänytkään. Ja ukrainalaiset tulevat nimenomaan kutsuttuna.
Luepas tekstit ennen kuin vouhkaat.
En sinulle vastannutkaan vaan sille joka sanoi
"Suomalaisilla ei ole varsinaisesti varaa tuomita elintason perässä muuttamisesta."
Suomalaiset eivät ole ikinä menneet yhteenkään maahan röyhkeästi vaatimaan yhtään mitään ja elämään omien uskonnollisten lakiensa mukaan. Kun s.o.m.a.l. I muuttaa esim. Ruotsiin, hän ei muuta vapaseen demokraattiseen yhteiskuntaan vaan lähiöön jossa lakia pitävät S. o. m. a. l. i. e. n uskonnolliset johtajat, myös viranomaiset tietävät tämän, mutta tilanne ei ole enää hallinnassa. Tästä kun yrittää irrottautua niin huonosti voi käydä. Kannattaa tutustua esim. Mona Walteriin, joka joutuu elämään salanimellä.
Minulla ei ole mitään ukrainalaisia vastaan, työntekijöinä eikä pa-kolaisina, m. Muuttajat olisi muutenkin syytä valita kulttuureista, joissa ei esiinny vastakkainasettelua länsimaisen elämäntyylin kanssa. Mutta tämähän ei tietenkään sovi vihervasemmistolle, joka haluaa vain 3.maailman ylijäämäväestöä yksikään heistä ei ole puhunut sanaakaan sen puolesta, että Suomeen voisi ottaa pakolai. sia Ukrainasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa ja Norjassa vaan ei ole 10 000 työhakemusta oman maan kansalaisilta jonossa, ja työnantajat sanomassa että "ei voida palkata vielä, kun me odotetaan ensin, että saako suomalaiset tulla tänne".
Meillä samalla kylällä ollut maataloustyöntekijän paikka auki kohta 3 kk, mutta ei ole päteviä hakijoita. Sitä traktoriakin pitäisi osata ajaa ja koneita käyttää eikä saisi mennä sormi suuhun karjan kanssa. Kaikki osaa maataloustyötmtämän palstan mukaan.
Eli hakisivat nyt ensin näitä selkeästi avoinna olevia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikatraan mukaan
Myös suomalaiset saavat enemmän tukia lapsikatraan mukaan. Olisiko sinulla nyt niitä linkkejä laittaa, jotta voitaisiin verrata suomalaisten ja ma.ahan.muu.ttajien tukia toisiinsa ja katsoa tienaavatko jälkimmäiset pelkällä olemisella enemmän kuin suomalainen duunari?
Hyvin on meillä rajat kiinni ja valvottu, jos he vain kävelevät Suomeen. Suomalainen ei pääse edes käymään Haaparannalla ilman, että pitää todistaa mitä varten siellä haluaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä samalla kylällä ollut maataloustyöntekijän paikka auki kohta 3 kk, mutta ei ole päteviä hakijoita. Sitä traktoriakin pitäisi osata ajaa ja koneita käyttää eikä saisi mennä sormi suuhun karjan kanssa. Kaikki osaa maataloustyötmtämän palstan mukaan.
Eli hakisivat nyt ensin näitä selkeästi avoinna olevia paikkoja.
Tosissako vertaat mansikanpoimijaa lomittajan töihin?
Ai jo tarjottiin intialaisia 4€ tuntipalkalla välittäjän kautta...