Käsi sydämellä -kysymys: Voisitko syödä lepakkokeittoa?
Itse en voisi.
Korkeintaan nälkäkuoleman partaalla ehkä, silloinkin yökkien.
Kommentit (23)
En kuten en muitakaan eläimistä tehtyjä keittoja.
Mistäs sitä tietää vaikka olisi Aasian reissuilla syönytkin hyvällä ruokahalulla?
Siinä on voinut mennä rotat, käärmeet yms .... sopivasti tuline soosi ja hyvää on.
Liha ei kai ole sen kummempaa kuin muillakaan eläimillä
En. En ole vuosiin syönyt maalla elävää enkä lentävää tai siivekästä lihaa. Enkä norppia. Enkä valaita.
Eikös noita harvemmin ruokalistalla nähtäviä eläimiä syö lähinnä miesoletetut koska olettavat elukan syömisen vaikuttavan kohottavasti mieskuntoon.
Itse oletan olevani nainen eikä lepakot kiinnosta kuin kavereina.
En kasvissyöjänä söisi mistään eläimestä valmistettua keittoa.
Voisin aivan hyvin syödä minkä tahansa ei-uhanalaisen eläimen lihaa, myös kissan ja koiran, vaikka molempia on lemmikkeinä. Myös rotan ja käärmeen. Hyönteisiäkin voisin maistaa. Kuka tietää, vaikka tykkäisinkin.
Aitolepakoissa ei paljon syötävää ole, joten ei kiitos.
Hedelmälepakon otan mieluummin lemmikiksi, ne on söpöjä. :) Ja aika luisia nekin on, luulisin, lentävät eläimet tahtoo olla aika ruikuloita ja sitkeitä. Tosin luulisin, että se vähä liha olisi aika hyvää kunhan pitkään hauduttaa.
Vierailija kirjoitti:
En kuten en muitakaan eläimistä tehtyjä keittoja.
Olenko muuten vielä kertonut, että olen vegaani?
En mä kyllä keittonasöisi, mutta pitkään haudutettuna muhennoksena olis varmaan herkullista. Rotta ja variskin ovat, niitä olen syönyt grillattuna.
En. Länsimaiseen ruokakulttuuriin kuuluvia eläimiä kyllä useimpia syön, mutta kummastelen euroopassakin esim pikkulintujen käyttöä ruoka-aineena, en eläinsuojelulliselta kannalta, vaan siksi, että kuten lepakoissakin, niissä vaikuttaisi olevan hyvin vähän syötävää.
Suomen lepakot ovat suojeltuja.
En kyllä söisi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En. Länsimaiseen ruokakulttuuriin kuuluvia eläimiä kyllä useimpia syön, mutta kummastelen euroopassakin esim pikkulintujen käyttöä ruoka-aineena, en eläinsuojelulliselta kannalta, vaan siksi, että kuten lepakoissakin, niissä vaikuttaisi olevan hyvin vähän syötävää.
Kuuluuko perinteisiisi krapukestit? Niin vaan niitäkin syödään Suomessa, vaikka syötävää on vähemmän kuin räksässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko perinteisiisi krapukestit? Niin vaan niitäkin syödään Suomessa, vaikka syötävää on vähemmän kuin räksässä.
Rapuun olen tutustunut vain tahnana leivän päällä. Omat taidot eivät riitä pyytämiseen tai valmistamiseen, ja tuttavapiiriin ei kuulu ravustajia.
Tottakai, jos haluaisin levittää uuden "kivan taudin" maailmaan.. ;)
Kyllä lepakko maistuu, mieluiten raakana ja tuoreena. Kun asuin aasiassa niin tuli syötyä aika usein.
Juuri nyt olen kylläinen syötyäni kissanpentuja.
No en. Kuten en esim. rottiakaan.