Hetemäen raportin R0-luvut kertoo, että laumasuojaahan hallitus lähtee hakemaan!
Missään muussa maassa tavoite tai ihannetila ei ole R0 1,6-1,8.
Miksi pyritään kasvuun, kun voitaisiin tukahduttaa eli pitää R0 0,8-0,5 välillä puoli vuotta? Tämä olisi mahdollista rajoittamalla voimakkaasti, joustavasti ja aluekohtaisesti, esim Vuosaari-Rastilan alueelle ja Punavuoreen sekä Lauttasaareen täysi Lockdown (mm osittainen ulkonaliikkumiskielto) kolmeksi viikoksi ja testataan asukkaat kahden viikon kuluttua.
Muu Suomi voisi vapauttaa lähes kokonaan ja ottaa rajoituksia käyttöön vain jos tulee uusia tartuntoja eli estettäisiin ryppäät.
Näin saadaan R0 tasattua ja talous sekä normaalielämä toimimaan!
Kommentit (11)
Jotain tähän suuntaan kyllä. Maskit, turvavälit ja testit käyttöön! Täytyisi miettiä, että miten ja mihin kohdentaa rajoituksia ja pystyä taas jäljittämään ja estämään tartuntoja. Pelkkä päätös ei riitä, vaan tarvitaan myös toteutusta ja sen valvontaa!
Koska tukahduttamalla puoli vuotta saadaan Suomi sellaiseen lamaan, ettei sieltä nousta enää kuin lähtemällä Romaniaan katukerjäläiseksi.
Sori, mutta minä en viitsi pomppia tyttöhallituksen pillin tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Koska tukahduttamalla puoli vuotta saadaan Suomi sellaiseen lamaan, ettei sieltä nousta enää kuin lähtemällä Romaniaan katukerjäläiseksi.
Tukahduttaminen nykyisestä tilanteesta veisi kuukauden, korkeintaan kaksi. Siihen ei Suomen hallitus kuitenkaan halua ryhtyä vaan tauti pitää saada jokaiselle suomalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Luitko minun aloitustani ollenkaan? Ehdotin, että täysi eristys eli lockdown vain alueille, joilla eniten tartuntoja.
Loput pääkaupunkiseudusta tiukempi eristys: ei kouluja ei harrasteita Ja kaupat/ravintolat rajoitetusti auki kolme viikkoa. Pääksupunkiseudulle hengityssuojain pakolliseksi.
Muusta Suomesta kaikki rajoitukset pois ja eristetään vain sairastuneet ja jäljitetään ketjut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko minun aloitustani ollenkaan? Ehdotin, että täysi eristys eli lockdown vain alueille, joilla eniten tartuntoja.
Loput pääkaupunkiseudusta tiukempi eristys: ei kouluja ei harrasteita Ja kaupat/ravintolat rajoitetusti auki kolme viikkoa. Pääksupunkiseudulle hengityssuojain pakolliseksi.
Muusta Suomesta kaikki rajoitukset pois ja eristetään vain sairastuneet ja jäljitetään ketjut.
Ap
Av-raati hyväksyy. Saat alkaa toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAv-raati hyväksyy. Saat alkaa toteuttaa.
Minulla siis mielessäni suunnilleen sama kuin tässä professori Lasse Lehtisellä:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/26a0a4c6-eb0b-4c5f-af17-f56f230d2…
Hetemäen raportti siis perustuu laumasuojaan. Eksponentiaalinen kasvu uhkaa heti R0 1:n ohittamisen jälkeen. Uudellamaalla seuraukset ovat katastrofaaliset. Ensin tartuntojen räjähdysmäinen kasvu ongelmineen, sitten taas pitkäaikainen hidastaminen, joka taloudelle tuhoisaa.
Miksei voida tukahduttaa nyt? Koska hallitus ja THL jostain syystä haluaa että mahd moni sairastuu! En ymmärtä miksi. Ap
Miksi oppositio ei toimi nyt, kun olisi mahdollisuus? Kannattavatko kaikki Suomen poliitikot laumasuojaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAv-raati hyväksyy. Saat alkaa toteuttaa.
Minulla siis mielessäni suunnilleen sama kuin tässä professori Lasse Lehtisellä:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/26a0a4c6-eb0b-4c5f-af17-f56f230d2…Hetemäen raportti siis perustuu laumasuojaan. Eksponentiaalinen kasvu uhkaa heti R0 1:n ohittamisen jälkeen. Uudellamaalla seuraukset ovat katastrofaaliset. Ensin tartuntojen räjähdysmäinen kasvu ongelmineen, sitten taas pitkäaikainen hidastaminen, joka taloudelle tuhoisaa.
Miksei voida tukahduttaa nyt? Koska hallitus ja THL jostain syystä haluaa että mahd moni sairastuu! En ymmärtä miksi. Ap
Olet joko trolli tai todella vajaa.
Lopeta ****** jauhanta ja lue vaikkapa kuha-meemejä.
Loppujen lopuksi kaikki skenaariot ja vaihtoehdot johtavat vain yhteen ja samaan lopputulokseen, laumasuojaan.
No daa.
Onhan se ollut ilmeistä jo monta viikkoa.