Tiukka kristillisyys
Olen perheestä, jossa todella on tiukka kristillisyys. Tiedän, että on muitakin kristillisiä perheitä, joissa uskotaan, mutta he eivät ole niin tiukkoja. Esimerkiksi kaikki pahojen voimien kirjat, lehdet, pelitkin yms. (Harry Potterit ym.) täytyy polttaa, jos meillä olisi sellaisia tai löydettäisiin jostain😯. Keskeisiä hahmoja täällä ovat siis oikeasti isä ja äiti. Tietenkin vanhempi suku tulee heti isän ja äidin perässä, mutta mä ja sisarukset, ei olla kasvettu niin tiukoiksi. Ihme kyllä, vaikka meidän vanhemmat ovat👍🏼. Kun on jonkinlainen juhlapyhä (joulu, pääsiäinen ym.), me mennään koko suku aina jollekkin sukuperheelle vierailulle. Aina se kenelle kaikki muu suku menee kylään, tekevät juhlaruoan. Ja pitää pukeutua hienosti ja käyttäytyä kunnolla 🙄. Melkein ikinä ruokapöytään ei mahdu kaikki kerralla, joten syödään vuorotellen siinä ruokapöydässä. Kun on vaan pakko mennä syömään ja kaikkia sukulaisia on niin älyttömän paljon😒. En jaksaisi mennä enää kenellekkään sukuvierailulle, mutta isä ja äiti pakottaa. Sanovat, että mun ja sisarustenkin pitäisi aina aikuisenakin mennä sukuvierailuille ja kun itse saa perheen, pitää myös alkaa pitämään niitä vierailuja muille😖. Tänävappuna ei onneksi menty sukuvierailulle koronan takia. Isä ja äiti näyttivät kyllä aika masentuneilta ettei niitä pidetty. Äiti jopa mökötti koko illan huoneessa iltapäivästä lähtien 🙄 eikä saanut häiritä. Mutta ne edelliset vappuvierailut viime vuonna oli täyskatastrofi 😓, ainakin mun mielestä. Ne pidettiin mun äidin siskon perheen kotona. Ei herranen aika siellä oli niitä sukulaisia niin julmetusti, että lähdin niiden takapihalle istumaan. Heillä on siis vähän pienempi omakotitalo, koska kerrostaloahan ei saa hankkia 😑. Sitten kirsikkana kakun päälle, yks täti tuli hakemaan mut (Miks juuri mut?!) rikkomaan pinjatan. Kaikki ketkä siinä oli, vaan painostivat mua. Arght. Sain sen rikki joskus, mutta se oli niin noloa 😫. Onneksi mun sisko oli sattumalta siinä vieressä ja vei mut pihalle. Itkin vähän. Se on mua vuotta vanhempi. En oo kertonut mun vanhemmille, vaikka siitä onkin jo vuosi. Voitteko kuvitella? Millä logiikalla edes tälläinen kokoajan lisääntyvä sukulaismassa selviää yhden päivän siellä juhlissa jonkun omakotitalossa. Millä logiikalla?! Onneksi kaikki perheet tekevät yleensä vain 4-5 lasta. Meidänkin perhe hankki 4😶. Mut mulla taitaa olla jonkinlaiset traumat suvusta. Jouluevankeliumin lukemisesta jouluna... Miksi se pitää aina lukea kaikkina jouluina uudestaan ja uudestaan? Suvun lapset kiertävät Raamattua ja lukevat osansa siitä. Mulle ei kerrota asioita, esim. miksi pitää tehdä niin ja näin?? Olen kysynyt isältä kerran ja äidiltä kerran. Kysyin, miksi pitää mennä juhliin ja ym... Isältä vastaus: "Kyllä sä ymmärrät, kun oot aikuinen ja varsinkin silloin, kun saat oikeasti perheen". Vastasin: "Miten niin?" Ja tähän hän vastasi: "Älä kysele enempää tai menet huoneeseesi ja pysyt siellä" 😣 ... Äiti vastasi: "Hmm.. Ota tosta perunat ja kuorippas ne. Kohta tulee ruoka". Hämmennyin tästä vastauksesta. Hän oli häipymässä, joten huusin hänelle, että "Äiti, vastaa mun kysymykseen". Mun veli oli käsketty pelaamasta myös kuorimaan perunoita, joten hän sanoi: "Älä huuda noin äitilles tai tiiät mitä voi käydä". 🙄Huonearestia tietty, onneksi en saanut. Mun äiti ei kuitenkaan koskaan vastannut mun kysymykseen. 😒😖 Ja miks en saa kysyä asioita?? 😑😔
Tiiän, että varmasti löytäisin sukulaisenkin, joka kuuntelisi ja ymmärtäisi. Uskonnollisia kaikki kuitenkin, mutta vanhemmat pitävät meitä silmätikkuinansa. Ainoa asia, jota ne ei paljon vahdi, on meidän laitteet ja mitä niillä tehdään. Siksi pystyin kirjottamaan tämän avunpyyntökirjeen. Huoh, auttakaa 😔
Mihin seurakuntaan perheesi kuuluu? Kuulostaa oudolta Raamattu, viini ja tanssi.