Suositelkaa aluetta pääkaupunkiseudulla lapsiperheelle, kohtuu hintainen, hyvät kulkuyhteydet, rauhallista
- Lapset on alakouluikäisiä, ja haluaisin heidät mukavaan kouluun, jossa osataan puuttua esim. koulukiusaamiseen (tai mielummin sitä ei edes niin ole)
- vuokra-asunto 4 h vuokra tonnin kieppeillä tai vähemmän
- mahdollisuus kulkea töissä Helsingissä jotenkin niin, että työmatkaan kuluva aika ei mene aivan mahdottomaksi, mutta kaikki tämän kriteerin täyttävät ympäryskunnat myös mahdollisia
Pääkaupunkiseutu ei ole ennestään tuttua, joten tuntuu vähän hankalalta. Olemme muuttamassa takaisin Suomeen.
Kommentit (80)
Ei tolla hinnalla kyl saa kämppää kun Vantaan vähän halvemmista osista tai ehkä Itä-Helsingistä.
Älkää muuttako pääkaupunkiseudulle.
Junaradan varrelta... (hyvät kulkuyhteydet ja "halpuus"), pk-seutu on laaja alue.
Vierailija kirjoitti:
4h ja vuokra tonnin? Ei onnistu missään päin Helsinkiä ellet saa Hekan kämppää.
Eikö siis koko Helsingin seudulla? Ajattelinkin ettei onnistu Helsingissä, mutta ei ympäristökunnissakaan?
Mitä ajattelisitte että on realistinen 4 h asunnon vuokra, mukavilla mutta ei vielä erityisen hienoilla alueilla?
Helsinki on kallis asua ja elää. Ja rauhallista aluetta ei juuri ole. Joskus mietin miksi itsekään asun täällä. Mutta missä muuallakaan asuisin. Täällähän sitä on aina oltu.
Vierailija kirjoitti:
Älkää muuttako pääkaupunkiseudulle.
Työpaikkojen mahdollisuus sanelee sen minne voimme muuttaa. Mies on koodari, itsellä tarkoitus opiskella.
Vantaa, Kerava... Hae asuntohausta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelisitte että on realistinen 4 h asunnon vuokra, mukavilla mutta ei vielä erityisen hienoilla alueilla?
1500e, jos tavoitteena on saada lapset hyvään kouluun
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on kallis asua ja elää. Ja rauhallista aluetta ei juuri ole. Joskus mietin miksi itsekään asun täällä. Mutta missä muuallakaan asuisin. Täällähän sitä on aina oltu.
Kokeilepas muuttaa Skattan vanhalle puolelle. Täällä ei ole edes autoliikennettä joten linnunlaulu kuuluu :)
Kuinka hirveän monta lasta teillä on? Helsingissä kahden lapsen perheet asuvat usein kolmiossa, jotkut jopa kaksiossa. Opiskelijastatuksella voi saada opiskelijakämpän.
1000€ on pikemminkin kaksion kuin 4h+k vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hirveän monta lasta teillä on? Helsingissä kahden lapsen perheet asuvat usein kolmiossa, jotkut jopa kaksiossa. Opiskelijastatuksella voi saada opiskelijakämpän.
Kaksi lasta ja en usko että kukaan ei-hippi asuu noin. :D
Siitä vaan oikotielle hakukriteerejä ja katsot mitä tulee. Hämmentävää kyllä Realia tarjoaa Suurpellosta uusia neljän huoneen asuntoja tonnilla kuussa. Näissä on hakukriteerit, tutki itse tarkemmin. Suurpeltoa vähätellään mutta itse voisin harkita hyvinkin jos olisin muuttamassa.
Teidän tilanteessa valitsisin aso-asunnon. Kuukausimaksi on varmaan yli tonnin noin monesta huoneesta mutta varmempi asumismuoto kuin vuokra. Ja sijoituksen saa takasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂
Itse tunnen pari perhettä joissa kolme lasta ja kaksio, suurin osa tuntemistani kaksilapsisista perheistä asuu yhden tai kahden makuuhuoneen asunnoissa.
Olisit kuullut sen ihmetyksen kun mekin muutettiin meidän kaksiosta neliöön. Jouduttiin useaan otteeseen selittämään, että meidän lapset on niin huonoja nukkujia, että tarviivat omat huoneet (ja tietty kiva saada aikuisillekin oma makkari, joka nyt tietty oli vähän turha mutta elämän luksusta 🤗)
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan oikotielle hakukriteerejä ja katsot mitä tulee. Hämmentävää kyllä Realia tarjoaa Suurpellosta uusia neljän huoneen asuntoja tonnilla kuussa. Näissä on hakukriteerit, tutki itse tarkemmin. Suurpeltoa vähätellään mutta itse voisin harkita hyvinkin jos olisin muuttamassa.
Teidän tilanteessa valitsisin aso-asunnon. Kuukausimaksi on varmaan yli tonnin noin monesta huoneesta mutta varmempi asumismuoto kuin vuokra. Ja sijoituksen saa takasin.
Aso-asunnot olisi tosi kiinnostavia, mutta kuinka kauan niitä yleensä joutuu jonottamaan? Laitoin ihan kokeeksi itseni jonoon muutamasta aso-asunnosta, niin että näen jonopaikkamme. Kaikki vaan sanoo että niitä on vaikea saada.
Suosittelen aluetta jossa on vain omistusasuntoja. Espoossa kaikki pietaloalueet ovat hyviä ja sinne menee metrokin. Ei kai halpaa löydy ollenkaan. Uudet asunnot ovat sitten ihan hirveän kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂
Itse tunnen pari perhettä joissa kolme lasta ja kaksio, suurin osa tuntemistani kaksilapsisista perheistä asuu yhden tai kahden makuuhuoneen asunnoissa.
Olisit kuullut sen ihmetyksen kun mekin muutettiin meidän kaksiosta neliöön. Jouduttiin useaan otteeseen selittämään, että meidän lapset on niin huonoja nukkujia, että tarviivat omat huoneet (ja tietty kiva saada aikuisillekin oma makkari, joka nyt tietty oli vähän turha mutta elämän luksusta 🤗)
Ihan hirveää. En voisi kuvitellakkaan asuvani noin. Onko nämä jotain joilla on pakkomielle asua jollain tietyllä alueella? Jos tuon parempaa asuntoa ei löydy, niin peruuntuu kyllä koko Suomeen muutto. En voi kuvitella että muuttaisin noin pieneen asuntoon teini-ikää lähestyvien lasten kanssa. Sehän olisi aivan katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aso-asunnot olisi tosi kiinnostavia, mutta kuinka kauan niitä yleensä joutuu jonottamaan? Laitoin ihan kokeeksi itseni jonoon muutamasta aso-asunnosta, niin että näen jonopaikkamme. Kaikki vaan sanoo että niitä on vaikea saada.
Itse jonotin 5 vuotta ei niin halutulta alueelta, jossa on paljon asoja. Taisin olla halukkaista kolmas, mutta edessä olleet eivät ottaneet kämppää.
eri
4h ja vuokra tonnin? Ei onnistu missään päin Helsinkiä ellet saa Hekan kämppää.