Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa aluetta pääkaupunkiseudulla lapsiperheelle, kohtuu hintainen, hyvät kulkuyhteydet, rauhallista

Vierailija
05.05.2020 |

- Lapset on alakouluikäisiä, ja haluaisin heidät mukavaan kouluun, jossa osataan puuttua esim. koulukiusaamiseen (tai mielummin sitä ei edes niin ole)
- vuokra-asunto 4 h vuokra tonnin kieppeillä tai vähemmän
- mahdollisuus kulkea töissä Helsingissä jotenkin niin, että työmatkaan kuluva aika ei mene aivan mahdottomaksi, mutta kaikki tämän kriteerin täyttävät ympäryskunnat myös mahdollisia

Pääkaupunkiseutu ei ole ennestään tuttua, joten tuntuu vähän hankalalta. Olemme muuttamassa takaisin Suomeen.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan oikotielle hakukriteerejä ja katsot mitä tulee. Hämmentävää kyllä Realia tarjoaa Suurpellosta uusia neljän huoneen asuntoja tonnilla kuussa. Näissä on hakukriteerit, tutki itse tarkemmin. Suurpeltoa vähätellään mutta itse voisin harkita hyvinkin jos olisin muuttamassa. 

Teidän tilanteessa valitsisin aso-asunnon. Kuukausimaksi on varmaan yli tonnin noin monesta huoneesta mutta varmempi asumismuoto kuin vuokra. Ja sijoituksen saa takasin.

Aso-asunnot olisi tosi kiinnostavia, mutta kuinka kauan niitä yleensä joutuu jonottamaan? Laitoin ihan kokeeksi itseni jonoon muutamasta aso-asunnosta, niin että näen jonopaikkamme. Kaikki vaan sanoo että niitä on vaikea saada.

Itse jonotin 5 vuotta ei niin halutulta alueelta, jossa on paljon asoja. Taisin olla halukkaista kolmas, mutta edessä olleet eivät ottaneet kämppää.

eri

Ok, eli ei ole realistinen vaihtoehto tämä tähän hätään.

Vierailija
22/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää muuttako pääkaupunkiseudulle.

Työpaikkojen mahdollisuus sanelee sen minne voimme muuttaa. Mies on koodari, itsellä tarkoitus opiskella. 

Eli ei mitään syytä muuttaa pääkaupunkiseudulle.

Koodareille on töitä kaikissa isommissa kaupungeissa ja niiden naapurikunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aluetta jossa on vain omistusasuntoja. Espoossa kaikki pietaloalueet ovat hyviä ja sinne menee metrokin.  Ei kai halpaa löydy ollenkaan. Uudet asunnot ovat sitten ihan hirveän kalliita.

Tämä olisikin ihan pätevä neuvo, mutta näin alueita yhtään tuntemattomana on aivan mahdoton tietää mitkä alueet on omistusasuntovaltaisia ja mitkä ei. En nyt sentään mistään omakotitalon vuokraamisesta haaveile.

Vierailija
24/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan oikotielle hakukriteerejä ja katsot mitä tulee. Hämmentävää kyllä Realia tarjoaa Suurpellosta uusia neljän huoneen asuntoja tonnilla kuussa. Näissä on hakukriteerit, tutki itse tarkemmin. Suurpeltoa vähätellään mutta itse voisin harkita hyvinkin jos olisin muuttamassa. 

Teidän tilanteessa valitsisin aso-asunnon. Kuukausimaksi on varmaan yli tonnin noin monesta huoneesta mutta varmempi asumismuoto kuin vuokra. Ja sijoituksen saa takasin.

Kyn niitä asoja ei niin vain valitakkaan, varsinkaan pk-seudulla. Järjestysnumerot ja tosi pieni asuntokanta.

Aina voi toki mennä jonoon.

Vierailija
25/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää muuttako pääkaupunkiseudulle.

Työpaikkojen mahdollisuus sanelee sen minne voimme muuttaa. Mies on koodari, itsellä tarkoitus opiskella. 

Eli ei mitään syytä muuttaa pääkaupunkiseudulle.

Koodareille on töitä kaikissa isommissa kaupungeissa ja niiden naapurikunnissa.

On jonkinlaisia töitä varmasti, mutta hän toivoo tietenkin sellaisia työmahdollisuuksia joissa voi kehittyä ja joissa palkkakin kehittyy. Yleensä se tarkoittaa silloin sitä, että työpaikkaa pitää pystyä vaihtamaan muutaman vuoden välein. Pienemmillä paikkakunnilla jumittaa helposti yhteen ja samaan työpaikkaan.

Vierailija
26/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta taas tämäkin trolli. Niin väsynyttä.

Vierailija
27/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo metroradan varrelta tai Vantaa/Kerava junaradan varrelta.

Vierailija
28/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerava

Vierailija
29/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hinnalla noin suurta vuokra-asuntoa ihan mahdotonta saada mistään päin pääkaupunkiseutua.

Vierailija
30/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, neliöiden hinnat pyörii tonnista ylöspäin tässä Lahdessakin, aika metsään pitää täälläki muuttaa jos neliön haluaa edukkaasti alle tonnilla. Halvalla ei ainakaan saa yhtään hyvää.

Itse myös neliötä etsivä

Vierailija
31/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen Turkua. Tänne olen muuttanut Helsingistä ja työtilanne/asumismukavuus on parempi kuin Helsingissä. It-alalla on paljon töitä, useimmat isot firmat ovat perustaneet tänne sivukonttoreitaan. Palkka ehkä aavistuksen pienempi kuin Helsingissä, mutta asumiskustannukset noin puolet, eli voitolle jäädään.

Korkeakouluja ja yliopistojakin on paljon joten opinnot järjestynee.

Vierailija
32/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suosittelen Turkua. Tänne olen muuttanut Helsingistä ja työtilanne/asumismukavuus on parempi kuin Helsingissä. It-alalla on paljon töitä, useimmat isot firmat ovat perustaneet tänne sivukonttoreitaan. Palkka ehkä aavistuksen pienempi kuin Helsingissä, mutta asumiskustannukset noin puolet, eli voitolle jäädään.

Korkeakouluja ja yliopistojakin on paljon joten opinnot järjestynee.

No tämä on toinen vaihtoehto. Työtilanne ei vaikuta ihan niin hyvältä kuin Helsingissä, mutta ehkä avoimia töitä ei vain ole ilmoitettu niin paljon vaikka niitä olisikin. Asuminen vaikuttaisi olevan Turussa kyllä huomattavasti halvempaa. Onkohan palkat kuinka paljon huonommat?

Vierailija
33/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoosta taas tämäkin trolli. Niin väsynyttä.

Ai sen takia, etten osannut heti alkuun arvioida realistisesti pääkaupunkiseudun asuntojen vuokria? Vertasin Tukholmaan, ja siksi meni vähän metsään odotukset.

Vierailija
34/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, neliöiden hinnat pyörii tonnista ylöspäin tässä Lahdessakin, aika metsään pitää täälläki muuttaa jos neliön haluaa edukkaasti alle tonnilla. Halvalla ei ainakaan saa yhtään hyvää.

Itse myös neliötä etsivä

Turussa tuolla hinnalla on ihan hyvin tarjontaa. 

Vierailija
35/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin vuokra ja 4 h asunto pk-seudulla hyvillä kulkuyhteyksillä Helsinkiin. Sanoisin, että etsi kadotettu helmi vähän vanhemmasta kerrostalosta isolla ja rauhallisella sisäpihalla ja lähellä juna-asemaa. Koivukylä voi kuulostaa äkkisiltään vähän erikoiselta vaihtoehdolta, mutta tiedän sieltä löytyy näitä helmiäkin. Hyvät koulut on lähellä. Olen itse käynyt tällä alueella myös kouluja, joten tiedän mistä puhun. Onnea asunnon metsästykseen!

Vierailija
36/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4h ja tonni? Muuta Lempäälään

Vierailija
37/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hirveän monta lasta teillä on? Helsingissä kahden lapsen perheet asuvat usein kolmiossa, jotkut jopa kaksiossa. Opiskelijastatuksella voi saada opiskelijakämpän. 

1000€ on pikemminkin kaksion kuin 4h+k vuokra. 

Kaksi lasta ja en usko että kukaan ei-hippi asuu noin. :D

😂😂

Itse tunnen pari perhettä joissa kolme lasta ja kaksio, suurin osa tuntemistani kaksilapsisista perheistä asuu yhden tai kahden makuuhuoneen asunnoissa.

Olisit kuullut sen ihmetyksen kun mekin muutettiin meidän kaksiosta neliöön. Jouduttiin useaan otteeseen selittämään, että meidän lapset on niin huonoja nukkujia, että tarviivat omat huoneet (ja tietty kiva saada aikuisillekin oma makkari, joka nyt tietty oli vähän turha mutta elämän luksusta 🤗)

Ihan hirveää. En voisi kuvitellakkaan asuvani noin. Onko nämä jotain joilla on pakkomielle asua jollain tietyllä alueella? Jos tuon parempaa asuntoa ei löydy, niin peruuntuu kyllä koko Suomeen muutto. En voi kuvitella että muuttaisin noin pieneen asuntoon teini-ikää lähestyvien lasten kanssa. Sehän olisi aivan katastrofi.

Kyllä ja ei. En usko, että Suomessa muualla kuin Helsingissä asutaan näin ahtaasti.

Vuokralla olo on muutenkin täällä tosi kallista, että mielummin kannattaa säästää omaan.

Pienten lasten kanssa on helppo asua pienessä ja sitten kun on saanut lasten teini-ikään mennessä säästettyä tarpeeksi voi ostaa isomman.

Vierailija
38/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelisitte että on realistinen 4 h asunnon vuokra, mukavilla mutta ei vielä erityisen hienoilla alueilla?

1200€ minimissään Espoossa ja Kirkkonummella ok alueilla.

Vierailija
39/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Rastila on ihanan kulturelli

Vierailija
40/80 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnin vuokra ja 4 h asunto pk-seudulla hyvillä kulkuyhteyksillä Helsinkiin. Sanoisin, että etsi kadotettu helmi vähän vanhemmasta kerrostalosta isolla ja rauhallisella sisäpihalla ja lähellä juna-asemaa. Koivukylä voi kuulostaa äkkisiltään vähän erikoiselta vaihtoehdolta, mutta tiedän sieltä löytyy näitä helmiäkin. Hyvät koulut on lähellä. Olen itse käynyt tällä alueella myös kouluja, joten tiedän mistä puhun. Onnea asunnon metsästykseen!

Koska ap ei tunne Koivukylää niin tunnen velvollisuudekseni kertoa että kyseessä on tosi levoton alue, ja sen mukainen oppilas skaala kouluissa. Koivukylän kehuja ei ehkä tunne nykyistä koulutilannetta kun lienee jo aikuinen.