Oletko käynyt Berliinissä, mitä pidit?
Mä tykkäsin tosi paljon, vapautunut tunnelma ennen kaikkea. Ihania kauppoja!
Kommentit (81)
No kaupunki oli Stalinin miehityksessä osittain toinen puoli vapaan maailman. Turha sota sekin oli. Stalinin hyökkäys Puolaan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ich bin berliner!
Ei häviä New Yorkille mitenkään.
Mä en välitä Nykistä, kyllä Berliini vie voiton joka saralla.
Perse paikka arabit kyylää ja sakemannit avoimesti rasseja suomalaisille kun eivät uskalla mitään arabeilta kieltää
Vierailija kirjoitti:
No kaupunki oli Stalinin miehityksessä osittain toinen puoli vapaan maailman. Turha sota sekin oli. Stalinin hyökkäys Puolaan samoin.
Stalin ei berliiniä miehittänyt vaan venäläiset neukkuhengessä vuoteen 90 stalin kuoli 1950
Tykkäsin todella paljon. Olen käynyt vain kesäaikaan. Puistot aivan täynnä sunnuntaisin, rento meininki joka paikassa. Ruoka hyvää ja melko edullista. Julkisilla liikkuminen helppoa. Narkkareita toki on metroasemilla ja välillä vähän epämääräisillä alueilla tuli liikuttua, mutta niinhän on jo joka paikassa nykyään. Jos tykkää museoista, niin loistava käyntikohde. Olen 50+
Siellä alkusijoillaan on parhaat Berliinin munkit.
Mä ehdin käymään ennen muurin murtumista. Tulimme DDR:n puolelta. Oli monenlaista liberaalia meininkiä Länsi-Berliinin puolella. Kreutzbergin kaupunginosa jäi mieleen ja Pergamon-museo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tykkään. Toki aika laajalle levittäytynyt, joten ei sellainen käveltävä kaupunki.
Kiva ilmapiiri, hyviä nähtävyyksiä. Harvoja kaupunkeja, joissa tykkään jopa shoppailla.
Mitä nähtävyyksiä ja missä shoppailit kaikkihan on samaa globaalien suuryritysten kloonattuja putiikkeja made in china.
KaDeWe on nähtävyys, ei köyhille !
Yleisvaikutelma oli aika ruma ja harmaa, kävin tosin vähän ikävään vuodenaikaan. Elektronisen musiikin scene ja klubikulttuuri tuolla on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä, sakemanneja ja viemärit haisee.
Saksalaiset poltti lapin!!Se Lapin polttaminen oli ihan ymmärrettävää siinä tilanteessa. Aseveljet pettivät ja piti turvata omat vetäytyvät joukot.
Suomalaiset ei koskaan pettänyt saksalaisia oli viimeiseen asti liittolaisia.
Saksalaiset petti suomalaiset ja itsensä totteli itävaltalaista taidemaalaria ja keskitti jämäjoukot leningradiin kesävarusteissa talvella.
Vierailija kirjoitti:
Siellä alkusijoillaan on parhaat Berliinin munkit.
No ei konetta vaihtaessa ehdi paljoa tutkia
Oli kauniita mustaihoisia ilotyttöjä, varsinkin yksi, yhä joskus muistelen runkatessa.
Olen käynyt huhtikuussa juuri kun sinne tuli lämmin kevät.
Tykkäsin kovasti tuntui vaan että oli niin paljon Mielenkiintoista katsottavaa ettei kolme päivää riittänyt mihinkään.
Heidän ns ruokakulttuurista en tykännyt yhtään.
Minusta jotenkin ankee kaupunki. Se puisto paras. En enää muista nimeä.
Minä jotenkin pidän Berliinistä ja Adolf Hitleristä.
Söpöjä molemmat.
Mielenkiintoinen vierailukohde. En haluaisi asua. DDR-arkkitehtuuri tietty rumaa mut onhan kaupungin historia ainutlaatuinen.
Kävin 1936, siellä oli jotkut urheilukisat silloin.