THL ja hallitus eivät kerro totta kasvomaskeista: esimerkiksi Saksan arvostetut tukimusinstituutit pitävät niitä hyödyllisinä
Virusta olisi paljon helpompi torjua ja voisimme elää vapaammin, myös riskiryhmät, jos maskeja käytettäisiin.
https://www.thelocal.com/20200405/coronavirus-and-face-masks-how-countr…
Kommentit (40)
Tottakai ne olisivat hyödyllisiä! Mutta kun se estäisi viruksen leviämisen ja lisäksi liian kova homma hankkia, ei jaksa eikä kukaan osaa.
Mustan pörssin maskimarkkinoita tässä nyt kukaan viimeiseksi kaipaa.
Kangasmaskeja tekee moni firma, myös Suomessa. Kertakäyttömaskeja myydään ihan tavarataloissakin. Itse tilasin pestävät kangasmaskit verkkokaupasta. Älkää siis vinkuko, ettei maskeja ole! Ei Euroopan maissakaan tai Kaukoidässä olla sairaalamaski päässä.
Niitä pitäisi myös käyttää oikein. Riisua ennen kuin kostuvat, ja oikeaoppisesti niin, ettei pyyhkäise mahdollista virusta sen paremmin ulko- kuin sisäpuoleltakan käsiinsä ja naamaansa. Tuntuu, että ihmiset kuvittelevat olevansa erityisen turvassa, kun on jotakin suun ja nenän päällä, mutta taitaa vaan olla niin, ettei virusta ole lähellä ollut, ja siksi ei ole tarttunut. Kiinassa tauti levisi ahkerasta maskinkäytöstä huolimatta.
Suomessa piti alkaa oma tuotanto kahdessa viikossa. Eikö tämä aika ole jo mennyt?
Ketjun hysteerisuus on prosentteina 100 heti alusta saakka. Kiitos.
Sanokaa mun sanoneen, että maskit tulee pakollisiksi heti kun apteekeissa on myydä niitä. Niitä ei voi laittaa pakolliseksi kun ei niitä riitä kaikille. Vielä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pitäisi myös käyttää oikein. Riisua ennen kuin kostuvat, ja oikeaoppisesti niin, ettei pyyhkäise mahdollista virusta sen paremmin ulko- kuin sisäpuoleltakan käsiinsä ja naamaansa. Tuntuu, että ihmiset kuvittelevat olevansa erityisen turvassa, kun on jotakin suun ja nenän päällä, mutta taitaa vaan olla niin, ettei virusta ole lähellä ollut, ja siksi ei ole tarttunut. Kiinassa tauti levisi ahkerasta maskinkäytöstä huolimatta.
Kiinassa se levisi siksi, että asialle ei tehty mitään, ei siellä nyt kaikki maskia ole pitänyt.
Käytetäänhän me pyöräilykypärää, turvavyötä ja monia muita ns turvalaitteita vaikka toki niitäkin voi käyttää väärin ja siksi loukkaantua pahoin. Ihan sama juttu maskien kanssa. Maalaisjärkeä omaava ihminen osaa kyllä niitä käyttää ja pestä tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mun sanoneen, että maskit tulee pakollisiksi heti kun apteekeissa on myydä niitä. Niitä ei voi laittaa pakolliseksi kun ei niitä riitä kaikille. Vielä.
Aivan varmasti ei tule
Totuus on kovin vahva sana. Tälkaisesta asiasta ei ole olemassakaan totuutta.
Ja monet arvostetut instituutit ovat vastakkaista mieltä. Ota näistä nyt selvää. Siitä maskista ei ole mitään hyötyä, jos sitä näpelöi käsillään sen paikalleen laittamisen jälkeen. Eilen mua tuli kauppareissulla vastaan nainen, joka söi jäätelöä ja maski roikkui kaulassa siinä leuan alla.
Muualla pakko tehdä maskit itse. STM::n tiedote, missä opastavat videollat, miten maskeja tehdään ja käytetään (materiaalit, pesuaste, jne.). Samoin voisivat ottaa selville, voiko maskeja tuulettaa, eli voiko samaa maskia käyttää myöhemmin. Jossain lukenut, että virus kuolee kankaassa 12 tunnin päästä. Eihän niitä kertakäyttöisiäkään maskeja siinä tapauksessa tarvitsisi heittää yhden kerran jälkeen roskoin?
Vierailija kirjoitti:
Kangasmaskeja tekee moni firma, myös Suomessa. Kertakäyttömaskeja myydään ihan tavarataloissakin. Itse tilasin pestävät kangasmaskit verkkokaupasta. Älkää siis vinkuko, ettei maskeja ole! Ei Euroopan maissakaan tai Kaukoidässä olla sairaalamaski päässä.
On, mutta tarvitaan VIRALLINEN PÄÄTÖS, jotta kaikki käyttää.
Kaikki niiskuttajat, yskijät ja pärskijät ovat valtiovallan suojeluksessa kun yksilönvapaus!! Sehän tässä on takana. Kirsin peittäminen ja muiden suojeleminen on tyhjänpäiväistä holhoamista! Jokaisen rajoitustoimenpiteen käyttöönotto ja purku pitää hyväksyttää päivystäviltä ihmisoikeusdosenteilta! Näin Suomessa. Muualla on menty terveys edellä ja dosentit ovat hiljaa. Poikkeusoloissa on oltava poikkeussäännöt. Olisiko sota-aikana tullut yhdestäkään hyökkäyksestä totta, jos olisi päivystävä dosentti ollut ensin tekemässä arviota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta tarvitaan VIRALLINEN PÄÄTÖS, jotta kaikki käyttää.
Idiootit tarvitsee holhoamista, muut ajattelee omilla aivoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pitäisi myös käyttää oikein. Riisua ennen kuin kostuvat, ja oikeaoppisesti niin, ettei pyyhkäise mahdollista virusta sen paremmin ulko- kuin sisäpuoleltakan käsiinsä ja naamaansa. Tuntuu, että ihmiset kuvittelevat olevansa erityisen turvassa, kun on jotakin suun ja nenän päällä, mutta taitaa vaan olla niin, ettei virusta ole lähellä ollut, ja siksi ei ole tarttunut. Kiinassa tauti levisi ahkerasta maskinkäytöstä huolimatta.[/
Juu, tyhmiä ollaan!
"Kiinassa tauti levisi maskin käyttämisestä huolimatta"
Mitenköhän paljon nopeammin se olisi levinnyt, jos niitä maskeja ei olisi käytetty?
Ohis, mutta mitäpä arvaatte että tulee olemaan lennoilla tilanne? Siis sitten kun taas pääsee lentämään. Kaikilla tulee olemaan maskit päässä, koko ajan ja pakollisena. Itse pitäisi maskia vaikka sitä ei pakolliseksi määrättäisikään. Veikkaan myös että lentokonetarjoilut lopetetaan kokonaan. Tai syödään/juodaan joka viides kerralla tms.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mitäpä arvaatte että tulee olemaan lennoilla tilanne? Siis sitten kun taas pääsee lentämään. Kaikilla tulee olemaan maskit päässä, koko ajan ja pakollisena. Itse pitäisi maskia vaikka sitä ei pakolliseksi määrättäisikään. Veikkaan myös että lentokonetarjoilut lopetetaan kokonaan. Tai syödään/juodaan joka viides kerralla tms.
Jatkan vielä sen verran että maskiteollisuudesta tulee iso ja tuottoisa bisnes. Toivottavasti Suomessa tajutaan tämä, sillä niiden käyttö ei tule ainakaan vähenemään. Uskon että moni ostaa luotettavalta tekijältä miljoona kertaa mieluummin kuin halvemmalla myrkkymaskeja.
Tosiaan meillä niitä ei promota koska niitä ei yksinkertaisesti vaan ole. Viimeksi eilen TVssä mainittu fakta.