Pelkäätkö hoitolaitokseen joutumista vanhana?
Kommentit (8)
Kyllä pelkään. Puhuin tuttavani kanssa asiasta: ohjelmana hartautta ja vanhoja mustavalkoisia leffoja, ansoja ja taunoja..
Kyllä.
Yritän elää niin etten joudu sinne eli pikku hiljaa aloitan enemmän ja enemmän terveydelle vaarallisten nautinto ym aineiden nauttimista.
Olen itse ollut hoitokodissa töissä ja sellaista en toivo pahimmalle viha miehellekään.
Todellakin. Niissä ei kunnioiteta ihmisen omaa tahtoa lainkaan ja muutenkin ovat aivan järkyttäviä paikkoja. Todellakin mieluummin kuolen kuin joudun laitokseen.
Kyllä. Ei se ole mitään elämää. Nuo laitokset on kuoleman odotushuoneita.
Haluan kyllä delata kerrasta kuin jäädä kenenkään hoidettavaksi
Ei osaa pelätä. Toivottavasti lapset pelastavat minut, aivan niinkuin mekin olemme pelastaneet vanhempamme ja vanhempamme omat vanhempansa. Tässä suvussa ei ole jääty hoitolaitoksiin vanhuuden vuoksi! Eri asia on jokin sairaus, joka vaatii muutakin kuin kotihoitoa!
Olenkin ihmetellyt, että miksi ette hae niitä vanhuksianne pois hoitolaitoksista? Onko kaikilla heillä mahdoton dementia, jotta ette tule toimeen? Meidän suvussa ei ole ollut etenevää dementiaa, enintään tilapäisiä muistihäiriöitä, johtuen jostain perussairaudesta.
En, koska hyvissä ajoin ennen sitä otan suunnaksi sveitsiläisen itsemurhaklinikan. Jos oikein kiire tulee, eikä ehdi Sveitsiin asti, hoidan asian jotenkin itse. Hoitolaitokseen en lähde.
Jos fyysinen kunto menee, mutta järki vielä pelaa niin kyllä.