Muita jotka elivät vuosikausia narsistin kanssa ja sitten heräsivät "valheesta"
Musertava tunne kun tajuaa että koko parisuhde oli yksi iso valhe!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä narsistimiehenne ovat tehneet ja miten ”heräsitte”? Tuliko joku viimeinen niitti?
Jospa kyse olisi vain yksittäisistä teoista, mutta kun sen toisen koko olemassaolo on lähtökohtaisesti viallista. Se ei vaan näe todellista osuuttaan asioissa, ei sitten millään. Ei ota vastuuta vääristä teoista, mutta muiden ansiot on hänen ansioitaan. Narsisti on loinen kaikessa.
Kysellään, miksi olet sen kanssa? Tietysti oma aivotoiminta on sumuun ajettu (googlaa narciccist abuse brain damage)
ettei enää näe selvästi.
Mutta kyse on kuitenkin eniten siitä, milloin narsisti jättää rauhaan.
Vaikka olisi erottu, mies saattaa pitkienkin aikojen päästä ottaa yhteyttä, vain jotta saa toiselle epävarman olon. Soitto voi tulla oudosta numerosta ym. En lopettanut välejä, koska luulin että hän palauttaa voimalla kädestäni lainaamaa= ryöstämää omaisuuttani.
Toisaalta hän oli teennäisen leppoisa, samalla kun tokaisi vähätteleviä kommenttejaan. Puheet ja teot oli kaksi aivan eri asiaa.
Kiroan sen sian. Oman kiukun salliminen helpottaa, toki tiedän ettei hän ymmärrä tilaansa ja on pohjimmiltaan kuin koira jolla on kasvain päässä. Ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. 20 vuotta ollaan oltu kimpassa, ja silmäni aukesivat puolisen vuotta sitten. Vielä ollaan yhdessä, mutta en tiedä miten meidän käy. Onko narsistin kanssa mahdollista saada kunnollinen parisuhde? Tai tiedänkö edes, mitä on kunnollinen suhde? Mies vakuuttelee muuttumistaan.
Älä vaan usko häntä! Nuo eivät pysty muuttumaan tai se on äärettömän harvinaista. He voivat ehkä modifioida käytöstään johonkin saakka mutta perusluonne ei muutu.
Eli heti kun hiffaa mikä mies (tai nainen) on laatuaan, on ainoa suunta ulos. Ne rakastavat roikottaa ja pelata aikaa. Eron jälkeen moni pommittaa viesteillä ja anelee uutta mahdollisuutta. Välit poikki kAaikilla kanavilla, jos haluaa elää täysjärkistä ja valheetonta elämää. Noiden sotkiessa tunne-elämää se ei vain onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä narsistimiehenne ovat tehneet ja miten ”heräsitte”? Tuliko joku viimeinen niitti?
Heräsin, kun mies jäi kiinni pettämisistä (tunnusti) ja lopulta hakeutui terapiaan kun ilmoitin, että avioliitto oli tässä. Sai siellä diagnoosin (tiesin jo odottaa sitä), ja itse luin narsismista ja silmäni aukesivat. Olemme kyllä vielä (taas) yhdessä.
Tulee pettämään sinua vielä. Mutta jos olet sen kanssa sinut, niin mikäs siinä. Moni sietää lasten takia, toiset puitteiden. Kuuntele kuitenkin sydäntäsi, voit kyynistyä tuossa kuviossa pahasti.
en kuulu tähän ryhmään, mutt aolen vuosikausia kuunnellut kun ystävättäret eroilevat ja aina se mies on narsisti ( vaikka ois ollu ihan tavallinen hyvä mies) , ja se oikea syy on se hankala ystävätär.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen niitti oli, kun halusi pitää sekä suhteen että vaimon. Koko avioliiton ajan pettänyt mutta kiinnijäätyään lopettanut suhteet. Nyt kylmän viileästi ilmoitti, ettei aio lopettaa mutta voidaan olla naimisissa ja hoitaa arki edelleen. Toisin sanoen minä olisin edelleen pyykännyt, siivonnut, huolehtinut lapset ym, jotta hän voisi hoitaa suhdettaan. Silloin vihdoin ja viimein tajusin, että mä oon miehelle täysin arvoton. Lähdin lasten kanssa. Nyt hänellä on ansassa tämä uusi 20v nuorempi tyttö. Ja nai muutamia muita siinä sivussa. Säälittää hirveästi tämä tyttö.
Anteeksi nyt, mutta miten tämä, että miehellä on koko avioliiton ajan ollut ulkopuolisia suhteita, tekee hänestä narsistin? Törkeästihän mies on todellakin käyttäytynyt, mutta jos pelkän jatkuvan pettämisen takia diagnosoidaan toinen narsistiksi, niin hoh hoijaa...
Mulla on lähisuvussa narsisti, toki hänkin on pettänyt kumppaneitaan, mutta käytöksessä on paljon, paljon muutakin vikaa.
Heräsin, kun mies jäi kiinni pettämisistä (tunnusti) ja lopulta hakeutui terapiaan kun ilmoitin, että avioliitto oli tässä. Sai siellä diagnoosin (tiesin jo odottaa sitä), ja itse luin narsismista ja silmäni aukesivat. Olemme kyllä vielä (taas) yhdessä.