Kai te tiedätte, että tämän palstan koronakeskustelut eivät vastaa lainkaan normaalien ihmisten ajatuksia?
Täällä näyttää siltä, että hallitusta vihataan ja sen jokaista koronatoimea haukutaan ja että "kansa" toivoo tiukkaa koronalinjaa ulkonaliikkumiskieltoja myöten ainakin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.
Ja että jokainen kansalainen pelkää henkensä edestä virusta, joka palstan tietojen mukaan ta*paa 150% siihen sairastuneista ja leviää hengitysilmassa, juomavedessä ja sähkötöpselistä.
Todellisuudessa valtaosa ihan tavallisista kansalaisissa on tyytyväisiä hallituksen koronalinjaan ja toivoo maltillista epidemian hallintaa tukahduttamispyrkimysten sijaan.
Meistä tavallisista ihmisistä iso osa käy töissä, pyörittää perhearkea, kaipaa jo harrastuksia sekä kontakteja muihin ihmisiin, vaikkakin korona-ajan rajoitusten puitteissa.
Me ymmärrämme, ettei Suomi voi sulkeutua kokonaan tukahduttamaan virusta siihen saakka, että rokote tai toimiva lääke saadaan, jos edes saadaan.
Ja ei, meistä kukaan ei aja laumasuojaa vaan ihan vain terveen järjen käyttöä ja hyötyjen ja haittojen punnitsemista tarkkaan.
Palstalla äärimielipiteet korostuvat, mutta suurin osa suomalaisista on realisteja, jotka ymmärtävät että meidän täytyy nyt totutella elämään koronaviruksen kanssa ja löytää Suomelle sopiva, oma linja, jolla terveydenhuollon kantokyky säilyy samalla, kun arkinen elo jatkuu jotakuinkin normaalina.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä. Omassa lähipiirissä tällaista ilmiötä ei juurikaan ole havaittavissa. Peloissaan olevat ihmiset hakevat täällä keskusteluista turvaa ja pelko kärjistyy vihaksi.
Saman huomannut. Lähipiirissäni ei ole yhtään koronaa hysteerisesti pelkääviä, normaalisti on lapset menossa kouluun jne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta avaaminen on nimenomaan väärin paitsi lapsille ja muille niin myös heitä kohtaan jotka joutuivat töihin vaikkeivat halua vielä.
Aika moni muu joutuu töihin vaikkeivät halua.
Rajoitteita poistetaan koska mikään ei tällä hetkellä puolla niin jatkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Oon yrittäny jo päiviä pysytellä poissa täältä, ihmiset on ihan sekasin. Tullaan tänne suunnilleen riitelemään ja purkamaan sitä omaa ahdistusta. Ihan sama millasen kommentin kirjotat ni joku väärinymmärtää siitä ihan mitä tahansa. Toki aina ollut näin, mutta ehkä huomaan senkin nyt paremmin kun täällä yllättäen on ollut aikaa roikkua. Ja kyllä joistain sekoiluavauksista saa sellaisen mielikuvan, että onko nyt suurinosa tätä mieltä. Mutta enpä itsekään tunne oikeasti kuin yhden erittäin huolestuneen henkilön, eli ei kovin suuri prosentti..
Totta. Helpottavaa, että muutkin ovat huomanneet tämän. Itselle tulee välillä olo, että vastaako tämä asenne todella todellisuutta, että tällaisessa vihamielisessä maailmassako elämme, mutta kun vertaa tämän palstan touhua todellisuuteen, oman lähipiirin reaktioihin, kontrasti on suuri. Ne ihmiset, jotka eivät jaksa koko ajan ajatella koronaa, eivät myöskään hakeudu kirjoittelemaan siitä keskustelupalstoille. Peloissaan olevat taas hakeutuvat, mikä saa tilanteen näyttämään siltä kuin puolet Suomesta olisi vihamielisessä paniikkikuplassa.
Sinänsä harmi, kun haluaisi keskustella asioista asiallisesti, mutta keskustelut ovat sillä tasolla nyt, ettei se tällä palstalla näytä olevan mahdollista.
Se että on TIETOINEN tulevista tapahtumista ja varautuu- sillä ei ole mitään tekemistä PELON ja Hysterian kanssa vaan järjenkäytön. Kaikkein vähiten itseäni on pelottanut korona koska olin jo varustautuneena ajat sitten :) . Paniikki syntyi kyllä ihan niillä jotka asia yllätti.
Ihan juuri koronaa varten tiesit varautua jo viime vuonna. juu juu, olet selvännäkijä.
En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :) . Niele vaan.
Millä tavalla pieleen?
Minä olen eri ja tiedän tietenkin, että pandemia on yksi näistä muotihuolista, joita maailmanlopun ennustajilla on. En ole varautunut mitenkään eikä mikään ole mennyt pieleen. En varautunut edes hamstrausaallon tultua. Ihan normaalisti olen käynyt kaupassa ja ostanut mitä tarvitsen ym.
Et osaa lukea ettei tuo nimitelty edes hamstarnnut vaan seurasi ja varoitti ajoissa. Mikä siinä kismittää?
"En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :)"
Tähän vastasin kysymällä mikä meni pieleen.
Minulla ei ole mikään mennyt pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Oon yrittäny jo päiviä pysytellä poissa täältä, ihmiset on ihan sekasin. Tullaan tänne suunnilleen riitelemään ja purkamaan sitä omaa ahdistusta. Ihan sama millasen kommentin kirjotat ni joku väärinymmärtää siitä ihan mitä tahansa. Toki aina ollut näin, mutta ehkä huomaan senkin nyt paremmin kun täällä yllättäen on ollut aikaa roikkua. Ja kyllä joistain sekoiluavauksista saa sellaisen mielikuvan, että onko nyt suurinosa tätä mieltä. Mutta enpä itsekään tunne oikeasti kuin yhden erittäin huolestuneen henkilön, eli ei kovin suuri prosentti..
Totta. Helpottavaa, että muutkin ovat huomanneet tämän. Itselle tulee välillä olo, että vastaako tämä asenne todella todellisuutta, että tällaisessa vihamielisessä maailmassako elämme, mutta kun vertaa tämän palstan touhua todellisuuteen, oman lähipiirin reaktioihin, kontrasti on suuri. Ne ihmiset, jotka eivät jaksa koko ajan ajatella koronaa, eivät myöskään hakeudu kirjoittelemaan siitä keskustelupalstoille. Peloissaan olevat taas hakeutuvat, mikä saa tilanteen näyttämään siltä kuin puolet Suomesta olisi vihamielisessä paniikkikuplassa.
Sinänsä harmi, kun haluaisi keskustella asioista asiallisesti, mutta keskustelut ovat sillä tasolla nyt, ettei se tällä palstalla näytä olevan mahdollista.
Se että on TIETOINEN tulevista tapahtumista ja varautuu- sillä ei ole mitään tekemistä PELON ja Hysterian kanssa vaan järjenkäytön. Kaikkein vähiten itseäni on pelottanut korona koska olin jo varustautuneena ajat sitten :) . Paniikki syntyi kyllä ihan niillä jotka asia yllätti.
Ihan juuri koronaa varten tiesit varautua jo viime vuonna. juu juu, olet selvännäkijä.
En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :) . Niele vaan.
Niele mitä? Mitä ihme oletuksia sinä teet parin lauseen perusteella.
Ja ei ole minulla mikään pieleen mennyt missään vaiheessa.
Mistäs sinä tiedät minun kriisivarautumiseni tilanteen ja valmiuden?
Kritisoin vain sitä että annoit ymmärtää että juuri koronaan osasit varautua. Kun olet niin erinomainen.
Erinomaisen ärsyttävä.
Olisit sanonut että olet varautuja, kaikkeen varautuja.
Onkos sinulla jo biolite campstove? Saa ladattua kännykän tms.sekä keitettyä vettä tikuilla ja kävyillä.
Jaa KAIKKI muut ovat hysteerisiä ja ap yksin on se ainut loistava järjen soihtu tässä palstahulluuden syvässä pimeydessä. Hohhoijaa. Itseasiassa koronaketjut ovat pullollaan juuri ap:n kaltaisia tusinajankkareita, joiden mielestä kaikki muut ovat tyhmiä ja hulluja ja väärässä. Sopivasta luetaan ne kaikista kärjistetyimmät viestit ja jätetään lukematta ne lukemattomat asialliset kommentit. Ja sitten käydään möyhöämään miten kaikki muut on idiootteja. Näitä kaikkien muiden kirjoittajien haukkujia alkaa olla tällä palstalla enemmän kuin niitä haukuttavia.
Sanotaan, että suurin osa autoilijoista pitää itseään keskimääräistä parempana kuskina. Näemmä myös suurin osa vauvapalstakirjoittajista pitää itseään viisaampana kuin 99,9% muista palstalaisista. Joku voisi tästä pikaisella laskutoimituksella päätellä, että suurin osa ap:n kaltaisista öyhöttäjistä on näissä grandioottisissa kuvitelmissaan aika rankasti väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen lukenut sitä "korona väitettyä levinneempi" tms ketjua. Siellä kyllä pahimmat koronahörhöt ja foliohattuhullut kokoustaa. Koko helmi-maaliskuu oli "ennustan ensi viikolle satoja kuolleita, huhtikuulle tuhansia"-juttuja, tupakointi suojaa koronalta, tätä THL ei kerro, virus muuntunut jne. Hulluja...
Sen sijaan THL on tiedottanut älykkäästi?
- corona ei tule Suomeen
- coronan saaminen Suomessa on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto
- lapset eivät sairasta coronaa, eivätkä tartuta sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas alkoi riitely ja nimittely/haukkuminen. Samaan aikaan väittävät olevansa suomen fiksuimpia ja asioista parhaiten perillä olevia.
Selittäkää tää hyökkäävä käytös?
Kysy ap: ltä 😈
Kysyn nyt sinulta, onko normaaliksi ihmiseksi sanominen siis hyökkäys, joka oikeuttaa aloittamaan riitelyn? Itse en näe aloituksessa muita henkilöihin viittaavia sanoja kuin tuo normaali. Ja se nyt on niin epämääräinen käsitys, että jos siitä loukkaantuu, niin ehkä AP puhuu juurikin sinusta...
Kyllähän tässä on selkeä arvoasetelma. Apn mielestä hänen tavallaan ajattelevat mutuilijat ovat normaaleja. Tämä tietysti tarkoittaa sitä, että eritavoin ajattelevat ovat epänormaaleja.
Päästiin palstan perusongelmaan. Normaaliksi sanominen loukkaa muita. Itse sanoin vahingossa "nainen voistiko seurustella transmiehen" kanssa ketjussa haluavani normaalin miehen. Ei käynyt mielessänikään, että samalla loukkaan "epänormaaleja", joita en kuitenkaan mielessäni pidä friikkeinä. Siitä kuitenkin sain osakseni "mitä saat tällaisesta ilkeilystä" kommentteja, joista myös pahoitin mieleni, koska en tarkoittanut loukata ketään, olinpahan vain ajattelematon.
Jos nyt vaikka määritellään normaaliksi sellainen, joka on valtaväestöä, niin mielestäni se ei samalla tarkoittaa, että vähemmistöläinen olisi epänormaali, vaan eritavalla ajatteleva... Loukkaantujat voisi vähän miettiä kannattaako joka sanavalinnasta pahoittaa mieltään, kuitenkin kaikki ehkä ymmärsivät mitä tarkoitettiin, sanavalinta vain oli jokseenkin epäsopiva. Noh nämä on näitä, keskustelupalstojen ydinongelmia kun sanat voi lukea eritavalla kuin toinen on ne kirjoittanut.
Mutta jos nyt hyväksyn tuon, että täällä ei saa sanoa normaaliksi ketään, koska samalla sanoo muita epänormaaleiksi, joka nyt sitten on näköjää epätoivottu ominaisuus. Niin en hyväksy sitä, että jos joku kuitenkin vahingossa snaoo jotain normaaliksi, niin tässä on sitten täysi oikeus perustelematta loukkaantumistaan alkaa sättimään takaisin. Ei ihmiset keskustele niin. Eikös NORMAALISTI kysytä ensin, että mitä tarkoitit... Ethän itsekään haluaisi olla jatkuvasti väärinymmärretty ja kommenttiesi jokaista väärää sanavalintaa ruoditaan. Eikö voitaisi keskittyä siihen POINTTIIN?!?
Jos haluaa asiallista keskustelua niin se POINTTI kannattaa tuoda esiin mahdollisimman neutraalisti ja mielellään tosiasioilla perustellen.
Ohi avauksen aiheen mutta täällä nimenomaan provosoiviin kommentteihin tartutaan, asiallinen ja perusteltu vastaus hautaa ketjun, olipa keskustelun ihanne mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Tuntemistani ihmisistä vain muutama on ryhtynyt elämään bunkkerissa ja hekin ihan vain siksi, että kuuluvat oikeasti riskiryhmiin (mm syöpähoidot kesken, ikää yli 90 v jne).
Palstan mukaan on ihan normaalia, järkevää ja jopa pakollista, että perhe jossa on ~3 x 35v ja pari pientä tervettä lasta, eristäytyvät vuodeksi pariksi koska maailmassa jyllää tappava virus!! :)
Palstalla tuskin kukaan väittää noin. Mutta tyhmempi haluaa vetää mutkat suoriksi kun ei osaa muutakaan.
Jos seuraa uutisia ja maailman tapahtumia tai ylipäätään osaa ajatella, pitäisi älytä, että jo pari kuukautta tämän taudin tutkimuksessa ja hoidossa on valtava harppaus. D or ka.
Ap elää omassa kuplassa. Kaikki, keiden kanssa mä olen jutellut ovat huolissaan. Kuka enemmän kuka vähemmän mutta kuitenkin. Ja kaikki jotka voivat, ovat nyt etätöissä. Ja ovat ilmeisesti vielä pitkään jatkossakin.
Tämä on ihan uusi ja yllättävä tilanne ja minusta on parempi hiukan ylireagoida kuin katua sitten, ettei tehnyt mitään.
Koulujen avaaminen on turha ja iso riski, kun siitä ei ole enää tässä vaiheessa kevättä mitään hyötyä.
Mä en tykkää, että ap ja kumpp. leimaa varovaisemmat kanssaihmiset hysteerikoiksi.
Eihän tämä niin kosketa jossakin keskellä ei mitään asuvaa mutta täällä Helsingin ytimessä huoli on todellinen.
Ei tässä pelätä ruuan loppumista kaupoista. 80%:n Suomen omavaraisuus riittäköön meille. Meillä olisi periaatteessa varaa vaikka laihtuakin, mutta emme tahdo käydä kaupoissa niin usein kuin ennen koronaa, joten siksi oli järkevää koota hyvissä ajoin varastoa ja totutella harvoin kaupassa käymiseen. Ei oltu ostoksilla enää silloin kuin kehotettiin hankkimaan kotivaraa.
Jotta useampi yritys selviäisi vähemmin vaurioin koronasta, olisi järkevää kehittää tavaroiden toimituspalveluita, jotka olisivat turvallisempia. Niiden määrää tulisi kasvattaa.
Nyt emme tilaa edes verkkokaupasta muuta kuin ruokaa, koska noutopisteet ovat ruuhkautuneet. Kotiovelle toimituksia sujuvasti lisää? Milloin saa ostaa muuta kuin ruokaa turvallisesti? Emme todellakaan käy missään ahtaassa liikkeessä hakemassa pakettilähetyksiä.
Maskit pakollisiksi ja mielestäni niitä ei makseta veroilla, vaan kukin omasta rahapussistaan! Lisäisi ostoksilla käyntiä, kun turvavälit olisi ja maskit ja kun kornasta pyrittäisiin oikeasti eroon, eikä edistettäisi määrien kavua. Immuniteettia ei välttämättä muodostu, joten nyt hukataan avautumalla se terveysetu, jota jo saavutettiin!
Monet eivät jaksa perehtyä koronatilanteeseen kansainvälisesti ja siksi haukkuvat maltillisia tolkun ihmisä tällä palstallakin? Joillkain on kiire pääsät kapakkan? Päästettäisiinkö muuten sosiaaliset, mutta ei niin perhekeskeiset (lapsi, vanhemmat, isovanhemmat yms riskiryhmiä suojeltavana lähikontakteissa) ihmiset hakemaan tartuntoja ja pidettäisiin muut terveinä? Koulut kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku hallituksen myyrien fanaattisten kannattajien rakentama ketju, en näe mitään hysteriaa ihmisissä jotka tuovat epäkohdat esiin. Epäkohtia riittää, mutta en jaksa luetella, koska elämä on liian lyhyt. Kesän aikana tai sen jälkeen näemme tarkemman tilanteen, silloin eivät puheet paina enää mitään. Henkilökohtaisesti luulen ap:n ja muiden covidioottien olevan itse näitä myyränkolosta huutelevia pösilöitä, helppo se on toisen persi..illä mäkeä laskea.
Juuri tätä ap tarkoitti. Mistään ei voi enää keskustella ilman, että joku hyökkää ja nimittelee joksikin. Jokainen noin kirjoittava voisi oikeasti nyt miettiä, kuinka toisille ihmisille on korrektia puhua tai kommentoida.
Älkää pliis tehkö tätä, ap ei todellakaan juuri sitä tarkoittanut, luitko saman tekstin kuin minä? Tai jos tarkoitti, olisi voinut ppppikkuisen puolueettomampi olla niin olisi varmaan vähän mielekkäämpiä vastauksia voinut saada.
Hemmetti kun internetti on nykyään täynnä boomereita ja muita hessuja, ampuvat vain itseään ja muita jalkaan tämmöisillä aloituksilla.
Luimme saman tekstin, miksi sinun tulkintasi AP:n salaisista tarkoituksista on oikeampi kuin minun / lainaamasi kommentoijan?
Voisitko vähän tarkentaa viestiäsi? Mitkä tulkinnat, salaiset tarkoitukset, oikeat ja väärät?
Eh... No tarkennan sitten jos tuosta yhdestä lauseesta vielä jäi jotain epäselvää. Niin miksi sinun tulkintasi AP:n tarkoituksista olisi oikeampi kuin minun/jonkun muun?
"Älkää pliis tehkö tätä, ap ei todellakaan juuri sitä tarkoittanut, luitko saman tekstin kuin minä?" Niin eli miten siis tulkitset AP:n tarkoitukset? Mielestäni AP tarkoittaa juurikin mitä lainaamasi sanoi, eli: "Mistään ei voi enää keskustella ilman, että joku hyökkää ja nimittelee joksikin" ja sinä sanot, että ei tarkoittanut.
En ehkä osaa nyt avata tätä tän paremmin, kun kysymyksesi oli mielestäni aika uskomaton :D Nuo salaiset tarkoitukset heitin siihen enää vain siksi, koska ei meistä kukaan ole hänen päänsä sisällä! Et sinä enkä minä voi sanoa mitä hän tarkoitti, ellei itse sitä avaa tänne...........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla pieleen?
Minä olen eri ja tiedän tietenkin, että pandemia on yksi näistä muotihuolista, joita maailmanlopun ennustajilla on. En ole varautunut mitenkään eikä mikään ole mennyt pieleen. En varautunut edes hamstrausaallon tultua. Ihan normaalisti olen käynyt kaupassa ja ostanut mitä tarvitsen ym.
Joo, keksitty juttu koko koronapandemia. Italiassa, Espanjassa ja Yhdysvalloissa ei ole kukaan tähän kuollut, eikä missään muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä. Omassa lähipiirissä tällaista ilmiötä ei juurikaan ole havaittavissa. Peloissaan olevat ihmiset hakevat täällä keskusteluista turvaa ja pelko kärjistyy vihaksi.
Saman huomannut. Lähipiirissäni ei ole yhtään koronaa hysteerisesti pelkääviä, normaalisti on lapset menossa kouluun jne.
Onpa erilaisia lähipiirejä täällä. Lapseni luokalta on kouluun menossa 4/25 oppilasta ja opettaja helpottunut. Olemme ryhmässä keskustelleet ja kaikki olleet sitä mieltä, että ihan älytöntä avata kouluja. Osa pelkää myös kovasti ja siihenkin heillä on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Ap on täysin oikeassa. On itsestäänselvyys, että ”normaalit” eli suurin osa ihmisistä on vähemmän älykkäitä ja vastaavasti kyvyttömiä ja/tai haluttomia käsittelemään analyyttisesti tai erityisen syvällisesti asioita. Ihmisillä on myös luontainen tarve heittäytyä jonkun johdettavaksi saadakseen omat aivot ja huolet narikkaan. Näin se vain on. Harvalla on kykyä ja halua ajatella itsenäisesti, ja tälläkin aloituksella pyrittiin vahvistamaan ajatusta ”ethän vain halua poiketa joukosta”. No en tietenkään. Mieluiten kurkin tältä verhojen raosta miten muut tekee ja kysyn työkaverilta ketä äänestää koska en itse osaa ajatella.
En tiedä onko ap sen sijaan huomannut esim tällä palstalla viime kuukausina vallinnutta kovaa sensuuria ja propagandaa joka on pyrkinyt hiljentämään ja leimaamaan hallituksen arvostelijat.
Turha alapeukuttaa. Suomalaisten keskimääräinen ÄO on 105. Eikä ole yhtään vaikea uskoa.
Narsistisempaa on vetää iso palkkaa kun omat kyvyt ollaan mitoitettu ja hinnoiteltu juuri näin ihan yli realistisen arvon. On se kiva haukkua nyt niitä jotka ilmaiseksi käyttäneet aikaansa ja tuoneet esille terävimmät havaintonsa. Röyhkeys liittyykin asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen lukenut sitä "korona väitettyä levinneempi" tms ketjua. Siellä kyllä pahimmat koronahörhöt ja foliohattuhullut kokoustaa. Koko helmi-maaliskuu oli "ennustan ensi viikolle satoja kuolleita, huhtikuulle tuhansia"-juttuja, tupakointi suojaa koronalta, tätä THL ei kerro, virus muuntunut jne. Hulluja...
Sen sijaan THL on tiedottanut älykkäästi?
- corona ei tule Suomeen
- coronan saaminen Suomessa on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto
- lapset eivät sairasta coronaa, eivätkä tartuta sitä
Kyllä se niin on, että korona on levinnyt Suomessa hyvin vähän ja seuraukset ovat olleet pienempiä kuin kausi-influenssassa tavallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku hallituksen myyrien fanaattisten kannattajien rakentama ketju, en näe mitään hysteriaa ihmisissä jotka tuovat epäkohdat esiin. Epäkohtia riittää, mutta en jaksa luetella, koska elämä on liian lyhyt. Kesän aikana tai sen jälkeen näemme tarkemman tilanteen, silloin eivät puheet paina enää mitään. Henkilökohtaisesti luulen ap:n ja muiden covidioottien olevan itse näitä myyränkolosta huutelevia pösilöitä, helppo se on toisen persi..illä mäkeä laskea.
Juuri tätä ap tarkoitti. Mistään ei voi enää keskustella ilman, että joku hyökkää ja nimittelee joksikin. Jokainen noin kirjoittava voisi oikeasti nyt miettiä, kuinka toisille ihmisille on korrektia puhua tai kommentoida.
Mutta tokihan ap ja kaltaisensa saavat nimitellä niitä, jotka ovat heidän ja hallituksen kanssa eri linjalla.[/
Iankaikkinen persu ja venäjä-trolli nimittely tuolla aiemmin jo vilahtikin.
Niin väsynyttä.
Ihmisten mielipiteet aiheesta odottavat vielä muutosta. Kun tauti alkaa levitä enemmän koulujen avauksen myötä, muutama sairastunut vielä itkeä tuhertaa että v-u kun tämä tauti oli sittenkin aika paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niele mitä? Mitä ihme oletuksia sinä teet parin lauseen perusteella.
Ja ei ole minulla mikään pieleen mennyt missään vaiheessa.
Mistäs sinä tiedät minun kriisivarautumiseni tilanteen ja valmiuden?
Kritisoin vain sitä että annoit ymmärtää että juuri koronaan osasit varautua. Kun olet niin erinomainen.
Erinomaisen ärsyttävä.
Olisit sanonut että olet varautuja, kaikkeen varautuja.
Onkos sinulla jo biolite campstove? Saa ladattua kännykän tms.sekä keitettyä vettä tikuilla ja kävyillä.
Sinä heijastit nyt ihan oman kuvasi, sillä minusta tuo ei kerro. Toin esille käyttäväni apn takia minä muotoa ja toin selkeästi ja useasti esille että meitä oli monta varoittajaa.
Ja kyllä. osasin varautua viruspandemiaan henkisesti jo vuoden päivät. Muu on sinun päässäsi oleva narsistinen ongelma. Tämä on faktum. Ja toin asian vuosi sitten esille myös. Ja kaikille lähellä. Siinä ei ole mitään pahaa kuin sinun mielestäsi. Koska narsistisesti ajattelet että sinä olisit halunnut olla se joka teki näin :)
Rullaa nyt ne huulet.
Vttu mikä seko-pää.. :D Ei tässä oo mitään nielemistä muutaku näköjään sulla. Huuda kaikessa rauhassa jos se sun oloa helpottaa, huuda täällä vaikka päivät pitkät. Ei haittaa eikä muuttaminen siihen oikeastaan auttaisikaan kun tämä netti on joka paikassa...