Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai te tiedätte, että tämän palstan koronakeskustelut eivät vastaa lainkaan normaalien ihmisten ajatuksia?

Vierailija
05.05.2020 |

Täällä näyttää siltä, että hallitusta vihataan ja sen jokaista koronatoimea haukutaan ja että "kansa" toivoo tiukkaa koronalinjaa ulkonaliikkumiskieltoja myöten ainakin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.

Ja että jokainen kansalainen pelkää henkensä edestä virusta, joka palstan tietojen mukaan ta*paa 150% siihen sairastuneista ja leviää hengitysilmassa, juomavedessä ja sähkötöpselistä.

Todellisuudessa valtaosa ihan tavallisista kansalaisissa on tyytyväisiä hallituksen koronalinjaan ja toivoo maltillista epidemian hallintaa tukahduttamispyrkimysten sijaan.

Meistä tavallisista ihmisistä iso osa käy töissä, pyörittää perhearkea, kaipaa jo harrastuksia sekä kontakteja muihin ihmisiin, vaikkakin korona-ajan rajoitusten puitteissa.

Me ymmärrämme, ettei Suomi voi sulkeutua kokonaan tukahduttamaan virusta siihen saakka, että rokote tai toimiva lääke saadaan, jos edes saadaan.

Ja ei, meistä kukaan ei aja laumasuojaa vaan ihan vain terveen järjen käyttöä ja hyötyjen ja haittojen punnitsemista tarkkaan.

Palstalla äärimielipiteet korostuvat, mutta suurin osa suomalaisista on realisteja, jotka ymmärtävät että meidän täytyy nyt totutella elämään koronaviruksen kanssa ja löytää Suomelle sopiva, oma linja, jolla terveydenhuollon kantokyky säilyy samalla, kun arkinen elo jatkuu jotakuinkin normaalina.

Kommentit (341)

Vierailija
201/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten mielipiteet aiheesta odottavat vielä muutosta. Kun tauti alkaa levitä enemmän koulujen avauksen myötä, muutama sairastunut vielä itkeä tuhertaa että v-u kun tämä tauti oli sittenkin aika paha.

Ja sitten he heräävät siihen, että miksi ihmeessä heille kerrottiin ihan huttua koko kevät 2020

Ja kysyvät että miksei kukaan varoittanut

Ja miksi "nuo hyväosaiset" saa nyt pitää terveytensä, lapsensa jne.

Minä seuraan lukuja ja perusteluja ja olen tyytyväinen näihin höllennyksiin.

Ymmärrän, että pahiten pelkäävät uskovat, että me kuollaan kaikki, jos lapset menevät kouluun.

Ei tarvitse kaikkien kuolla, minulle ainakin riittää se että kuolen itse tai joku läheinen kuolee. Siihen on aika turha tulla lällättelemään, että kyllä ne koulut kannatti avata kun ei ihan kaikki kuolleetkaan.

-eri

Vierailija
202/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten mielipiteet aiheesta odottavat vielä muutosta. Kun tauti alkaa levitä enemmän koulujen avauksen myötä, muutama sairastunut vielä itkeä tuhertaa että v-u kun tämä tauti oli sittenkin aika paha.

Invastoin. Nyt puretaan rajotuksia ja asia saa taas oikeat mittasuhteet

Viimeistään tuossa heinä-elokuussa tulet näkemään ne mittasuhteet kun paniikissa oleva hallitus painaa jälleen paniikkinappulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä. Omassa lähipiirissä tällaista ilmiötä ei juurikaan ole havaittavissa. Peloissaan olevat ihmiset hakevat täällä keskusteluista turvaa ja pelko kärjistyy vihaksi.

Saman huomannut. Lähipiirissäni ei ole yhtään koronaa hysteerisesti pelkääviä, normaalisti on lapset menossa kouluun jne.

Onpa erilaisia lähipiirejä täällä. Lapseni luokalta on kouluun menossa 4/25 oppilasta ja opettaja helpottunut. Olemme ryhmässä keskustelleet ja kaikki olleet sitä mieltä, että ihan älytöntä avata kouluja. Osa pelkää myös kovasti ja siihenkin heillä on oikeus.

Oman lapsen luokalta kouluun menossa 18/20.

Taitaa olla niin, että noissa luokan ryhmissä on aikamoinen ryhmäpaine molempiin suuntiin eli jos muut on menossa niin sitten meidänkin Matti ja jos muut ei ole menossa niin ei sitten meidän Siirikään.

Vierailija
204/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Marin kommunisti vai ei? Nyt joku ryhmä ehdottaa kansallisen turvallisuuden neuvostoa (IS), pääministeri johtoon eli Marin , ja presidentti sivuun. Että ollaanko täällä valmistelemassa vallankaappausta ja Suomen liittämistä Venäjään? Näin minun maalaisjärkeni tästä päättelee.

Vierailija
205/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten nähdään koulujen avaamisten myötä, että maailma ei loppunutkaan. Ei tullut taaskaan kasoittain ruu-mii-ta. Niitähän täällä on povattu ja ennustettu jo pari kuukautta. Että ihan kohta kuo-lee kasoittain. Niitä kasoja on pitänyt ennustajien mukaan tulla jo jonkin aikaa.

Mutta kuinkas on käynytkään? Ja ihan samaa veikkaan koulujen suhteen. Alkupaniikin jälkeen huomataan, että hommahan toimii ihan ok.

Vierailija
206/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Oon yrittäny jo päiviä pysytellä poissa täältä, ihmiset on ihan sekasin. Tullaan tänne suunnilleen riitelemään ja purkamaan sitä omaa ahdistusta. Ihan sama millasen kommentin kirjotat ni joku väärinymmärtää siitä ihan mitä tahansa. Toki aina ollut näin, mutta ehkä huomaan senkin nyt paremmin kun täällä yllättäen on ollut aikaa roikkua. Ja kyllä joistain sekoiluavauksista saa sellaisen mielikuvan, että onko nyt suurinosa tätä mieltä. Mutta enpä itsekään tunne oikeasti kuin yhden erittäin huolestuneen henkilön, eli ei kovin suuri prosentti..

Totta. Helpottavaa, että muutkin ovat huomanneet tämän. Itselle tulee välillä olo, että vastaako tämä asenne todella todellisuutta, että tällaisessa vihamielisessä maailmassako elämme, mutta kun vertaa tämän palstan touhua todellisuuteen, oman lähipiirin reaktioihin, kontrasti on suuri. Ne ihmiset, jotka eivät jaksa koko ajan ajatella koronaa, eivät myöskään hakeudu kirjoittelemaan siitä keskustelupalstoille. Peloissaan olevat taas hakeutuvat, mikä saa tilanteen näyttämään siltä kuin puolet Suomesta olisi vihamielisessä paniikkikuplassa.

Sinänsä harmi, kun haluaisi keskustella asioista asiallisesti, mutta keskustelut ovat sillä tasolla nyt, ettei se tällä palstalla näytä olevan mahdollista.

Se että on TIETOINEN tulevista tapahtumista ja varautuu- sillä ei ole mitään tekemistä PELON ja Hysterian kanssa vaan järjenkäytön. Kaikkein vähiten itseäni on pelottanut korona koska olin jo varustautuneena ajat sitten :) . Paniikki syntyi kyllä ihan niillä jotka asia yllätti.

Ihan juuri koronaa varten tiesit varautua jo viime vuonna. juu juu, olet selvännäkijä.

En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :) . Niele vaan.

Niele mitä? Mitä ihme oletuksia sinä teet parin lauseen perusteella.

Ja ei ole minulla mikään pieleen mennyt missään vaiheessa.

Mistäs sinä tiedät minun kriisivarautumiseni tilanteen ja valmiuden?

Kritisoin vain sitä että annoit ymmärtää että juuri koronaan osasit varautua. Kun olet niin erinomainen.

Erinomaisen ärsyttävä.

Olisit sanonut että olet varautuja, kaikkeen varautuja.

Onkos sinulla jo biolite campstove? Saa ladattua kännykän tms.sekä keitettyä vettä tikuilla ja kävyillä.

Sinä heijastit nyt ihan oman kuvasi, sillä minusta tuo ei kerro. Toin esille käyttäväni apn takia minä muotoa ja toin selkeästi ja useasti esille että meitä oli monta varoittajaa.

Ja kyllä. osasin varautua viruspandemiaan henkisesti jo vuoden päivät. Muu on sinun päässäsi oleva narsistinen ongelma. Tämä on faktum. Ja toin asian vuosi sitten esille myös. Ja kaikille lähellä. Siinä ei ole mitään pahaa kuin sinun mielestäsi. Koska narsistisesti ajattelet että sinä olisit halunnut olla se joka teki näin :)

Rullaa nyt ne huulet.

Kenelle sinä kuvittelet vastaavasi? Rullahuulelle? Mitä ihmettä tarkoittaa rullaa huulet tai niele se?

Mikä narsistinen? Kukakohan täällä on narsistinen? Mitä sinä projisoit, "että olisin halunnut olla itse se"? Minua ei hetkauta pätkääkään olitko sinä jo varautunut jo vuosi sitten, siinähän olit tai pääsit ensimmäisenä kertomaan.

Elät ihania aikoja sinulle näköjään sinun päässäsi, "minähän sanoin", pääset vihdoin pätemään.

Provo, enää en vastaa sinulle.

Huulet rullalle kun päätetään keskustelu. Rullaa siis ne huulet.

Kuinka pitkään moinen sanonta on ollut olemassa ja mistä se on käännös? Kuvainnollisesti siinä ei ole mitään järkeä kun ei niitä huulia saa rullalle, tai minä saan kun käännä alahuulen alaspäin, mutta ylähuulta joudun kyllä pitämään ylhäällä jotta saisi pusuhuulet.

Vai tarkoitetaanko että suipistetaan huulet kuin pusuun. Sööttiä.

Miten keskustelu loppuu silloin?

Vai onko mielikuva väkivaltaisempi, eli huulet on rullalla kun on motattu?

Vierailija
207/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Invastoin. Nyt puretaan rajotuksia ja asia saa taas oikeat mittasuhteet

Viimeistään tuossa heinä-elokuussa tulet näkemään ne mittasuhteet kun paniikissa oleva hallitus painaa jälleen paniikkinappulaa.

Ohis...tämänhän hallitus on ihan suorin sanoin ilmaissutkin eli rajoituksia voidaan uudelleen kiristää, jos se katsotaan tarpeelliseksi. 

Vierailija
208/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla olevassa ketjussa osattiin apremmin arvioida tulevaa jo tammikuussa.

Luotan parviälyyn, thl:n valheisiin, vaikka propaganda suurinta osaa höynäyttäisikin.

Vierailija
209/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Oon yrittäny jo päiviä pysytellä poissa täältä, ihmiset on ihan sekasin. Tullaan tänne suunnilleen riitelemään ja purkamaan sitä omaa ahdistusta. Ihan sama millasen kommentin kirjotat ni joku väärinymmärtää siitä ihan mitä tahansa. Toki aina ollut näin, mutta ehkä huomaan senkin nyt paremmin kun täällä yllättäen on ollut aikaa roikkua. Ja kyllä joistain sekoiluavauksista saa sellaisen mielikuvan, että onko nyt suurinosa tätä mieltä. Mutta enpä itsekään tunne oikeasti kuin yhden erittäin huolestuneen henkilön, eli ei kovin suuri prosentti..

Totta. Helpottavaa, että muutkin ovat huomanneet tämän. Itselle tulee välillä olo, että vastaako tämä asenne todella todellisuutta, että tällaisessa vihamielisessä maailmassako elämme, mutta kun vertaa tämän palstan touhua todellisuuteen, oman lähipiirin reaktioihin, kontrasti on suuri. Ne ihmiset, jotka eivät jaksa koko ajan ajatella koronaa, eivät myöskään hakeudu kirjoittelemaan siitä keskustelupalstoille. Peloissaan olevat taas hakeutuvat, mikä saa tilanteen näyttämään siltä kuin puolet Suomesta olisi vihamielisessä paniikkikuplassa.

Sinänsä harmi, kun haluaisi keskustella asioista asiallisesti, mutta keskustelut ovat sillä tasolla nyt, ettei se tällä palstalla näytä olevan mahdollista.

Se että on TIETOINEN tulevista tapahtumista ja varautuu- sillä ei ole mitään tekemistä PELON ja Hysterian kanssa vaan järjenkäytön. Kaikkein vähiten itseäni on pelottanut korona koska olin jo varustautuneena ajat sitten :) . Paniikki syntyi kyllä ihan niillä jotka asia yllätti.

Ihan juuri koronaa varten tiesit varautua jo viime vuonna. juu juu, olet selvännäkijä.

En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :) . Niele vaan.

Millä tavalla pieleen?

Minä olen eri ja tiedän tietenkin, että pandemia on yksi näistä muotihuolista, joita maailmanlopun ennustajilla on. En ole varautunut mitenkään eikä mikään ole mennyt pieleen. En varautunut edes hamstrausaallon tultua. Ihan normaalisti olen käynyt kaupassa ja ostanut mitä tarvitsen ym.

Et osaa lukea ettei tuo nimitelty edes hamstarnnut vaan seurasi ja varoitti ajoissa. Mikä siinä kismittää?

"En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :)"

Tähän vastasin kysymällä mikä meni pieleen.

Minulla ei ole mikään mennyt pieleen.

Mikä siis minulla meni pieleen, kun en ollut vuotta varautunut?

Vastasit juuri itse. Olet niitten kimpussa jotka varautuivat. Luulisi fokuksen olevan nyt itsesi ulkopuolella.

Eli mikään ei ole mennyt pieleen paitsi ei ole tuhlannut elämäänsä yhteen asiaan.

Vierailija
210/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämähän on vain Suomen suurin keskustelupalsta.

Kenties, mutta täällä harjoitetaan myös todella vahvaa mielipiteenmuokkausta ja poliittista mielipidevaikuttamista. Jokainen pidempään palstaillut tietää, millainen tilanne on esim. vaalien alla. Lisäksi äärimielipiteet ja älämölö saavat eniten huomiota.

Jokainen voi osaltaan estää tätä mielipiteen muokkausta ja möyhötystä ilmoittamalla kyseiset ketjut asiattomiksi. Oman agendan edistäminen ja floodaus on säännöissä selkeästi kielletty. Samoin kuin trollaus.

Mille palstan moderoijat täysin sokeita...

Minua ihmetyttää tämä uskomus moderoijista. Täällä ei ole mitään moderoijaa lukemassa ketjuja ja viestejä. Niiden poistaminen tapahtuu ihan meidän käyttäjien ilmiantojen perusteella. Toki tiettyjä sanoja on ohjelmoitu kielletyiksi, jotta tarttuvat ennakkosensuuriin. Muuten moderointi tapahtuu ilmpitusten perusteella. Painat vaan lippua ja ilmiannon lähetät. Ei tarvitse vaivautua edes perustelemaan syytä.

Mistä tiedät, minä nimittäin tiedän että moderoidaan, vauvan päätoimittajan kanssa jutellut. Aika ilmeinen ryssäbotti taas:D

Höpöhöpö. Täällä saa olla kaikenlainen pska ja herjaus ihan rauhassa hyvinkin toista vuorokautta ja maailmantappiin saakka mkälu ei tule modelle taroeeksi liputuksia. Perustan väitteeni tälle. Kukaan ei pysty kahlaamaan kaikkea kirjoitettua läpi mitenkään, vaikka lukisi kokoajan. Käyttäjät on niitä , jotka liputtaa kyseenalaiset ja adiattomat viestit ylläpidolle ja toki ne ylläpito poistaa harkintansa mukaan.

Vierailija
211/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten he heräävät siihen, että miksi ihmeessä heille kerrottiin ihan huttua koko kevät 2020

Ymmärrän, että pahiten pelkäävät uskovat, että me kuollaan kaikki, jos lapset menevät kouluun.

Ei tarvitse kaikkien kuolla, minulle ainakin riittää se että kuolen itse tai joku läheinen kuolee. Siihen on aika turha tulla lällättelemään, että kyllä ne koulut kannatti avata kun ei ihan kaikki kuolleetkaan.

-eri

Eli kuolemanpelko saa suhteettomat mittasuhteet.

Vierailija
212/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla taipuvainen liioitteluun. Tai sitten yrität tahallasi leimata sekopäiksi järjen äänen jota koulujen avaamista vastustavat edustavat.

Kerropa minulle ihan tässä ja nyt miksi etäopetuksen muuttaminen lähiopetukseksi on millään tavalla fiksua tilanteessa, jolloin koulua on jäljellä muutamia päiviä, opiskelut tältä vuodelta on tehty, etäopetus toimii hyvin, ja maailmanlaajuinen pandemia jyllää?

Kaipaan ihan kunnollista selvennystä että ymmärtäisin vihdoin miksi se on teille järkeville tolkun ihmisille oikea ratkaisu. Kuka hyötyy?

Vierailija
213/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla siis kaikki muut vauvan keskustelut vastaa normaalien ihmisten kanssa käytyjä keskusteluja ja mielipiteitä? :D

Vierailija
214/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tämähän on vain Suomen suurin keskustelupalsta.

Kenties, mutta täällä harjoitetaan myös todella vahvaa mielipiteenmuokkausta ja poliittista mielipidevaikuttamista. Jokainen pidempään palstaillut tietää, millainen tilanne on esim. vaalien alla. Lisäksi äärimielipiteet ja älämölö saavat eniten huomiota.

Sinun, apn, ja ainakin muutaman muun aloituksen puolustajan viestit ovat juurikin mielipidevaikuttamista ja tämmöistä pitäisi vastustaa. Ap keksii itse päästään omia mielipiteitä sekä vääristelee ja sekoittaa asioita keskenään. Sitten täällä kompataan näitä apn valheellisia juttuja usean viestin kera eikä mitenkään kyseenalaisteta mitään.

Huomenna sitten kuitenkin taas valitetaan kun jotkut muut tekevät samaa mitä itse teki tänään.

Vierailija
215/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut myös, että "normaalit" ihmiset eivät myöskään tajunneet tammikuussa, että maailmalle tulee pian leviämään pandemia. Normaalit ihmiset uskovat THL:ään vielä senkin jälkeen, kun on osoitettu miten pahasta pieleen menivät THL:n arviot koronan leviämisestä Kiinan ulkopuolelle. Olen onnellinen, etten ole "normaali". Normaali ihminen on melko tyhmä.

Vierailija
216/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se Marin kommunisti vai ei? Nyt joku ryhmä ehdottaa kansallisen turvallisuuden neuvostoa (IS), pääministeri johtoon eli Marin , ja presidentti sivuun. Että ollaanko täällä valmistelemassa vallankaappausta ja Suomen liittämistä Venäjään? Näin minun maalaisjärkeni tästä päättelee.

No, toivottavasti ei. Toivotaan, että hänen kommunistiset mielipiteensä vaalikoneessa olivat vain äänien kalastamista:)

Vierailija
217/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä. Omassa lähipiirissä tällaista ilmiötä ei juurikaan ole havaittavissa. Peloissaan olevat ihmiset hakevat täällä keskusteluista turvaa ja pelko kärjistyy vihaksi.

Saman huomannut. Lähipiirissäni ei ole yhtään koronaa hysteerisesti pelkääviä, normaalisti on lapset menossa kouluun jne.

Onpa erilaisia lähipiirejä täällä. Lapseni luokalta on kouluun menossa 4/25 oppilasta ja opettaja helpottunut. Olemme ryhmässä keskustelleet ja kaikki olleet sitä mieltä, että ihan älytöntä avata kouluja. Osa pelkää myös kovasti ja siihenkin heillä on oikeus.

Oman lapsen luokalta kouluun menossa 18/20.

Taitaa olla niin, että noissa luokan ryhmissä on aikamoinen ryhmäpaine molempiin suuntiin eli jos muut on menossa niin sitten meidänkin Matti ja jos muut ei ole menossa niin ei sitten meidän Siirikään.

Enemmän se kyl riippuu mm. luokka-asteesta, koulun sijainnista, sen järjestelyistä ja koulumatkasta.

Eihän kukaan näitä ratkaisuja naapuria matkimalla tee vaan oman perheensä edun nimissä.

Vierailija
218/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten nähdään koulujen avaamisten myötä, että maailma ei loppunutkaan. Ei tullut taaskaan kasoittain ruu-mii-ta. Niitähän täällä on povattu ja ennustettu jo pari kuukautta. Että ihan kohta kuo-lee kasoittain. Niitä kasoja on pitänyt ennustajien mukaan tulla jo jonkin aikaa.

Mutta kuinkas on käynytkään? Ja ihan samaa veikkaan koulujen suhteen. Alkupaniikin jälkeen huomataan, että hommahan toimii ihan ok.

Yhdysvalloissa ja Ruotsissa ei ole rajoituksia kunnolla. Siellä näet, mitä jälkeä tämä epidemia tekee. Harvemmin hautasurakoitsijat mädännyttää ruumita pakuissa kun ei tila riitä. Ei mene Brasiliassakaan vahvasti. Se ettei sama tilanne ole Suomessa, johtuu siitä, että vähä-äläisimmätkin ymmärsi viimehetkillä rajoitukset pistää voimaan yleisen painostuksen edessä.

Vierailija
219/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmille kerätään ruumiskontteja ja Hyksin kellariin rakennettiin sairaala.

Juu, kyllä se rajoitusten lopettaminen nimenomaan varmaan tarkoittaa että epidemia on ohi.

Vierailija
220/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta riippuu vähän ketjusta. Ei tuo sinunkaan "totuutesi" ole koko totuus. Ei täälläkään kaikki pelkää kuollakseen tai halua tiukkoja rajoituksia. On niitäkin ketjuja, joiden mukaan mitään rajoituksia ei pitäisi olla, ja niissä huutelevat lujaa sen koulukunnan edustajat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän