Kai te tiedätte, että tämän palstan koronakeskustelut eivät vastaa lainkaan normaalien ihmisten ajatuksia?
Täällä näyttää siltä, että hallitusta vihataan ja sen jokaista koronatoimea haukutaan ja että "kansa" toivoo tiukkaa koronalinjaa ulkonaliikkumiskieltoja myöten ainakin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.
Ja että jokainen kansalainen pelkää henkensä edestä virusta, joka palstan tietojen mukaan ta*paa 150% siihen sairastuneista ja leviää hengitysilmassa, juomavedessä ja sähkötöpselistä.
Todellisuudessa valtaosa ihan tavallisista kansalaisissa on tyytyväisiä hallituksen koronalinjaan ja toivoo maltillista epidemian hallintaa tukahduttamispyrkimysten sijaan.
Meistä tavallisista ihmisistä iso osa käy töissä, pyörittää perhearkea, kaipaa jo harrastuksia sekä kontakteja muihin ihmisiin, vaikkakin korona-ajan rajoitusten puitteissa.
Me ymmärrämme, ettei Suomi voi sulkeutua kokonaan tukahduttamaan virusta siihen saakka, että rokote tai toimiva lääke saadaan, jos edes saadaan.
Ja ei, meistä kukaan ei aja laumasuojaa vaan ihan vain terveen järjen käyttöä ja hyötyjen ja haittojen punnitsemista tarkkaan.
Palstalla äärimielipiteet korostuvat, mutta suurin osa suomalaisista on realisteja, jotka ymmärtävät että meidän täytyy nyt totutella elämään koronaviruksen kanssa ja löytää Suomelle sopiva, oma linja, jolla terveydenhuollon kantokyky säilyy samalla, kun arkinen elo jatkuu jotakuinkin normaalina.
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Oon yrittäny jo päiviä pysytellä poissa täältä, ihmiset on ihan sekasin. Tullaan tänne suunnilleen riitelemään ja purkamaan sitä omaa ahdistusta. Ihan sama millasen kommentin kirjotat ni joku väärinymmärtää siitä ihan mitä tahansa. Toki aina ollut näin, mutta ehkä huomaan senkin nyt paremmin kun täällä yllättäen on ollut aikaa roikkua. Ja kyllä joistain sekoiluavauksista saa sellaisen mielikuvan, että onko nyt suurinosa tätä mieltä. Mutta enpä itsekään tunne oikeasti kuin yhden erittäin huolestuneen henkilön, eli ei kovin suuri prosentti..
Totta. Helpottavaa, että muutkin ovat huomanneet tämän. Itselle tulee välillä olo, että vastaako tämä asenne todella todellisuutta, että tällaisessa vihamielisessä maailmassako elämme, mutta kun vertaa tämän palstan touhua todellisuuteen, oman lähipiirin reaktioihin, kontrasti on suuri. Ne ihmiset, jotka eivät jaksa koko ajan ajatella koronaa, eivät myöskään hakeudu kirjoittelemaan siitä keskustelupalstoille. Peloissaan olevat taas hakeutuvat, mikä saa tilanteen näyttämään siltä kuin puolet Suomesta olisi vihamielisessä paniikkikuplassa.
Sinänsä harmi, kun haluaisi keskustella asioista asiallisesti, mutta keskustelut ovat sillä tasolla nyt, ettei se tällä palstalla näytä olevan mahdollista.
Se että on TIETOINEN tulevista tapahtumista ja varautuu- sillä ei ole mitään tekemistä PELON ja Hysterian kanssa vaan järjenkäytön. Kaikkein vähiten itseäni on pelottanut korona koska olin jo varustautuneena ajat sitten :) . Paniikki syntyi kyllä ihan niillä jotka asia yllätti.
Ihan juuri koronaa varten tiesit varautua jo viime vuonna. juu juu, olet selvännäkijä.
En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :) . Niele vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tällä palstalla monet vaikuttavat seuraavan runsaasti ulkomaisia medioita ja suunnilleen tammikuun lopussa oltiin kartalta asioista. Hallitus ja thl tuolloin oli sitä mieltä ettei tällä ole Suomelle mitään merkitystä ja mitään toimia alettiin tekemään vasta maaliskuussa. Hukattuna aikana olisi voitu ne varmuusvarastot katsoa ja täydentää, ja pistää hiihtolomamatkailu jäihin ja ulkomailta palanneet karanteeniin. Nyt ne meni alepan kautta abclle kahville.
Juuri näin. Tavallista valistuneenpaa porukkaa. Yllättävän monet ulkoisesti ihan fiksulta vaikuttavat ihmiset eivät seuraa mitään muuta mediaa kuin hesaria/Yleä, eikä heitä ylipäänsä kiinnosta perehtyä juuri mihinkään asiaan yhtään pintaa syvemmältä. Tällaiset ihmiset uskovat suoralta kädeltä, kun ”asiantuntija” sanoo televisiossa, että ”koronan leviäminen Suomeen on äärimmäisen epätodennäköistä” tai ”testaaminen on aivan turhaa”.
Ja vielä tavallista valistuneempiakin ihmisiä. Ihme, kun hallitus ei ole jo kääntynyt Vauva-palstan asiantuntijoiden puoleen kriisin ratkaisussa! Itse asiassa koko maailman tulisi ottaa palstan asiantuntijoiden neuvoista vaari! Täällä on alan parhaat töissä 24/7 (paitsi klo 23-7 välisenä aikana). Jostain syystä kukaan ei silti maksa heille palkkaa.
Totta, av-palstan ”asiantuntijat” kun haluaisivat, että noudatettaisiin kriisin parhaiten hoitaneiden maiden, kuten Uuden-Seelannin, viitoittamia käytäntöjä. Se olisi todellakin parasta Suomelle jos niin toimittaisiin.
Oletko kaikessa tuollainen jälkiviisas besserwisser?
Miten niin jälkiviisas? Ei se tammi-helmikuussa ollut jälki- vaan etuviisautta.
-Sivuhuutelija
Jälkiviisaana ajoissa olleita pitää ne jotka eivät ole olleet hereillä ajoissa. Ajatus siitä että joku jota itse ei arvosta ja joka ei ole edes hierarkiassa korkealla on tiennyt mitä tuleman pitää ja ehkä varoitellutkin on kipeä kun itse on ollut onnellisesti tietämätön. Konsensukseksi jää että ei kukaan olisi tätä voinut arvatakaan ja niin hyvin hoidettiin kun voitiin. Ja sitten tulee nämä ap:t jotka vahvistaa tuota sanomaa kertomalla että vähän outoja nuo jotka näistä puhuu, tiedättehän ettei niitä niin kannata kuunnella.
Kyllä, täällä on kaikenlaisia vouhottajia, trolleja yms mutta oikeissakin on oltu. Ja totta onkin että ne jotka ovat oikeassa hyvän aikaa ennakkoon ovat poikkeus ja suurin enemmistö lähinnä seurailee ja menee omat tunteet ja tarpeet edellä. Ei se silti tarkoita että enemmistö on oikeassa. Normaali sananakin tarkoittaa lähinnä tyyppiesimerkkiä, ei edelläkävijää tai suunnannäyttäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Tuntemistani ihmisistä vain muutama on ryhtynyt elämään bunkkerissa ja hekin ihan vain siksi, että kuuluvat oikeasti riskiryhmiin (mm syöpähoidot kesken, ikää yli 90 v jne).
Palstan mukaan on ihan normaalia, järkevää ja jopa pakollista, että perhe jossa on ~3 x 35v ja pari pientä tervettä lasta, eristäytyvät vuodeksi pariksi koska maailmassa jyllää tappava virus!! :)
2 x 35v tarkoitin vanhempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tällä palstalla monet vaikuttavat seuraavan runsaasti ulkomaisia medioita ja suunnilleen tammikuun lopussa oltiin kartalta asioista. Hallitus ja thl tuolloin oli sitä mieltä ettei tällä ole Suomelle mitään merkitystä ja mitään toimia alettiin tekemään vasta maaliskuussa. Hukattuna aikana olisi voitu ne varmuusvarastot katsoa ja täydentää, ja pistää hiihtolomamatkailu jäihin ja ulkomailta palanneet karanteeniin. Nyt ne meni alepan kautta abclle kahville.
Juuri näin. Tavallista valistuneenpaa porukkaa. Yllättävän monet ulkoisesti ihan fiksulta vaikuttavat ihmiset eivät seuraa mitään muuta mediaa kuin hesaria/Yleä, eikä heitä ylipäänsä kiinnosta perehtyä juuri mihinkään asiaan yhtään pintaa syvemmältä. Tällaiset ihmiset uskovat suoralta kädeltä, kun ”asiantuntija” sanoo televisiossa, että ”koronan leviäminen Suomeen on äärimmäisen epätodennäköistä” tai ”testaaminen on aivan turhaa”.
Ja vielä tavallista valistuneempiakin ihmisiä. Ihme, kun hallitus ei ole jo kääntynyt Vauva-palstan asiantuntijoiden puoleen kriisin ratkaisussa! Itse asiassa koko maailman tulisi ottaa palstan asiantuntijoiden neuvoista vaari! Täällä on alan parhaat töissä 24/7 (paitsi klo 23-7 välisenä aikana). Jostain syystä kukaan ei silti maksa heille palkkaa.
Totta, av-palstan ”asiantuntijat” kun haluaisivat, että noudatettaisiin kriisin parhaiten hoitaneiden maiden, kuten Uuden-Seelannin, viitoittamia käytäntöjä. Se olisi todellakin parasta Suomelle jos niin toimittaisiin.
Tässä asiassa olen kyllä ollut jo ennalta viisas. Uuden-Seelannin strategian käyttöönotto ei toki olisi millään tavoin jälkiviisasta, vaan edelleenkin täysin mahdollinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Tuntemistani ihmisistä vain muutama on ryhtynyt elämään bunkkerissa ja hekin ihan vain siksi, että kuuluvat oikeasti riskiryhmiin (mm syöpähoidot kesken, ikää yli 90 v jne).
Palstan mukaan on ihan normaalia, järkevää ja jopa pakollista, että perhe jossa on ~3 x 35v ja pari pientä tervettä lasta, eristäytyvät vuodeksi pariksi koska maailmassa jyllää tappava virus!! :)
2 x 35v tarkoitin vanhempia
Suomalaisten ensisynnyttäjien keski-ikä on lähes 30, joten 35-vuotiaita koululaisten vanhempia on varsin vähän.
Ja tuollaisia kirjoituksia täällä ei ole. Vain niitä, joissa sanotaan että kouluun meno nyt keväällä on typerä riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AUTTAAKO SANOMAN PERILLE MENOA ETTÄ KIRJOITAN KORONAJUTUT CAPS LOCK POHJASSA?????? TAMMIKUUSSA???? KORONAKETJUSSA!!!!!!
NARSISTIEN ON TAPANA KOROSTAA OMAA ERINOMAISUUTTAAN.
Huomaisvathan kaikki, miten hän oli ensin oikeassa, miten hän anasaitsee saada sanoa "mitä minä sanoin". Taputtakaamme tälle suurtietäjälle, annetaan narsistin paistatella huomiossaan.
Ps. Caps Lock pohjassa omaa asiaansa jopa vähän ohiksena huutelevat antavat itsestään hmm.. erikoisen kuvan..?
Mutta hän oli oikeassa, niin vähän vaikeaa taputella narsistiksi. Hän oli huolissaan MUISTA. Sinä olet huolissaan omastasi, miten sulle käy. Kumpi olikaan narsisti?
En ole huolissani itsestäni, suloista, että kuvittelet näin, eihän kommentistani paistanut huoli mihinkään suuntaan. Tuo itsensä korostaminen toi mieleeni erään narskuystävvän jonka lemppasin parivuotta sitten, itsekkäänä tietenkin, koska en jaksanut enää sitä minäminäminä tyyppiä.
Osasitko lukea hän käytti minä muotoa koska ap pyysi sitä aloituksellaan. Onko lukemisen kanssa ongelmaa?
Ei ole......
On isokin ongelma ja narsistinen raivokin päälle näköjään, jos jotkut osaavat et sinä. Niele vaan, ettei palstalla aiota olla hiljaa ja se on siksi että suomalaisia ja ihmisiä muuallakin halutaan suojella. Ellei tämä käy sinulle muuta pois .
En kyllä yhtään allekirjoita tätä aloitusta, tai sitä, että ne jotka oikeasti seuraavat muutakin kuin Suomen tiedotusvälineitä olisivat hysteerisiä. Ihmiset hyvät, laadukasta journalismia ja tutkimuksiakin on maailmalla yllin kyllin, ja suomalaisille vaan syötetään hyvin vähättelevää linjaa.
En minä koe pelkääväni tai olevani hysteerinen, kun oikeasti olen huolissani esimerkiksi siitä, miten THL asiasta viestii. Olen ammatiltani mikrobiologi ja keskustelen päivittäin mm lääkäreiden ja muiden mikrobiologien kanssa. Ja huolissaan siellä ollaan.
Eli asioita oikeasti seuraavat ja ne, jotka jaksavat perehtyä muuhunkin kuin THL:n mantraan, kyllä ihan aiheesta pohtivat ja ovat hyvin huolissaan.
Se että täällä on välillä ylilyöntejä on ihan ymmärrettävää. Anonyymina on helppo oksentaa tavalla, jota ei normaalissa päivittäisessä kommunikaatiossa tee. Mutta ylilyöntejä on suuntaan ja toiseen, vai kutsutteko te suoraan kasvokkain jotakuta hysteeriseksi, jos tämä esimerkiksi anoo poissaoloa koulusta lapselleen nyt?
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaisin että täällä sanotaan suoremmin mitä työporukassa tai kaverille sanottaisiin. Sitten on ne trollit joista huomaa niiden olevan trolleja. Oikeassa elämässä harva uskaltaa kieltäytyä juhlista tai lenkistä koska pelkää sosiaalisten suhteiden menevän ja kuka nyt haluaisi saada nipottajan maineen muutenkaan.
Varmasti sanotaan suoremmin täällä. Silti ei omassa lähipiirissäni ole sellaisia ilkeilijöitä kuin täällä, enkä sellaisia lähipiirissäni pitäisikään.
Haluaisin myös erottaa toisistaan järkevän kontaktien välttämisen ja asiattoman, hyökkäävän käytöksen koronaan liittyen, joka pitää sisällään nimittelyä, pohjatonta raivoa ja murhasyytöksiä hallitusta kohtaan. Itse olen ihminen, joka on todellakin kieltäytynyt lenkeistäkin nyt, puhumattakaan muista lähikontakteista, enkä pelkää hysteeriseksi leimautumista. On eri asia noudattaa ohjeita järkevästi kuin spämmätä vauvapalsta täyteen hysterian ja vihamielisyyden sävyttäviä kommentteja, joilla hyökätään ilkeästi kaikkia kohtaan, jotka ovat eri mieltä. Eri mieltä saa olla, mutta asioista on pystyttävä keskustelemaan asioina menemättä henkilökohtaisuuksiin.
- ketjun ensimmäinen kommentoija
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään allekirjoita tätä aloitusta, tai sitä, että ne jotka oikeasti seuraavat muutakin kuin Suomen tiedotusvälineitä olisivat hysteerisiä. Ihmiset hyvät, laadukasta journalismia ja tutkimuksiakin on maailmalla yllin kyllin, ja suomalaisille vaan syötetään hyvin vähättelevää linjaa.
En minä koe pelkääväni tai olevani hysteerinen, kun oikeasti olen huolissani esimerkiksi siitä, miten THL asiasta viestii. Olen ammatiltani mikrobiologi ja keskustelen päivittäin mm lääkäreiden ja muiden mikrobiologien kanssa. Ja huolissaan siellä ollaan.
Eli asioita oikeasti seuraavat ja ne, jotka jaksavat perehtyä muuhunkin kuin THL:n mantraan, kyllä ihan aiheesta pohtivat ja ovat hyvin huolissaan.
Se että täällä on välillä ylilyöntejä on ihan ymmärrettävää. Anonyymina on helppo oksentaa tavalla, jota ei normaalissa päivittäisessä kommunikaatiossa tee. Mutta ylilyöntejä on suuntaan ja toiseen, vai kutsutteko te suoraan kasvokkain jotakuta hysteeriseksi, jos tämä esimerkiksi anoo poissaoloa koulusta lapselleen nyt?
Aivan varmasti he niin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin jälkiviisas? Ei se tammi-helmikuussa ollut jälki- vaan etuviisautta.
-Sivuhuutelija
Jälkiviisaana ajoissa olleita pitää ne jotka eivät ole olleet hereillä ajoissa. Ajatus siitä että joku jota itse ei arvosta ja joka ei ole edes hierarkiassa korkealla on tiennyt mitä tuleman pitää ja ehkä varoitellutkin on kipeä kun itse on ollut onnellisesti tietämätön. Konsensukseksi jää että ei kukaan olisi tätä voinut arvatakaan ja niin hyvin hoidettiin kun voitiin. Ja sitten tulee nämä ap:t jotka vahvistaa tuota sanomaa kertomalla että vähän outoja nuo jotka näistä puhuu, tiedättehän ettei niitä niin kannata kuunnella.
Kyllä, täällä on kaikenlaisia vouhottajia, trolleja yms mutta oikeissakin on oltu. Ja totta onkin että ne jotka ovat oikeassa hyvän aikaa ennakkoon ovat poikkeus ja suurin enemmistö lähinnä seurailee ja menee omat tunteet ja tarpeet edellä. Ei se silti tarkoita että enemmistö on oikeassa. Normaali sananakin tarkoittaa lähinnä tyyppiesimerkkiä, ei edelläkävijää tai suunnannäyttäjää.
Tietenkin heitä jotka näkevät terävimmin on vaan muutama. Siksi heillä on vastuunsa olla kovastikin äänessä koska se velvoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Oon yrittäny jo päiviä pysytellä poissa täältä, ihmiset on ihan sekasin. Tullaan tänne suunnilleen riitelemään ja purkamaan sitä omaa ahdistusta. Ihan sama millasen kommentin kirjotat ni joku väärinymmärtää siitä ihan mitä tahansa. Toki aina ollut näin, mutta ehkä huomaan senkin nyt paremmin kun täällä yllättäen on ollut aikaa roikkua. Ja kyllä joistain sekoiluavauksista saa sellaisen mielikuvan, että onko nyt suurinosa tätä mieltä. Mutta enpä itsekään tunne oikeasti kuin yhden erittäin huolestuneen henkilön, eli ei kovin suuri prosentti..
Totta. Helpottavaa, että muutkin ovat huomanneet tämän. Itselle tulee välillä olo, että vastaako tämä asenne todella todellisuutta, että tällaisessa vihamielisessä maailmassako elämme, mutta kun vertaa tämän palstan touhua todellisuuteen, oman lähipiirin reaktioihin, kontrasti on suuri. Ne ihmiset, jotka eivät jaksa koko ajan ajatella koronaa, eivät myöskään hakeudu kirjoittelemaan siitä keskustelupalstoille. Peloissaan olevat taas hakeutuvat, mikä saa tilanteen näyttämään siltä kuin puolet Suomesta olisi vihamielisessä paniikkikuplassa.
Sinänsä harmi, kun haluaisi keskustella asioista asiallisesti, mutta keskustelut ovat sillä tasolla nyt, ettei se tällä palstalla näytä olevan mahdollista.
Se että on TIETOINEN tulevista tapahtumista ja varautuu- sillä ei ole mitään tekemistä PELON ja Hysterian kanssa vaan järjenkäytön. Kaikkein vähiten itseäni on pelottanut korona koska olin jo varustautuneena ajat sitten :) . Paniikki syntyi kyllä ihan niillä jotka asia yllätti.
Ihan juuri koronaa varten tiesit varautua jo viime vuonna. juu juu, olet selvännäkijä.
En ole selvänäkijä vaan varustauduin pandemiaa varten eikä pieleen mennyt kuten sulla :) . Niele vaan.
Millä tavalla pieleen?
Minä olen eri ja tiedän tietenkin, että pandemia on yksi näistä muotihuolista, joita maailmanlopun ennustajilla on. En ole varautunut mitenkään eikä mikään ole mennyt pieleen. En varautunut edes hamstrausaallon tultua. Ihan normaalisti olen käynyt kaupassa ja ostanut mitä tarvitsen ym.
Minusta avaaminen on nimenomaan väärin paitsi lapsille ja muille niin myös heitä kohtaan jotka joutuivat töihin vaikkeivat halua vielä.
Vierailija kirjoitti:
En kutsu. Ymmärrän täysin vanhempia, jotka eivät laita lapsiaan kouluun nyt, ja olen itsekin täällä kritisoinut THL:ää. Kritisoida saa. Itse pidän hysteerisenä lähinnä asennetta, jossa realiteetit ovat jo unohtuneet, eivätkä näkemykset perustu minkäänlaisiin tieteellisiin tutkimuksiin tai faktoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla pieleen?
Minä olen eri ja tiedän tietenkin, että pandemia on yksi näistä muotihuolista, joita maailmanlopun ennustajilla on. En ole varautunut mitenkään eikä mikään ole mennyt pieleen. En varautunut edes hamstrausaallon tultua. Ihan normaalisti olen käynyt kaupassa ja ostanut mitä tarvitsen ym.
Et osaa lukea ettei tuo nimitelty edes hamstarnnut vaan seurasi ja varoitti ajoissa. Mikä siinä kismittää?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen korkeasti koulutettu ja kovasti olen yrittänyt perehtyä tähän tautiin, mutta silti en pelkää laisinkaan. Paitsi isovanhempien puolesta. Oman perheeni osalta riski on todella pieni, joten mielestäni voisimme elää ihan normaalia elämää. Eli ihan naurettava tuo väite, että koulutetut ja asiaan perehtyneet eli jotenkin paremmat ihmiset olisivat kaikki jotenkin erityisen huolissaan. Tuollahan nostit taas itseäsi vähän muiden yläpuolelle kun eihän ne tyhmät ja vähän koulutetut ymmärrä.
Sanoisitko itse kasvokkain ihmiselle, jonka lapset menee kouluun että nyt kyllä olet tyhmä ja uhraat lapsesi koekaniineiksi ja hauskaa juhannusta vaan sinne teholle?
Pari kertaa olen lukenut sitä "korona väitettyä levinneempi" tms ketjua. Siellä kyllä pahimmat koronahörhöt ja foliohattuhullut kokoustaa. Koko helmi-maaliskuu oli "ennustan ensi viikolle satoja kuolleita, huhtikuulle tuhansia"-juttuja, tupakointi suojaa koronalta, tätä THL ei kerro, virus muuntunut jne. Hulluja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku hallituksen myyrien fanaattisten kannattajien rakentama ketju, en näe mitään hysteriaa ihmisissä jotka tuovat epäkohdat esiin. Epäkohtia riittää, mutta en jaksa luetella, koska elämä on liian lyhyt. Kesän aikana tai sen jälkeen näemme tarkemman tilanteen, silloin eivät puheet paina enää mitään. Henkilökohtaisesti luulen ap:n ja muiden covidioottien olevan itse näitä myyränkolosta huutelevia pösilöitä, helppo se on toisen persi..illä mäkeä laskea.
Juuri tätä ap tarkoitti. Mistään ei voi enää keskustella ilman, että joku hyökkää ja nimittelee joksikin. Jokainen noin kirjoittava voisi oikeasti nyt miettiä, kuinka toisille ihmisille on korrektia puhua tai kommentoida.
Älkää pliis tehkö tätä, ap ei todellakaan juuri sitä tarkoittanut, luitko saman tekstin kuin minä? Tai jos tarkoitti, olisi voinut ppppikkuisen puolueettomampi olla niin olisi varmaan vähän mielekkäämpiä vastauksia voinut saada.
Hemmetti kun internetti on nykyään täynnä boomereita ja muita hessuja, ampuvat vain itseään ja muita jalkaan tämmöisillä aloituksilla.
Luimme saman tekstin, miksi sinun tulkintasi AP:n salaisista tarkoituksista on oikeampi kuin minun / lainaamasi kommentoijan?
Voisitko vähän tarkentaa viestiäsi? Mitkä tulkinnat, salaiset tarkoitukset, oikeat ja väärät?
Tyypillistä narsismia on olla nyt loukkaantunut siitäkin jos jotkut osasivat nähdä vaarat ja varoittivat niistä kansaa. Sen varoittamisen kun olisi pitänyt tulla omasta suusta joo. Nöyryyttä ei ole kohdata omia harha- askeleita, pätemättömyyttä eikä sokeutta vaikka moni varoittanutkin koko ajan asioista jotka sitten toteutuneet. Tuo on se narsistinen reaktio.
Ap on täysin oikeassa. On itsestäänselvyys, että ”normaalit” eli suurin osa ihmisistä on vähemmän älykkäitä ja vastaavasti kyvyttömiä ja/tai haluttomia käsittelemään analyyttisesti tai erityisen syvällisesti asioita. Ihmisillä on myös luontainen tarve heittäytyä jonkun johdettavaksi saadakseen omat aivot ja huolet narikkaan. Näin se vain on. Harvalla on kykyä ja halua ajatella itsenäisesti, ja tälläkin aloituksella pyrittiin vahvistamaan ajatusta ”ethän vain halua poiketa joukosta”. No en tietenkään. Mieluiten kurkin tältä verhojen raosta miten muut tekee ja kysyn työkaverilta ketä äänestää koska en itse osaa ajatella.
En tiedä onko ap sen sijaan huomannut esim tällä palstalla viime kuukausina vallinnutta kovaa sensuuria ja propagandaa joka on pyrkinyt hiljentämään ja leimaamaan hallituksen arvostelijat.
Mä en lue tämän palstan koronakeskusteluja, joten en tiedä, miten täällä suhtaudutaan. Otsikoiden perusteella täällä on joitain todella pakkomielteisiä ihmisiä, joiden sisäiseen maailmaan en halua sen syvemmin tutustua.