Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai te tiedätte, että tämän palstan koronakeskustelut eivät vastaa lainkaan normaalien ihmisten ajatuksia?

Vierailija
05.05.2020 |

Täällä näyttää siltä, että hallitusta vihataan ja sen jokaista koronatoimea haukutaan ja että "kansa" toivoo tiukkaa koronalinjaa ulkonaliikkumiskieltoja myöten ainakin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.

Ja että jokainen kansalainen pelkää henkensä edestä virusta, joka palstan tietojen mukaan ta*paa 150% siihen sairastuneista ja leviää hengitysilmassa, juomavedessä ja sähkötöpselistä.

Todellisuudessa valtaosa ihan tavallisista kansalaisissa on tyytyväisiä hallituksen koronalinjaan ja toivoo maltillista epidemian hallintaa tukahduttamispyrkimysten sijaan.

Meistä tavallisista ihmisistä iso osa käy töissä, pyörittää perhearkea, kaipaa jo harrastuksia sekä kontakteja muihin ihmisiin, vaikkakin korona-ajan rajoitusten puitteissa.

Me ymmärrämme, ettei Suomi voi sulkeutua kokonaan tukahduttamaan virusta siihen saakka, että rokote tai toimiva lääke saadaan, jos edes saadaan.

Ja ei, meistä kukaan ei aja laumasuojaa vaan ihan vain terveen järjen käyttöä ja hyötyjen ja haittojen punnitsemista tarkkaan.

Palstalla äärimielipiteet korostuvat, mutta suurin osa suomalaisista on realisteja, jotka ymmärtävät että meidän täytyy nyt totutella elämään koronaviruksen kanssa ja löytää Suomelle sopiva, oma linja, jolla terveydenhuollon kantokyky säilyy samalla, kun arkinen elo jatkuu jotakuinkin normaalina.

Kommentit (341)

Vierailija
321/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minäkin nyt sitten "persutrolli", kun en aio edelleenkään altistaa itseäni tai läheisiäni koronalle. Äänestin kyllä SDP:tä.

Mikähän siinä on aapeelle ja kaltaisilleen kuplaihmisille niin kova pala, että enemmistö kansasta ymmärtää että koronan kanssa pitää elää vielä pitkään, ja olla kaukaa viisas.

Minun elämääni ei se kaada, etten pääse tänä kesänä rilluttelemaan, juon olueni kotona.

Minäkin äänestin demareita ja äänestän satavarmasti jatkossakin, mutta en minäkään rilluttelemaan kaipaa ja aion jatkaa edelleenkin hallituksen ohjeistusten linjoilla, eli vältetään kontakteja, eikä hakeuduta ihmislaumoihin.

En oikein ymmärtänyt kommentiasi, mitä tulee ap:n kritisointiin. Minun ymmärtääkseni hän oli juurikin sitä mieltä, että koronan kanssa joudutaan elämään pitkäänkin ja on oltava todellakin kaukaa viisas ja vastuullinen. On kuitenkin niinkin, että rajoituksia on alettava harkitusti purkamaan, sillä nämä rajoitukset maksavat järkyttäviä summia joka ikinen päivä ja loputtomasti rajoituksia ei vaan voi jatkaa.

Minä en ainakaan elä minkään sortin kuplassa, mutta minusta hallituksen linja on ihan oikea, eli edetään joka kohdassa harkiten. Jos nämä nyt tehdyt höllennykset lisäävät koronatartuntoja, niin sitten taas siirrytään tiukempaan kontrolliin. Varovaisesti kokeillen tässä vaan on edettävä, koska mitään kylmää faktaa ei viruksen käyttäytymisestä ole kenelläkään.

Tämä nyt vaan tulee olemaan tällaista tasapainoilua jatkossakin ja on opittava elämään sen vihulaisen viiruksen kanssa, sillä se valitettavasti tuli jäädäkseen, eikä enää keskuudestamme poistu. Aikanaan rokotuksella saamme sen toivottavasti pysymään aisoissa, mutta sitä odotellessa on pakko elää päivä kerrallaan ja jotenkin sen yhteiskunnan on vaan pyörittävä, se on karu fakta.

Yhteiskunta pyörisi äärimmäisen paljon paremmin, jos epidemia olisi tukahdutettu (mm.) Uuden-Seelannin mallin mukaisesti. Nyt saamme kaikkien strategioiden huonot puolet. Mikään ei palaa ennalleen, kulutus sakkaa pahasti, epidemia leviää edelleen ja ihmisiä sairastuu/kuolee kiihtyvissä määrin.

Et sitten esimerkkiäs yhtään kauempaa löytänyt? Uusi-Seelanti on täysin eri asemassa, kuin Suomi. Me olemme Euroopassa ja ympärillämme on maita, jotka rypee koronaviruksen kourissa paljon pahemmin kuin me. Uusi-Seelanti on yksinäinen saarivaltio kaukana kaikesta, joten sen on paljon helpompi eristäytyä, kuin yhdenkään muun valtion maailmassa. Toisekseen ihan samanlailla se edelleenkin joutuu jatkamaan rajoituksiaan ja aikoo pitää rajat kiinni jatkossakin, eli kalliiksi tämä käy Uudella-Seelannillakin.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/26a0a4c6-eb0b-4c5f-af17-f56f230d2…

Hän on sitä mieltä ettei koronaan tarvitse sopeutua kuten hallitus ja THL vaatii.

Vierailija
322/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian aikasin lähdettiin höllentämään jo alunperinkin liian hölliä "suosituksia".

Ja hyvin sekavia ovat olleet kaikki termit ylipäätä, saatetaan puhua esim karanteenista yli 70vuotiaiden kohdalla, vaikkeivat ne karanteenissa ole, vähän väliä hilluvat ulkona ja osa ihan kaupoissakin.

Pitäisi olla kunnon rajoitukset ja kiellot, ei mitään "suosituksia", ja vikatikki oli että nyt niistä vähistäkin höllätään ja muistutetaan vielä kokoajan medioissa, etteivät ne mitään kieltoja ole, vaan jokainen käyttäköön omaa harkintakykyään jne. Vaikea ymmärtää mikä järki tässä on.

Ja minäkin äänestin demareita, minusta rahalle persoja "asiantuntijoita" (mitä lie taloustieteilijöitä) ei olisi pitänyt kuunnella, vaan laittaa rahan edelle kansalaisten terveys ja henki. Olisi pitänyt kuunnella vain ihmisiä jotka tietävät totuuden koronasta, ei pankkiireja ja muita pökkelöitä joilla ei ole lääketieteen kanssa mitään tekemistä.

Suomi ei siihen kaadu että olisi kesä jatkettu samoilla rajoituksilla. Huvipuistoilla ja ravinteleillako tämä maa muka pyörii, enpä usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä. Omassa lähipiirissä tällaista ilmiötä ei juurikaan ole havaittavissa. Peloissaan olevat ihmiset hakevat täällä keskusteluista turvaa ja pelko kärjistyy vihaksi.

Tällä palstalla on toki heitäkin, joita hallituksen päätösten haukkumiseen ajaa pelko, mutta karu tosiasia on se, että palstan kaikkea vähänkään politiikkaan liittyvää keskustelua dominoi palkatut, sekä palkkaamattomat persutrollit. Heitä ei välttämättä kovin montaa ole, mutta he tuuttaavat tänne trolleja sellaisella vyöryllä, että näyttäisi, että heitä olisi täällä suurikin joukko.

Persutrolleja ei sinällään pätkääkään kiinnosta koulujen avaaminen, tai tukahduttaminen, tai ylipäätään mikään koronavirukseen liittyvä. Heitä kiinnostaa vain ja ainoastaan hallituksen ja sen päätösten kritisointi ja solvaaminen kaikin mahdollisin ja mahdottomin tavoin.

Jos hallitus päättäisikin nyt lähteä tukahduttamisen tielle ja päättäisi pitää koulut suljettuna, niin persutrollit vastustaisi sitäkin päätöstä kiihkeästi. On aivan sama mitä hallitus päättää, se on persutriollien mielestä aina väärin. Eli jos hallitus vaihtaa kantaansa, niin pesutrollitkin vaihtaa omaansa. Pääasia, että se on aina päinvastainen kuin hallituksella.

Olipa harhaista öyhötystä. Tuollaista ei kyllä ihan terveen ihmisen näppäimistöstä synny.

Mites se noin kovaa kolahti, jos et kerran persuttolli ole ;)

Faktaahan tuo kirjoitti. Näkeehän sen sokee reettakin, että persutrollit suoltaa tänne sontaa aamusta iltaan valtavia määriä.

Persutrolleilla on vaan jäänyt huomaamatta yksi olennainen seikka. Se juna meni jo ajat sitten, jolla persut olisi voittanut uusintavaalit. Jos nyt persutrollien märkä päiväuni toteutuisi ja hallituskaatuisi, niin demarit voittaisi uusintavaalit aivan pystyyn, eli persuilla ei olisi toivoakaan päästä hallitukseen :)

Joo, ihan varmasti oli kivenkovaa faktaa nuo harhat ”palkatuista persutrolleista”. Noin naurettavien sekopäiden kanssa en vaivaudu enempää keskustelemaan.

Miksi se sinua niin kovasti sattuu, jos et kerran persutrolli itse ole?  Onko sinulla siis jotain syvempää tietoa persutrolleista, jos kerran noin hyökkävästi väität, ettei persutrolleista ainoakaan ole puoluetoimiston palkkalistoilla? Tuossa aiemmassa viestissähän ei suinkaan väitetty, että kaikki olisi puoluetoimiston palkkalistoilla, vaan että täällä on persutrolleja, sekä palkattuina, että muuten vaan aatteenpalosta. Minä en väitä mitään, mutta olen myös kuullut samanmoisia kommentteja, enkä epäile, etteikö niissä voisi perääkin olla. Se nyt kuitenkin on faktaa, että persutrolleja täällä pyörii pilvinpimein, vai kiistätkö senkin?

Ainakin täällä pyörii pilvin pimein teitä, jotka haukkuu jokaisen eri mieltä olijan persutrolliksi. Itse äänestin yhtä hallituspuolueista, mutta niin vain olen saanut minäkin persuttelua ja pietaritrollittelua osakseni kun en ainoastaan kritiikittömästi ylistä hallitusviisikon toimintaa.

Nämä persuttelijat vaikuttaa olevan aika nuoria ja lapsellisia, kun kuvittelevat kaiken olevan musta-valkoista joko-tai vastakkainasettelua. Vaikuttaa ihan siltä, että poliitikkoa pitäisi fanittaa samalla intohimolla kuin teininä jotain popparia, jolloin kaikki mitä idoli tekee on ihqua ja oikein, eikä mistään vaan voi eikä varsinkaan saa olla eri mieltä.

Vierailija
324/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äänestänyt ikäni demareita, mutta olen nyt niin monta kertaa tullut haukutuksi palstalla persuksi/putinintrolliksi että olen jo vakavasti miettinyt, että noinkohan sitä pitäisi vielä tässä iässä vaihtaa puoluekantaa ja äänestää seuraavalla kerralla persua.

Kenties tosiaan onkin niin, ettei SDP enää aja minun asiaani eikä jaa kanssani samaa aate- ja ajatusmaailmaa, joten ehkä onkin aiheellista tässä vaiheessa esittää kiitokset silmieni avaamisesta näille nimittelijöille. Se nimittäin ei siihen vielä riittänyt, että Sanna Marin (hallituksineen) paljastui vastoin odotuksiani isoksi pettymykseksi.

Joskus kaukaa näkee paremmin lähelle. Kiitos.

N46

Ettekö te persutrollit ihan oikeesti muuta keksi, kun aina tätä yhtä ja samaa :) On niin kornia lukea näitä aina uudestaan ja uudestaan tuhansia ja taas tuhansia kertoja. Mitä ihmeen arvoa te kuvittelette näillä anonyymipalstalla olevan :D

Minä olen tällä palstalla poikkeillut jo ennen jytkyäkin eli ainakin kymmenen vuotta ja yksi vaan ei tunnu muuttuvan. Perrsutrollit julistaa aina tätä yhtä ja samaa: "äänestin ennen vihreitä/vassareita/demareita (tilanteen mukaan aina jotain noista), mutta nyt sen ja sen syyn vuoksi en enää heitä äänestä vaan nyt annan ääneni persuille" :D 

Toi on niin kornia, että tuosta ei voi yhdelläkään vähänkään täyspäisellä herätä muuta kuin korkeintaan sääliä ja myötähäpeää.  

Vierailija
325/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tällä palstalla monet vaikuttavat seuraavan runsaasti ulkomaisia medioita ja suunnilleen tammikuun lopussa oltiin kartalta asioista. Hallitus ja thl tuolloin oli sitä mieltä ettei tällä ole Suomelle mitään merkitystä ja mitään toimia alettiin tekemään vasta maaliskuussa. Hukattuna aikana olisi voitu ne varmuusvarastot katsoa ja täydentää, ja pistää hiihtolomamatkailu jäihin ja ulkomailta palanneet karanteeniin. Nyt ne meni alepan kautta abclle kahville.

Juuri näin. Tavallista valistuneenpaa porukkaa. Yllättävän monet ulkoisesti ihan fiksulta vaikuttavat ihmiset eivät seuraa mitään muuta mediaa kuin hesaria/Yleä, eikä heitä ylipäänsä kiinnosta perehtyä juuri mihinkään asiaan yhtään pintaa syvemmältä. Tällaiset ihmiset uskovat suoralta kädeltä, kun ”asiantuntija” sanoo televisiossa, että ”koronan leviäminen Suomeen on äärimmäisen epätodennäköistä” tai ”testaaminen on aivan turhaa”.

Tavallista valistuneempaa? Koronasta käytyjen keskustelujen perusteella ne ulkomaiset lähteet, joita monet täällä seuraavat, ovat enimmäkseen äärioikeistolaisia nettisivuja ja youtubekanavien salaliittovideoita. Kaikki mitä Yle julkaisee on heille valeuutisia, äärioikeiston someryhmät ovat totuus. Englanninkielisiä sivustoja luetaan google translaten avulla ja ymmärretään asiat päin mäntyä. Lähdekritiikin puute on huolestuttavaa. 

Höpöhöpö. Ihan virallisten tietotoimistojen uutisista ja bbcn jutuista omat tietoni on perillä. Toki satunnaisesti luen myös Der Spiegelniä ja Die Wältiä sekä National geographyä ja muutamia muita julkaisuja. Joka päivä Ylekin tekee jatkuvaa valintaa uutistulvasta, mitä asioita täällä nostetaan uutisiksi puhumattakaan siitä, mistä tehdään laajempia taustoitettuja juttuja.

Vierailija
326/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen kriisi näyttää tekevän osan suomalaisista ihan hulluksi. Panikoidaan ja unohdetaan käyttää omaa järkeä. Uhotaan, että minä en ainakaan lähde ravintoloihin ja huvipuistoihin. Ne hei, ei ole kukaan pakottamassakaan. Osa kansalaisista tuntuu sokaistuneen todellisuudelle ihan kokonaan. Seurataan vain hallitusta ja kuvitellaan, että jos ravintolat avataan, sinne on sitten pakko mennä. Tai jos hallitus sanoo, että suositellaan pysymään kotona, uskalletaan hädin tuskin käydä viemässä roskat ulos. Nämä ihmiset varmaan toivoisivat saavansa hallitukselta ohjeet, mihin aikaan saa käydä vessassa ja saako puolison kanssa saunoa.

Eilisessä A-Studiossa pääministeri hyvin selkäesti sanoi, että kansalaiset käyttävät omaa harkintaansa. Joiltain vaan oma harkintakyky katosi jonnekin ja nyt kuunnellaan pääministeriä kuin äitiä, joka antaa luvan tähän ja kieltää tuon. 

Sama hallitus uhkailee ja painostaa ja valehtelee ja vittuilee jotta vanhemmat ei vaan käyttäisi sitä harkintaa lastensa terveyden suhteen.

No mitä sitten? Käyttäkää järkeänne. 

Vierailija
327/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen kriisi näyttää tekevän osan suomalaisista ihan hulluksi. Panikoidaan ja unohdetaan käyttää omaa järkeä. Uhotaan, että minä en ainakaan lähde ravintoloihin ja huvipuistoihin. Ne hei, ei ole kukaan pakottamassakaan. Osa kansalaisista tuntuu sokaistuneen todellisuudelle ihan kokonaan. Seurataan vain hallitusta ja kuvitellaan, että jos ravintolat avataan, sinne on sitten pakko mennä. Tai jos hallitus sanoo, että suositellaan pysymään kotona, uskalletaan hädin tuskin käydä viemässä roskat ulos. Nämä ihmiset varmaan toivoisivat saavansa hallitukselta ohjeet, mihin aikaan saa käydä vessassa ja saako puolison kanssa saunoa.

Eilisessä A-Studiossa pääministeri hyvin selkäesti sanoi, että kansalaiset käyttävät omaa harkintaansa. Joiltain vaan oma harkintakyky katosi jonnekin ja nyt kuunnellaan pääministeriä kuin äitiä, joka antaa luvan tähän ja kieltää tuon. 

Sama hallitus uhkailee ja painostaa ja valehtelee ja vittuilee jotta vanhemmat ei vaan käyttäisi sitä harkintaa lastensa terveyden suhteen.

No mitä sitten? Käyttäkää järkeänne. 

Me käytämme minkä jälkeen sinä solvaat hysteeriseksi.

Vierailija
328/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän tässä huolettaakin eniten, että iso osa porukasta on justiinsa niin pöhköjä että kun pääministeri ei erikseen kieltänyt tekemästä sitä tai tätä, niin nyt on "ihan pakko" pitää bileet heti eka kesäkuuta ja lähteä rymyämään terasseille.

Tämä on just se sakki jolle ei sovi oma harkinta missään asiassa, koska nämä kuvittelee ettei ihminen ole itse vastuussa mistään. Ja koska vastuu ei ole itsellä, eikä kukaan kieltänyt (vaan ainoastaan suositteli) niin silloin on täydellisen turvallista tehdä mitä vaan mieleen juolahtaa.

Jälkeenpäin kyllä ulistaan ja pöyristytään, kun kukaan ei kertonut eli suojellut minua itseltäni.

Vierailija
329/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äänestänyt ikäni demareita, mutta olen nyt niin monta kertaa tullut haukutuksi palstalla persuksi/putinintrolliksi että olen jo vakavasti miettinyt, että noinkohan sitä pitäisi vielä tässä iässä vaihtaa puoluekantaa ja äänestää seuraavalla kerralla persua.

Kenties tosiaan onkin niin, ettei SDP enää aja minun asiaani eikä jaa kanssani samaa aate- ja ajatusmaailmaa, joten ehkä onkin aiheellista tässä vaiheessa esittää kiitokset silmieni avaamisesta näille nimittelijöille. Se nimittäin ei siihen vielä riittänyt, että Sanna Marin (hallituksineen) paljastui vastoin odotuksiani isoksi pettymykseksi.

N46

Ettekö te persutrollit ihan oikeesti muuta keksi, kun aina tätä yhtä ja samaa :) On niin kornia lukea näitä aina uudestaan ja uudestaan tuhansia ja taas tuhansia kertoja. Mitä ihmeen arvoa te kuvittelette näillä anonyymipalstalla olevan :D

Minä olen tällä palstalla poikkeillut jo ennen jytkyäkin eli ainakin kymmenen vuotta ja yksi vaan ei tunnu muuttuvan. Perrsutrollit julistaa aina tätä yhtä ja samaa: "äänestin ennen vihreitä/vassareita/demareita (tilanteen mukaan aina jotain noista), mutta nyt sen ja sen syyn vuoksi en enää heitä äänestä vaan nyt annan ääneni persuille" :D 

Toi on niin kornia, että tuosta ei voi yhdelläkään vähänkään täyspäisellä herätä muuta kuin korkeintaan sääliä ja myötähäpeää.  

Kyllä tämä teille demareille tuntuu olevan yksi merkittävimmistä propaganda-alustoista.

Vierailija
330/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan minäkin nyt sitten "persutrolli", kun en aio edelleenkään altistaa itseäni tai läheisiäni koronalle. Äänestin kyllä SDP:tä.

Mikähän siinä on aapeelle ja kaltaisilleen kuplaihmisille niin kova pala, että enemmistö kansasta ymmärtää että koronan kanssa pitää elää vielä pitkään, ja olla kaukaa viisas.

Minun elämääni ei se kaada, etten pääse tänä kesänä rilluttelemaan, juon olueni kotona.

Minäkin äänestin demareita ja äänestän satavarmasti jatkossakin, mutta en minäkään rilluttelemaan kaipaa ja aion jatkaa edelleenkin hallituksen ohjeistusten linjoilla, eli vältetään kontakteja, eikä hakeuduta ihmislaumoihin.

En oikein ymmärtänyt kommentiasi, mitä tulee ap:n kritisointiin. Minun ymmärtääkseni hän oli juurikin sitä mieltä, että koronan kanssa joudutaan elämään pitkäänkin ja on oltava todellakin kaukaa viisas ja vastuullinen. On kuitenkin niinkin, että rajoituksia on alettava harkitusti purkamaan, sillä nämä rajoitukset maksavat järkyttäviä summia joka ikinen päivä ja loputtomasti rajoituksia ei vaan voi jatkaa.

Minä en ainakaan elä minkään sortin kuplassa, mutta minusta hallituksen linja on ihan oikea, eli edetään joka kohdassa harkiten. Jos nämä nyt tehdyt höllennykset lisäävät koronatartuntoja, niin sitten taas siirrytään tiukempaan kontrolliin. Varovaisesti kokeillen tässä vaan on edettävä, koska mitään kylmää faktaa ei viruksen käyttäytymisestä ole kenelläkään.

Tämä nyt vaan tulee olemaan tällaista tasapainoilua jatkossakin ja on opittava elämään sen vihulaisen viiruksen kanssa, sillä se valitettavasti tuli jäädäkseen, eikä enää keskuudestamme poistu. Aikanaan rokotuksella saamme sen toivottavasti pysymään aisoissa, mutta sitä odotellessa on pakko elää päivä kerrallaan ja jotenkin sen yhteiskunnan on vaan pyörittävä, se on karu fakta.

Yhteiskunta pyörisi äärimmäisen paljon paremmin, jos epidemia olisi tukahdutettu (mm.) Uuden-Seelannin mallin mukaisesti. Nyt saamme kaikkien strategioiden huonot puolet. Mikään ei palaa ennalleen, kulutus sakkaa pahasti, epidemia leviää edelleen ja ihmisiä sairastuu/kuolee kiihtyvissä määrin.

Harvoin olen kokoomuslaisten kanssa samaa mieltä, mutta mielestäni orpo oli oikeassa eilen sanoessaan, että rajoitusten purusta ei ole hyötyä, mikäli ihmiset eivät uskalla liikkua , kuluttaa ja käyttää palveluita. Pitäisi siis olla edes kaukaisesti uskottava systeemi tautisten testaamiseen ja tartuntojen ja altistuneiden jäljittämiseen. Toki tämä kotimainen kulutuskaan ja rajoitusten poistaminen ei vientiteollisuutta auta. Sitä auttaa vasta se kunmuukin maailma alkaa toimia ja tavaroille ja palveluille on kysyntää.

Vierailija
331/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä. Omassa lähipiirissä tällaista ilmiötä ei juurikaan ole havaittavissa. Peloissaan olevat ihmiset hakevat täällä keskusteluista turvaa ja pelko kärjistyy vihaksi.

Tällä palstalla on toki heitäkin, joita hallituksen päätösten haukkumiseen ajaa pelko, mutta karu tosiasia on se, että palstan kaikkea vähänkään politiikkaan liittyvää keskustelua dominoi palkatut, sekä palkkaamattomat persutrollit. Heitä ei välttämättä kovin montaa ole, mutta he tuuttaavat tänne trolleja sellaisella vyöryllä, että näyttäisi, että heitä olisi täällä suurikin joukko.

Persutrolleja ei sinällään pätkääkään kiinnosta koulujen avaaminen, tai tukahduttaminen, tai ylipäätään mikään koronavirukseen liittyvä. Heitä kiinnostaa vain ja ainoastaan hallituksen ja sen päätösten kritisointi ja solvaaminen kaikin mahdollisin ja mahdottomin tavoin.

Jos hallitus päättäisikin nyt lähteä tukahduttamisen tielle ja päättäisi pitää koulut suljettuna, niin persutrollit vastustaisi sitäkin päätöstä kiihkeästi. On aivan sama mitä hallitus päättää, se on persutriollien mielestä aina väärin. Eli jos hallitus vaihtaa kantaansa, niin pesutrollitkin vaihtaa omaansa. Pääasia, että se on aina päinvastainen kuin hallituksella.

Olipa harhaista öyhötystä. Tuollaista ei kyllä ihan terveen ihmisen näppäimistöstä synny.

Mites se noin kovaa kolahti, jos et kerran persuttolli ole ;)

Faktaahan tuo kirjoitti. Näkeehän sen sokee reettakin, että persutrollit suoltaa tänne sontaa aamusta iltaan valtavia määriä.

Persutrolleilla on vaan jäänyt huomaamatta yksi olennainen seikka. Se juna meni jo ajat sitten, jolla persut olisi voittanut uusintavaalit. Jos nyt persutrollien märkä päiväuni toteutuisi ja hallituskaatuisi, niin demarit voittaisi uusintavaalit aivan pystyyn, eli persuilla ei olisi toivoakaan päästä hallitukseen :)

Joo, ihan varmasti oli kivenkovaa faktaa nuo harhat ”palkatuista persutrolleista”. Noin naurettavien sekopäiden kanssa en vaivaudu enempää keskustelemaan.

Miksi se sinua niin kovasti sattuu, jos et kerran persutrolli itse ole?  Onko sinulla siis jotain syvempää tietoa persutrolleista, jos kerran noin hyökkävästi väität, ettei persutrolleista ainoakaan ole puoluetoimiston palkkalistoilla? Tuossa aiemmassa viestissähän ei suinkaan väitetty, että kaikki olisi puoluetoimiston palkkalistoilla, vaan että täällä on persutrolleja, sekä palkattuina, että muuten vaan aatteenpalosta. Minä en väitä mitään, mutta olen myös kuullut samanmoisia kommentteja, enkä epäile, etteikö niissä voisi perääkin olla. Se nyt kuitenkin on faktaa, että persutrolleja täällä pyörii pilvinpimein, vai kiistätkö senkin?

Ainakin täällä pyörii pilvin pimein teitä, jotka haukkuu jokaisen eri mieltä olijan persutrolliksi. Itse äänestin yhtä hallituspuolueista, mutta niin vain olen saanut minäkin persuttelua ja pietaritrollittelua osakseni kun en ainoastaan kritiikittömästi ylistä hallitusviisikon toimintaa.

Nämä persuttelijat vaikuttaa olevan aika nuoria ja lapsellisia, kun kuvittelevat kaiken olevan musta-valkoista joko-tai vastakkainasettelua. Vaikuttaa ihan siltä, että poliitikkoa pitäisi fanittaa samalla intohimolla kuin teininä jotain popparia, jolloin kaikki mitä idoli tekee on ihqua ja oikein, eikä mistään vaan voi eikä varsinkaan saa olla eri mieltä.

Ja vielä se, että näille maksetaan palkkaa meidän verovaroilla!

Mihinkäs niitä 20 assaria tarvittiinkaan...

Vierailija
332/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopiston terveysoikeuden professori, Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen ihmettelee hallituksen linjausten pohjalla olevan raportin ajattelutapaa ja perusteluja.

Lehtosesta raportissa esitettävät päätelmät epidemiasta ovat näytöltään heikkoja.

– Näytön asteeltaan se, mitä Hetemäen raportissa esitetään epidemiasta, on hyvin heikkoa eli lääketieteellisesti D-luokan näyttöä. Siellä ei ollut referenssejä eikä tutkimustuloksia, Lehtonen kummastelee.

Eli Lehtonenkin on varsinainen hysteerikko kun arvostelee hallitusta? Ei tietenkään ole, kyse yleisvaarallisesta viruksesta. Muita sellaisia ovat mm rutto ja kolera

Lehtonen on arvostellut hallitusta siitä lähtien, kun häntä ei valittu Kelan pääjohtajaksi. Lehtonen kuvitteli, että hän painelee heittämällä pääjohtajaksi, mutta kun ei valittu, niin sen jälkeen mikään hallituksen päätös ei ole ollut hänen mielestään oikea :) Mies on läpeensä katkera ja suoltaa jatkuvasti kritiikkiä hallituksen päätöksistä. Muut Hussissa on tyystin eri linjoilla. 

Eli Lehtonen ei ole hysteerikko, hän on vain läpeensä katkera.

Vierailija
333/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopiston terveysoikeuden professori, Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen ihmettelee hallituksen linjausten pohjalla olevan raportin ajattelutapaa ja perusteluja.

Lehtosesta raportissa esitettävät päätelmät epidemiasta ovat näytöltään heikkoja.

– Näytön asteeltaan se, mitä Hetemäen raportissa esitetään epidemiasta, on hyvin heikkoa eli lääketieteellisesti D-luokan näyttöä. Siellä ei ollut referenssejä eikä tutkimustuloksia, Lehtonen kummastelee.

Eli Lehtonenkin on varsinainen hysteerikko kun arvostelee hallitusta? Ei tietenkään ole, kyse yleisvaarallisesta viruksesta. Muita sellaisia ovat mm rutto ja kolera

Lehtonen on arvostellut hallitusta siitä lähtien, kun häntä ei valittu Kelan pääjohtajaksi. Lehtonen kuvitteli, että hän painelee heittämällä pääjohtajaksi, mutta kun ei valittu, niin sen jälkeen mikään hallituksen päätös ei ole ollut hänen mielestään oikea :) Mies on läpeensä katkera ja suoltaa jatkuvasti kritiikkiä hallituksen päätöksistä. Muut Hussissa on tyystin eri linjoilla. 

Eli Lehtonen ei ole hysteerikko, hän on vain läpeensä katkera.

No näinhän se toki onkin. Ihmettelinkin että miten kukaan voi arvostella noin perin juurin mahtavaa ja tieteellisesti arvostettavaa työtä. Ikäänkuin väkisin oli löytänyt kritisoitavaa kun työ oli kymppi plussan arvoista kuten kaikki muukin tähän mennessä. Ja hussin lääkärit sen sijaan ovat niin sympaattisia ja eettisesti ihailtavia.

Vierailija
334/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Ohhoh. Mä olen aina kuvitellut että vain persut on vainoharhaisia ja aivopestyjä foliohattuja, mutta näemmä se onnistuu mainiosti muiltakin.

Ja sori, sinä et näin ulkopuolisin silmin vaikuta ollenkaan täyspäiseltä vaan olet ennemminkin ainoa tässä keskustelussa, jonka vintille asti ei ole vedetty valoja.

Vierailija
335/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kaikki arvostelijat on kamalia ja vaan kateellisia ja aina hysteerisiä mammoja.

Vierailija
336/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Päätit sitten vielä ihan erikseen todistaa aiemmat huomioni oikeiksi? 

N46

Vierailija
337/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän tässä huolettaakin eniten, että iso osa porukasta on justiinsa niin pöhköjä että kun pääministeri ei erikseen kieltänyt tekemästä sitä tai tätä, niin nyt on "ihan pakko" pitää bileet heti eka kesäkuuta ja lähteä rymyämään terasseille.

Tämä on just se sakki jolle ei sovi oma harkinta missään asiassa, koska nämä kuvittelee ettei ihminen ole itse vastuussa mistään. Ja koska vastuu ei ole itsellä, eikä kukaan kieltänyt (vaan ainoastaan suositteli) niin silloin on täydellisen turvallista tehdä mitä vaan mieleen juolahtaa.

Jälkeenpäin kyllä ulistaan ja pöyristytään, kun kukaan ei kertonut eli suojellut minua itseltäni.

Eräs vanhempi mies minulle valisti että koko homma on surkeasti hoidettu kun pääministerillä ei ole auktoriteettia! Eli hänelle pitäisi varmaan jonkun samanlaisen setämiehen jyrähtää että voisi ottaa tosissaan. Että just näinhän se on, minua ei ole tarpeeksi kovasti käsketty.

Vierailija
338/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Ihan ohiksena ja kaikella ystävyydellä on pakko sanoa, että sinun kannattaisi varmasti pikkuhiljaa keksiä itsellesi muitakin harrastuksia kuin palstailu. Ja meille muille varoituksena, vuosikymmen on näemmä ihan liikaa ;-)

Vierailija
339/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs vanhempi mies minulle valisti että koko homma on surkeasti hoidettu kun pääministerillä ei ole auktoriteettia! Eli hänelle pitäisi varmaan jonkun samanlaisen setämiehen jyrähtää että voisi ottaa tosissaan. Että just näinhän se on, minua ei ole tarpeeksi kovasti käsketty.

Hallitus nimenomaan käskyttää ja komentelee.

Mutta sen auktoriteetin vie nämä käsittämättömät sotkut.

Vierailija
340/341 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vähän tuntuu että persutrolleiksi toisia kutsuvat ovat parikymppistä hipsterinuorisoa, niitä joita yleisesti somessa kutsutaan uniikeiksi lumihiutaleiksi.

Heille hän jokainen eri mieltä oleva on persurasistiäärioikeistolainenpietarintrollisuvaitsematonfoliohattumiesoletettuuskovaishihhulitransfoobikkocisetuoikeutettu....

😩

Minäkin äänestin SDP:tä ja äänestän seuraavallakin kerralla. En silti ole samaa mieltä kaikesta hallituksen kanssa tämän koronann kanssa, mutta jatkan omaehtoista karanteeniani.