Pidätkö Panhuilumusiikista?
Itse olen vasta löytänyt tämän musiikkilajin ja pidän kovasti.
Kommentit (19)
En ainakaan jonotusmusiikkina maksullisilla virastopuhelinlinjoilla. Joudut maksamaan siitä, että kuuntelet minuuttitolkulla jotain pillin vinkunaa.
Tästä olen pitänyt lapsesta saakka
Jonotusmusiikki pitäisi kieltää lailla. Hirveää pakkokuuntelemista, voidaan verrata melkeinpä pahoinpitelyyn ja hyväksikäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa linkkaamaan. Sijoittuu top 20 parhaimpiin biiseihin mitä on
Mää muistan ku mää kerrattes menin musiikkiopistol innostuneen ja sanosin et mua kiinnostas musiikkiharrastus ja et mitä ne mul suasittelis. No ne sanos sit et panhuilu, mist mää tiätenki suuttusin ja sanosin et pan itte viulu ja sit mää läksi helvettii siält.
Vierailija kirjoitti:
Jonotusmusiikki pitäisi kieltää lailla. Hirveää pakkokuuntelemista, voidaan verrata melkeinpä pahoinpitelyyn ja hyväksikäyttöön.
Parhain jonotusmusiikki ikinä:
Yleensä panhuilu on hermoja raastavaa kuunneltavaa, mutta kai kaikessa on aina joku poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä panhuilu on hermoja raastavaa kuunneltavaa, mutta kai kaikessa on aina joku poikkeus.
Minulle toimii juuri päinvastoin. Rauhoittaa kun sulkee silmät ja näen itseni jossain vuorilla intiaanien ja hevosten seurassa kun puro solisee ja aurinko paistaa ja tuuli kevyesti puhaltaa.
Pan suola, pan Demia, pan huilu. Turkulaiset ovat outoja.
En voi sietää sitä. Kammottavaa hissimusiikkia. Mökkinaapuri soittaa kuistillaan c-kasetilta lauantai-iltaisin panhuilumusiikkia.
Olin aikoinaan töiss isossa toimistossa, jossa soitettiin taustamusiikkia tasaamaan puheesta ja puhelimien pirinästä aiheutuvaa melua. Jossain vaiheessa alkoi korvat vuotaa verta, kun oli kuunnellut kolme päivää peräkkäin kappaleiden panhuiluversioita. Nauhat vaihdettiin kolmen päivän välein.
En, en ja vielä kerran en. Se on ehkä upea soitin ollut joskus 1700-luvulla hieman eri musiikkityyliä varten kuin nyt viihdemusiikkina. Yöks!
Vierailija kirjoitti:
Oi, kiitos tästä! Saa näköjään edelleenkin kylmät väreet aikaan, ihan niin kuin nuoruudessanikin :)
Tässä suomalainen ääninäyttelijä (tenavatähdestäkin tunnettu) Antti LJ Pääkkönen soittaa "panhuilua" suulla, tai ainakin väittää tekevänsä niin.
Pidän erittäin paljon. Jotenkin rauhoittavaa kuunnella. Kuin siirtyisi menneisyyteen. Myrskyluodon Maija Pan-huilulla soitettuna saa liikuttumaan!
En.