Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, jännitätkö torstai 14. päivää?

Vierailija
04.05.2020 |

Tuntoja, mietteitä?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jännitä. Kiva palata kouluun! 😊

Vierailija
2/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännitän, pelkään. Enkä ehkä juuri tuota päivää vaan seuraavan viikon tilannetta. Rupeaako sairastumaan itse, oppilaat, kollegat. Isot ahtaat luokat, julkisilla kulkee opet ja oppilaat. Mä pidän kokeita 14.-15. päivä, saanko arvioitua ne eli tulee pirun tiivis viikonloppu.

Täytyy toivoa että säästytään ongelmilta, kesäloman aion taas eristyä parhaani mukaan,

Hki, aineenope

Tsemppiä sinulle! Ja muistetaan ensi vaaleissa, keiden vika tämä on! Halaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä oppilaat. Asun itse kaupungissa mutta olen töissä maaseudulla, pienessä, alle 50 oppilaan yläkoulussa. Työpaikkakunnallani ei ole yhtään tartuntaa. On siis oikeasti todennäköisempää että minä kaupunkilainen vien sen taudin sinne kuin että sen sieltä saisin. Tämän vuoksi olisin mielelläni suojellut oppilaita sen kaksi viikkoa vaikkakin oma työ on helpompi ja mukavampi hoitaa normaalisti. Mutta hallituksen ohjeilla mennään.

Vierailija
4/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opet on saanu taas tehtyä tästä näin ison haloon? Ihan kun ei olisi muita ammattiryhmiä, jotka ovat koko ajan altistuneet koronalle.

Vierailija
5/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pari viikkoa olen nukkunut 3-4 tuntia yössä kun en voi mitään muuta miettiä. Eka sekunti hereillä jo muistuu mieleen vain tämä korona ja että kohta joutuu töihin henkensä uhalla. Olen töissä yläasteella eli töissä joutuisin vaihtamaan  luokkaa miltei joka tunnin välein. Viime viikot vielä pelkäsin pahinta kun olin ihan varma, että taas kerran tehdään järjetön päätös. Olen yksinhuoltaja, riskiryhmää ja huomenna menossa lääkäriin kysymään voinko päästä etätöihin. Olen kyllä miltei varma, että etätöihin ei pääse muuta kuin syöpäosastolta. Palkatonta olen miettinyt  tai sitä, että pidän kaikki tunnit ulkona satoi tai paistoi. 

Vierailija
6/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten opet on saanu taas tehtyä tästä näin ison haloon? Ihan kun ei olisi muita ammattiryhmiä, jotka ovat koko ajan altistuneet koronalle.

Sairaanhoitohenkilökunnalla (pitäisi olla) suojaimet. Kaupassa on luokkia paljon väljempää.

Vierailija
7/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on ymmärtää, että tässä ei ole kysymys pelkästään opettajista?

Lapset voivat sairastua ja levittää sen taudin kotiinsa. 560 000 lapsen levityskoneisto tekee tyhjäksi koko puolentoista kuukauden kärvistelyn. Niin älyttömän turha riski kahden viikon takia, ettei ole enää todellista.

Vierailija
8/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain murto-osalla hoitohenkilökunnalla tai muilla sairaaloissa, hoitolaitoksissa, kotisairaanhoidossa, terveyskeskuksissa tai päiväkodeissa  työskentelevillä on suojavarusteet.  Mutta joo on ihan normaalia pelätä koronaa niin varmaan myös noissa kaikissa edellämainituissa paikoissa työskentelevät pelkäävät

Vierailija
9/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään väliä, mennäänkö töihin nyt vai elokuussa. Minulle on ihan sama. Lähinnä jännittää, että kaiken maailman hullut ovat pelotelleet oppilaat.

Vierailija
10/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korona minua hetkauta suuntaan tai toiseen. Eihän sitä juuri kellään edes ole. Enemmänkin kiinnostuneena odotan, miten överiksi kaikki suojaustoimet vedetään.

Vierailija
11/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää kyllä, loma Italiassa silloin ja en tiedä miten ovat hiekkarannalla auringonpalvonnan järjestäneet. Sovin etäopetuksen joten voin heittää tehtävät nettiin samalla, kun saan hierontaa ja nautin samppanjaa.

Vierailija
12/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70 vuotiaiden raivo repesi, kun heidän eristystään ei purettu, niin miten nyt muka opettajat tai koululaiset olisivat vaatimassa rajoituksia itselleen?

Vierailija
13/81 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70 vuotiaan ei tarvitse ahtaa itseään 27 oppilaan kanssa samaan pieneen huoneeseen 6h joka päivä.

Vierailija
14/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin omasta kokemuksesta sanoa, että se on kieltämättä hieman jännä paikka lähteä työpaikalle, jossa raivoaa koronaepidemia ja yksi toisensa perään saa tartunnan. Siinä ei auta kuin toivoa että ei osu omalle kohdalle, vaikka suurin osa tartunnan lopulta saakin. En halua pelotella, mutta varautukaa siihen että kaikki opettajat eivät tässä tilanteessa enää uskalla tulla töihin. Siinä samalla painaa huoli heikkoon kuntoon menneistä kollegoista ja heidän kotiväestä.

Tauti tarttuu eristyksissä lähes 100%:n varmuudella myös kotiväkeen, jos sellaista on eli opettajien on syytä varautua siihen, että kotiväkikin on kohta kipeänä.

Sairastunut opettaja määrätään kahden viikon eristykseen (palkallinen sairaspoissaolo) ja kotiväki kolmen viikon karanteeniin (Kelalta saa tartuntatautipäivärahan, mutta silloin ei saa tehdä töitä työnantajalle). Altistuneet, ystävät, lenkkikaverit, opettajat ja luokan oppilaat selviävät kahden viikon karanteenilla.

Liikunnanopettaja voi joutua vaihtamaan työtehtäväänsä, jos saa koronataudista pysyvän keuhkovamman. Isoissa kouluissa on syytä - ihan oikeasti - varautua siihen, että työkaveri kuolee tai ainakin sairastuu vakavasti.

Tällaista on siis opettajien arki jatkossa.

Vierailija
15/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä töihin lähes avaruuspuvun veroisessa suoja-asussa. Kyllä sen muutaman viikon sillä pärjää. Oppilaat voivat toki pelästyä, mutta kerron sen olevan heidän ja heidän perheidensä turvaksi. Etten vaan levitä virusta tietämättäni.

Vierailija
16/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on. On myös ammattiryhmiä, jotka ovat voineet tehdä etätyötä. Opettajat kuuluivat heihin, mutta nyt parin turhan viikon takia pitääkin mennä hakemaan se tartunta ja kenties kuolla.

Vierailija
17/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jännitä. Hain jo saikkua. En aio sairastua jonkun Li Anderssonin takia.

Aineenope 61v Hki

Minä aion tehdä samoin!

Vierailija
18/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jännitä. Kiva palata kouluun! 😊

Samaa mieltä, etätyö kyllästyttää jo.

Vierailija
19/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työn kolme parasta asiaa: kesä-, heinä- ja elokuu.

Vierailija
20/81 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se korona minua hetkauta suuntaan tai toiseen. Eihän sitä juuri kellään edes ole. Enemmänkin kiinnostuneena odotan, miten överiksi kaikki suojaustoimet vedetään.

Samat ajatukset. Ilolla menen jo kouluun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan