Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden mielestä kouluja ei pitäisi avata...

Vierailija
04.05.2020 |

Mitä rajoituksia sitten pitäisi poistaa? Vai pitäisikö kaikki pysyy tälläisena kunnes rokotus tulee eli noin vuoden verran?
Jos lapset levittää vähiten ja sairasta vähiten mutta se on mielestänne Väärä ryhmä availemaan rajoituksia, mitä te tekisitte? Kaikkihan sen tajuaa ettei näin voi loputtomiin olla, ei korona suomesta katoa jos kaikki on kotonaan, se tulee kun liikutaan heti uudestaan. Vai ollaanko kaikki kotona vuosi että saadaan rokotukset? Sitten on puolet suomen työikäisistä jo ilman töitä ja voivatkin jatkaa kotona olemista?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi ensin poistaa sellaiset rajoitukset, joiden vuoksi nyt on ihmisiä työttöminä tai lomautettuina. 

Vierailija
2/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun jotain asiaa perustellaan niin, että kaikkihan nyt varmaan ymmärtää, että... on se merkki siitä, että on perusteet aika ohkaisella pohjalla. 

En tiedä mistä niitä rajoitteita pitäisi alkaa purkamaan, mutta ajankohdasta on mielipide. Sitten, kun epidemia on hallinnassa, tartuntaketjut tiedossa ja uusien syntyminen epätodennäköistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitäisi ensin poistaa sellaiset rajoitukset, joiden vuoksi nyt on ihmisiä työttöminä tai lomautettuina. 

Vastapainoksi mansikka-orjatyöpellot kiinni.

Vierailija
4/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona katoa, koska Suomi ei yritä tukahduttaa koronaa ja eliminoida sitä, mikä on oikeasti mahdollista jos kunnolla panostetaan. Voitaisiin päästä koronasta kokonaan eroon kolmessa kuukaudessa, jos oikeasti haluttaisiin. Oikeilla toimenpiteillä oltaisiin jo päästy koronasta eroon tähän mennessä. Suomen tapa hoitaa tämä kriisi tulee niin paljon kalliimmaksi tätä menoa ja eikä päästä koronasta edes eroon.

Vierailija
5/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä kouluja nyt parin viikon takia avata ja sotkea taas kaikki rytmit ja rutiinit mitä on luotu.

Vierailija
6/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sata yläpeukkua tälle!

Vierailija
7/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lomautettuna koulusulun takia. Koulusiivooja.

Vierailija
8/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 oppilaan koulun avaaminen tilanteesa, jossa hallitus sanoo - muistaa ettei vaara ole ohi... tuntuu lähinnä järkyttävältä. Koulussa ei vapaita ylimääräisiä tiloha, luokat täynnä... koulu homeessa.

Avausta ei edes tehty vapaaehtoisena vaihtoehtoina.

Vierailija
9/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen avaamisesta ei ole mitään hyötyä, ne ei tuota millään tavalla, kuten vaikka yritykset. Ainoana tarkoituksena on tahallaan levittää tautia, mikä on lain vastaista.

Vierailija
10/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikot haluaisivat kaiken olevan kiinni vaikka ikuisuuden jos rokotetta ei keksitäkään. Toiset pelaa, toiset pelkää.

Vierailija
11/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kunta löytänyt sulle mitään muuta työtä koulujen sulun ajaksi? Monissa kunnissa on lomautusten sijasta siirretty koulujen henkilökuntaa muihin laitoksiin töihin. Esim päiväkoteihin, terveyskeskuksiin, hoivalaitoksiin jne. 

Vierailija
12/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulussa on yli 700 oppilasta ja henkilökunta, mutta silti Suomessa on yli 10 henkilön kokoontumiset kielletty.

Jo koulumatkalla lapsi joutuisi menemään bussilla, joka on ollut aina aivan täpötäynnä oppilaita. Bussin käytävilläkinnseisoo jo 20-30 oppilasta, mutta silti Suomessa on yli 10 henkilön kokoontumiset kielletty.

Ristiitaista.

Vierailija
13/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siivoamaan pääsee muuallekin.

Vierailija
14/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä 12 koulupäivää jolloin ei tehdä enää mitään. Mikä järki?

Vierailija
15/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteerikot haluaisivat kaiken olevan kiinni vaikka ikuisuuden jos rokotetta ei keksitäkään. Toiset pelaa, toiset pelkää.

Lapsilla ei pitäisi pelata.

Vierailija
16/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kunta löytänyt sulle mitään muuta työtä koulujen sulun ajaksi? Monissa kunnissa on lomautusten sijasta siirretty koulujen henkilökuntaa muihin laitoksiin töihin. Esim päiväkoteihin, terveyskeskuksiin, hoivalaitoksiin jne. 

En oo kunnalla vaan yksityisellä alihankkijalla.

Vierailija
17/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on tästä 2 viikosta koulua, jolloin kouluissa ei enää opiskella.

Vierailija
18/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo kunnalla vaan yksityisellä alihankkijalla.

Okei. Suurin osa koulujen henkilökunnasta eli opettajat eivät ole olleet lomautettuina. Olisi hyvä avata ensimmäisenä ne paikat, jotka ovat joutuneet lomauttamaan eniten porukkaa. 

Vierailija
19/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulujen avaaminen ei lisää mitenkään merkittävästi kenenkään työllisyyttä. Opettajat ovat tehneet työtä koko ajan normaalisti, mutta etänä ja laitoskeittiöt ovat ruokaa valmistaneet koska koulu ei ole ainoa paikka minne aterioita valmistetaan. Talouden kannalta ei ole mitään hyötyä siitä että muksut käy sen koronan hakemassa kotiin.

Vierailija
20/32 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille päivätoimintaa, kivaa... Ehkä alakoululaisille se voi olla ihan kiva, mutta yläkoululaiset pärjäävät kyllä.