Opetushallituksen ohjeet kouluille: Ryhmäkoko normaali, luokkia ei jaeta, ei turvavälejä, jos lapsi oirehtii opettajan kanssa eristystilaan opettamaan vanhempia ....
Nämä ohjeet ovat kammottavia. Yläkouluissa opettajat ja oppilaat tulevat kohtaamaan useita satoja lähikontaktissa tunnin ajan.
Opettajat aiotaan sairastuttaa täydellä varmuudella ja lasten riski sairastua on myös hirmuinen.
https://yle.fi/uutiset/3-11334716
Kommentit (766)
Meneekö teidän lapset sitten harrastuksiin?
Omilla alkaa kesäkuun alusta koripallo, jalkapallo ja pari muutakin harrastusta, joten kyllähän se tartunta sieltäkin tulee jos on tullakseen.
Näytti lukevan tuolla peruskoulun lomahakemus-sivulla, että viikkoa ennen pitää jättää hakemus. Huomenna siis viimeistään lomahakemus menemään.
Kerran se vaan kirpasee. Sitten se on tehty. Menee, miten menee.
En tiedä, onko kaikilla paikkakunnilla näin. Toivottavasti moni ei joudu kovin pitkään pähkäilemään tämän asian kanssa.
Hyvin ristiriitaistenkin tilanteeseen on vanhemmat asetettu.
Mua jo hykerryttää, kun kohta saadaan lukuja, paljonko oppilaita jää lomalle loppukevääksi ja kuinka paljon menee tartutettaviksi. Siinä on Anderssonilla ja Marinilla ihmetteleminen, kun oli niiiiiiiiiiiin kova huoli niistä 2% jotka eivät osallistuneet etäkouluun ja nyt toimillaan saavat jätettyä noin 20% kokonaan ilman "opetusta" eli viimeisten viikkojen hömppäsäätöä.
Hyvä me vanhemmat, ei alistuta moiseen eikä anneta heidän leikkiä lastemme hengellä.
Helsingissä tähänastinen tieto, että alle puolet olisi menossa lähiopetukseen ja se saattaa tuosta vielä laskea merkittävästi
Vierailija kirjoitti:
Omilla alkaa kesäkuun alusta koripallo, jalkapallo ja pari muutakin harrastusta, joten kyllähän se tartunta sieltäkin tulee jos on tullakseen.
Ei mene mihinkään missä on mukana koulussa saastuneita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Aika suuri ero olla 10 lapsen kanssa tunti pihalla kun 1000 lapsen kanssa kahdeksan tuntia sisällä.
Omat lapset eivät mene kouluun ja odotellaan mökillä sinne juhannukseen saakka, ennen kun pääsevät näkemään näitä koulussa olleita kavereitaan. Sen jälkeen sitten voivat jo harrastellakin ulkona kavereiden kanssa.
Älkää osallistuko Mika Salmisen ja hallituksen ihmiskokeeseen!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006497661.html
Ei lähdetä Ruotsin tiellä!
Mä miettisin alueellisesti. Asun Pohjois-Pohjanmaan kunnassa, jossa alle 5 tartuntaa. Koko maakunnassa about 10 tartuntaa viimeisen kahden viikon aikana. Laitan lapsemme mielihyvin läheiseen alakouluun. Jos asuisin Helsingissä tms. en varmasti laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä tähänastinen tieto, että alle puolet olisi menossa lähiopetukseen ja se saattaa tuosta vielä laskea merkittävästi
Helsingissä oppositiopuolueilla mm. kokoomuksella on melko hyvä kannatus. Nyt tämä on muuttunut politiikaksi.
Toivottavasti olen väärässä, mutta tuntuu kuin oppositio tarkoituksella toivoisi, että hallitus epäonnistuu.
Mistä muuten tieto kouluun menijöistä?
Helsingissä yli puolet on jo hakenut lomaa koulusta. Ja määrä kasvaa vielä koko ajan mitä enemmän tulee paskaa julkisuuteen ja vanhemmat oikeasti tajuaa kusetuksen suuruuden!
Hävetkää, Andersson, Marin ja Salminen! Hävetkää!
Eläinten vallankumous :( kirjoitti:
Pitäisikö tykittää Joutsenlaulua eetteriin? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi millaista menoa. Toivotaan ettei kukaan lapsi kuole tuohon kulkutautiin.
Se olisi ihan päättäjillekin helpotus, jos kukaan opettajakaan ei kuole.
On niitä opettajia joilla alkaisi eläkepäivätkin.
Kamala kohtalo kuolla ennen eläkettä kulkutautiin.
Tämä päätös tulee todennäköisesti kaduttamaan monia päättäjiä. Itse en kykenisi enää nukkumaan uniani hyvin jos opettajia tai lapsia kuolee tämän päätöksen johdosta :(
Ihan itkettää kaikkien puolesta, jotka ovat tässä osallisina. Onneksi minä perheen isänä en tule saamaan koronaa. Ajattelin käydä rauhassa töissä ja tehdä pitkää päivää ja eristäytyä telttaan takapihalle ja jätän lapset ja opettajavaimon kämpille pärjäilemään.
Toivotaan ettei kukaan kuole, mutta jos kuolee niin on vielä varalla minä, niin ei lapset joudu koulukotiin.
Tapaan perheen sitten juhannuksen aikaan, jos ei ole mitään oireita kenelläkään.
T: Vielä yhdessä
Stadin arkea. Luulen että telttailu on lasten kannalta parasta mitä voit tehdä. Eli hylätä perheesi koulujen avaamisen ajaksi ja siksi ajaksi, että tulee selvyys onko kenelläkään tartuntaa. Syksyllä alkaa uusi erä.
Voi tulla koleita öitä teltassa, mutta perheen takia on jaksettava.
Elämä voittaa ja perheellisten pitää vain pärjätä. Toisen pitää uhrautua ja toisen pitää ottaa vastuu lapsista, jos kuolo korjaa.
On selvää että kuolemia tulee ropisten kuten Ruotsissa on nähty.
Tästä lähtien Suomessa on surun aika.
Minulla on tapana soittaa aina läheisten kuoleman suruaikana Joutsenlaulua.
Ei naurata yhtään. Meillä on kaksi vanhempaa riskiryhmässä ja lapset on lähetettävä kouluun.
Ihan tosissaan on mietitty että jos ei lähetetä, niin otetaanko lasurumba vastaan ja jakstaanko me työtätekevät sitä yhtään.
Onneksi on autot, niin ei olla julkisten varassa. Muuten itkettäisi ihan helvetisti.
luulen, että siitä tulee melkoinen lasu-rumba, jos kaikki saa tuosta lasua.
Ranskalainen virologi Luc Montagnier, joka ei tosiaan ole mikään "foliohattuilija", vaan yksi maailman arvostetuimpia alallaan. ( HIV-viruksen löytäjä ja nobel-palkittu) sanoi, että Koronavirus ei ole luonnollinen vaan ihmisen laboratoriossa kehittelemä. Koronaviruksessa on mm. SARS-, malaria- ja HIV-virusta. tällainen kombinaatio on sula mahdottomuus, hänen mukaansa, luonnossa.
Hän epäilee, että kiinalaiset ovat yrittäneet luoda AIDS-rokotetta mutta virus pääsi karkuun.
Ihan tässä maallikkona foliohattuilen, mutta jos viruksessa on myös HIV:tä ja kun HIV on parantumaton niin onko tämä koronakin parantumaton? Jääkö se ihmisen elimistöön aktivoituen aina silloin tällöin? nytkin on näyttöä siitä, että joku on luullut parantuneensa koronasta, mutta oireet ovat tulleet uudestaan.
luotan enemmän Luc Montagnier'iin, joka suhtautuu kotonaan erittäin vakavasti, kuin THL:ään. enkä lähetä lapsia kouluun.
haluan nähdä ensiksi, miten teille rohkeammille käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä oppositiopuolueilla mm. kokoomuksella on melko hyvä kannatus. Nyt tämä on muuttunut politiikaksi.
Toivottavasti olen väärässä, mutta tuntuu kuin oppositio tarkoituksella toivoisi, että hallitus epäonnistuu.
Mistä muuten tieto kouluun menijöistä?
Tällä ei ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa. Itse olen äänestänyt Vihreitä eli hallituspuoluetta 80-luvulta asti, mutta nyt riitti.
Täällä oli tänään opetustoimen ja Vapaavuoren info.
Voi olla että lopustakin puolikkaasta iso osa on sairaana. Sitten on ne, joille olisi hyödyllistä käydä koulussa, ne vain lintssaa.
Ei tämä ole puoluepolitiikkaa. Pitää muistaa, että Vapaavuoro on laumasuojamies, niin kuin väkivaltarikollisen kuuluukin olla.
Eikä sitä hallituksen epäonnistumista kenenkään ulkopuolisen manata.
Kyllä tämä näiden tet-harjoittelijoiden tunarointi on nyt sitä tasoa, että ei tällaista kansanmurhaa sentään voi sulattaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on talvilaji ja yhteistreenit olisi joka tapauksessa loppuneet toukokuun lopussa, uusi kausi alkaa syksyllä. Syksystä en osaa vielä sanoa, toivottavasti silloin uskaltaa päästää ulkoharjoituksiin.
Olen itse aineenopettaja. En olisi uskonut näin sanovani, mutta jäin vuoden alussa työttömäksi ja nyt olen siitä iloinen. Pysyn kotona lapsen kanssa.
Lääkärikaverini ihmetteli koulujen avaamista kahdesta syystä. Ensinnäkin hänen mielestään taudin olisi voinut yrittää tukahduttaa, sillä tartuntaluvut olivat jo niin pieniä. Toiseksi siksi, että ei tiedetä, mitä pitkäaikaisvaikutuksia virukseen voi liittyä.
Ruottin risteily on paska suruvirsi. Emme perheen kanssa kannata sitä.
Talous nostetaan työllä uudestaan. Ihmishenki on ainutlaatuinen!
Me suomalaiset ollaan ennenkin noustu suosta.
Pelkästään kotimaisin voimin.
Ennenkin on noustu suosta ja käännetty suot.
Onneli kirjoitti:
Olen itse aineenopettaja. En olisi uskonut näin sanovani, mutta jäin vuoden alussa työttömäksi ja nyt olen siitä iloinen. Pysyn kotona lapsen kanssa.
Lääkärikaverini ihmetteli koulujen avaamista kahdesta syystä. Ensinnäkin hänen mielestään taudin olisi voinut yrittää tukahduttaa, sillä tartuntaluvut olivat jo niin pieniä. Toiseksi siksi, että ei tiedetä, mitä pitkäaikaisvaikutuksia virukseen voi liittyä.
Varmasti löytyy tuhansia jotka on samaa mieltä että taudin olisi voinut tukahduttaa. Pk-seudun koulujen sentään olisi voinut pitää kiinni ja miettiä tarkkaan muita paikkakuntia erikseen.
Tässä on valittu Ruottin raitti kyselemättä äänestäjiltä että mitä mieltä ollaan uudesta asiasta joka askarruttaa koko maailmaa perkele.
Vierailija kirjoitti:
Mä miettisin alueellisesti. Asun Pohjois-Pohjanmaan kunnassa, jossa alle 5 tartuntaa. Koko maakunnassa about 10 tartuntaa viimeisen kahden viikon aikana. Laitan lapsemme mielihyvin läheiseen alakouluun. Jos asuisin Helsingissä tms. en varmasti laittaisi.
Marinilta kysyttiin eilen, voitaisiinko toimia eri tavalla eri alueilla, mutta Marin sanoi, että päätökset koskevat koko Suomea. Kai siinä joku lainsäädäntö taas estää sen.
Itse lintsasin jo alakoulussa aikoinaan tarvittaessa. Menin kalaan, kun kotona ei ollut ruokaa.
Ajattelin perheen parasta katsos.
Miksi tässä maassa elää pilipalirobottia sakkia?
Opettakaa ne lapset lintsaamaan ja rikkomaan sääntöjä.
Säännöt on tarkoitettu karmiksi. Ei kirjaimellisesti noudatettaviksi. Aina voi sopivasti rikkoa sääntöjä ja lakia aikuisena.
Ei ihminen ole robotti ja ei kaikkia sääntöjä voi yksinkertaisesti valvoa.
Säännöt on hyviä, mutta huonoja isäntiä. Varmasti rehtorit myöntää lomia. Ihan varmasti.
Se on kaikkien etu.
Jos teillä on kotona kiitettävän tai hyvän oppilaita, niin ei todellakaan ole mitään järkeä osallistua tähän Ruottin tuonelan purjehdukselle. Tuntekaa itsenne aikuisiksi hyvät vanhemmat ja sanokaa ei! Nyt on aika sanoa EI!
One love sinne.