Opetushallituksen ohjeet kouluille: Ryhmäkoko normaali, luokkia ei jaeta, ei turvavälejä, jos lapsi oirehtii opettajan kanssa eristystilaan opettamaan vanhempia ....
Nämä ohjeet ovat kammottavia. Yläkouluissa opettajat ja oppilaat tulevat kohtaamaan useita satoja lähikontaktissa tunnin ajan.
Opettajat aiotaan sairastuttaa täydellä varmuudella ja lasten riski sairastua on myös hirmuinen.
https://yle.fi/uutiset/3-11334716
Kommentit (766)
Vierailija kirjoitti:
THL haluaa että tauti leviää. Salmista harmittaa aivan helvetisti ettei menty alusta asti Ruotsin linjalla
Kyllä!
mtvuutiset artikkeli/tallaisiin-arvioihin-paatos-koulujen-avaamisesta-perustuu-asiantuntijat-suosittivat-koronaepidemian-kiihdyttamista-muutoin-voi-syntya-ruutitynnyri/7807298
Opetushallituksen mielestä suomalaisia on selkeästi ihan liikaa.
Hallitus taitaa todellakin vihata opettajia, kun tällaisen päätöksen tekivät
Uskomatonta, mä olen ollut koulujen aloittamisen puolesta puhuja, mutta tämä toteutus vesittää koko homman. Eipä mulla muuta.
Oh poistui mielipiteeni. Luultavasti ensimmäisen päivä jälkeen tajutaan ettei voida pitää kouluja auki kun ei riitä opettajia eikä tiloja ja sitten odotetaan uutta laintulkintaa ja uutta päätöstä ja sillä aikaa hallitukse tavoite toteutuu ja Korona leviää
Että kiitos opettajat, kun hoiditte todella upeasti digiloikan. Siitä kiitoksena tarjoamme teille koronan.
En tykkää kiroilla mutta vit tu mitä pask aa
Käykää allekirjoittamassa adressi koulujeb avaamista vastaan. Ainakin voidaan näyttää, mitä mieltä tästä pelleilystä ollaan.
Eikö olekin todella turvallisen tuntuista yläluokilla. Siis ei voi muuta kuin itkeä kun niin pelottaa ja työsuojelu nostaa kädwt ylös kun tämä on THL:n ohjeistus eli siihen vedotaan. Turvallista on! Tämä toteutataan portaittaisesti, varovasti ja turvallisesti. Älkää vaan päästäkö yläasteelaisia kouluun.
Juu, ei, en päästä vaikka poliisi yrittäisi hakea. Me ollaan vuokramökillä nuo kaksi vikaa viikkoa. Ihan sama myönnetäänkö loma vai ei.
Selvitettiinkö, minkä koulujen oppilailla tai henkilökunnalla on parhaillaan koronatartunta?
Ei vaikuta hyvältä. Miksei satsattu sosiaalipalveluihin niin että ongelmaperheiden avunsaanti varmistuisi ja lisäks esim lastenpsykiatrisen poliklinikan toimintaterapiat ym oltais voitu avata, ja aikuisille kans psykiatriset kuntoutukset käyntiin. Ei tollasta koulusysteemiä tähän tarvita, en usko että sillä keinoin apua tarvitsevat yhtäkkiä saavat avun. Naiivia ajattelua ja tollaista asioiden muka-hoitamista opetusministeriöltä tämä veto.
Taidan hakea lapsille lomaa. Olin muutenkin jo sen kannalla mutta kyllä tämä ”ohjeistus” varmistaa asian.
Kun tiedottivat koulujen avaamisesta luvattiin turvallisuutta, väljyyttä, pysytään omassa ryhmässä jne joten ei vaaraa. Ihmettelijöille ym luvattiin hyvät ohjeet. No mitään näistä lupauksista ei siis ohjeiden mukaan tarvi toteuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Käykää allekirjoittamassa adressi koulujeb avaamista vastaan. Ainakin voidaan näyttää, mitä mieltä tästä pelleilystä ollaan.
Onko sellaista tehty?
Olen aidosti sitä mieltä että koulut piti/pitää avata tietyin ehdoin. Mutta ei näin.
- Tilanne esimerkiksi Kuopiossa ei ole samaa kuin Helsingissä. Miksi aikataulut ja proseduurit on samat.
- Muualla Euroopassa koulut avataan vaiheittain, tavallisesti niin että alle 11 vuotiaat menee koulun, ja joskus myös ylinluokka. Meillä kaikki ja samaan aikaan.
- Miten ammattikoulut? Eikä siinä olis syytä että viimeisen vuoden opiskelijat pääsisi tekemään loppunäyttötyönsä?
-Kuin koulut meni kiinni, niin ilmeisesti ne jäi yksin hoitamaan etäkoulu käytännössä. Joskus se meni paremmin, joskus huonommin mutta joka tapauksessa ilman ministeriön ja virkamiesten ohjeistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellaista tehty?
On
Kuka kantaa vastuun kun tämän vuoksi joku sairastuu kroonisesti tai jopa kuolee?
Kuka tuon siivoamisen hoitaa? Varmaan opettajat? Opettajat sitten varmaan jonottaa siivousämpäreiden kanssa siihen ala-aulan lavuaarille, joka on ainoa lavuaari vessoja ja fyke-luokkia lukuun ottamatta. :D
Normaalioloissa meillä käydään siivoamassa luokat kerran viikossa (keskiviikkoisin). Käytävät luututaan kahdesti viikkoon.
Ei ole mitään ”opettajan omia luokkia”, joissa opettaja voisi siivota itse. Itse vaihdan luokkahuonetta jokaisella tunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kantaa vastuun kun tämän vuoksi joku sairastuu kroonisesti tai jopa kuolee?
Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Opetushallituksen mielestä suomalaisia on selkeästi ihan liikaa.
Täytyy muistaa että opetusministeri on vela, kuin sisäministeriön. Ja olisiko myös valtiovarainministeri? Ei niille tämän maan lapset tai kestävää kehitys ole kovin korkealla agendalla.
Ei voida avata suurinta osaa kouluista, ensimmäisen päivän jälkeen tajutaan ettei tosiaan tilat ja opettajat riitä ja sitten taas uutta päätöstä kun ohjeita ei voida noudattaa ja sillä aikaa hallituksen tavoite toteutuu ja korona leviää