Joudutteko käyttämään vuosilomanne jo huhti-toukokuussa?
Muistakaa myös mainita ala!
Me joudutaan käyttämään, terveisin varhaiskasvattajat.
Kommentit (18)
Edellisvuoden pitämättä jääneet pitää pitää ennen uuden kesälomakauden alkua. Kesälomat pidetään touko-syyskuuakselilla (1vko+3vko tai 3vko+ 1vkoa) . Hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Eihän vuosilomaa voi pitää kuin vasta 1.5 alkaen eli ei vielä huhtikuussa.
Määräaikaisissa työtehtävissä olevat on pistetty pitämään jo huhtikuussa. Vakkarit pitävät 1.5. alkaen. Tosin meillä on joustettu siitäkin ja jotkut vakkarit aloittivat lomailun jo huhtikuussa.
Miksi siis joudutte varhaiskasvattamossa toukokuussa lomalle. Nehän palaa 14.5
No määräaikaisethan ainakin varhaiskasvatusalalla "pääsevät" lomalle eli kortistoon tod.näk.1.6 eli saavat kunnon kesäloman kun ennen elokuutahan ei määräaikaisia oteta koskaan töihin.
Kaikki heinäkuun lomat on peruutettu. Kesäapulaisia ei oteta. Suomi on auki heinäkuussa. Näin helposti vanhat traditiot murskataan.
Mä olisin irtisanoutunut jos olisi pitänyt käyttää lomat jo keväällä pois. Nyt on ihan normaalisti kesä ja heinäkuu lomaa :)
Lomat pitää käyttää tänä vuonna touko- kesäkuussa. Vientiteollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan silloin lomautettuina.
Oon joutunut koska lapset kotona muuten yksin eikä niillä ollut mitään opetusta.
Mutta en siis työnantajan takia.
Kesällä sitten 2 viikon karanteenin kautta lapset mummolaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin irtisanoutunut jos olisi pitänyt käyttää lomat jo keväällä pois. Nyt on ihan normaalisti kesä ja heinäkuu lomaa :)
2kk lomaa? Millä alalla? Opettaja?
Sain loman juhannukselle. Minulle oli melko sama milloin lomani pidän. Olisin halunnut kuumimpaan aikaan (eli elokuussa) pitää, sillä silloin olen huonoimmillani töissä, inhoan kuumaa, se väsyttää ja ketuttaa. Mutta kaipa sen kuuman ajan voi sitten rämpiä läpi töissäkin.
Vuosilomaa voi ottaa jo etukäteen ennen varsinaisen lomakauden alkua.
Eli sitä saa ottaa ennakkona heti, kun kaikki muut lomat ja edellisen vuoden vuosiloma on kokonaan pidetty.
Vuosiloman ottamista tietty määrä jopa suositellaan joissakin kaupungeissa, koska se vähentää kaupunkien vuosilomavelkaa, lomistahan maksetaan lomarahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan silloin lomautettuina.
Helsingissä ei varhaiskasvattajia lomauteta, monissa muissa kunnissa kyllä. Määräaikaisia sopimuksia on myös sellaisia, jotka jatkuvat pidempään, ei pelkästään kesään. Heinäkuussa on tarkoitus, ett kaikki työvoima on käytössä päiväkodeissa, siksi lomat pidetään nyt. Tämä johtuu siitä, että lasten vanhemmat eri aloilla joutuvat pitämään myös lomansa ennen kesää ja ovat kesällä töissä.
En ymmärrä miten kesälomia voi käyttää huhtikuussa, kesken lomankertymiskauden.
Vierailija kirjoitti:
Vuosilomaa voi ottaa jo etukäteen ennen varsinaisen lomakauden alkua.
Eli sitä saa ottaa ennakkona heti, kun kaikki muut lomat ja edellisen vuoden vuosiloma on kokonaan pidetty.
Vuosiloman ottamista tietty määrä jopa suositellaan joissakin kaupungeissa, koska se vähentää kaupunkien vuosilomavelkaa, lomistahan maksetaan lomarahoja.
Ai nyt ”saakin” ottaa ennakkoon, kun se hyödyttää työnantajaa. Jos työntekijänä kysyn, voisinko ottaa etukäteen vuosilomaa, on vastaus ollut jyrkkä ei.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kesälomia voi käyttää huhtikuussa, kesken lomankertymiskauden.
Lomakertymisvuosi päättyy maaliskuun viimeinen päivä.
Eihän vuosilomaa voi pitää kuin vasta 1.5 alkaen eli ei vielä huhtikuussa.